Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:
huisman schreef: Ik zou zeggen eet meer groente en fruit. Voordeliger en gezond !
Jij doet zeker nooit de dagelijkse boodschappen?
Ik heb vanmorgen spruitjes, gele kiwi's, netje mandarijnen en 6 appels gekocht.
In die volgorde: 2,58, 4,75, 2,25, 2,75 = 12,33
Zo te zien heb je de boodschappen niet bij de Lidl gedaan.
De Lidl is in de coronaperiode ook flink duurder geworden. Ik deed daar voorheen de boodschappen. Afgelopen jaar heb ik de boodschappen laten bezorgen en ik ben recent weer eens geweest.Voor ongeveer dezelfde weekboodschappen was ik ineens €30-€40 meer kwijt.

Qua supplementen gebruik ik alleen vitamine D, omdat ik eigenlijk nooit meer ( onbeschermd) in de zon kom. De kinderen geef ik in de wintermaanden ook extra vitamine D. Voor het overige ben ik het met @ Huisman eens. Als je gezond en met de seizoenen mee eet, krijg je m.i. voldoende van alles binnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door refo »

Lidl wordt inderdaad wel duurder. Maar als het 30-40 euro is, moet je wel heel veel boodschappen doen per week. Ik vond pas nog een precoronakassabon van ze. Het is niet echt veel duurder geworden bij de Goudse Lidl. Misschien omdat ze naast de Jumbo zitten.

Fruit is overal wel duur tegenwoordig. Misschien omdat het zoveel gegeten wordt? Toch is het voordelig, want dan hoef je geen pilletjes te kopen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Lidl wordt inderdaad wel duurder. Maar als het 30-40 euro is, moet je wel heel veel boodschappen doen per week. Ik vond pas nog een precoronakassabon van ze. Het is niet echt veel duurder geworden bij de Goudse Lidl. Misschien omdat ze naast de Jumbo zitten.

Fruit is overal wel duur tegenwoordig. Misschien omdat het zoveel gegeten wordt? Toch is het voordelig, want dan hoef je geen pilletjes te kopen.
Enig idee hoe 'duur' die 'pilletjes' zijn? :)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door merel »

refo schreef:Lidl wordt inderdaad wel duurder. Maar als het 30-40 euro is, moet je wel heel veel boodschappen doen per week. Ik vond pas nog een precoronakassabon van ze. Het is niet echt veel duurder geworden bij de Goudse Lidl. Misschien omdat ze naast de Jumbo zitten.

Fruit is overal wel duur tegenwoordig. Misschien omdat het zoveel gegeten wordt? Toch is het voordelig, want dan hoef je geen pilletjes te kopen.
Voor corona was ik ongeveer €120,00 kwijt voor de weekboodschappen. Recent was dat rond €150,00. Het viel mij op dat veel dagelijkse boodschappen ( broodbeleg, snoep, limonade ed) behoorlijk duurder waren geworden. Als je bij de AH op de bonus aanbiedingen let, ben je goedkoper uit.

Fruit is inderdaad erg duur geworden. Het maakt bijna niet meer uit of je seizoensfruit koopt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Zita »

merel schreef:
refo schreef:Lidl wordt inderdaad wel duurder. Maar als het 30-40 euro is, moet je wel heel veel boodschappen doen per week. Ik vond pas nog een precoronakassabon van ze. Het is niet echt veel duurder geworden bij de Goudse Lidl. Misschien omdat ze naast de Jumbo zitten.

Fruit is overal wel duur tegenwoordig. Misschien omdat het zoveel gegeten wordt? Toch is het voordelig, want dan hoef je geen pilletjes te kopen.
Voor corona was ik ongeveer €120,00 kwijt voor de weekboodschappen. Recent was dat rond €150,00. Het viel mij op dat veel dagelijkse boodschappen ( broodbeleg, snoep, limonade ed) behoorlijk duurder waren geworden. Als je bij de AH op de bonus aanbiedingen let, ben je goedkoper uit.

Fruit is inderdaad erg duur geworden. Het maakt bijna niet meer uit of je seizoensfruit koopt.
Je kinderen zijn in die tijd ook anderhalf jaar ouder geworden. Dat scheelt qua eetlust ook nogal wat, denk ik.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Voor corona was ik ongeveer €120,00 kwijt voor de weekboodschappen. Recent was dat rond €150,00. Het viel mij op dat veel dagelijkse boodschappen ( broodbeleg, snoep, limonade ed) behoorlijk duurder waren geworden. Als je bij de AH op de bonus aanbiedingen let, ben je goedkoper uit.

Fruit is inderdaad erg duur geworden. Het maakt bijna niet meer uit of je seizoensfruit koopt.
Week boodschappen, zijn dat de boodschappen voor de hele week? Of heb je nog meer uitgaven aan voedsel?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door HersteldHervormd »

Het valt ons ook op dat alles wat duurder word.

Benzine is bijvoorbeeld in amper 2 a 3 jaar gewoon een kwart duurder geworden. En bepaalde levensmiddelen ook. Maar ook huizen zijn veel duurder geworden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door TSD »

Bekenden van mij hebben een half jaar geleden Covid gehad. 1 van de 2 was afgelopen halfjaar reuk en smaak kwijt. Nu is de ander recent opnieuw besmet, maar de wederhelft blijft negatief testen in de periode van klachten van de ander (houden geen afstand tot elkaar) maar heeft opeens reuk en smaak weer terug.

