Tweede Kamer verkiezing 2021

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door parsifal »

Ad Anker schreef:Omtzigt. En gelijk wat rechtser worden, er zweeft momenteel wel e.e.a. op rechts. CDA en VVD twee grote partijen, 32 en 41 zetels, ik zie dat wel zitten. Aangevuld met 5 zetels voor de SGP. Blijven dromen...
Ik denk dat Omzigt erg goed is als parlementslid en in een controlerende functie. Als premier of minister zie ik toch liever iemand die misschien minder charismatisch en opvallend is, mensen zoals Balkenende, Donner of Hirsch-Ballin. Ik weet om eerlijk te zijn niet of het CDA die mensen nu in huis heeft. Ik verwacht het wel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
Ad Anker schreef:Omtzigt. En gelijk wat rechtser worden, er zweeft momenteel wel e.e.a. op rechts. CDA en VVD twee grote partijen, 32 en 41 zetels, ik zie dat wel zitten. Aangevuld met 5 zetels voor de SGP. Blijven dromen...
Ik denk dat Omzigt erg goed is als parlementslid en in een controlerende functie. Als premier of minister zie ik toch liever iemand die misschien minder charismatisch en opvallend is, mensen zoals Balkenende, Donner of Hirsch-Ballin. Ik weet om eerlijk te zijn niet of het CDA die mensen nu in huis heeft. Ik verwacht het wel.
Die hebben ze. De vraag is of die op dit moment op (willen) staan.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:Omtzigt. En gelijk wat rechtser worden, er zweeft momenteel wel e.e.a. op rechts. CDA en VVD twee grote partijen, 32 en 41 zetels, ik zie dat wel zitten. Aangevuld met 5 zetels voor de SGP. Blijven dromen...
Doe mij maar 10 zetels voor de SGP :jongle
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Erskinees »

Prima. Is er gelijk (en eindelijk) plek voor de eerste vrouw in de tweede kamerfractie van de SGP.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:Prima. Is er gelijk (en eindelijk) plek voor de eerste vrouw in de tweede kamerfractie van de SGP.
Heb jij een andere kandidatenlijst gezien dan ik? :?
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door deschpin »

Piet Puk schreef:
Bertiel schreef:https://nos.nl/artikel/2360140-hugo-de- ... t-cda.html

Hugo de Jonge stopt als lijsttrekker vangst CDA
Wat mij betreft een goede beslissing!
Benieuwd hoe Rutte hier mee omgaat, die gebruikt de Jonge in verkiezingstijd om alle corona-ellende op af te wikkelen. Hoekstra en Omtzigt kan hij moeilijker "voor de bus gooien"

CDA heeft hier toch wel een probleem, de mediageniekheid is tegenwoordig de belangrijkste sleutel voor verkiezingsoverwinningen. Daar was de Jonge toch echt veel beter dan Omtzigt.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Piet Puk »

deschpin schreef:
Piet Puk schreef:
Bertiel schreef:https://nos.nl/artikel/2360140-hugo-de- ... t-cda.html

Hugo de Jonge stopt als lijsttrekker vangst CDA
Wat mij betreft een goede beslissing!
Benieuwd hoe Rutte hier mee omgaat, die gebruikt de Jonge in verkiezingstijd om alle corona-ellende op af te wikkelen. Hoekstra en Omtzigt kan hij moeilijker "voor de bus gooien"

CDA heeft hier toch wel een probleem, de mediageniekheid is tegenwoordig de belangrijkste sleutel voor verkiezingsoverwinningen. Daar was de Jonge toch echt veel beter dan Omtzigt.
Wat opmerkelijk is en weinig genoemd word, dat de Jonge ook van de kandidatenlijst gaat.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Zita »

deschpin schreef:
Piet Puk schreef:
Bertiel schreef:https://nos.nl/artikel/2360140-hugo-de- ... t-cda.html

Hugo de Jonge stopt als lijsttrekker vangst CDA
Wat mij betreft een goede beslissing!
Benieuwd hoe Rutte hier mee omgaat, die gebruikt de Jonge in verkiezingstijd om alle corona-ellende op af te wikkelen. Hoekstra en Omtzigt kan hij moeilijker "voor de bus gooien"

CDA heeft hier toch wel een probleem, de mediageniekheid is tegenwoordig de belangrijkste sleutel voor verkiezingsoverwinningen. Daar was de Jonge toch echt veel beter dan Omtzigt.
Daar staat tegenover dat De Jonge niet echt heel erg slim en wel iets te gladjes overkomt, en dat Omtzigt wel een reputatie heeft als strijder voor rechtvaardigheid, en een heel erg authentieke indruk maakt.
De Jonge is als coronaverantwoordelijke teveel beschadigd. Die kan echt geen campagne leiden, ook al zou hij er tijd voor hebben.
Ik ben erg benieuwd wat Hoekstra doet. Hij riep eerder dat hij het echt niet wilde, en nu wacht hij het bestuur af. Het lijkt wel alsof het bestuur ècht Omtzigt niet wil. Nu vind ik Omtzigt erg goed als kritisch kamerlid, maar ik weet niet of hij voldoende verbinder kan zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Mara »

Ik vind het ronduit knap hoe de Jonge altijd scherp reageert als hij een microfoon onder zijn neus krijgt.
Het zou weleens iets minder "gelikt" kunnen.
Soms zie je aan zijn ogen dat hij intens moe is, maar intussen staat hij erbij of hij 10 uren slaap had.
Dat hij stopt als lijsttrekker zegt ook wel dat hij tijdig aan de rem moet trekken. Misschien wel op advies van zijn echtgenote.
Hij is behoorlijk ambitieus en samen met Rutte staan er dan wel een paar energieke politici.
Hij is het tegenovergestelde van minister Bruins, die een heel andere indruk maakte.
Maar ach, het blijft toch buitenkant. Dus wie weet wat er in zijn binnenste leeft.
Ik geef het je te doen.
Een land leiden met allemaal tegengestelde meningen en belangen, complotdenkers, oproerkraaiers.
Ik zou echt niet weten wie het anders zouden moeten doen. Jullie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door Orchidee »

Idd, precies mijn gedachten
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Tweede Kamer verkiezing 2021

Bericht door merel »

Eens hoor! Ik vind dat de huidige regering het prima doet. Ze werken zich uit de naad en moeten ook maar steeds zien hoe het uitpakt
Plaats reactie