Het teken van het beest?

learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Het teken van het beest?

Bericht door learsi »

Mara schreef:Deze link kreeg ik doorgestuurd en heb hem met veel terughoudendheid bekeken.
Maar gaandeweg begon ik toch te denken, stel dat dit waar is.
En, is dit mogelijk?
Is het bangmakerij?
Het interview duurt ongeveer 9 minuten.

https://www.bitchute.com/video/Uhr2r1Cny30g

Wie kan opheldering geven, hoe betrouwbaar is het?
Lees eens de twee onderstaande links uit 2018(!)

Google: Hegeliaanse dialectiek laat je geen oor aannaaien

Google: Looking beyond the Decade of Vaccines

hg learsi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Mara »

learsi schreef: Lees eens de twee onderstaande links uit 2018(!)
Google: Hegeliaanse dialectiek laat je geen oor aannaaien
Google: Looking beyond the Decade of Vaccines
hg learsi
Dank je!!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Het teken van het beest?

Bericht door HersteldHervormd »

learsi schreef:In het filmpje komen dingen tersprake, die ik ook tegen kwam in het boek dat ik net gelezen heb.
Dit boek lezen is op dit moment eigenlijk een must read:
Revolutie door schuld (ondertitel: de radicale geschiedenis van de eenwording der aarde)
Schrijver Rein de Vries. Grote voordeel dat het in onze moers taal geschreven is. Op de achterflap staat:
-In dit boek wordt de invloed van de westerse financiele elite op de maatschappij vanuit historisch en geografisch perspectief belicht
-Het onderzoek naar de werkelijke historische gebeurtenissen duurde jaren , omdat steeds nieuwe feiten aan het licht kwamen

Ik raad ook 3 andere boeken aan:

-1-De Sexuele Revolutie van Gabriele Kuby, met als ondertitel: De vernietiging van de vrijheid uit naam van de vrijheid. Op de achterflap staat o.a.
-De vergendering van de mens .....voert ons op den duur tot volledige vervreemding van de mens als man en vrouw
-Het lijkt niet langer toegestaan, normaal gedrag van abnormaal gedrag te onderscheiden
-Wie de wind van vergendering zaait zal storm van chaos oogsten
-De cultuurrevolutie die gaande is ....leidt tot een fundamentele omwenteling van de hele maatschappij in naam van een nieuw mensbeeld
-Gender is de weg van de postmoderne vooruitgang, het is de heersende ideologie waaraan niemand meer weerstand kan bieden zonder te worden uitgesloten of zwart gemaakt

-2- Transhumanism and the Image of God van Jacob Shatzer met als ondertitel: Today's technology and the future of christian discipelship. Op de flap:
-Radical technology change has the power to radically shape humans.
-We must be well informed and thoughtful about the steps we are already taking toward a transhuman or even post human future.
-Shatzer explains the development and influence of the transhumanist movement , which promotes a "next stage" in human evolution.

-3-The age of Surveillance Capitalism. Ondertitel: the fight for a human future at the new frontier of power. Schrijfster: Shoshana Zuboff. Op de flap:
-Everyone needs to read this book as an act of digital self-defence.
-It is possible the most important book about politics, economics, culture and society in this century.
-A deeply human book about what is becoming a dangerously inhuman time.
-It is not a "quick read" discuss it with your colleagues and friends. I beg you, read and digest it.
-Zuboff has written what may prove to be the first definitive account of the economic -and thus social and and political-condition of our age.

En wie de hand kan leggen op het boekje "De drie Beesten" van prof. Wisse, geschreven in 1946 doet er goed aan het ook te lezen.

Dit alles om de tijd waarin we leven te verstaan

hg
learsi
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar wat moeten we doen?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Het teken van het beest?

Bericht door learsi »

De eerste en de laatste zin van Decade of Vaccins zijn het belangrijkste.
Als je die op hun meritus weegt,dan is het duidelijk in welk "programme" we terecht zijn gekomen.
Een programme dat niet voor niets door de WHO (een uitvoerend deel van de VN) geimplementeerd is, het is een wereldomvattende medische ingreep, gestuurd door de VN.
In de eerste zin staat een zinnetje dat direct weggelopen is uit het transhumanistiese gedachtengoed: "The vision for 2020: a world in which ALL individuals and communities ENJOY LIVES FREE FROM VACCINE-PREVENTABLE DISEASES. Wie zich in het tranhumanistiese gedachtengoed verdiept, zal dit soort uitspraken tegenkomen. We stappen een tijdperiode in, waarin de mens de mogelijkheid heeft om het menszijn fundamenteel te veranderen (CRISPR-cas, genetische modificatie en het verwijderen van fouten uit het DNA van de kinderen die geboren worden enzovoort). Transhumanisme zal leiden tot Post-humanisme.

Google eens: You tube De nieuwe wereld Live corona-uitzending met Mathias Desmet & Sam Brokken

hg
learsi
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Het teken van het beest?

Bericht door learsi »

HersteldHervormd schreef:
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar wat moeten we doen?
Bedoel je wat moeten/kunnen we doen om aan deze ontwikkelingen een halt toe te roepen?

Voor mezelf ben ik zo ver dat ik al een onderscheid maak tussen vóór 2020 en ná febr/maart 2020.
We bevinden ons op een belangrijk kruispunt.
De laatste jaren ben ik er achter gekomen, dat ik qua technologiese ontwikkelingen (CRISPR-cas en DNA verbeteren) wel 10 tot 15 jaar achterliep. De kerkelijke ontwikkelingen rond inclusiviteit (Nashville verklaring) brachten me uiteindelijk bij de 17 SDG doelen van de VN. In de SDG gender-equality ben ik me toen gaan verdiepen. Ik stuitte o.a. op het boek van Kuby. De SDG doelen worden top down de maatschappij in geperst. Je wordt er mee gecofronteerd op het moment dat je er geen enkele invloed meer op kunt hebben. Daarnaast komen maatschappelijke discussies niet van de grond en blijkt een ethisch, filosofische benadering de laatste 10 a 20 jaar niet meer op een behoorlijke wijze mogelijk te zijn. De trein dendert gewoon door. Maakbaarheid wint het van ethisch denken. Het RD van 20 febr. meldde dat het Bureau voor de Mensenrechten van de VN druk doende is om een zwarte lijst samen te stellen van kerken of organisaties die van mening zijn dat het geslacht van een persoon biologisch wordt bepaald. Daar gaan we een forse grens over. Ook het SDG Climate Action ben ik doorgelopen . Ook top-down. Gisteren zei Kaag tegen Wilders dat hij een klimaatontkenner was. Ok bij Climate Action wordt de angst-kaart uitgespeeld. Kinderen worden in de strijd betrokken. Wetenschappers die er anders over denken worden gecensureerd of ontslagen. De conclusie dat wetenschap gepolitiseerd is, is onontkoombaar.
Een en ander geeft aan hoe de VN meer en meer grip krijgt op de ontwikkelingen in de wereld.
Dit is het gevolg van de 193 landen die zich commiteren aan Vn doelen. Bijv. het Parijse accoord van 2015. Door deze ontwikkelingen geven de 193 de VN meer en meer macht in handen. Ik kwam uit bij de club van Rome, waar men in de denktank het idee ontwikkelde om een gemeenschappelijke vijand te creeren waar door men de gehele wereldbevolking over zou kunnen halen om de ecologisch te verwachte problemen aan te pakken. Daar is besloten om co2 als gemeenschappelijke vijand aan te wijzen. Hegeliaanse dialectiek. Toen al. En toen kwam Al Gore met zijn rokende schoorstenen. David Attinburrough (Hoe schrijf je dat?) met de uitstervende ijsberen. Wetenschappers meldden dat er nog nooit zoveel ijsberen waren geweest. Politiek niet correct.
En dan onze premier, fervent voorstander met andere regeringsleiders (Merkel, Trudeau,Boris johnson,enz ,overgenomen van Klaus Schwab van het World Economic Forum) heeft het ook al over de kans, dat corona dé gelegenheid biedt om de wereld te build back betteren (dat kun je pas doen als je iets afgebroken hebt) Krol (50plus) vroeg hem al eens die term uit te leggen, wat hij daarbij nu in gedachten had. Premier Rutte beloofde hem een maand geleden een brief te sturen met uitleg. Deze week meldde Krol in de Kamer dat hij die brief nog niet ontvangen had. Ook de kamer wil het horen van Rutte. Maar die zegt er niets over. Politiek zingt zich los van het volk. Ze dienen "hogere"doelen. Hoe gaat dit aflopen voor de wereldbevolking? Voor ons?
En toen was daar de door de WHO uitgeroepen Corona pandemie. Vlak voor de Mexicaanse griep paste de WHO de definitie van een pandemie aan. Wetenschappers spanden zich in om dat ongedaan te maken. Natuurlijk lukte dat niet. Angstige berichten. Corona is de pandemie van deze eeuw vergelijkbaar met de Spaanse griep. Toen stierven er ong. 40-60 miljoen mensen. Vanwege de groei van de wereldbevolking zouden dat er nu dus 120-180 miljoen moeten wezen. Dodental echter vergelijkbaar met de griep golven. Griepgolven liepen qua telling van okt. tot april/mei. Bij Corona tellen we gewoon door, hoe groter het getal wordt hoe gerechtvaardigder het ingrijpen is. Corona kan dus van de A-lijst af? Natuurlijk niet.
Het gaat om infecties! Dus vanaf 2020 is elke griep een pandemie. De gedachte alleen al om een totale wereld bevolking in te enten (met een vaccin dat noodtoelating krijgt waarbij fase3 en fase 4 niet afgerond zijn, ergo vaccinatie -experiment)voor een ziekte die vergelijkbaar is met de griepgolven die we de laatste 40 jaar hadden en waarvan meer dan 98% van de mensen geen noemenswaardige last krijgt? Ethische overwegingen? De WHO roept het uit en wij volgen.

Wat kunnen wij daar aan doen?

hg
learsi
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Het teken van het beest?

Bericht door Delftenaar »

Je raapt nu een aantal zaken bij elkaar die niets met elkaar van doen te hebben.
Plaats reactie