Complottheorieën

-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Complottheorieën

Bericht door -DIA- »

Nee, serieus. Want wat gebeurt hier in feite? Hier worden mensen beschadigd, en het hele kleine woordje 'sorry' lijkt niet over de lippen te kunnen komen. Nu zal ik dat ook niet eisen, want wat heb ik te eisen? Maar om des fatsoens wil zou men dat toch niet nalaten?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

Ik vind het een lastige materie de complottheoriën... hoe moet je ermee omgaan?!
Zeker, we mogen niet lichtelijk en onverhoord oordelen, helemaal eens!
Maar we mogen en moeten wel kritisch zijn, toch?
Ik ben altijd wel redelijk sceptisch geweest en ga graag op onderzoek uit of een bepaald verhaal ook een keerzijde heeft.
Kijk bijvoorbeeld naar de berichtgeving over Trump, niets dan negatief (zou dat geen complotten zijn??). Dat komt omdat mensen hem niet doorhebben. Hij gedraagt zich zo omdat hij een plan heeft. Als je je echt in hem en zijn achtergrond verdiept ga je een heel ander persoon ontdekken...

Maar met complotten had ik verder nooit zoveel.
Tot ik recent op dit interview stuitte: https://www.youtube.com/watch?v=Y-DwTsUKXxQ&t=78s
Een aangrijpende verklaring van een 'ex-insider' wat voor mij de hele wereld ineens in een ander daglicht plaatste... en dan kan je bij, zoals ds. Zondag ze noemt, 'respectabele mensen' plots een heel ander gevoel krijgen.
Dan ga je ook ontwikkelingen en gebeurtenissen van wereld-omvang in ander perspectief zien.
Want wat er zich afspeelt in de wereld-top, in de hoogste machtsposities is ontluisterend en weerzinwekkend...
Je kan/wil, zeker in het begin, gewoon niet geloven dat mensen tot dergelijke praktijken in staat zijn.
En als je verder gaat zoeken op internet kom je meer verklaringen tegen van mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt, of zelf eraan hebben meegewerkt... afschuwelijk!!

Gelukkig zijn er ook hooggeplaatste mensen die wel goede bedoelingen hebben en in zekere zin betrouwbaar zijn! Maar naar mijn mening worden juist díe door de (linkse) media in een kwaad daglicht geplaatst.

Als je de ontwikkelingen volgt vrees ik dat er nog heel wat gaat gebeuren op het wereldtoneel.
Er zijn oplopende spanningen, onderlinge machtsstrijd, verdeeldheid die steeds heftiger en intenser wordt.
Groepen mensen die tegen elkaar uitgespeeld worden etc.
We moeten er onze ogen niet voor sluiten maar de schepping zucht... de wereld bloed uit duizend wonden.
We moeten elkaar dan maar steeds toeroepen: WAAKT!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Complottheorieën

Bericht door Erskinees »

artistiek schreef: Maar we mogen en moeten wel kritisch zijn, toch?
Ik ben altijd wel redelijk sceptisch geweest en ga graag op onderzoek uit of een bepaald verhaal ook een keerzijde heeft.
Wees dan notabene ook kritisch op Ronald Bernard (degene die jouw "hele wereld ineens in een ander daglicht plaatste"). Hij is al verschillende malen ontmaskerd! Hij verspreid onjuistheden over 5G, illuminati, luciferianen met kinderoffers, hij is antisemitisch, gelooft nog steeds in hydroxychloroquine en vindt corona onzin en nep. Artistiek, geloof die onzin toch niet. Houd je als christen niet met zulke complotdenkers bezig.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Complottheorieën

Bericht door Posthoorn »

Vergis je niet, er bestaan wel degelijk duistere praktijken, waarvan wij ons nauwelijks een voorstelling kunnen maken. Er bestaan inderdaad satanische rituelen, waarbij kinderen misbruikt worden etc. Denk maar eens aan dat boekje 'Toch gered' van mw. J. van den Berg.

En anders zou je dit programma eens kunnen luisteren:

https://www.vpro.nl/argos/media/aflever ... 4F90ZLU_UU
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Complottheorieën

Bericht door Erskinees »

Uiteraard!
Maar deze man verspreidt theorieën over kinderoffers door allerlei wereldleiders.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Complottheorieën

Bericht door Posthoorn »

Erskinees schreef:Uiteraard!
Maar deze man verspreidt theorieën over kinderoffers door allerlei wereldleiders.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat het satanisme een wereldwijd netwerk kent, waarin allerlei hooggeplaatste personen zich bevinden. Ik heb alleen zelf niet zo de behoefte om dat helemaal na te pluizen, want je kunt er toch niet veel mee als onbetekenende burger. Maar vergeet niet dat de satan wel degelijk een rol speelt op het wereldtoneel.
Online
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Complottheorieën

Bericht door DDD »

Ik weet weledelzeergeleerde heren die daar ook van overtuigd zijn. Dus die kinderoffers zou ik niet zomaar terzijde schuiven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Complottheorieën

Bericht door Jantje »

Posthoorn schreef:Vergis je niet, er bestaan wel degelijk duistere praktijken, waarvan wij ons nauwelijks een voorstelling kunnen maken. Er bestaan inderdaad satanische rituelen, waarbij kinderen misbruikt worden etc. Denk maar eens aan dat boekje 'Toch gered' van mw. J. van den Berg.
Inderdaad. En ik moest ook denken aan de moord op die jongen in Urk, jaren geleden.

Overigens was dat toch een meneer? Die schrijver van dat zo bekende boekje 'Toch gered'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Complottheorieën

Bericht door Bezorgd »

Posthoorn schreef:
Erskinees schreef:Uiteraard!
Maar deze man verspreidt theorieën over kinderoffers door allerlei wereldleiders.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat het satanisme een wereldwijd netwerk kent, waarin allerlei hooggeplaatste personen zich bevinden. Ik heb alleen zelf niet zo de behoefte om dat helemaal na te pluizen, want je kunt er toch niet veel mee als onbetekenende burger. Maar vergeet niet dat de satan wel degelijk een rol speelt op het wereldtoneel.
Ik denk inderdaad ook dat er meer satanisme en allerlei zaken voorkomen in de hoogste kringen dan dat wij voor mogelijk houden.
Probleem is alleen , als iemand er wat over publiceert, of het nu gaat over een schilderij in de kamer van de Clintons, of een satanische hanger bij een vrouwelijke Rothschild, de tempel op het Epstein Island of de elite, tot presidenten aan toe, die de Bohemian Grove bezoekt, die wordt standaard weggezet als een complotdenker.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Complottheorieën

Bericht door Herman »

Dat de satan veel invloed en macht heeft ontken ik niet. Maar het is vrij lastig om een verband aan te tonen, omdat het op één of andere manier niet zich niet in de legitimiteit afspeelt en je dus niet bij de secretaris een ledenlijst kan inzien of de algemene vergadering kunt bezoeken om dat netwerk bloot te leggen.
Aan de andere kant is er genoeg satanswerk wat je wel in de openbaarheid kunt raadplegen, dus daarom ben ik niet zo vatbaar voor allerlei suggestieve meningen van personen die zelf willen onderzoeken of hun mening op waarheid berust en die vinden dat hun mening eventjes onmogelijk is te bewijzen en dat we die toch maar voor waar moeten aannemen.

Het meest overtuigende kenmerk waaraan ik afleid dat het een complottheorie betreft, vind ik de overgang van concreet naar suggestief taalgebruik.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Complottheorieën

Bericht door Posthoorn »

Jantje schreef:Overigens was dat toch een meneer? Die schrijver van dat zo bekende boekje 'Toch gered'?
Nee hoor.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... d0d214485b
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

Erskinees schreef: Hij is al verschillende malen ontmaskerd!
Ik heb zeker research gedaan... maar alle debunks over hem vind ik zwak en zonder steekhoudende onderbouwing.
Het heeft mij iig niet overtuigd dat hij onwaarheden zou spreken.
En zijn uitleg over de 'machtspiramide' en alles daaromheen is in onze maatschappij volledig te herleiden.
Ga maar na hoe banken te werk gaan, hoe het rechtssysteem in elkaar zit.
Hoe burgers volledig worden uitgekleed.
Onze overheid heeft 0,0% macht, het wordt allemaal van bovenaf aangestuurd.
Het grote geld 'regeert'.
Er is maar Één macht die daar boven staat...
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

Posthoorn schreef:
Erskinees schreef:Uiteraard!
Maar deze man verspreidt theorieën over kinderoffers door allerlei wereldleiders.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat het satanisme een wereldwijd netwerk kent, waarin allerlei hooggeplaatste personen zich bevinden. Ik heb alleen zelf niet zo de behoefte om dat helemaal na te pluizen, want je kunt er toch niet veel mee als onbetekenende burger. Maar vergeet niet dat de satan wel degelijk een rol speelt op het wereldtoneel.
Dat is het punt, dat was ook mijn bezwaar, waarom dat na te pluizen!? Maar als je ontdekt hoeveel kinderen (vooral onder vluchtelingen) er wereldwijd verdwijnen in gruwelijke satanische en pedo-netwerken... gaat me zo aan het hart!! Daar mógen we niet over zwijgen.
Dan is het broodnodig dat er een collectief bewustzijn komt onder de bevolking!
Ik denk dat we allemaal daar een taak in hebben. En zeker als christenen, want een gebed des rechtvaardigen vermag veel!
Maar ook mensen op belangrijke posities en met zeggenschap zouden hier veel aan kunnen en moeten doen!
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Complottheorieën

Bericht door Ambtenaar »

artistiek schreef: Ga maar na hoe banken te werk gaan, hoe het rechtssysteem in elkaar zit.
Hoe werken banken dan? En hoe zit het rechtssysteem in elkaar?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Complottheorieën

Bericht door Isala »

Bezorgd schreef:
Posthoorn schreef:
Erskinees schreef:Uiteraard!
Maar deze man verspreidt theorieën over kinderoffers door allerlei wereldleiders.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat het satanisme een wereldwijd netwerk kent, waarin allerlei hooggeplaatste personen zich bevinden. Ik heb alleen zelf niet zo de behoefte om dat helemaal na te pluizen, want je kunt er toch niet veel mee als onbetekenende burger. Maar vergeet niet dat de satan wel degelijk een rol speelt op het wereldtoneel.
Ik denk inderdaad ook dat er meer satanisme en allerlei zaken voorkomen in de hoogste kringen dan dat wij voor mogelijk houden.
Probleem is alleen , als iemand er wat over publiceert, of het nu gaat over een schilderij in de kamer van de Clintons, of een satanische hanger bij een vrouwelijke Rothschild, de tempel op het Epstein Island of de elite, tot presidenten aan toe, die de Bohemian Grove bezoekt, die wordt standaard weggezet als een complotdenker.
Een tijdje geleden kreeg ik een filmpje doorgestuurd waar Premier Rutte vol trots de kop van Baphomet liet zien, die hij in zijn kamer in het torentje had gehangen. Hij had deze van Balkenende gekregen.
Je kunt het verschil van smaak noemen, maar beide heren zijn kerkelijk opgevoed, en weten dat deze kop een symbool van satan is.
Om dat dan vol trots op een NOS filmpje te laten zien vind ik best een beetje vreemd.
Kan je elkaar nu niet iets anders kado doen vraag ik me af.
Hora est!
Plaats reactie