Krachtige lock down?

Maatregelen moeten strenger worden?

Peiling eindigde op 22 nov 2020, 13:32

1.Ik vind het prima zoals het nu gaat
7
17%
2. Er moeten nog enkele maatregelen toegevoegd worden, zoals het verplicht dragen van een mondmasker
4
10%
3. Een korte strenge lock down is onontkoombaar
16
38%
4. Alle maatregelen loslaten. Het virus gaat voorlopig niet weg. Laat maar uitwoeden.
9
21%
5. Als ik in het red team zat, zou ik.......
0
Geen stemmen
6. Mijn mening is.....
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:We zitten nu toch in een krachtige lock down?
Ik moest naar de Kruidvat voor speciale tandenstokertjes die niet in de supermarkt verkrijgbaar zijn, en daar was het zo druk.
Maar niet zozeer vanwege de drogisterijartikelen, maar mensen kochten daar stapels speelgoed e.d.
Ik dacht dat de Action daarom weer dicht moest.
Soms vind ik het nog onoverzichtelijk.
Ik denk dat het wel overzichtelijk, maar niet te rijmen valt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Herman »

Ik was afgelopen vrijdag in het centrum om enkele boodschappen bij de slager en groenteboer te halen en het viel me op hoe verschrikkelijk rustig het was. Dat vond in ieder geval de slijtster (de mevrouw die een sterkedrankwinkel heeft) ook waar ik wat rum kocht om de kerstrozijnen in te laten wellen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Zita »

Herman schreef:Ik was afgelopen vrijdag in het centrum om enkele boodschappen bij de slager en groenteboer te halen en het viel me op hoe verschrikkelijk rustig het was. Dat vond in ieder geval de slijtster (de mevrouw die een sterkedrankwinkel heeft) ook waar ik wat rum kocht om de kerstrozijnen in te laten wellen.
Ik ben vandaag de Lidl weer uitgevlucht. Zó vreselijk druk.
In de Karwei ging ik een pakketje afgeven. Ze hebben daar nu speciaal iemand die de telefoon opneemt om de discussie aan te gaan met klanten die tóch willen komen winkelen. De telefoon gaat bijna onafgebroken, en mensen houden onbehoorlijk aan met hun gezeur.
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Krachtige lock down?

Bericht door DDD »

Zijn ze dan wel open? Als de deur dicht is, valt er niet veel te discussiëren. De bouwmarkt hier is alleen open voor bedrijven. Particulieren moeten vooraf bestellen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Herman »

Jawel. Per telefoon. En die winkels hebben een afhaalpunt voor bestellingen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Orchidee »

Ik merk nog niets van de rust die er zou moeten zijn in deze tijd.
Overvolle, drukke winkels die open zijn en overvolle wegen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Krachtige lock down?

Bericht door Zita »

DDD schreef:Zijn ze dan wel open? Als de deur dicht is, valt er niet veel te discussiëren. De bouwmarkt hier is alleen open voor bedrijven. Particulieren moeten vooraf bestellen.
Pakketpunt van postnl zit in de karwei. Fijn, dan hoef ik geen winkelcentrum in om in een overvolle supermarkt mijn pakketten te droppen. En sinds vandaag kun je er ook je karwei-internetbestelling afhalen. Maar ze worden dus de hele dag geconfronteerd met boze mensen die wel gewoon naar binnen willen. Dramaverhalen, dreigementen, omkooppogingen. T is echt bizar.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Krachtige lock down?

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Ik merk nog niets van de rust die er zou moeten zijn in deze tijd.
Overvolle, drukke winkels die open zijn en overvolle wegen.
Bij ons vrij stil overal en in de supermarkten vind ik het vrij rustig. Ik weet niet wat dit allemaal met de psyche van een ieder aan het doen is. Een grote supermarkt waar 50 mensen tegelijk boodschappen doen is echt geen gevaarlijke plek.
Misschien is een virus indammen in het winterseizoen wel onbegonnen werk. Misschien moeten wij het niet van een lockdown en een vaccin verwachten. Misschien toch nog eens allemaal Zondag 10 lezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Krachtige lock down?

Bericht door DDD »

Als het gaat om de kerstdrukte zouden wij beter zondag 42 kunnen lezen.
Plaats reactie