Hier wordt het gewone rooster gehandhaafd. Maar ik heb geen idee in hoeverre dat aan de andere kant van het beeldscherm ook gebeurt.
Ik had vanmorgen tijdens mijn dagopening een leerling die per ongeluk even zijn geluid aanzette. Toen daverde er nogal niet-reformatorische muziek bij iedereen binnen. Toen vroeg ik me wel even af waar we eigenlijk mee bezig zijn: ik hield een serieuze inleiding op het Bijbelgedeelte, hij kon mij niet eens horen door het kabaal dat hij aan had staan.
We hebben al leerlingen gezien die de laptop aan hebben staan en intussen gewoon op hun vakantiebaantje bezig zijn. Je ziet ze aan het werk, maar omdat ze dat achter de laptop doen, zou dat moeten kunnen.
Maar gelukkig: een hoop leerlingen kunnen gewoon antwoord geven als ik hen een vraag stel.
Ik ben wel benieuwd naar de langetermijngevolgen. Ik merkte na de zomervakantie echt een slechter concentratievermogen bij de leerlingen. Ze waren nogal gewend geraakt om hun eigen gang te gaan, terwijl ze op school weer gedeeltelijk mijn gang moesten gaan.
Zo te zien mogen we nog minimaal twee weken extra. Ik vermoed dat we tot de voorjaarsvakantie dicht blijven. Zo'n bericht als uit Bergschenhoek is wel angstaanjagend: van de 750 geteste relaties van een basisschool hadden er 75 corona, waarvan 30 de Britse variant. Eén leerkracht overleden, mogelijk aan corona.