Mohammedaans terreur in Europa

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Mara schreef:We worden het niet eens. :)
Als het erop aankomt, zijn we waarschijnlijk allemaal zo bang.
Ik ben van mening dat je het niet moet uitlokken.
Nee ik ben niet bang. Wel nuchter. En zelfs niet verbaasd :)
Wat wil je nu zeggen, dat je gewoon kalm blijft als zo'n gast begint te schieten in het winkelcentrum waar jij je boodschappen loopt te doen?
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Susanna »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Mara schreef:We worden het niet eens. :)
Als het erop aankomt, zijn we waarschijnlijk allemaal zo bang.
Ik ben van mening dat je het niet moet uitlokken.
Nee ik ben niet bang. Wel nuchter. En zelfs niet verbaasd :)
Wat wil je nu zeggen, dat je gewoon kalm blijft als zo'n gast begint te schieten in het winkelcentrum waar jij je boodschappen loopt te doen?
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Mooi gezegd. Ik ervaar dat niet altijd zo maar wel vaak. Zien op Hem door het geloof.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

Susanna schreef:
Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef: Nee ik ben niet bang. Wel nuchter. En zelfs niet verbaasd :)
Wat wil je nu zeggen, dat je gewoon kalm blijft als zo'n gast begint te schieten in het winkelcentrum waar jij je boodschappen loopt te doen?
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Mooi gezegd. Ik ervaar dat niet altijd zo maar wel vaak. Zien op Hem door het geloof.
Ach dan staat er achter de angst, moeite en pijn en sterfelijkheid geen punt. Maar een komma.
En gelukkig hangt het niet af van onze ervaring. Ons voelen. Wanneer dat de graadmeter zou zijn, dan is het vaak dikke duisternis. Maar door het geloof schittert daar Gods eeuwige heerlijkheid. En eindigen we niet in een soort verstikkende radeloosheid. Niet omdat ik voel of ervaar. Maar omsat het geheel en al Zijn werk is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Het moet er maar eens op aankomen Lilian, we hebben allemaal stervensgenade nodig.
Ik ga niet zeggen dat ik niet bezorgd ben. Want dat ben ik. Ik zie zoveel om me heen gebeuren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Erskinees »

Iemand deelt iets dieps persoonlijks en dan vervolgens reageren met "het moet er maar eens op aankomen" :bobo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Iemand deelt iets dieps persoonlijks en dan vervolgens reageren met "het moet er maar eens op aankomen" :bobo
Ja, wat is daar mis mee? :bobo
Hoe kun je nu op voorhand weten hoe je gaat reageren tijdens een crisissituatie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Iemand deelt iets dieps persoonlijks en dan vervolgens reageren met "het moet er maar eens op aankomen" :bobo
Ja, wat is daar mis mee? :bobo
Hoe kun je nu op voorhand weten hoe je gaat reageren tijdens een crisissituatie?
Dat kan inderdaad heel anders zijn dan we denken.

Maar ik ben blij dat Lilian1975 daar nu geen last van heeft, en nu vanuit het vertrouwen dat de Heere zal voorzien mag leven. Dat is bij mij weleens anders.
Ds. N. Beets schreef:Een mens lijdt dikwijls het meest,
door het lijden dat hij vreest,
doch dat nooit op zal dagen.
Zo heeft men meer te dragen,
dan God te dragen geeft.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Iemand deelt iets dieps persoonlijks en dan vervolgens reageren met "het moet er maar eens op aankomen" :bobo
Ja, wat is daar mis mee? :bobo
Hoe kun je nu op voorhand weten hoe je gaat reageren tijdens een crisissituatie?
Ik vind die opmerking van Mara heel logisch. Maar ik geloof dat we er helemaal geen antwoord op hoeven te hebben. Op dat moment wil en zal de Heere de genade geven die je nodig hebt, Hij geeft het niet bij voorraad.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Erskinees »

Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Lilian deelt iets van haar geloofsvertrouwen op een christelijk forum. Dat is mooi en zou hier vaker mogen gebeuren. Ik kan het haar zo niet nazeggen maar het is goed dat ze dit zo kan delen. Wij hoeven toch niet het geloofsvertrouwen van anderen in twijfel te trekken of aangeven dat het er maar eens op moet aankomen. Laten we bij onszelf blijven, daar is al werk genoeg.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Lilian deelt iets van haar geloofsvertrouwen op een christelijk forum. Dat is mooi en zou hier vaker mogen gebeuren. Ik kan het haar zo niet nazeggen maar het is goed dat ze dit zo kan delen. Wij hoeven toch niet het geloofsvertrouwen van anderen in twijfel te trekken of aangeven dat het er maar eens op moet aankomen. Laten we bij onszelf blijven, daar is al werk genoeg.
Ik trek niets in twijfel!! Maak er alsjeblieft niet iets anders van, nu ik het nog een keer uitgelegd heb!
Ik ken mensen die dit ook zo beleefden. Toch werden ze na een crisissituatie behandeld voor PTSS.
Als je je vertrouwen op de Heere stelt, wil niet zeggen dat je dan nooit bang bent.
Menselijke emoties zoals angst, vrees, bezorgd, zijn volstrekt normaal. Ook in het leven van Gods kinderen.
Denk maar aan Petrus op de golven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door -DIA- »

Een citaat dat nogal eens geciteerd werd, en ik zie dat het ds. Lamain ook doet: Het wel gebeuren, dat voor dat wij gaan sterven, wij nog wel eens honden horen blaffen, die wij nog nooit hebben horen blaffen.

