Lilian1975 schreef:Tiberius schreef:Ligt het vanaf maart stil? Dat is wel heel karig. Niet alleen voor de kinderen en jongeren, maar ook voor de andere leden en gasten.
Omzien naar elkaar, ook in niet-nood pastoraat, is juist keihard nodig in deze coronatijd.
Er werd in september voorzichtig gestart met verenigingen. Maar dat lag na paar weken stil. Met de optie digitaal elkaar te ontmoeten. Alleen komt er niets van de grond bijna. De inslag lijkt een beetje te zijn. Van dit hebben we nooit gedaan dus beginnen er maar niet aan.
Maar ook de definitie noodpastoraat.... weet je als je aangeeft dat kind dreigt af te haken. Verwacht je beweging. Gewoon betrokkenheid naar de persoon zelf. Laten weten dat ze van waarde zijn. Dat ze niet gemist kunnen worden. Dat niet alleen ouders zorgen maken over hun ziel. Maar ook de leiders van de gemeente. Leg gewoon contact. Via app desnoods. Maak verbinding waar ouders vaak niet meer doordringen. Maar het is geen noodpastoraat..... en dan denk ik. Ik heb als ouder niet alleen een doopbelofte gedaan. Maar heel de gemeente inclusief kr is hierbij betrokken.
Verder stop ik erover. Wanneer de tijd ervoor is zullen we dat met hen zelf bespreken. Er is gewoon best veel gebeurd. En dan moet je oppassen niet te zwart wit te reageren. Daar is het de plaats hier niet voor.
Ik snap best dat je je alleen voelt staan. En wat je zegt het zijn niet alleen jouw kinderen maar ook de kinderen van de gemeente. Het is zo belangrijk dat kinderen en jongeren weten dat ze er écht bijhoren. Dat ook ouders merken dat het wel en wee van hun kinderen ook de aandacht heeft van kerkenraad en gemeenteleden. En ja dan is het moeilijk om niet zwart wit te reageren als er weinig tot geen actie word ondernomen. Op zich denk ik dat je dat hier wel moet kunnen delen. Je maakt niemand te schande maar deelt je nood.