De staat van de staat

Plaats reactie
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

De staat van de staat

Bericht door -DIA- »

In het RD is vandaag een hoofdredactioneel commentaar te lezen dat mij zeer verontrustend overkomt.

Ik dacht zo: Hoe denkt het forum hierover?
Zien we dat het ernst is?
Denken we dat het wel mee gaat vallen?
Hoe duiden wij de stroom van ernstige berichten die we dagelijks lezen en horen?
Zou Nederland en Europa wellicht kunnen worden overgeven aan een verharding?"
En weten wij dat op de verharding zeker ook het oordeel van verwoesting volgt?

Het zijn zomaar een paar zeer verontrustende vragen die je eigenlijk nergens kwijt kunt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De staat van de staat

Bericht door Hollander »

Het is een enge en duivelse werkelijkheid om de scheppingsorde waar mogelijk aan te tasten en de verschillen tussen man en vrouw uit te wissen.

Tegelijkertijd vraag ik mij af of het verstandig is dit topic open te laten, want afwijkende meningen mogen conform forumregels en -afspraken zich niet uiten in deze discussie. Maar goed, dat is aan de moderators.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De staat van de staat

Bericht door samanthi »

Ik zie het ook wel, toch beangst het me niet, de Heere Jezus heeft het voorzegd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De staat van de staat

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:Het is een enge en duivelse werkelijkheid om de scheppingsorde waar mogelijk aan te tasten en de verschillen tussen man en vrouw uit te wissen.

Tegelijkertijd vraag ik mij af of het verstandig is dit topic open te laten, want afwijkende meningen mogen conform forumregels en -afspraken zich niet uiten in deze discussie. Maar goed, dat is aan de moderators.
Is er nog vrijheid van Godsdienst? Zijn we niet meer vrij in ons belijden. Eigenlijk konden we het voorzien.
Ik heb het meerdere malen opgemerkt, maar toch geeft het een harde schok. En sluiten van dit topic zou een buigen zijn voor de publieke opinie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De staat van de staat

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Hollander schreef:Het is een enge en duivelse werkelijkheid om de scheppingsorde waar mogelijk aan te tasten en de verschillen tussen man en vrouw uit te wissen.

Tegelijkertijd vraag ik mij af of het verstandig is dit topic open te laten, want afwijkende meningen mogen conform forumregels en -afspraken zich niet uiten in deze discussie. Maar goed, dat is aan de moderators.
Is er nog vrijheid van Godsdienst? Zijn we niet meer vrij in ons belijden. Eigenlijk konden we het voorzien.
Ik heb het meerdere malen opgemerkt, maar toch geeft het een harde schok. En sluiten van dit topic zou een buigen zijn voor de publieke opinie.
Ja we zijn nog steeds vrij om ons geloof te belijden, laten we dat ook gebruiken om andere te vertellen dat ze verloren blijven zonder de Heere Jezus.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie