Strengere maatregelen

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Strengere maatregelen

Bericht door Mara »

Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Strengere maatregelen

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
  • Slijterijen (sowieso)
    Parfumeriën
    Schoonheidsboutiques
    Tattoo en Nagelstudio's
    Disco's
    Dansgelegenheden
    Nachtclubs
    Bioscopen
Tja....

Belangrijk dat het openblijft:
  • Supermarkten
    Drogisterijen
    Apotheken
    Kerken
We worden zo ook gedwongen van Hogerhand om de zonden ook niet meer vrijuit te kunnen doen. Maar ik denk dat er weinig opmerking is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Delftenaar »

De avondklok miste ik in het rijtje.

Met strengere regels voor winkels (niet meer dan zoveel mensen binnen en de rest buiten laten wachten) had ik ze denk ik open gelaten. Uiteindelijk zijn de contactmomenten kort en niet intensief (niemand gaat uitgebreid de winkelbediende knuffelen). Dan biedt je mensen nog wat afleiding.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Ukkie »

Delftenaar schreef:De avondklok miste ik in het rijtje.

Met strengere regels voor winkels (niet meer dan zoveel mensen binnen en de rest buiten laten wachten) had ik ze denk ik open gelaten. Uiteindelijk zijn de contactmomenten kort en niet intensief (niemand gaat uitgebreid de winkelbediende knuffelen). Dan biedt je mensen nog wat afleiding.
In een kort contactmoment de winkelbediende knuffelen bied wat afleiding ja :humhihi
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Strengere maatregelen

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
  • Slijterijen (sowieso)
    Parfumeriën
    Schoonheidsboutiques
    Tattoo en Nagelstudio's
    Disco's
    Dansgelegenheden
    Nachtclubs
    Bioscopen
Tja....

Belangrijk dat het openblijft:
  • Supermarkten
    Drogisterijen
    Apotheken
    Kerken
We worden zo ook gedwongen van Hogerhand om de zonden ook niet meer vrijuit te kunnen doen. Maar ik denk dat er weinig opmerking is.
Wellicht moeten kerken ook dicht. Immers het oordeel begint bij het huis Gods. Doordat kerken 'gewoon' verder kunnen in deze tijd zal er niets tot weinig veranderen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Lilian1975 »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
  • Slijterijen (sowieso)
    Parfumeriën
    Schoonheidsboutiques
    Tattoo en Nagelstudio's
    Disco's
    Dansgelegenheden
    Nachtclubs
    Bioscopen
Tja....

Belangrijk dat het openblijft:
  • Supermarkten
    Drogisterijen
    Apotheken
    Kerken
We worden zo ook gedwongen van Hogerhand om de zonden ook niet meer vrijuit te kunnen doen. Maar ik denk dat er weinig opmerking is.
Wellicht moeten kerken ook dicht. Immers het oordeel begint bij het huis Gods. Doordat kerken 'gewoon' verder kunnen in deze tijd zal er niets tot weinig veranderen.
gewoon verder kunnen?
Sinds maart kan ik tellen op mijn handen hoe vaak we naar de kerk zijn geweest. Bij ons sinds maart geen HA. Gemeenteleven ligt nagenoeg stil. Sommige (grootste deel) mensen sinds maart niet gezien. De verbondenheid? Grote zorgen.... en jij zegt we gaan gewoon door. 30 mensen in kerk waar normaal 450 zijn? Gering zingen. Pastoraat wat heel laag pitje staat?

Ja het oordeel begint daar. Maar betekent dat nog verder gaan op een weg van afbraak?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Sinds maart kan ik tellen op mijn handen hoe vaak we naar de kerk zijn geweest. Bij ons sinds maart geen HA.
Dat laatste is een keus van de kerkenraad. Wij hebben ondanks de situatie gewoon HA gevierd, zoals afgelopen zondag nog.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Sinds maart kan ik tellen op mijn handen hoe vaak we naar de kerk zijn geweest. Bij ons sinds maart geen HA.
Dat laatste is een keus van de kerkenraad. Wij hebben ondanks de situatie gewoon HA gevierd, zoals afgelopen zondag nog.
Inderdaad. Maar geeft wel aan dat kerken niet "gewoon" doorgaan. Helaas is ventilatie bij ons niet zo aan de norm dat er meer mensen naar de kerk mogen als je je aan richtlijnen houdt. En praktisch onuitvoerbaar daardoor blijkbaar dat er HA wordt gehouden. Het is niet eens blijkt zozeer een principiële kwestie. Maar praktisch. Als ik het goed begrepen heb. Al wordt daar weinig over gecommuniceerd ;)
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Strengere maatregelen

Bericht door deschpin »

Mara schreef:Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als alle voorzieningen(scholen, sportaccomodaties, uitgaangsgelegenheden) opengaan voor onder de 30 jaar. Boost aan besmettingen maar nauwelijks gezondheidschade maar wel flinke slag in immuniteit
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Strengere maatregelen

Bericht door Zita »

deschpin schreef:
Mara schreef:Als jullie het voor het zeggen zouden hebben, welke maatregelen zouden jullie dan nu gaan nemen?
Welke verkooppunten mogen sluiten bijvoorbeeld.
Welke publieke instellingen mogen/moeten dicht?
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als alle voorzieningen(scholen, sportaccomodaties, uitgaangsgelegenheden) opengaan voor onder de 30 jaar. Boost aan besmettingen maar nauwelijks gezondheidschade maar wel flinke slag in immuniteit
Hoe ga je - zeker rond de kerstdagen - ervoor zorgen dat die besmettingen blijven bij de groep tot 30 jaar?
Plaats reactie