Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door FlyingEagle »

Ik weet niet waar dat getal van 800 vandaan komt weet ik niet maar dat aantal klopt niet. Wel kunnen m’n schoonouders elke zondagavond naar de kerk maar er zijn ‘s avonds veel minder kerkgangers dan ‘s morgens.
Lijkt me belangrijk om dit soort berichten niet zomaar te verspreiden omdat we iets hebben gehoord. Voor je het weet zijn we in overtreding tegen Gods geboden.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Amstelodamense »

pierre27 schreef:
Jantje schreef:Misschien is het slim als je de plaatsnaam weghaalt. Anders pikt de (sociale) media dat zo op, met alle gevolgen van dien.
Alsof die dat niet weten, dit is al weken zo, alleen het getal van 800 klopt niet.
Klopt wel. Van een betrouwbare bron (gemeentelid daar) gehoord
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Amstelodamense »

pierre27 schreef:
Amstelodamense schreef:Hoorde vandaag tot mijn stomme verbazing dat in de GG van Kootwijkerbroek per dienst 800 mensen samenkomen. Effectief de helft van de gemeente. Zo kan iedereen eens per zondag naar de kerk.

Hier zou echt tegen opgetreden moeten worden.
Welke maatregel stel je voor?
Een veroordeling van de synode. Met een HSV agaat men helemaal los, dit laat men gebeuren
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Amstelodamense »

FlyingEagle schreef:Ik weet niet waar dat getal van 800 vandaan komt weet ik niet maar dat aantal klopt niet. Wel kunnen m’n schoonouders elke zondagavond naar de kerk maar er zijn ‘s avonds veel minder kerkgangers dan ‘s morgens.
Lijkt me belangrijk om dit soort berichten niet zomaar te verspreiden omdat we iets hebben gehoord. Voor je het weet zijn we in overtreding tegen Gods geboden.
De helft van de gemeente van 1600 man gaat. Wellicht in de avond wat minder. Klopt van geen kanten en natuurlijk deel ik dit soort misstanden wel. Eigenwijs volk
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door FlyingEagle »

Amstelodamense schreef:
FlyingEagle schreef:Ik weet niet waar dat getal van 800 vandaan komt weet ik niet maar dat aantal klopt niet. Wel kunnen m’n schoonouders elke zondagavond naar de kerk maar er zijn ‘s avonds veel minder kerkgangers dan ‘s morgens.
Lijkt me belangrijk om dit soort berichten niet zomaar te verspreiden omdat we iets hebben gehoord. Voor je het weet zijn we in overtreding tegen Gods geboden.
De helft van de gemeente van 1600 man gaat. Wellicht in de avond wat minder. Klopt van geen kanten en natuurlijk deel ik dit soort misstanden wel. Eigenwijs volk
Ik ben het inhoudelijk wel met je eens alleen ik vind de toon van je berichten niet prettig. Komt een beetje hoogmoedig over.
En van mij mag je het delen hoor.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4088
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Maanenschijn »

Amstelodamense schreef:
pierre27 schreef:
Amstelodamense schreef:Hoorde vandaag tot mijn stomme verbazing dat in de GG van Kootwijkerbroek per dienst 800 mensen samenkomen. Effectief de helft van de gemeente. Zo kan iedereen eens per zondag naar de kerk.

Hier zou echt tegen opgetreden moeten worden.
Welke maatregel stel je voor?
Een veroordeling van de synode. Met een HSV agaat men helemaal los, dit laat men gebeuren
Waarom veroordeling? Doen ze formeel wat fout, of is het alleen dat je de beeldvorming vervelend vind?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door John Galt »

DDD schreef:Het ging hier over de kerkenraad van Kootwijkerbroek, en er zijn toch geen aanwijzingen dat leden daarvan ook deelnemen aan rellen? :fi
Nee, dat was 20 jaar geleden.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef:Ik vind het vooral razend interessant.

De volksaard is ook nogal eigenwijs en eigenzinnig natuurlijk, dat speelt mogelijk een rol. Plus een niet al te hoog opleidingsniveau en verwerkingssnelheid. En natuurlijk een kritische blik op moderne ontwikkelingen voor zover die geen geld opleveren, in het bijzonder culturele ontwikkelingen.

Misschien ook groepsdruk door charismatisch gezag. Of een neiging om het extreemste standpunt als het meest rechtzinnig te zien. Wie zal het zeggen.
Tsja, de genoemde redenen worden ook telkens genoemd m.b.t. mijn woonplaats Veen. Het gaat dan om een hele andere problematiek maar de oorzaken zouden hetzelfde zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Herman »

De problematiek van Veen tijdens oudjaar en de huidige vernielingen vind ik redelijk identiek.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:Eigenwijs volk
Is dat bevindelijke kennis?

Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als ik zondag met 200 medegemeenteleden naar de kerk mocht en uit volle borst mee kon zingen. Ben ik dan ook eigenwijs?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef:De problematiek van Veen tijdens oudjaar en de huidige vernielingen vind ik redelijk identiek.
Ik bedoelde de overeenkomsten tussen Veen en Kootwijkerbroek

De jaarwisseling in Veen is toch wel heel wat anders dan de rellen van de afgelopen dagen
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef:
Herman schreef:De problematiek van Veen tijdens oudjaar en de huidige vernielingen vind ik redelijk identiek.
Ik bedoelde de overeenkomsten tussen Veen en Kootwijkerbroek

De jaarwisseling in Veen is toch wel heel wat anders dan de rellen van de afgelopen dagen
Sorry. Ik was even de weg kwijt in Nederland. Haha.

Het bijzondere is dat ik (even over Urk gesproken) een hoogleraar sociologie exact hetzelfde hoorde beweren over de jongeren op Urk als twee naaste bekenden van mij die de jaarlijkse trammelant in Waardenburg bespreken. Het gaat erom dat er welhaast excuserende toon wordt gezegd dat dit allemaal hardwerkende jongeren zijn. Alsof dat een meer legale reden is om te rellen dan als je sowieso op jonge leeftijd al mislukt bent.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Amstelodamense »

Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:Eigenwijs volk
Is dat bevindelijke kennis?

Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als ik zondag met 200 medegemeenteleden naar de kerk mocht en uit volle borst mee kon zingen. Ben ik dan ook eigenwijs?
Yes. Eigenwijs en dom
Online
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door DDD »

Herman schreef:
Bourdon16 schreef:
Herman schreef:De problematiek van Veen tijdens oudjaar en de huidige vernielingen vind ik redelijk identiek.
Ik bedoelde de overeenkomsten tussen Veen en Kootwijkerbroek

De jaarwisseling in Veen is toch wel heel wat anders dan de rellen van de afgelopen dagen
Sorry. Ik was even de weg kwijt in Nederland. Haha.

Het bijzondere is dat ik (even over Urk gesproken) een hoogleraar sociologie exact hetzelfde hoorde beweren over de jongeren op Urk als twee naaste bekenden van mij die de jaarlijkse trammelant in Waardenburg bespreken. Het gaat erom dat er welhaast excuserende toon wordt gezegd dat dit allemaal hardwerkende jongeren zijn. Alsof dat een meer legale reden is om te rellen dan als je sowieso op jonge leeftijd al mislukt bent.
Ik ken ook wel hardwerkende jongeren met een prachtige auto maar die ik nou niet echt slim zou noemen. Dus inderdaad, de meeste hardwerkende jongeren zijn niet heel slim. Anders zouden ze wel studeren. Maar dat is natuurlijk prima, want een samenleving wordt niets met alleen maar theoretisch opgeleide jongeren. En bovendien is er naast intelligentie nog zoveel meer aan gaven en talenten van belang.

Ik betwijfel trouwens of relschoppers speciaal laag opgeleid zijn. Voor voetbalhooligans lijkt dat in ieder geval niet zo te zijn. Bij de huidige rellen zijn allochtone jongeren sterk oververtegenwoordigd, net als in de ziekenhuizen. Ik denk vooralsnog eerder dat de hoeveelheid testosteron en zelfbeheersing bepalend is voor dit soort gedrag, en dat intelligentie maar beperkt een remmende factor is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:
Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:Eigenwijs volk
Is dat bevindelijke kennis?

Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als ik zondag met 200 medegemeenteleden naar de kerk mocht en uit volle borst mee kon zingen. Ben ik dan ook eigenwijs?
Yes. Eigenwijs en dom
Ik mag dit antwoord dus opvatten voor beide vragen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie