Krachtige lock down?

Maatregelen moeten strenger worden?

Peiling eindigde op 22 nov 2020, 13:32

1.Ik vind het prima zoals het nu gaat
7
17%
2. Er moeten nog enkele maatregelen toegevoegd worden, zoals het verplicht dragen van een mondmasker
4
10%
3. Een korte strenge lock down is onontkoombaar
16
38%
4. Alle maatregelen loslaten. Het virus gaat voorlopig niet weg. Laat maar uitwoeden.
9
21%
5. Als ik in het red team zat, zou ik.......
0
Geen stemmen
6. Mijn mening is.....
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Krachtige lock down?

Bericht door DDD »

Bovendien zijn lang niet alle mensen die in een ziekenhuis werken gezegend met strategisch inzicht, en de zorgen hebben meer betrekking op de periode over een week dan op de huidige situatie.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Wim Anker »

Framboos schreef:
alepha schreef:Het valt mij op dat verschillende bekenden van mij die in een ziekenhuis werken aangeven dat het beeld uit de media overtrokken is. De situatie is (hun) ziekenhuis is dat het wel druk is, maar dat het zeker te doen is. En er zijn de corona laat veelal een gunstiger verloop zien dan in het voorjaar..... ik vind het nogal verwarrend allemaal.....

Waar ik mij aan erger dat er wordt gezegd twee of vier weken een strenge lockdown en dan weer versoepelen.. volgens mij is het niet zo zwart-wit als het gesteld wordt
En wat het gedrag van mensen betreft... het helpt niet om iedere keer weer te roepen dat mensen zich niet goed aan de regels houden. Ik zie heel veel mensen die het wel doen! Net als in de klas..... focus je op wat er wel goed gaat, dat heeft meestal meer effect dan elke keer aandacht te geven aan wat er niet goed gaat.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat het in het midden van het land niet meevalt. Wellicht zal het per regio verschillen, maar in deze regio rijden ambulances ook rondjes, of moeten patiënten naar ver buiten de regio brengen. Spoedeisende hulp van ziekenhuis in omgeving is helft van de tijd gesloten, omdat er geen opname capaciteit meer is..
Wat wordt bedoeld met rondjes rijden?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Krachtige lock down?

Bericht door parsifal »

Delftenaar schreef:In Argentinië zitten ze al sinds afgelopen maart in lockdown. Toch beleeft men daar nu steeds hogere besmettingen. Kennelijk werkt het middel niet.
Een lockdown is een goed middel om een nieuw, nog plaatselijk optredend, virus in te dammen. Nu het virus overal is heeft dat geen zin meer.

Helaas zit er niet veel anders op dan goed aan de regels houden (daar schortte het immers aan) en het te laten uitwoeden. Anders ontstaat er na de lockdown opnieuw een piek. Plus dat het enorme economische en psychosociale gevolgen heeft. Dat laatste viel afgelopen voorjaar nog mee omdat het zomer werd, lang licht en iedereen dus naar buiten kon. In de winter is dat moeilijker.

En je loopt kans dat de lockdown dan tot komende april moet voortduren. Dat wordt een lange, donkere en saaie winter.
Je kunt Argentinie niet met Nederland vergelijken. Net als Zuid-Afrika was het daar wachten tot het los zou gaan in de arme wijken van de grote steden (zeg maar sloppenwijken). Dan is er geen houden meer aan. We moeten echt zoeken naar een samenleving waar de R beneden de 1 blijft liggen. Dat hoeft in rijkere landen niet perse samen te vallen met iets wat het sociale leven helemaal overhoop gooit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Krachtige lock down?

Bericht door merel »

Ik denk dat een korte en strenge lock down onontkoombaar is en hoop dat we dat de komende weken hebben. Dan kunnen wij hopelijk met de feestdagen eindelijk weer eens naar familie toe.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:
Framboos schreef:
alepha schreef:Het valt mij op dat verschillende bekenden van mij die in een ziekenhuis werken aangeven dat het beeld uit de media overtrokken is. De situatie is (hun) ziekenhuis is dat het wel druk is, maar dat het zeker te doen is. En er zijn de corona laat veelal een gunstiger verloop zien dan in het voorjaar..... ik vind het nogal verwarrend allemaal.....

Waar ik mij aan erger dat er wordt gezegd twee of vier weken een strenge lockdown en dan weer versoepelen.. volgens mij is het niet zo zwart-wit als het gesteld wordt
En wat het gedrag van mensen betreft... het helpt niet om iedere keer weer te roepen dat mensen zich niet goed aan de regels houden. Ik zie heel veel mensen die het wel doen! Net als in de klas..... focus je op wat er wel goed gaat, dat heeft meestal meer effect dan elke keer aandacht te geven aan wat er niet goed gaat.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat het in het midden van het land niet meevalt. Wellicht zal het per regio verschillen, maar in deze regio rijden ambulances ook rondjes, of moeten patiënten naar ver buiten de regio brengen. Spoedeisende hulp van ziekenhuis in omgeving is helft van de tijd gesloten, omdat er geen opname capaciteit meer is..
Wat wordt bedoeld met rondjes rijden?
Naar de seh van het ziekenhuis wat meest dichtbij is, waar de ambulance te horen krijgt dat de seh vol ligt, waarna doorgereden wordt naar een ander ziekenhuis, daar wordt een eerste beoordeling gedaan, behandeling gestart, maar er is geen bed voor opname vrij, zodat de ambulance opnieuw mag komen om pt naar een ziekenhuis 50 km verderop te brengen
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Wim Anker »

Framboos schreef:
Wim Anker schreef:
Framboos schreef:
alepha schreef:Het valt mij op dat verschillende bekenden van mij die in een ziekenhuis werken aangeven dat het beeld uit de media overtrokken is. De situatie is (hun) ziekenhuis is dat het wel druk is, maar dat het zeker te doen is. En er zijn de corona laat veelal een gunstiger verloop zien dan in het voorjaar..... ik vind het nogal verwarrend allemaal.....

Waar ik mij aan erger dat er wordt gezegd twee of vier weken een strenge lockdown en dan weer versoepelen.. volgens mij is het niet zo zwart-wit als het gesteld wordt
En wat het gedrag van mensen betreft... het helpt niet om iedere keer weer te roepen dat mensen zich niet goed aan de regels houden. Ik zie heel veel mensen die het wel doen! Net als in de klas..... focus je op wat er wel goed gaat, dat heeft meestal meer effect dan elke keer aandacht te geven aan wat er niet goed gaat.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat het in het midden van het land niet meevalt. Wellicht zal het per regio verschillen, maar in deze regio rijden ambulances ook rondjes, of moeten patiënten naar ver buiten de regio brengen. Spoedeisende hulp van ziekenhuis in omgeving is helft van de tijd gesloten, omdat er geen opname capaciteit meer is..
Wat wordt bedoeld met rondjes rijden?
Naar de seh van het ziekenhuis wat meest dichtbij is, waar de ambulance te horen krijgt dat de seh vol ligt, waarna doorgereden wordt naar een ander ziekenhuis, daar wordt een eerste beoordeling gedaan, behandeling gestart, maar er is geen bed voor opname vrij, zodat de ambulance opnieuw mag komen om pt naar een ziekenhuis 50 km verderop te brengen
Ah....., hebben ze geen telefoon of zo?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Mara »

zucht
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Bonny »

Vervolgde schreef:Mijn keuze staat er ook niet bij.

Dat handhaven van die maatregelen zie ik niet erg zitten. Zeker in deze tijd van het jaar heeft binnenkort het grootste deel van de bevolking klachten. En ik heb niet begrepen dat hier op zo grote schaap als in China zal worden getest.
De handhavers zijn bang. Dat zal echt niet anders worden als ze in Januari een wapenstok mogen dragen. Geeft eerder nog meer zinloos geweld.
De generatie jongeren blijft doorgaan met waar ze goed in zijn, namelijk hun eigen zin doen. Ook al zou de rest van de samenleving het loodje leggen, luisteren ze nog niet, want het gaat om vrijheid.

