Complottheorieën

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Complottheorieën

Bericht door Bezorgd »

Dia, je oordeelt, veroordeelt hard , hoogmoedig en liefdeloos er op los.
Je hebt een hang naar vroeger, en benaderd bijna alles wantrouwend als het niet in jouw straatje past.
Daarnaast kom je bijna nooit met argumenten als er om gevraagd wordt.

Daarom krijg je steeds kritiek.
Maar dit is al honderd keer gezegd. Maar je wil het blijkbaar niet horen, en zeker niet veranderen.
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Complottheorieën

Bericht door DDD »

@DIA:
Zo lijkt het voor iemand die niet in jouw hoofd kan kijken soms wel. Dus het zou goed zijn als je je gedachten wat helderder een context geeft.

Dat heeft niets met wantrouwen te maken, maar je stemt je boodschap niet erg af op de lezers. Die verwachten in een bepaald draadje dat je het hebt over het onderwerp van gesprek. Dat is toch zo gek niet? Het is niet fijn om steeds beschuldigd te worden van wantrouwen door iemand die zelf in raadselen spreekt. Het komt er feitelijk op neer dat je zelf andere mensen wantrouwt. Daar is een uitdrukking over: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Je zou eens kunnen beginnen met de veronderstelling dat iedereen op het forum het goed met andere mensen voor heeft en denkt iets zinnigs bij te dragen aan het gesprek. Dat zou goed zijn voor jouw én voor mijn welbevinden.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Complottheorieën

Bericht door -DIA- »

Verder veroordeeld? Kan dit zo doorgaan of zijn we zo bezig een (groot woord!) een vertrouwensbreuk te creëren? Of is het al zover? Ik roep hierbij alle medeforummers tot getuige.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Complottheorieën

Bericht door Anselmus »

-DIA- schreef:Verder veroordeeld? Kan dit zo doorgaan of zijn we zo bezig een (groot woord!) een vertrouwensbreuk te creëren? Of is het al zover? Ik roep hierbij alle medeforummers tot getuige.
Dit bedoelt DDD. Hij geeft iets aan. Dan kun jij twee dingen doen: ingaan op wat hij zegt, verheldering vragen, kritisch naar jezelf kijken en proberen te verbeteren wat anderen aangeven (namelijk niet zonder argumenten veroordelen, ingaan op vragen, bijdragen aan het onderwerp). Óf je kunt roepen dat hij een vertrouwensbreuk creëert. Ik denk dat het eerste op de lange termijn helpt om dit soort situaties te voorkomen. Het tweede bevestigt jou in je idee en laat je reageren vanuit je slachtofferrol waarbij je het gevoel hebt dat je door niemand begrepen wordt. Dat laatste lijkt me trouwens een eenzaam gevoel, maar het kan dus helpen om vanuit die eerste optie te reageren.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Complottheorieën

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.

En bij nog verder zoeken kom ik bij deze meneer:

Rene Gerrets
Assistant Professor, Faculty of Social and Behavioral Sciences, University of Amsterdam
Maar ook deze ken ik niet.
Hierboven staat een tekst die geschreven is door René Gerrets. Omdat deze tekst werd besproken, leek jouw veroordeling ('wie zich christen noemt en zo spreekt...') over hem te gaan. Maar blijkbaar was het een soort algemene verzuchting.
Maar zo'n zucht slaak je toch niet zonder enige gedachte?
Dus je bedoelt wel René Gerrits? Sorry, je uitspraken zijn voor de gemiddelde lezer echt niet meer te interpreteren. Zeg gewoon wat je bedoelt, in plaats van zulke vaagheden.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Complottheorieën

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.

En bij nog verder zoeken kom ik bij deze meneer:

Rene Gerrets
Assistant Professor, Faculty of Social and Behavioral Sciences, University of Amsterdam
Maar ook deze ken ik niet.
Hierboven staat een tekst die geschreven is door René Gerrets. Omdat deze tekst werd besproken, leek jouw veroordeling ('wie zich christen noemt en zo spreekt...') over hem te gaan. Maar blijkbaar was het een soort algemene verzuchting.
Maar zo'n zucht slaak je toch niet zonder enige gedachte?
Dus je bedoelt wel René Gerrits? Sorry, je uitspraken zijn voor de gemiddelde lezer echt niet meer te interpreteren. Zeg gewoon wat je bedoelt, in plaats van zulke vaagheden.
Nee, dat had helemaal niet gelezen, ik zei slechts dat complottheorieën een christen niet passen, en niet in verband met bovenstaande
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Complottheorieën

Bericht door Wim Anker »

Nou, m.i.kunnen de - zelfbenoemde - "ik leg wel even uit wat @Dia allemaal verkeerd doet" - nu wel even excuses maken richting @Dia i.p.v hem onduidelijkheid verwijten. Lees gewoon goed.
Online
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Complottheorieën

Bericht door DDD »

Welnee. Het is op zich al ongepast om niet te lezen voordat je reageert.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Complottheorieën

Bericht door -DIA- »

We zullen zwijgen en opletten wat er verder gezegd wordt.
We hopen op een rechtvaardig en fair verloop.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Complottheorieën

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Welnee. Het is op zich al ongepast om niet te lezen voordat je reageert.
Inderdaad.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Complottheorieën

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Bij wat nazoeken lijkt de heer Gerrets een voetballer te zijn. Ik begrijp het verband dus nog steeds niet.

En bij nog verder zoeken kom ik bij deze meneer:

Rene Gerrets
Assistant Professor, Faculty of Social and Behavioral Sciences, University of Amsterdam
Maar ook deze ken ik niet.
citaat:
]De christelijke gemeente bidt en pleit voor de wereld, toch ook voor ons land en volk en overheid?
Getuigt van dé Hoop in Jezus Christus.
En leeft daaruit.

]Peter Gerrets
Het is een oude emeritus predikant
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Complottheorieën

Bericht door Erskinees »

-DIA- schreef: Wie is de heer Gerrets? Die ken ik helemaal niet. Waarom wéér dat WANTROUWEN!
Gedraag je toch eens. Groter lettertype gebruiken omdat je in de knel komt? Kom op.
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Complottheorieën

Bericht door Christen »

Hè jongens, laten we het gezellig houden. Als we straks in quarantaine zitten.. zijn we maar wat blij met onze refoforumvrienden... :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Complottheorieën

Bericht door Hollander »

Christen schreef:Hè jongens, laten we het gezellig houden. Als we straks in quarantaine zitten.. zijn we maar wat blij met onze refoforumvrienden... :)
Dit ruikt naar een complot. Hoe weet jij over wat "straks" gaat gebeuren waardoor "we" daarna de emotie blijdschap hebben?
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Complottheorieën

Bericht door Christen »

:humhihi
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie