Vaccinatie tussenstand

Hebben jullie de corona vaccinaties genomen?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad;
33
46%
Ja, sinds Covid-19 ben ik er anders over gaan denken;
4
6%
Ja, maar ik heb er bij nader inziens spijt van, ik ga de booster niet halen;
3
4%
Ik twijfel nog steeds;
4
6%
Nee, mijn geweten komt hiermee in conflict;
15
21%
Nee, ik vertrouw het vaccin niet;
8
11%
Anders namelijk…
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Terri »

Lilian1975 schreef:
Terri schreef:Naar een kleinschalig vakantiepark met een eigen huisje hoef je toch geen QR code te laten zien? Of is daar geen algemene regel voor?
Een restaurant op het park is not done, maar de wasserette, parkwinkeltje enz? Ik heb geen idee nl. :blush
Het is een klein schalig hotelletje diep in de bossen boven op een heuvel... : ;) in ons eigen mooie Nederland. Waar we 1 nachtje blijven.
Oh ik doelde niet op jouw uitje. Het is een persoonlijke vraag van mij. Ik kan het nl zo gauw niet vinden bij de 'maatregelen'.
Probeer er van te genieten @Lilian indien mogelijk :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Lilian1975 »

HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:Moeten we ons hier gaan verontschuldigen als we de QR code wel gewoon gebruiken?
Eigenlijk wel, want je houd het daarmee in stand. Als iedereen nu gewoon zou zeggen, daar beginnen we niet aan. Gaat de overheid wel achter de oren krabben. Maar mensen verdienen graag hun vrijheden terug met QR codes enzo. Mensen denken, ik kan weer doen wat ik wil.
Tja misschien komt dit verontschuldigen wel door dit soort opmerkingen. Want laat het nou juist niet zo zijn dat wij zo zouden denken. Iedereen die qr code gebruikt doet dat omdat ze willen doen wat zij willen... uit soort egoïsme.... .
:quoi @ Terri, Dank je
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door HersteldHervormd »

Lilian1975 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:Moeten we ons hier gaan verontschuldigen als we de QR code wel gewoon gebruiken?
Eigenlijk wel, want je houd het daarmee in stand. Als iedereen nu gewoon zou zeggen, daar beginnen we niet aan. Gaat de overheid wel achter de oren krabben. Maar mensen verdienen graag hun vrijheden terug met QR codes enzo. Mensen denken, ik kan weer doen wat ik wil.
Tja misschien komt dit verontschuldigen wel door dit soort opmerkingen. Want laat het nou juist niet zo zijn dat wij zo zouden denken. Iedereen die qr code gebruikt doet eedat omdat ze willen doen wat zij willen... uit soort egoïsme.... .
:quoi @ Terri, Dank je
Waar heb je een QR code voor nodig? In de horeca of bij sommige uitstapjes. Dat is wel degelijk voor de fun.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door JvW »

HersteldHervormd schreef:
Lilian1975 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:Moeten we ons hier gaan verontschuldigen als we de QR code wel gewoon gebruiken?
Eigenlijk wel, want je houd het daarmee in stand. Als iedereen nu gewoon zou zeggen, daar beginnen we niet aan. Gaat de overheid wel achter de oren krabben. Maar mensen verdienen graag hun vrijheden terug met QR codes enzo. Mensen denken, ik kan weer doen wat ik wil.
Tja misschien komt dit verontschuldigen wel door dit soort opmerkingen. Want laat het nou juist niet zo zijn dat wij zo zouden denken. Iedereen die qr code gebruikt doet eedat omdat ze willen doen wat zij willen... uit soort egoïsme.... .
:quoi @ Terri, Dank je
Waar heb je een QR code voor nodig? In de horeca of bij sommige uitstapjes. Dat is wel degelijk voor de fun.
Of omdat je voor je werk naar het buitenland moet, daar is weinig fun aan hoor kan ik je vertellen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Bertiel »

Lilian1975 schreef:
Terri schreef:Naar een kleinschalig vakantiepark met een eigen huisje hoef je toch geen QR code te laten zien? Of is daar geen algemene regel voor?
Een restaurant op het park is not done, maar de wasserette, parkwinkeltje enz? Ik heb geen idee nl. :blush
Het is een klein schalig en schattig hotelletje diep in de bossen boven op een heuvel... : ;) in ons eigen mooie Nederland. Waar we 1 nachtje blijven. Op een vakantieparken gelden volgens mij inderdaad de restricties die jij zegt.
is de keuken nog steeds zo goed?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Hendrikus »

JvW schreef:
HersteldHervormd schreef: Waar heb je een QR code voor nodig? In de horeca of bij sommige uitstapjes. Dat is wel degelijk voor de fun.
Of omdat je voor je werk naar het buitenland moet, daar is weinig fun aan hoor kan ik je vertellen.
Of dat je kinderen in het buitenland hebt die je al twee jaar niet hebt gezien...

Binnenkort kom je Amerika niet meer binnen zonder vaccinatiebewijs en negatieve testuitslag.
https://www.nu.nl/economie/6164254/vana ... iegen.html
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Lilian1975 »

Bertiel schreef:
Lilian1975 schreef:
Terri schreef:Naar een kleinschalig vakantiepark met een eigen huisje hoef je toch geen QR code te laten zien? Of is daar geen algemene regel voor?
Een restaurant op het park is not done, maar de wasserette, parkwinkeltje enz? Ik heb geen idee nl. :blush
Het is een klein schalig en schattig hotelletje diep in de bossen boven op een heuvel... : ;) in ons eigen mooie Nederland. Waar we 1 nachtje blijven. Op een vakantieparken gelden volgens mij inderdaad de restricties die jij zegt.
is de keuken nog steeds zo goed?
Vorige keer wel :)
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:
Lilian1975 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:Moeten we ons hier gaan verontschuldigen als we de QR code wel gewoon gebruiken?
Eigenlijk wel, want je houd het daarmee in stand. Als iedereen nu gewoon zou zeggen, daar beginnen we niet aan. Gaat de overheid wel achter de oren krabben. Maar mensen verdienen graag hun vrijheden terug met QR codes enzo. Mensen denken, ik kan weer doen wat ik wil.
Tja misschien komt dit verontschuldigen wel door dit soort opmerkingen. Want laat het nou juist niet zo zijn dat wij zo zouden denken. Iedereen die qr code gebruikt doet eedat omdat ze willen doen wat zij willen... uit soort egoïsme.... .
:quoi @ Terri, Dank je
Waar heb je een QR code voor nodig? In de horeca of bij sommige uitstapjes. Dat is wel degelijk voor de fun.
Tja en wat dan nog als het alleen voor de fun zou zijn? Jij kunt toch ook een QR code krijgen voor jouw fun?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door HersteldHervormd »

JvW schreef: Of omdat je voor je werk naar het buitenland moet, daar is weinig fun aan hoor kan ik je vertellen.
Klopt, dat is zo. Maar het ging nu alleen om de horeca en andere uitstapjes.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 26 okt 2021, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef: Tja en wat dan nog als het alleen voor de fun zou zijn? Jij kunt toch ook een QR code krijgen voor jouw fun?
Uhm nee want ik ben niet gevaccineerd. En al zou ik wel recht hebben op een QR dan ga ik er zeker geen gebruik van maken.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Susanna »

TSD schreef:
Orchidee schreef:Zijn jullie met alle medicijnen zo kritisch dat je ze weigert in te nemen vanwege de eventuele bijwerkingen?
Dan zouden de meeste mensen toch een groot probleem hebben en/of krijgen?!
En niet zelden wegen de bijwerkingen niet op tegen het bestrijden van de kwaal.
Voorbeeldje:
Ik slik zelf een medicijn waarvan ik héél akelige bijwerkingen heb maar toch neem ik ze voor lief omdat de kwaal zelf ernstiger is voor mij.
Er is toch wel een zeer groot verschil tussen een medicijn nemen als je (ernstig) ziek bent en een vaccin laten zetten terwijl je gezond bent, in mijn ogen dan.
Een vaccin is geen medicijn.

En ja ik ben ook kritisch naar medicijnen toe omdat ik overgevoelig ben voor bepaalde medicijnen. Gelukkig weet de apotheek dat ook. Daarom krijg tramadol. Omdat ik een groep pijnstillers oversla waar ik niet goed op reageer.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Orchidee »

Ik ben wel kritisch maar soms is de kwaal erger dan het medicijn!
En dan heb je géén keus.
Een vaccin stimuleert je immuunsysteem.
Soms heb je net wat meer nodig om je weerstand te verhogen buiten gezond eten en leven om.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door parsifal »

Hendrikus schreef:
JvW schreef:
HersteldHervormd schreef: Waar heb je een QR code voor nodig? In de horeca of bij sommige uitstapjes. Dat is wel degelijk voor de fun.
Of omdat je voor je werk naar het buitenland moet, daar is weinig fun aan hoor kan ik je vertellen.
Of dat je kinderen in het buitenland hebt die je al twee jaar niet hebt gezien...

Binnenkort kom je Amerika niet meer binnen zonder vaccinatiebewijs en negatieve testuitslag.
https://www.nu.nl/economie/6164254/vana ... iegen.html
Europa is niet veel beter, dat kunnen veel mensen niet binnenkomen zelfs al hebben ze een vaccinatiebewijs.
Wij hopen binnenkort ons tweede kind te verwelkomen en we hadden echt graag mijn schoonmoeder en schoonzus enige tijd over de vloer. Maar als Indonesier ben je op het moment niet welkom in de EU.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door Framboos »

HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef: Tja en wat dan nog als het alleen voor de fun zou zijn? Jij kunt toch ook een QR code krijgen voor jouw fun?
Uhm nee want ik ben niet gevaccineerd. En al zou ik wel recht hebben op een QR dan ga ik er zeker geen gebruik van maken.
Je kunt je laten testen...
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie tussenstand

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
Framboos schreef:Moeten we ons hier gaan verontschuldigen als we de QR code wel gewoon gebruiken?
Eigenlijk wel, want je houd het daarmee in stand. Als iedereen nu gewoon zou zeggen, daar beginnen we niet aan. Gaat de overheid wel achter de oren krabben. Maar mensen verdienen graag hun vrijheden terug met QR codes enzo. Mensen denken, ik kan weer doen wat ik wil.
Het spijt mij, maar ik ben zelf een voorstander van de qr-code. Al vind ik dat het systeem door rare privacyafwegingen nog niet optimaal werkt.

Dus het zou fijn zijn als er ook begrip is voor mensen die het wél goed vinden dat de overheid zo'n maatregel neemt. :)
Plaats reactie