Citaat ds. W.C. Lamain:
Het blijft hier een strijd tot het einde toe. De aanvallen, de bestrijdingen en de verzoekingen blijven zolang als zij hier op de wereld zwerven. Wij moeten hier aan de grond blijven. Wij lezen van David wel eens, dat hij gehuppeld heeft, maar het is ook meest maar kruipen geweest. Mozes, de man Gods, heeft ook maar eens van de hoogte van Pisga het ganse land aanschouwd. Eén van onze geliefde en ook voor ons onvergetelijke leraars zei eens: Het kan nog wel gebeuren, dat voor dat wij gaan sterven, wij nog wel eens honden horen blaffen, die wij nog nooit hebben horen blaffen. En inderdaad, als wij nog iets toe moesten doen tot onze eeuwige behoudenis en zaligheid, dan was het nog voor eeuwig kwijt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Van Ewijk »

Als je dan bedenkt dat tekeningen een van de motivaties is....hoeveel is en word er al niet met de Heere Jezus gespot?
Het is zelfs te veel en te aanstootgevend om hier neer te zetten wat je als Christen allemaal al niet wilt of moet verwerken wat er allemaal aan Godslasterlijk materiaal op je afkomt in deze maatschappij...
Als wij op dezelfde manier zouden reageren zou het bloedbad helemaal niet meer te overzien zijn.
Gelukkig ben ik er trots op, of beter nog, ik roem God er om, om te kunnen zeggen dat dergelijke impulsen niet bij de leer van de Heere Jezus horen...
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:
Erskinees schreef:Iemand deelt iets dieps persoonlijks en dan vervolgens reageren met "het moet er maar eens op aankomen" :bobo
Ja, wat is daar mis mee? :bobo
Hoe kun je nu op voorhand weten hoe je gaat reageren tijdens een crisissituatie?
Dat kan inderdaad heel anders zijn dan we denken.

Maar ik ben blij dat Lilian1975 daar nu geen last van heeft, en nu vanuit het vertrouwen dat de Heere zal voorzien mag leven. Dat is bij mij weleens anders.
Ds. N. Beets schreef:Een mens lijdt dikwijls het meest,
door het lijden dat hij vreest,
doch dat nooit op zal dagen.
Zo heeft men meer te dragen,
dan God te dragen geeft.
Ik schrik van d e reacties. Nadrukkelijk had ik nu gezegd. Een ding weet ik. Dat God eerder in diepe donkere dagen uitkomst bood. Juist door het zicht op Hem. Dat is niet iets van mijzelf. En als ik op de omstandigheden had gezien was ik verdronken. Waarom zou Hij dat ook in de toekomst niet doen? Voor de duidelijkheid ik weet heus niet hoe ik werkelijk zal reageren als nietig mens. Wel hoop en bid ik dat God het geloofsoog op Hem blijft richten. Dat is zeker niet op voorraad hebben etc. Juist niet. Omdat we het niet op voorraad hebben worden we gedwongen het bij Hem en in Hem alleen te zoeken. Alles!

Maar ik had dit beter niet kunnen delen. Het medium is niet geschikt. En ja ik moest gisteren ook aan Beets woorden denken. Maar vooral aan de Woorden van Christus Zelf. (Mattheus 6)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Terri »

Twijfelaars en ongelovigen zullen meestal zo reageren, omdat ze zelf dit vertrouwen missen.
Let wel, ik bedoel er niemand mee, eigenlijk mezelf....
Maar ik heb het ook meegemaakt in m'n leven, dat wanneer je spreekt uit de volheid van je gemoed, de ja-maars van anderen komen.

Tegelijk sta ik helaas ook regelmatig aan de ja-maar kant, toch probeer ik ze inmiddels in te houden, want ik weet dat ongeloof zich rijkelijk bedient van die ja-maars.
Antwoorden als: 'als je nooit twijfelt, moet je het maar eens nakijken', kan strelend zijn als je ongelukkig bent omdat je 'er niet bij kan' maar ik heb mogen leren dat juist radicaliteit je overboord kiepert en dat de verwondering overblijft, omdat de Heere een waarmaker is van Zijn eigen Woord.

@Lilian laat regelmatig een stukje strijd zien, daarom zo mooi dat ze dit getuigenis geeft.
Ik zou zeggen: kom ga met haar en doe als zij!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Chrisje72 »

Die spotprent hing al jaren in dat lokaal!
https://nos.nl/l/2355326
Plaats reactie