Het teken van het beest?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het teken van het beest?

Bericht door refo »

Het leuke van zulke verhalen is dat er een heleboel van waar is.
Zolang mensen denken dat het leven na een crisis 'altijd' weer op dezelfde wijze wordt opgepakt, kun je heel veel voor elkaar krijgen als technocraat. Kijk maar eens hoe het leven eruit zag voor 9-11 en hoe het er nu uitziet.
Destijds is een onzichtbare 'vijand' in het leven geroepen, het zogenaamde terrorisme. Nu is weer een onzichtbare vijand, 'corona'.
Voor de eerste hebben we onze privacy geofferd ('als je niets te verbergen hebt, mogen ze toch alles van je weten') en nu offeren we onze vrijheid op. Maar misschien is corona wel een reëel gevaar, wie zal het zeggen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Terri »

Ik denk dat er idd een soort 'stijgende' lijn is naar een dictatoriale wereldmacht.
Maar als de vijand onzichtbaar is, is er maar 1 schuilplaats, De Allerhoogste.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Het teken van het beest?

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
eilander schreef: Filmpje komt bij niet door Kliksafefilter.
Ik kreeg het van iemand uit de GG. Weet niet of hij filterinternet heeft.
Er komt meer door een filter dan je zou denken, anderzijds worden zaken geblokkeerd waarvan je dankt: Waarom dit?
Je stelt zelf het filter in als je kliksafe gebruikt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Het teken van het beest?

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef:Interessant filmpje.
Ik herken zaken die ook in een kerkverband gebeuren.
Iets met Rome he....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Het teken van het beest?

Bericht door CvdW »

pierre27 schreef:
CvdW schreef:Interessant filmpje.
Ik herken zaken die ook in een kerkverband gebeuren.
Iets met Rome he....
Haha, Vaticaan in Woerden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Het teken van het beest?

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
eilander schreef: Filmpje komt bij niet door Kliksafefilter.
Ik kreeg het van iemand uit de GG. Weet niet of hij filterinternet heeft.
Er komt meer door een filter dan je zou denken, anderzijds worden zaken geblokkeerd waarvan je dankt: Waarom dit?
Je stelt zelf het filter in als je kliksafe gebruikt.
Dat weet ik ook wel, en ik weet wel dat hij niet op alle scherpst ingesteld staat, maar dan nog... Soms krijg je een stoppagina en dan denk je, wat is hier mis mee?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Thea »

Het klinkt wel erg complot-achtig: Eerst het terrorisme in het leven geroepen en nu de corona. Kom op, even nuchter nadenken!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Van Ewijk »

Jantje schreef:Wat mij betreft: :lock .

Complottheorieën horen wij ver buiten dit forum te houden.
:super
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:
Jantje schreef:Wat mij betreft: :lock .

Complottheorieën horen wij ver buiten dit forum te houden.
Je hebt het filmpje nog niet eens bekeken!
Hoe weet je dan of het een complottheorie is?
Ik heb het bekeken.
Ik houd het netjes, zonde van mijn tijd.
Het staat menigeen vrij er een andere mening op na te houden.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Juist. Vandaar dat ik na 1 minuut al de reactie plaatste die ik heb geplaatst.
:haha
Van Ewijk schreef:Ik heb het bekeken.
Ik houd het netjes, zonde van mijn tijd.
Je krijgt dit ongevraagd toegestuurd. Het meeste laat ik voor wat het is. Het ligt er ook aan wie het stuurt.
Ik heb dit filmpje wel helemaal bekeken, en ik vind het lastig om het als een complottheorie te zien.
Al zijn sommige dingen wel vergezocht.
Maar je kunt niet doen alsof het er niet is. Dus is het beter als je er af en toe toch kennis van neemt, om beslagen ten ijs te komen in een discussie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:
Jantje schreef:Juist. Vandaar dat ik na 1 minuut al de reactie plaatste die ik heb geplaatst.
:haha
Van Ewijk schreef:Ik heb het bekeken.
Ik houd het netjes, zonde van mijn tijd.
Je krijgt dit ongevraagd toegestuurd. Het meeste laat ik voor wat het is. Het ligt er ook aan wie het stuurt.
Ik heb dit filmpje wel helemaal bekeken, en ik vind het lastig om het als een complottheorie te zien.
Al zijn sommige dingen wel vergezocht.
Maar je kunt niet doen alsof het er niet is. Dus is het beter als je er af en toe toch kennis van neemt, om beslagen ten ijs te komen in een discussie.
Ik respecteer je standpunt, maar ik laat dergelijke discussies toch liever aan me voorbij gaan tegenwoordig...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef: Ik respecteer je standpunt, maar ik laat dergelijke discussies toch liever aan me voorbij gaan tegenwoordig...
Ik zoek het ook niet op hoor. Ik word er intussen wel moe van.
Achterdocht, boosheid, ongeloof, ontkenning, je ziet van alles passeren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:
Van Ewijk schreef: Ik respecteer je standpunt, maar ik laat dergelijke discussies toch liever aan me voorbij gaan tegenwoordig...
Ik zoek het ook niet op hoor. Ik word er intussen wel moe van.
Achterdocht, boosheid, ongeloof, ontkenning, je ziet van alles passeren.
Ik wilde hier een video plaatsen maar vond het niet echt gepast, te veel sensatie.
Maar als u echt ergens van wilt schrikken kijk eens op YouTube naar "Megachurche Fraude"
Dan ziet u verschillende reportages over Amerikaanse megakerken met dubieuze geldstromen en steenrijke "predikanten"
Hun bron van inkomsten? Donateurs.
Hun gereedschap? De bijbel.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Het teken van het beest?

