Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Delftenaar »

Inderdaad herkenbaar.

Toen ik eerder deze week hersteld was van milde corona en voor het eerst weer naar buiten ging om brood te kopen ('s ochtends) heb ik de rest van de dag ook zitten hyperventileren. Aan het eind van de middag moest ik iets anders halen. Maar daarna was het hyperventileren gelijk over. Kennelijk helpt het om een tweede activiteit te ondernemen om het te doen stoppen.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Is het eigenlijk belangrijk om te vermelden of u of uw familie gevaccineerd zijn? Of valt dat onder de persoonlijke vrijheid? Zou het dan niet passen om elkaar daar niet over te bevragen? Welk persoonlijk belang hebben we of we weten of iemand gevaccineerd is dan wel niet? Of is het wantrouwend als ik dit een vraag vindt die makkelijk kan escaleren? Ik vindt dat men elkaar hierin helemaal vrij moet laten. Je mag je mening vanzelf wel zeggen.
Als je komt met een verhaal zoals vandaag "mijn broer is niet besmet en ik werd wel besmet", dan ligt de vraag of je broer gevaccineerd is voor de hand. Hij is dan beter beschermd dan jij, dus is het niet vreemd dat hij niet besmet werd en jij wel.
Niet iedere vraag die voor de hand ligt is ook geschikt om publiekelijk te bespreken. Antwoord is dus niet nodig.
Wat is dan het nut van een verhaal "mijn broer is niet besmet en ik werd wel besmet", als er niet op gereageerd mag worden met de meest voor de hand liggende vraag? Dan had DIA z'n verhaal beter kunnen inslikken.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Sinds ik corona heb (al ben ik sinds vandaag zo goed als klachtenvrij) heb ik nonstop hyperventilatie. Herkent iemand dat? Ik ben niet gestrest (geweest) heb goed rust genomen, maar het is er en het gaat niet weg.
Ik heb al jaren een chronische hyperventilatie, en weet heel goed hoe moeilijk dat voelt. Het begon met acute aanvallen, die werden in de loop van de jaren chronisch. Ademhalingsoefeningen hielpen altijd kort, en na een korte tijd was er geen resultaat meer. Het komt bij mij niet van de corona, maar door de vele spanningen die ik van jongs af moest dragen. Maar hierdoor weet ik heel goed wat een chronische hyperventilatie is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Is het eigenlijk belangrijk om te vermelden of u of uw familie gevaccineerd zijn? Of valt dat onder de persoonlijke vrijheid? Zou het dan niet passen om elkaar daar niet over te bevragen? Welk persoonlijk belang hebben we of we weten of iemand gevaccineerd is dan wel niet? Of is het wantrouwend als ik dit een vraag vindt die makkelijk kan escaleren? Ik vindt dat men elkaar hierin helemaal vrij moet laten. Je mag je mening vanzelf wel zeggen.
Als je komt met een verhaal zoals vandaag "mijn broer is niet besmet en ik werd wel besmet", dan ligt de vraag of je broer gevaccineerd is voor de hand. Hij is dan beter beschermd dan jij, dus is het niet vreemd dat hij niet besmet werd en jij wel.
Niet iedere vraag die voor de hand ligt is ook geschikt om publiekelijk te bespreken. Antwoord is dus niet nodig.
Wat is dan het nut van een verhaal "mijn broer is niet besmet en ik werd wel besmet", als er niet op gereageerd mag worden met de meest voor de hand liggende vraag? Dan had DIA z'n verhaal beter kunnen inslikken.
Dat had ik uitgelegd en dat is geknipt, en heb intussen een bericht gestuurd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door helma »

Ouderling schreef:
helma schreef:Sinds ik corona heb (al ben ik sinds vandaag zo goed als klachtenvrij) heb ik nonstop hyperventilatie. Herkent iemand dat? Ik ben niet gestrest (geweest) heb goed rust genomen, maar het is er en het gaat niet weg.
Herkenbaar Helma.
Het gaat over..
Het ebt wel wat weg, maar het is wel hardnekkig. Ik vind de nawerking van corona best heftig. Lichamelijk ook wel, maar vooral in mijn hoofd voelt het heel zwaar allemaal. Veel overeenkomst met een eerdere burnout situatie. Daar had ik niet op gerekend.
Plaats reactie