In het kader van bijverschijnselen vond ik dat toch een bijzondere... (alsof het toch ergens door getriggerd werd, ofzo)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Voor corona was ik ongeveer €120,00 kwijt voor de weekboodschappen. Recent was dat rond €150,00. Het viel mij op dat veel dagelijkse boodschappen ( broodbeleg, snoep, limonade ed) behoorlijk duurder waren geworden. Als je bij de AH op de bonus aanbiedingen let, ben je goedkoper uit.

Fruit is inderdaad erg duur geworden. Het maakt bijna niet meer uit of je seizoensfruit koopt.
Week boodschappen, zijn dat de boodschappen voor de hele week? Of heb je nog meer uitgaven aan voedsel?
Brood en vlees haal(de) ik niet bij de Lidl. Ik probeer zoveel mogelijk in 1 keer te halen. Soms nog een boodschap tussendoor, maar dat is minimaal. Hoezo?

@ Zita ik vraag het mij af of ze daadwerkelijk voor €30,00 in de week meer eten. Ik merk het minimaal in de hoeveelheid groente en fruit. Dat aten ze altijd veel en op het fruit zit een limiet ( 2 a 3 stuks) per persoon per dag. Wel merk ik het in in de hoeveelheid brood, havermout en muesli.
Alleen haal ik dat niet bij de Lidl.

Ik heb altijd op de prijzen gelet en zie deze, ook bij de Lidl, behoorlijk stijgen. Zoals ik al aangaf zijn de bonus aanbiedingen ( 1+1 gratis) van de AH echt de moeite waard.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

TSD schreef:Bekenden van mij hebben een half jaar geleden Covid gehad. 1 van de 2 was afgelopen halfjaar reuk en smaak kwijt. Nu is de ander recent opnieuw besmet, maar de wederhelft blijft negatief testen in de periode van klachten van de ander (houden geen afstand tot elkaar) maar heeft opeens reuk en smaak weer terug.

In het kader van bijverschijnselen vond ik dat toch een bijzondere... (alsof het toch ergens door getriggerd werd, ofzo)
Die reuk en smaak zijn wonderlijke dingen bij corona...
Ik heb het grotendeels weer terug maar soms is het weer helemaal weg...

Om een of andere reden ruik ik de vieze dingen beter dan de lekkere...
-
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Brood en vlees haal(de) ik niet bij de Lidl. Ik probeer zoveel mogelijk in 1 keer te halen. Soms nog een boodschap tussendoor, maar dat is minimaal. Hoezo?
Het verbaasde me. Wij zijn met minder mensen, maar geven veel meer uit.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Brood en vlees haal(de) ik niet bij de Lidl. Ik probeer zoveel mogelijk in 1 keer te halen. Soms nog een boodschap tussendoor, maar dat is minimaal. Hoezo?
Het verbaasde me. Wij zijn met minder mensen, maar geven veel meer uit.
Dat hoor ik vaker;). Wij hebben een periode gehad dat de kinderopvang kosten van de kinderen zo'n beetje gelijk waren aan mijn inkomen. Feitelijk kwamen wij in die periode rond van 1 salaris. In die periode heb ik geleerd om creatief en gezond boodschappen te doen voor grote eters.

Kaas haal ik trouwens ook bij de kaasboer en het scheelt waarschijnlijk dat wij niet roken en/of drinken.
RotterdaM
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2021, 16:44

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door RotterdaM »

TSD schreef:Bekenden van mij hebben een half jaar geleden Covid gehad. 1 van de 2 was afgelopen halfjaar reuk en smaak kwijt. Nu is de ander recent opnieuw besmet, maar de wederhelft blijft negatief testen in de periode van klachten van de ander (houden geen afstand tot elkaar) maar heeft opeens reuk en smaak weer terug.

In het kader van bijverschijnselen vond ik dat toch een bijzondere... (alsof het toch ergens door getriggerd werd, ofzo)
Dat triggeren zou idd heel goed kunnen. Het is opmerkelijk dat aardig wat mensen die vorig jaar covid hebben gehad met langdurige restverschijnselen zich na de covid-vaccinatie opeens veel beter voelen (minder pijn bij ademen of veel minder moe of veel minder snel benauwd bij inspanning). Heb geen cijfers, alleen ervaringen van patiënten.
En dat de ander niet positief test; degene met corona kán ook een dusdanig weinige virusload bij zich dragen dat diegene weinig besmettelijk is óf de negatief getestte persoon heeft een immuunsysteem wat snel aan de slag ging door geheugencellen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: Die reuk en smaak zijn wonderlijke dingen bij corona...
Bij zware verkoudheid kun je ook langer je smaak en reuk kwijt zijn.
Ik heb eens medicijnen moeten slikken, die ervoor zorgden dat alles een bittere bijsmaak kreeg.
Alleen bij koffie viel dat niet op. Maar vooral zoete etenswaren, waren echt vies.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

In Nederland gaat de geldigheidsduur van een herstelbewijs binnenkort van een half jaar naar een jaar. Onze minister zou zijn best doen om het ook in andere landen te verlengen. Weet iemand hoe het hier mee staat? Zijn er andere landen die hier mee bezig zijn?

En nog een aanvullende vraag: weet iemand hoe de regels in Luxemburg zich hebben ontwikkeld afgelopen zomer? Ik zie dat je daar nu gewoon naar toe kan als EU-burger, zelfs zonder enige vorm van coronabewijs. Wel noodzakelijk voor horeca enz. Maar voor verblijf niet. Hoe was dat afgelopen zomer, weet iemand dat?
-
Plaats reactie