Bericht door learsi »

In het filmpje komen dingen tersprake, die ik ook tegen kwam in het boek dat ik net gelezen heb.
Dit boek lezen is op dit moment eigenlijk een must read:
Revolutie door schuld (ondertitel: de radicale geschiedenis van de eenwording der aarde)
Schrijver Rein de Vries. Grote voordeel dat het in onze moers taal geschreven is. Op de achterflap staat:
-In dit boek wordt de invloed van de westerse financiele elite op de maatschappij vanuit historisch en geografisch perspectief belicht
-Het onderzoek naar de werkelijke historische gebeurtenissen duurde jaren , omdat steeds nieuwe feiten aan het licht kwamen

Ik raad ook 3 andere boeken aan:

-1-De Sexuele Revolutie van Gabriele Kuby, met als ondertitel: De vernietiging van de vrijheid uit naam van de vrijheid. Op de achterflap staat o.a.
-De vergendering van de mens .....voert ons op den duur tot volledige vervreemding van de mens als man en vrouw
-Het lijkt niet langer toegestaan, normaal gedrag van abnormaal gedrag te onderscheiden
-Wie de wind van vergendering zaait zal storm van chaos oogsten
-De cultuurrevolutie die gaande is ....leidt tot een fundamentele omwenteling van de hele maatschappij in naam van een nieuw mensbeeld
-Gender is de weg van de postmoderne vooruitgang, het is de heersende ideologie waaraan niemand meer weerstand kan bieden zonder te worden uitgesloten of zwart gemaakt

-2- Transhumanism and the Image of God van Jacob Shatzer met als ondertitel: Today's technology and the future of christian discipelship. Op de flap:
-Radical technology change has the power to radically shape humans.
-We must be well informed and thoughtful about the steps we are already taking toward a transhuman or even post human future.
-Shatzer explains the development and influence of the transhumanist movement , which promotes a "next stage" in human evolution.

-3-The age of Surveillance Capitalism. Ondertitel: the fight for a human future at the new frontier of power. Schrijfster: Shoshana Zuboff. Op de flap:
-Everyone needs to read this book as an act of digital self-defence.
-It is possible the most important book about politics, economics, culture and society in this century.
-A deeply human book about what is becoming a dangerously inhuman time.
-It is not a "quick read" discuss it with your colleagues and friends. I beg you, read and digest it.
-Zuboff has written what may prove to be the first definitive account of the economic -and thus social and and political-condition of our age.

En wie de hand kan leggen op het boekje "De drie Beesten" van prof. Wisse, geschreven in 1946 doet er goed aan het ook te lezen.

Dit alles om de tijd waarin we leven te verstaan

hg
learsi
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het teken van het beest?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Het leuke van zulke verhalen is dat er een heleboel van waar is.
Zolang mensen denken dat het leven na een crisis 'altijd' weer op dezelfde wijze wordt opgepakt, kun je heel veel voor elkaar krijgen als technocraat. Kijk maar eens hoe het leven eruit zag voor 9-11 en hoe het er nu uitziet.
Destijds is een onzichtbare 'vijand' in het leven geroepen, het zogenaamde terrorisme. Nu is weer een onzichtbare vijand, 'corona'.
Voor de eerste hebben we onze privacy geofferd ('als je niets te verbergen hebt, mogen ze toch alles van je weten') en nu offeren we onze vrijheid op. Maar misschien is corona wel een reëel gevaar, wie zal het zeggen.
Wat gebeurt er als we niet letten op wat God doet? Als we er luchtig overheen leven? Als we het maar lastig vinden en we zo snel mogelijk weer ons 'oude normaal' willen voortzetten, en... gewoon doorgaan. Letten we er wel op Wie er spreekt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie