Mohammedaans terreur in Europa

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Vrijwel elk jaar worden er in Europa verschillende terreuraanslagen, gepleegd door Mohammedanen.

De meest recente aanslag: Bijbels gezien moeten we mijns inziens de volgende conclusies trekken:
  • We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
  • We dienen aan de andere kant niet te generaliseren (de meerderheid van de Mohammadanenzijn gematigd, en herinterpreteren de Koran). Aan de andere kant is het gevaar van de significate radicale minderheid erg groot.
  • We dienen naasteliefde te betuigen, en "de vreemdeling die in onze poorten is" gastvrij te onthalen
  • We dienen respectvol over een ieder te spreken, en personen en zaken te scheiden.
  • Anderzeids is het de plicht van de Europesche regeringen allereerst om eigen onderdanen te beschermen. Dit zou kunnen door migratiebeperkingen uit landen waar het radicale Mohammadisme hoogtij voert, en in plaats daarvan onze naastenliefde actief gestalte geven door in de landen zelf vluchtelingen op te vangen en te helpen. Wat ook beter is voor het land zelf, want het land moet ook weer opgebouwd worden, en de vluchtelingen zijn vaak uit de meer bevoorrechte klasse.
Uitdagingen:
  • Eventuele beperkingen voor Moskees of onderwijs, gelden ook voor Reformatische kerken en onderwijs
  • Bewaren van balans tussen waarheid en spreken in liefde
  • Niet meegaan met de uitersten van enerzeids populisme en anderzeids het extreem politiek-correcte denken
Het lijkt mij goed om te bespreken hoe we hier als christenen in zijn algemeenheid en als christenpolitici tegenover moeten staan. Ik ben benieuwd naar een ieders inbreng als het gaat om dit precaire en gevoelige onderwerp.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 29 okt 2020, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: [*]We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
Wat is je oordeel over het christendom als je de geschiedenis van de Noord-Ierse kwestie in ogenschouw neemt? Dan krijg je ook niet bepaald een beeld van het christendom als vredelievende godsdienst. Kortom, ik denk dat je moet oppassen om in zijn algemeenheid uitspraken te doen over het geheel van de islam op basis van incidenten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: [*]We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
Wat is je oordeel over het christendom als je de geschiedenis van de Noord-Ierse kwestie in ogenschouw neemt? Dan krijg je ook niet bepaald een beeld van het christendom als vredelievende godsdienst. Kortom, ik denk dat je moet oppassen om in zijn algemeenheid uitspraken te doen over het geheel van de islam op basis van incidenten.
Om te kunnen beoordelen of een religie in de kern vredelievend is of niet, moet je naar de bronnen van de religie kijken.

De kruisvaarten en Noord Ierland hebben niks te maken met de bron van het Christelijk geloof, namelijk de bijbel. Daarnaast is het conflict in Noord Ierland veel meer een etnisch conflict, en speelden in de kruisvaarten ook veel politieke motieven mee.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: [*]We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
Wat is je oordeel over het christendom als je de geschiedenis van de Noord-Ierse kwestie in ogenschouw neemt? Dan krijg je ook niet bepaald een beeld van het christendom als vredelievende godsdienst. Kortom, ik denk dat je moet oppassen om in zijn algemeenheid uitspraken te doen over het geheel van de islam op basis van incidenten.
Incidenten?
Zijn er overwegend christelijke landen die een andere godsdienst verbieden en mensen die een andere godsdienst belijden, vervolgen? Neen. Zijn er overwegend islamitische landen waarin dit gebeurt met andere godsdiensten? Ja, en niet maar enkele.
Dat zegt mij in elk geval genoeg om niet over incidenten te spreken.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: [*]We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
Wat is je oordeel over het christendom als je de geschiedenis van de Noord-Ierse kwestie in ogenschouw neemt? Dan krijg je ook niet bepaald een beeld van het christendom als vredelievende godsdienst. Kortom, ik denk dat je moet oppassen om in zijn algemeenheid uitspraken te doen over het geheel van de islam op basis van incidenten.
Dat er in naam van het christelijk geloof vreselijke dingen zijn gebeurd in het verleden zegt niet dat het christelijk geloof in de aard niet vrede is.
Wel dat alle godsdiensten erbuiten. Ook zij die zich christelijk noemen zonder de boodschap van verzoening en genade alleen in en doir Christus daadwerkelijk te belijden in de aard geen godsdiensten van vrede.
Dat kan ook niet. Want het zijn godsdiensten van moeten en plichten en zelf ervoor kunnen zorgen dat.... dat brengt geen vrede maar is een voedingsbodem van haat. Want het raakt precies wat wij zijn buiten Hem.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Panny »

Opvallend is dat verdachten van terrorisme vaak dezelfde kenmerken hebben dan verdachten van andere vormen van criminaliteit (hier zijn verschillende onderzoeken over te vinden).
Meestal zijn het mannen, hebben ze een verleden met criminaliteit, werkloosheid, lage opleiding, psychische problemen, etc.
Schijnbaar zijn dit soort jongens gevoelig voor de gewelddadige boodschap die er in de Islam te vinden is bij bepaalde radicale predikers.

Ik denk dat het leerstuk van genade en vergeving in het christelijke geloof heel belangrijk is. Er is altijd een uitweg uit de ellende en een weg van hoop.
In de Islam zal Allah na je dood over je oordelen. En dan moet je maar hopen dat je goede daden zwaarder wegen dan je slechte daden, en de weegschaal de goede kant op gaat.
Hoe verleidelijk is het dan als je een verleden vol criminaliteit hebt dit in één keer goed te maken met één grote goede daad?
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Vervolgde »

Dit probleem zou niet aan de orde zijn als in Nederland de erfenis der vaderen was bewaard. Dan zou art 36. NGB hebben gefunctioneerd en zou het probleem zich hier niet voordoen. Nu moet een oplossing komen via een seculiere weg en dan is opheffen van de rechtstaat een goede eerste stap.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door ejvl »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: [*]We dienen de waarheid te spreken, en dus kunnen we niet zeggen dat het Mohammadanisme een religie van vrede is (lees de Koran er maar op na)
Wat is je oordeel over het christendom als je de geschiedenis van de Noord-Ierse kwestie in ogenschouw neemt? Dan krijg je ook niet bepaald een beeld van het christendom als vredelievende godsdienst. Kortom, ik denk dat je moet oppassen om in zijn algemeenheid uitspraken te doen over het geheel van de islam op basis van incidenten.
Dat er in naam van het christelijk geloof vreselijke dingen zijn gebeurd in het verleden zegt niet dat het christelijk geloof in de aard niet vrede is.
Wel dat alle godsdiensten erbuiten. Ook zij die zich christelijk noemen zonder de boodschap van verzoening en genade alleen in en doir Christus daadwerkelijk te belijden in de aard geen godsdiensten van vrede.
Dat kan ook niet. Want het zijn godsdiensten van moeten en plichten en zelf ervoor kunnen zorgen dat.... dat brengt geen vrede maar is een voedingsbodem van haat. Want het raakt precies wat wij zijn buiten Hem.
Alhoewel ik het helemaal met je eens ben, zal ditzelfde stuk ook geschreven kunnen zijn door een moslim, alleen wordt christelijk dan vervangen door islam.

@Philpot, Mohammedaan is geen correcte weergave, moslim of islamiet is correct aangezien deze mensen geen aanhanger zijn van Mohammed maar van Allah en Mohammed was een profeet.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

[
Vervolgde schreef:Dit probleem zou niet aan de orde zijn als in Nederland de erfenis der vaderen was bewaard. Dan zou art 36. NGB hebben gefunctioneerd en zou het probleem zich hier niet voordoen. Nu moet een oplossing komen via een seculiere weg en dan is opheffen van de rechtstaat een goede eerste stap.
Dit "probleem" wordt niet opgelost door een artikel. Dit probleem wordt alleen "opgelost" in en door het ware geloof van Christus. En zolang jij of ik dat niet kennen, zijn we zelf het "probleem". Met of zonder art 36 NBG. En mocht je het wel kennen. Weet je dan bouw je niet op een artikel. Maar ben je met medelijden vervuld. En hopelijk ook met drang om de Ware Weg van het Leven aan te wijzen en aan te prijzen.
@evjl. Nee want die erkennen niet en kennen niet de betekenis en reikwijdte van pure genade. Dat is juist het onderscheid met alle andere godsdiensten. Dus ik vraag mij af of je mijn tekst goed interpreteerde.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Incidenten?
Zijn er overwegend christelijke landen die een andere godsdienst verbieden en mensen die een andere godsdienst belijden, vervolgen? Neen. Zijn er overwegend islamitische landen waarin dit gebeurt met andere godsdiensten? Ja, en niet maar enkele.
Dat zegt mij in elk geval genoeg om niet over incidenten te spreken.
Wat heeft dat te maken met terroristische aanslagen?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Dat er in naam van het christelijk geloof vreselijke dingen zijn gebeurd in het verleden zegt niet dat het christelijk geloof in de aard niet vrede is.
Wel dat alle godsdiensten erbuiten. Ook zij die zich christelijk noemen zonder de boodschap van verzoening en genade alleen in en doir Christus daadwerkelijk te belijden in de aard geen godsdiensten van vrede.
Dat kan ook niet. Want het zijn godsdiensten van moeten en plichten en zelf ervoor kunnen zorgen dat.... dat brengt geen vrede maar is een voedingsbodem van haat. Want het raakt precies wat wij zijn buiten Hem.
Ik weet niet of jij hier nu een reëel beeld schetst van alle overige religies en hen recht doet.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Ambtenaar »

Vervolgde schreef:Dit probleem zou niet aan de orde zijn als in Nederland de erfenis der vaderen was bewaard. Dan zou art 36. NGB hebben gefunctioneerd en zou het probleem zich hier niet voordoen. Nu moet een oplossing komen via een seculiere weg en dan is opheffen van de rechtstaat een goede eerste stap.
Het letterlijk volgen van artikel 36 NGB betekent geen vrijheid van godsdienst en derhalve staatsterreur.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
Vervolgde schreef:Dit probleem zou niet aan de orde zijn als in Nederland de erfenis der vaderen was bewaard. Dan zou art 36. NGB hebben gefunctioneerd en zou het probleem zich hier niet voordoen. Nu moet een oplossing komen via een seculiere weg en dan is opheffen van de rechtstaat een goede eerste stap.
Het letterlijk volgen van artikel 36 NGB betekent geen vrijheid van godsdienst en derhalve staatsterreur.
De vrijheid van godsdienst is dan ook een westers verzinsel.

In de bijbel zul je geen vrijheid van godsdienst vinden. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: De vrijheid van godsdienst is dan ook een westers verzinsel. In de bijbel zul je geen vrijheid van godsdienst vinden. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
De vraag is of je dat van staatswege zou moeten afdwingen, of dat het een bevel of oproep aan mensen is om te geloven in God.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mohammedanistisch terreur in Europa

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Incidenten?
Zijn er overwegend christelijke landen die een andere godsdienst verbieden en mensen die een andere godsdienst belijden, vervolgen? Neen. Zijn er overwegend islamitische landen waarin dit gebeurt met andere godsdiensten? Ja, en niet maar enkele.
Dat zegt mij in elk geval genoeg om niet over incidenten te spreken.
Wat heeft dat te maken met terroristische aanslagen?
Het ging (ook) over de vraag of het een vredelievende godsdienst is. Dan is deze link toch niet zo moeilijk?
Plaats reactie