Ik zou daarom de situatie aangrijpen om een aantal zaken ten goede te keren. Bovendien kan dan voldaan worden aan het verzoek om perspectief. Kortom een lockdown instellen tot Mei volgend jaar.
Geeft als voordelen:
- bevordering van sociale vermogens door het leven in gezins- en familieverband (opbouw gezag van onderaf, gezin weer hoeksteen samenleving),
- sanering van een aantal minder goede delen in de maatschappij (kroegen, cultuur, etc.)
- mogelijkheid tot herstel van gezag in de buitenruimte,
- teruggave van zorgtaken aan de kerk.

De herpositionering van de kerk kan ertoe leiden dat invulling gegeven kan worden aan de opdracht om onze onderlinge bijeenkomsten niet na te laten. Ook kan de zorgtaak naar bijbels uitgangspunt beter gereguleerd worden. Het adagium is: doe wel aan allen, maar meest aan de huisgenoten des geloofs.
Om de ingang van de christelijke waarden te bevorderen en toestroom tot de kerk te bevorderen is het ook aan te bevelen om streamingsdiensten zoals netflix e.d. te stoppen en daarvoor in de plaats een kerkelijke dienst op te zetten met geëigende programma’s.

Een belangrijk knelpunt lijkt mij is de vraag over er voldoende kerk is overgebleven om deze uitvoering aan te kunnen.
En mogelijk dat hier en daar in de uitvoering nog wat nuance aangebracht moet worden.
Dat lijkt meer op een lockdown met een puriteinse staatsgreep.
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Krachtige lock down?

Bericht door -DIA- »

Even tussendoor: Zou je in een buitenlands ziekenhuis terechtkomen, en je spreekt geen Duits, hoe dan communiceren? Is er een taalman (tolk)?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Valcke »

merel schreef:Ik denk dat een korte en strenge lock down onontkoombaar is en hoop dat we dat de komende weken hebben. Dan kunnen wij hopelijk met de feestdagen eindelijk weer eens naar familie toe.
Als er een lockdown komt (waar ik niet voor ben), dan zal die niet kort zijn...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Even tussendoor: Zou je in een buitenlands ziekenhuis terechtkomen, en je spreekt geen Duits, hoe dan communiceren? Is er een taalman (tolk)?
Gewoon plat doon, dat verstoat ze in Meunster ook wal ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Christen »

:)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Krachtige lock down?

Bericht door merel »

Valcke schreef:
merel schreef:Ik denk dat een korte en strenge lock down onontkoombaar is en hoop dat we dat de komende weken hebben. Dan kunnen wij hopelijk met de feestdagen eindelijk weer eens naar familie toe.
Als er een lockdown komt (waar ik niet voor ben), dan zal die niet kort zijn...
Wat is jouw definitie van kort? Ik vind 4 weken ook nog kort.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Krachtige lock down?

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Even tussendoor: Zou je in een buitenlands ziekenhuis terechtkomen, en je spreekt geen Duits, hoe dan communiceren? Is er een taalman (tolk)?
Gewoon plat doon, dat verstoat ze in Meunster ook wal ;)
Mijn ervaring is van niet. Als ze daar plat praten kunnen ze nog beter gewoon Duits praten.
Mijn broer had die ervaring ooit ook al toen hij in militaire dienst in die buurt was. Een boer in die buurt probeerde plat te praten, in de veronderstelling dat dat voor Nederlanders beter te volgen was. Maar mijn broer zei ook: Hij kon beter gewoon Duits praten want dat dialect daar was nog moeilijker te begrijpen.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 23 okt 2020, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:Een lockdown is onvermijdelijk met de stijging van het aantal besmettingen.
Kijk dan ook nasr het oplopen van asntal testen. Hoe meer je test hoe meer gevallen je vangt...
Plaats reactie