Prettig voelen bij corona-maatregelen

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door HersteldHervormd »

Hollander schreef:Afgelopen week hoorde ik op radio 1 een zeer verontruste kinderarts spreken over het thuisonderwijs-tijdperk. Hij had een forse toename gezien van allerlei mentale en fysieke - vaak grote - zorgen bij kinderen. Ik ben bijzonder blij dat de overheid nu alles op alles zet om een herhaling van dit scenario te voorkomen.
Ik denk ook dat de obesitas klinieken weer volstromen na de crisis, als er tenminste een eind aan komt.
Ik bedoel dit niet negatief hoor, maar het zo ook het begin van de einde der tijden kunnen zijn.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
helma schreef:Dat ik mijn moeder al maanden geen knuffel kan geven vind ik echt ver-schrik-ke-lijk.
Zeker rond het ziek zijn en sterven van mijn vader heb ik best 'geleden' onder de onderlinge lichamelijke afstand. Ik hou wel van een knuffel geven of ontvangen.

Voor de rest geniet ik wel van de rust die de maatregelen met zich mee brengen. Al vond ik het ook wel weer jammer dat van de week een presentatie voor SOL niet door kon gaan. De derde presentatie die vanwege corona afgezegd moest worden.
Kan jij dat @Helma? Respect!
Ik vind dat het moeilijkst van alles want ze hunkert er juist naar en mijn moeder is ook behoorlijk overstuur eigenlijk en vol onbegrip dat haar kinderen ze geen gedag zeggen ( lichamelijk).

Vanmorgen naar een begrafenis geweest en o wat confronterend dan al die maatregelen en niet te vergeten: de angstcultuur die er wasAfbeeldingAfbeelding
En het géén hand geven...
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Ik houd er helemaal niet van om mensen fysiek te begroeten en vind de huidige afstand een verademing. Ik kan mij bij de term 'huidhonger' ook niets voorstellen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Orchidee schreef:
helma schreef:Dat ik mijn moeder al maanden geen knuffel kan geven vind ik echt ver-schrik-ke-lijk.
Zeker rond het ziek zijn en sterven van mijn vader heb ik best 'geleden' onder de onderlinge lichamelijke afstand. Ik hou wel van een knuffel geven of ontvangen.

Voor de rest geniet ik wel van de rust die de maatregelen met zich mee brengen. Al vond ik het ook wel weer jammer dat van de week een presentatie voor SOL niet door kon gaan. De derde presentatie die vanwege corona afgezegd moest worden.
Kan jij dat @Helma? Respect!
Ik vind dat het moeilijkst van alles want ze hunkert er juist naar en mijn moeder is ook behoorlijk overstuur eigenlijk en vol onbegrip dat haar kinderen ze geen gedag zeggen ( lichamelijk).

Vanmorgen naar een begrafenis geweest en o wat confronterend dan al die maatregelen en niet te vergeten: de angstcultuur die er wasAfbeeldingAfbeelding
En het géén hand geven...
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Ik houd er helemaal niet van om mensen fysiek te begroeten en vind de huidige afstand een verademing. Ik kan mij bij de term 'huidhonger' ook niets voorstellen.
Ik kan me eigenlijk alles bij die term voorstellen. Ik zie het bij 2 van mijn 3 kinderen ook terug. De 3e is anders. Misschien is het karaktermatig.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Habitat »

merel schreef:
Orchidee schreef:
helma schreef:Dat ik mijn moeder al maanden geen knuffel kan geven vind ik echt ver-schrik-ke-lijk.
Zeker rond het ziek zijn en sterven van mijn vader heb ik best 'geleden' onder de onderlinge lichamelijke afstand. Ik hou wel van een knuffel geven of ontvangen.

Voor de rest geniet ik wel van de rust die de maatregelen met zich mee brengen. Al vond ik het ook wel weer jammer dat van de week een presentatie voor SOL niet door kon gaan. De derde presentatie die vanwege corona afgezegd moest worden.
Kan jij dat @Helma? Respect!
Ik vind dat het moeilijkst van alles want ze hunkert er juist naar en mijn moeder is ook behoorlijk overstuur eigenlijk en vol onbegrip dat haar kinderen ze geen gedag zeggen ( lichamelijk).

Vanmorgen naar een begrafenis geweest en o wat confronterend dan al die maatregelen en niet te vergeten: de angstcultuur die er wasAfbeeldingAfbeelding
En het géén hand geven...
Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn. Ik houd er helemaal niet van om mensen fysiek te begroeten en vind de huidige afstand een verademing. Ik kan mij bij de term 'huidhonger' ook niets voorstellen.
Maar u heeft een gezin met kinderen. Dan bent u sowieso al regelmatig aan het knuffelen. Voor alleen wonende ouderen zal het momenteel anders zijn.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door merel »

Ik denk dat dat voor mij niet uit zo maken. De sociale contacten zou ik missen, niet het geknuffel. Buiten mijn gezin knuffel ik niemand. Als dat weg zou vallen, zou dat hetzelfde blijven. Ik zou niet weten wie ik zou moeten knuffelen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Orchidee »

Ik zeg toch ook dat ik het hand, knuffel, evt een kus contact alleen mis bij mijn eigen moeder en broers....
Verder ben ik ook geen vreemdenknuffelaar hoor, ben heel blij dat ik de afgelopen 8 maanden géén verplichte zoen en/of knuffel moest geven.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door huisman »

Halverwege onze 10 daagse quarantaine hebben wij nog geen last van verveling of ergernissen. Het is best wel goed te doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Herman »

huisman schreef:Halverwege onze 10 daagse quarantaine hebben wij nog geen last van verveling of ergernissen. Het is best wel goed te doen.
Misschien kan je even het boekentopic bijwerken :D
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Orchidee »

Ik besef me meer en meer dat het toch z'n voordelen heeft om meestal een huismus te zijn.
Ik mis eerlijk gezegd heel weinig door alle corona maatregelen.
Ik vind sommige dingen wel naar maar missen doe ik bijna niets...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Ik besef me meer en meer dat het toch z'n voordelen heeft om meestal een huismus te zijn.
Ik mis eerlijk gezegd heel weinig door alle corona maatregelen.
Ik vind sommige dingen wel naar maar missen doe ik bijna niets...
Heel herkenbaar
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door Dodo »

Op het moment word ik vrij somber van de maatregelen. Ik heb er zelf niet eens last van, moet ik zeggen. Ik kan mijn gang gaan, ik zie de kinderen en kleinkinderen, mijn man gaat gewoon naar zijn werk, mijn vrijwilligersbezigheden gaan min of meer door, en ik kan me thuis goed vermaken.
Maar het komt toch binnen, de maatregelen. Ik voel voor de mensen die een winkel draaiend proberen te houden, ik voel voor de mensen in de zorg die zich een slag in de rondte werken en zich wanhopig afvragen hoelang dit nog duren gaat, ik voel voor de jonge gezinnen die naar vier, vijf weken kijken waarin de kinderen thuis zitten en alle andere bezigheden ook door moeten gaan. Het is miserabel.
Als ik in mijn eigen bubbel kon zitten, ging het prima. Maar dat voelt ook niet goed. Ik vind het lastig. En ik heb het idee dat de narigheid buiten ook wat afstraalt op dit forum. Er is wat meer snibbigheid, onverdraagzaamheid, gezeur. Dat is jammer, het zou hier ook (vooral) gezellig en opbouwend kunnen zijn.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door helma »

Je begrijpt nu waarom in tijden van crises toch kerkscheuringen zijn ontstaan.
Daar heb ik me altijd over verbaasd.

Mensen blijken toch korter lontje te hebben...
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prettig voelen bij corona-maatregelen

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad een helder inzicht.
Plaats reactie