Vaccinatie tussenstand

Hebben jullie de corona vaccinaties genomen?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad;
33
46%
Ja, sinds Covid-19 ben ik er anders over gaan denken;
4
6%
Ja, maar ik heb er bij nader inziens spijt van, ik ga de booster niet halen;
3
4%
Ik twijfel nog steeds;
4
6%
Nee, mijn geweten komt hiermee in conflict;
15
21%
Nee, ik vertrouw het vaccin niet;
8
11%
Anders namelijk…
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Ora et labora »

Twijfel....Als je ziet dat in sommige gevallen als de zorg het zo wat verplicht is
En in andere gevallen.
Ik ben overigens niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door HersteldHervormd »

Ora et labora schreef:Twijfel....Als je ziet dat in sommige gevallen als de zorg het zo wat verplicht is
En in andere gevallen.
Ik ben overigens niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan.
Maar waarom twijfel je dan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Ora et labora »

HersteldHervormd schreef:
Ora et labora schreef:Twijfel....Als je ziet dat in sommige gevallen als de zorg het zo wat verplicht is
En in andere gevallen.
Ik ben overigens niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan.
Maar waarom twijfel je dan?
Omdat een predikant wel is zij tegen mijn ouders
je kan je vaccineren als het goed is. Maar je moet niet op zo een vaccin vertrouwen zetten.
Maar alleen op God onze vertrouwen stellen.
Dat is ook al weer 20 jaar of langer geleden.
Het is lastig als mensen bijv. hun baan gaan verliezen in de zorg omdat ze niet gevaccineerd zijn.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Marco »

Ora et labora schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ora et labora schreef:Twijfel....Als je ziet dat in sommige gevallen als de zorg het zo wat verplicht is
En in andere gevallen.
Ik ben overigens niet gevaccineerd en ben het ook niet van plan.
Maar waarom twijfel je dan?
Omdat een predikant wel is zij tegen mijn ouders
je kan je vaccineren als het goed is. Maar je moet niet op zo een vaccin vertrouwen zetten.
Maar alleen op God onze vertrouwen stellen.
Dat is ook al weer 20 jaar of langer geleden.
Het is lastig als mensen bijv. hun baan gaan verliezen in de zorg omdat ze niet gevaccineerd zijn.
(niet alleen aan Ora et labora..):
Waarom is het toch met een vaccin zo dat er probleem is met het vertrouwen dat op een vaccin gesteld wordt? Waarom is er dan een tegenstelling met vertrouwen op God, maar is dat geen punt als het gaat om zoveel andere zaken? Zaken waar we kennelijk wel gebruik van mogen maken?

Ik denk dat daar een heel stuk van de twijfel zit: niet zozeer in de uitwerking (wel/geen vaccin tegen Covid-19, of wat dan ook), maar vooral in het omgaan met het geweten - of je uiteindelijk voor of tegen vaccinatie kiest.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Terri »

Het heeft er ook mee te maken dat er veel ophef in de media gemaakt is over de vaccins.
Iedereen had een mening en de meest wilde verhalen deden de ronde over de bijwerkingen en zelfs overlijden. ( overigens, niet alles was een leugen)
Dat kan onwillekeurig ook meespelen bij je besluit tot niet vaccineren, wel zo veilig tot op zekere hoogte.
Zo'n 'raar' vaccin nemen terwijl je op dat moment niet ziek bent lijkt vragen om moeilijkheden.
Er speelt zoveel mee in de beslissingen wel/niet.

Ik heb zelf ook enorm getwijfeld, zeker in de periode met steeds weer het stopzetten van de Astra-Zenica.
Gekozen voor geen vaccinatie, omdat er geen keuzemogelijkheid was.
Dat werd uiteindelijk teruggedraaid en zijn er bij mij 'bezwaren' weggenomen en heb ik de keuze gemaakt; wel vaccineren en kreeg daar rust op.
Geen last gehad van enige bijwerking, maar steeds het besef gehad: als de Heere het niet zegent, helpt het niet. Heb me geprobeerd steeds aan de regels te houden. Het is onze deur nog steeds voorbij gegaan, maar ik ben best bezorgd. Ik heb astma, dus voorzichtigheid is op z'n plaats.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Ambtenaar »

Terri schreef:Het heeft er ook mee te maken dat er veel ophef in de media gemaakt is over de vaccins.
Iedereen had een mening en de meest wilde verhalen deden de ronde over de bijwerkingen en zelfs overlijden. ( overigens, niet alles was een leugen)
Welke media? In de kranten die ik lees en bulletins die ik beluister en bekijk, ben ik geen wilde verhalen tegen gekomen.

Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Terri schreef:Het heeft er ook mee te maken dat er veel ophef in de media gemaakt is over de vaccins.
Iedereen had een mening en de meest wilde verhalen deden de ronde over de bijwerkingen en zelfs overlijden. ( overigens, niet alles was een leugen)
Welke media? In de kranten die ik lees en bulletins die ik beluister en bekijk, ben ik geen wilde verhalen tegen gekomen.

Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.

Je moet eens 9 maanden terug gaan in het nieuws. Welke vaccin wonderen ons beloofd werden. Die meneer van Pfizer die toen in elke talkshow zat is denk ik in quarantaine gegaan. Ik zie hem nergens meer . Zijn beloften zijn niet uitgekomen.

Betrouwbare bronnen zijn voor mij toch vaak bronnen uit de UK. (o.a. BBC news) Cijfers zijn daar veel beter op orde en actueler.
Zij accepteren ook 40.000+ besmettingen per dag met de ziekenhuisopnames die daarbij horen.
Het is daar al een tijdje vrij stabiel (hoog) zonder QR pas en andere maatregelen..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.
Je laat je beeld veel te veel bepalen door jouw familie. Ik werk in een organisatie binnen reformatorische kring met een paar honderd collega's, en daar zijn maar enkelen die zich met complottheorieën bezighouden of iets wat daarop lijkt. Ook als ik in mijn familie, kennissenkring en kerk rondkijk, zie ik daar niet veel van.
Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel verschil is binnen deze kring: de één is meer 'coronamaatregelenmoe' dan de ander, de één is gevaccineerd, de ander niet (al hoor ik daar nog steeds niet heel veel over), de een is angstig, de volgende bezorgd en weer een ander afgestompt. Enzovoorts.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door ejvl »

Ambtenaar schreef:
Terri schreef:Het heeft er ook mee te maken dat er veel ophef in de media gemaakt is over de vaccins.
Iedereen had een mening en de meest wilde verhalen deden de ronde over de bijwerkingen en zelfs overlijden. ( overigens, niet alles was een leugen)
Welke media? In de kranten die ik lees en bulletins die ik beluister en bekijk, ben ik geen wilde verhalen tegen gekomen.

Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.
Gelezen op de facebookpagina kattenplaatjes borduren op kussens.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door ejvl »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.
Je laat je beeld veel te veel bepalen door jouw familie. Ik werk in een organisatie binnen reformatorische kring met een paar honderd collega's, en daar zijn maar enkelen die zich met complottheorieën bezighouden of iets wat daarop lijkt. Ook als ik in mijn familie, kennissenkring en kerk rondkijk, zie ik daar niet veel van.
Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel verschil is binnen deze kring: de één is meer 'coronamaatregelenmoe' dan de ander, de één is gevaccineerd, de ander niet (al hoor ik daar nog steeds niet heel veel over), de een is angstig, de volgende bezorgd en weer een ander afgestompt. Enzovoorts.
Religieuze bezwaren zijn natuurlijk prima. Bezwaren omdat ze een blog van Robbert Jensen hebben gelezen of een stukje Baudet gehoord hebben, zijn wel een probleem vind ik.
In mijn omgeving komt dat helaas veel voor, complete waanideeën over een 5G-chip, bewust vermoorden van mensen, enzovoorts.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door huisman »

ejvl schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Helaas zijn er ook binnen de reformatorische kring veel mensen die zich baseren op onbetrouwbare bronnen.
Je laat je beeld veel te veel bepalen door jouw familie. Ik werk in een organisatie binnen reformatorische kring met een paar honderd collega's, en daar zijn maar enkelen die zich met complottheorieën bezighouden of iets wat daarop lijkt. Ook als ik in mijn familie, kennissenkring en kerk rondkijk, zie ik daar niet veel van.
Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel verschil is binnen deze kring: de één is meer 'coronamaatregelenmoe' dan de ander, de één is gevaccineerd, de ander niet (al hoor ik daar nog steeds niet heel veel over), de een is angstig, de volgende bezorgd en weer een ander afgestompt. Enzovoorts.
Religieuze bezwaren zijn natuurlijk prima. Bezwaren omdat ze een blog van Robbert Jensen hebben gelezen of een stukje Baudet gehoord hebben, zijn wel een probleem vind ik.
In mijn omgeving komt dat helaas veel voor, complete waanideeën over een 5G-chip, bewust vermoorden van mensen, enzovoorts.
Ik hoor zulke zaken nooit. Wel die het een flinke griep vinden .
De vele jonge gezinnen uit onze kennissen kring die het doorgemaakt hebben zijn er ook nogal nuchter over. Kinderen milde of geen klachten. Ouders paar dagen flink ziek en daarna weer opgeknapt. Dat is het algemene beeld.

Maar morgen ben ik op een begrafenis. Gestorven aan corona.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Wim Anker »

T'is dat het allemaal inderdaad wel redelijkerwijs uit het gevoerde beleid af te leiden is anders zou ik Baudet profetische gaven toedichten.
Keer op keer heeft en krijgt hij gelijk.

Maar verder prima maatregelen, zowel de coronapas als de mondkapjes doen niets dus over een maand zijn de besmettingen nog veel verder sky high en is duidelijk dat het vaccin ook niets meer doet. Popcorn time.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Wim Anker »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5436521 ... -duitsland

Maar had groene QR code hoor! Niets aan de hand dus, gewoon doorlopen. Gelukkig komt dit veilige vinkje ook in de sportschool. Heeft dhr. Bruls ook geen smoesje meer om daar weg te blijven.
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Louis2 »

Ik heb mij laten vaccineren omdat ik geen viruskoerier wil zijn. Het vaccin is eigenlijk het enige echte effectieve middel tegen het Coronavirus.
gezien mijn leeftijd loop ik weinig risico op een ernstig verloopt van de ziekte. Echter beperkt het vaccin wel de tijd en de mate dat ik het kan overdragen.
Ik heb mij ook bewust met Pfizer laten inenten i.p.v. Jansen omdat die eerste echt effectiever is.
Wel weet ik dat ik niet in mensen hun nek moet gaan hijgen of midden in grote mensenmassa's gaan.
Verder zie ik het als plicht vanuit het vijfde gebod.
Helaas zie ik wel dat mijn gemeente met een vaccinatiegraad van 90 procent, toch veel besmettingen heeft. Gelukkig vrijwel geen ziekenhuisopnames of overlijdens.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Marco »

Wim Anker schreef:T'is dat het allemaal inderdaad wel redelijkerwijs uit het gevoerde beleid af te leiden is anders zou ik Baudet profetische gaven toedichten.
Keer op keer heeft en krijgt hij gelijk.

Maar verder prima maatregelen, zowel de coronapas als de mondkapjes doen niets dus over een maand zijn de besmettingen nog veel verder sky high en is duidelijk dat het vaccin ook niets meer doet. Popcorn time.
O. Want... "Corona is gewoon een griepje". En alles wat daar verder volgde.

O ja. Natuurlijk heeft hij gelijk. Als je maar selectief genoeg onthoudt...
Plaats reactie