Maatregelen/adviezen Covid-19

DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Valcke schreef:Susanna, de situatie die ik schetste ging om het wel/niet strikt volgen van de een-persoonsregel. Die regel werkt toch ook voor de zoon die op zichzelf woont? Als zijn vriendin bij hem is, kan er volgens deze regel niemand (extra) ontvangen worden.
Nee, ik denk dat je deze regel naar de bedoeling moet interpreteren. Een stel geldt als één huishouden. De praktijk binnen de gereformeerde gezindte is zo uitzonderlijk, dat daar geen rekening mee is gehouden.
Laatst gewijzigd door DDD op 29 mar 2021, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door refo »

DDD schreef:
Valcke schreef:Susanna, de situatie die ik schetste ging om het wel/niet strikt volgen van de een-persoonsregel. Die regel werkt toch ook voor de zoon die op zichzelf woont? Als zijn vriendin bij hem is, kan er volgens deze regel niemand (extra) ontvangen worden.
Nee, ik denk dat je deze regel naar de bedoeling moet interpreteren. Een stel geldt als één. De praktijk binnen de gereformeerde gezindte is zo uitzonderlijk, dat daar geen rekening mee is gehouden.
Nee, de overheid geeft aan dat de bezoekregel van 1 persoon ook geldt voor opa en oma die samen oppassen: dat kan nu even niet.
De bedoeling is namelijk dat er zo min mogelijk bewegingen en zo min mogelijk contacten zijn.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Ik begrijp het verband niet met een niet-samenwonend stel.

Ik bedoelde niet één persoon, maar één huishouden. Dat heb ik even verduidelijkt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door refo »

Dat begreep ik wel, maar het is echt de bedoeling dat er één persoon op bezoek gaat.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Uiteraard, maar daarbij telt (als de zoon thuis is) zijn vriendin niet mee als gast.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Herman »

DDD schreef:Uiteraard, maar daarbij telt (als de zoon thuis is) zijn vriendin niet mee als gast.
Maar de casus ging over een uitwonend gezinslid. Enfin. Volgens mij is het pogen het overheidsbeleid in regeltjes te vangen niet 100% waterdicht te krijgen, zonder eerst een boekwerk aan jurisprudentie te laten ontstaan.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Precies. Dus de uitwonende zoon en zijn vriendin tellen als stel, niet als gast. Dat lijkt mij althans de regels naar de geest interpreteren. Daar mag je dan nog met één ouder bij op bezoek.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

DDD schreef:Precies. Dus de uitwonende zoon en zijn vriendin tellen als stel, niet als gast. Dat lijkt mij althans de regels naar de geest interpreteren. Daar mag je dan nog met één ouder bij op bezoek.
Nee, de uitwonende zoon en vriendin tellen als 2 personen. Mijn man, oudste zoon en ik zijn 3 personen als wij naar mijn ouders gaan. Dat mag dus niet.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Het ging om de omgekeerde situatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Tiberius »

Erg wettisch allemaal, dit.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Juristen eigen ;)
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Marco »

DDD schreef:
Valcke schreef:Susanna, de situatie die ik schetste ging om het wel/niet strikt volgen van de een-persoonsregel. Die regel werkt toch ook voor de zoon die op zichzelf woont? Als zijn vriendin bij hem is, kan er volgens deze regel niemand (extra) ontvangen worden.
Nee, ik denk dat je deze regel naar de bedoeling moet interpreteren. Een stel geldt als één huishouden. De praktijk binnen de gereformeerde gezindte is zo uitzonderlijk, dat daar geen rekening mee is gehouden.
Inderdaad, want het virus houdt daar natuurlijk wél rekening mee.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Erg wettisch allemaal, dit.
Laten we in liefde tot de overheid gewoon alle bezoek staken ja.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door DDD »

Nee, ik vind niet dat je van mensen mag vragen om twee jaar lang geen persoonlijk contact te hebben met hun aanstaande schoondochter. Er zijn mensen die in twee jaar besluiten om te gaan trouwen.

Ik vind het best een goede vraag van Valcke. Ik zou de oplossing zoeken in buitenactiviteiten, denk ik. En met dit weer kun je ook mensen in de tuin ontvangen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

DDD schreef:Nee, ik vind niet dat je van mensen mag vragen om twee jaar lang geen persoonlijk contact te hebben met hun aanstaande schoondochter. Er zijn mensen die in twee jaar besluiten om te gaan trouwen.

Ik vind het best een goede vraag van Valcke. Ik zou de oplossing zoeken in buitenactiviteiten, denk ik. En met dit weer kun je ook mensen in de tuin ontvangen.
de 1 persoonsmaatregel geldt nog maar sinds een aantal weken. het afgelopen jaar mocht je gewoon bezoek ontvangen.
Plaats reactie