Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Tiberius »

Geef maar aan als er nog meer verplaatst moet worden en waarheen; ik ben even de draad kwijt met al die Covid-topics.
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

Vanaf Wim zijn linkje gaat het weer over vaccinaties.

Ik had denk ik helderder moeten afbakenen wat ik in dit topic wilde. Maar ja, van COVID word ik vrij gaar in het hoofd...
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Geef maar aan als er nog meer verplaatst moet worden en waarheen; ik ben even de draad kwijt met al die Covid-topics.
Vast een bijwerking van het vaccin. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

Of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt ;)
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Lilian1975 »

Vraagje. Hoelang bleven jullie kort ademig etc? Bijv even douchen. Zie gewoon vlekjes en draai en tol. En hijg als een bospaard. (Vorige week liep ik nog fluitend 23 km) ben wel lichtverkouden nog.
Het is echt alleen bij puur beetje inspanning. Maar om nu de hele dag niets te doen, ligt ook niet in mij aard. ... . Je moet tenslotte ook gewoon een beetje bouwen aan conditie. Bij inspanning dan ook minder goed diep kunnen ademen . Of praten.
Tijd gunnen? Geen koorts meer. Officieel zelfs geen verhoging. Maar mijn lichaamstemperatuur ligt normaal echt wel lager. Beetje onzeker dus. Is dit normaal? Ken het niet zo van mijzelf.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 05 nov 2021, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8956
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door J.C. Philpot »

Bij mij is het 14 dagen na de eerste klachten. Ik ben wel nog verkouden, maar mag sinds vandaag (14 dagen) weer "loslopen" omdat je dan niet meer besmettelijk bent.

De vermoeidheidsrugpijn en extreme vermoeidheid heeft bij mij tot dag 10 geduurd (terwijl ik doen geen verhoging meer had), en de conditie is nu weer redelijk.

Maar dat is per persoon heel erg verschillend. Bij sommigen duurt de vermoeidheid zelf een half jaar, maar ik hoop dat jij niet tot die categorie behoort.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef:Bij mij is het 14 dagen na de eerste klachten. Ik ben wel nog verkouden, maar mag sinds vandaag (14 dagen) weer "loslopen" omdat je dan niet meer besmettelijk bent.

De vermoeidheidsrugpijn en extreme vermoeidheid heeft bij mij tot dag 10 geduurd (terwijl ik doen geen verhoging meer had), en de conditie is nu weer redelijk.

Maar dat is per persoon heel erg verschillend. Bij sommigen duurt de vermoeidheid zelf een half jaar, maar ik hoop dat jij niet tot die categorie behoort.
Dank je. Ja zat een beetje in dubio. Moet eigenlijk laten weten of ik volgende week weer kinderen opvang. Voor die ouders is het ook een gedoe. Maar je mag pas uit isolatie als je niet meer verkouden bent. Je kan alleen niet in de toekomst kijken he? Tijd gunnen dus. Officieel zou ik zondag weer vrij buiten mogen lopen als ik zaterdag 24 uur klachtenvrij ben. Fijn dat het bij jullie beter gaat.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door refo »

Lilian1975 schreef:Vraagje. Hoelang bleven jullie kort ademig etc? Bijv even douchen. Zie gewoon vlekjes en draai en tol. En hijg als een bospaard. (Vorige week liep ik nog fluitend 23 km) ben wel lichtverkouden nog.
Het is echt alleen bij puur beetje inspanning. Maar om nu de hele dag niets te doen, ligt ook niet in mij aard. ... . Je moet tenslotte ook gewoon een beetje bouwen aan conditie. Bij inspanning dan ook minder goed diep kunnen ademen . Of praten.
Tijd gunnen? Geen koorts meer. Officieel zelfs geen verhoging. Maar mijn lichaamstemperatuur ligt normaal echt wel lager. Beetje onzeker dus. Is dit normaal? Ken het niet zo van mijzelf.
Het verschilt, hoor ik om me heen. De één is na een paar weken weer fit, de ander na een jaar nog niet. Maar een paar weken is wel het minste.
Zo'n dier heet trouwens postpaard.
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

De vermoeidheid hoort niet bij de klachten waarvoor je (tot een max van 14 dagen) in isolatie moet blijven. Verkoudheid, spierpijn, hoesten, niezen, keelpijn enz. wel.

Als ik heel eerlijk ben zou ik toch de oppas vast afzeggen. Nu zijn er nog een paar dagen om wat te regelen, als je het op het laatste moment moet doen is het veel lastiger.

Dat vind ik wel een lastige afweging. Zeker nu bij mij vanaf morgen de 14 dagen om zijn. Ik voel me nog steeds behoorlijk een vaatdoek, als zit er de laatste dagen gelukkig wel wat vooruitgang in. Maar dan moet ik al dingen gaan afzeggen voor dinsdagavond, bijvoorbeeld. Of bedenken of ik maandag vanaf vroeg of later of helemaal niet ga werken.

De kortademigheid was bij mij niet zo lang, gelukkig. Ik loop vrij makkelijk twee trappen op en een illegale avondwandeling lukte ook wel. Alleen mijn hoofd zit echt vol mist, helder nadenken is vaak lastig, zeker als er twee dingen tegelijk om aandacht vragen.

Ander naar bijverschijnsel is extreem snot. Ik zal niet teveel in detail treden, maar ik vraag me soms af hoe groot de holtes in mijn hoofd moeten zjin om dit allemaal te bergen... Maar goed, dat lijkt vandaag na een week ook beter te worden (het kwam pas na een week opzetten).
-
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:
Lilian1975 schreef:Vraagje. Hoelang bleven jullie kort ademig etc? Bijv even douchen. Zie gewoon vlekjes en draai en tol. En hijg als een bospaard. (Vorige week liep ik nog fluitend 23 km) ben wel lichtverkouden nog.
Het is echt alleen bij puur beetje inspanning. Maar om nu de hele dag niets te doen, ligt ook niet in mij aard. ... . Je moet tenslotte ook gewoon een beetje bouwen aan conditie. Bij inspanning dan ook minder goed diep kunnen ademen . Of praten.
Tijd gunnen? Geen koorts meer. Officieel zelfs geen verhoging. Maar mijn lichaamstemperatuur ligt normaal echt wel lager. Beetje onzeker dus. Is dit normaal? Ken het niet zo van mijzelf.
Het verschilt, hoor ik om me heen. De één is na een paar weken weer fit, de ander na een jaar nog niet. Maar een paar weken is wel het minste.
Zo'n dier heet trouwens postpaard.
Oh echt. Altijd Bospaard gezegd. :yahoo
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door refo »

Niet teveel snuiten, Mannnetje. Daardoor pomp je het juist de holtes in.
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mannetje »

refo schreef:Niet teveel snuiten. Daardoor pomp je het juist de holtes in.
Twee tot driemaal daags uitspoelen met zout water... Wat er dan allemaal meekomt...
-
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6083
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door HersteldHervormd »

Mijn klachten waren:

- koorts (gemiddeld rond de 39) gedurende 11 dagen lang;
- overtollig slijm met soms bloed;
- duizeligheid;
- ‘s nachts wat verward en zeer droge keel;
- lichte hoofdpijn af en toe

Donderdag 28 was ik eindelijk van de koorts af. Maandag ben ik begonnen met werken, dat heeft me goed gedaan. Maandag nog een klein beetje pips, maar niet noemenswaardig. Vanaf dinsdag weer de oude. Conditie is niet echt verslechterd.

Qua medicijnen heb ik gemiddeld denk 6x pcm geslikt en iedere dag een pil met alle denkbare vitamines en mineralen.

Overigens was ik woensdag 20 en donderdag 21 aardig koortsvrij en voelde ik me echt beter. De dagen erna begon de intensiviteit wel toe te nemen. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik ben wel echt de Heere dankbaar dat ik geen na weeën heb en weer helemaal de oude ben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Lilian1975 »

Mannetje schreef:De vermoeidheid hoort niet bij de klachten waarvoor je (tot een max van 14 dagen) in isolatie moet blijven. Verkoudheid, spierpijn, hoesten, niezen, keelpijn enz. wel.

Als ik heel eerlijk ben zou ik toch de oppas vast afzeggen. Nu zijn er nog een paar dagen om wat te regelen, als je het op het laatste moment moet doen is het veel lastiger.

Dat vind ik wel een lastige afweging. Zeker nu bij mij vanaf morgen de 14 dagen om zijn. Ik voel me nog steeds behoorlijk een vaatdoek, als zit er de laatste dagen gelukkig wel wat vooruitgang in. Maar dan moet ik al dingen gaan afzeggen voor dinsdagavond, bijvoorbeeld. Of bedenken of ik maandag vanaf vroeg of later of helemaal niet ga werken.

De kortademigheid was bij mij niet zo lang, gelukkig. Ik loop vrij makkelijk twee trappen op en een illegale avondwandeling lukte ook wel. Alleen mijn hoofd zit echt vol mist, helder nadenken is vaak lastig, zeker als er twee dingen tegelijk om aandacht vragen.

Ander naar bijverschijnsel is extreem snot. Ik zal niet teveel in detail treden, maar ik vraag me soms af hoe groot de holtes in mijn hoofd moeten zjin om dit allemaal te bergen... Maar goed, dat lijkt vandaag na een week ook beter te worden (het kwam pas na een week opzetten).
Ja inderdaad lastige afwegingen. Bij mij zit er inderdaad nog de verkoudheid. Dus officieel zou het niet eens mogen. Nies inderdaad ook af en toe. Dat hoofd suist en tolt hier inderdaad nu ook nog rond. Soort oorsuizen ook. Hmm misschien toch maar op voorhand even weekje wachten mbt opvang. De kans dat ik morgen klachtenvrij ben is eigenlijk ook niet reëel. Was misschien meer de hoop dat.... . Wat wordt je ineens zo even een halt toe geroepen zeg... . En waar je normaal zou zeggen. Kom op doorgaan. Is er eigenlijk ook weer een grenspost buitenaf.

We hebben ons aan de isolatie gehouden. Maar moet nu toch echt wat huishoudelijke dingetjes oppakken. Dus mijn leefgebied verruim ik af en toe naar de wasmachine etc. :modo Maar loop er dan gelijk weer met een schoonmaakdoekje achteraan :haha . Beetje schuldbewust. En zo van dan besmet ik hopelijk niemand verder hier....Hoe kan je nu ooit in isolatie zitten als moeder.... (of vader) . Gelukkig nog niemand verder symptomen.
Ambtenaar
Berichten: 9198
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef:Vraagje. Hoelang bleven jullie kort ademig etc? Bijv even douchen. Zie gewoon vlekjes en draai en tol. En hijg als een bospaard. (Vorige week liep ik nog fluitend 23 km) ben wel lichtverkouden nog.
Het is echt alleen bij puur beetje inspanning. Maar om nu de hele dag niets te doen, ligt ook niet in mij aard. ... . Je moet tenslotte ook gewoon een beetje bouwen aan conditie. Bij inspanning dan ook minder goed diep kunnen ademen . Of praten.
Tijd gunnen? Geen koorts meer. Officieel zelfs geen verhoging. Maar mijn lichaamstemperatuur ligt normaal echt wel lager. Beetje onzeker dus. Is dit normaal? Ken het niet zo van mijzelf.
Ik heb nergens last meer van, behalve moeheid en kortademigheid. Bij fysieke inspanning ben ik snel buiten adem. Dat begint al met de trap oplopen.

Ik heb nu ook meer slaap nodig, 10 uur per nacht. Daarvoor sliep ik zo'n 6-7 uur per nacht.
Plaats reactie