Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:Men raadplege niet de onderbuik.
Nee die heb je gewoon :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door refo »

Lilian1975 schreef:
refo schreef:Men raadplege niet de onderbuik.
Nee die heb je gewoon :)
Maar niet om te raadplegen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef: Mara het gaat mij niet om de zoenen. De verkilling die ik bedoel is dat angst maakt dat mensen eerst aan zichzelf denken dan de ander. Angst om ziek te worden, inkomsten of wat dan ook.
Die zie ik eerlijk gezegd niet. Ik zie heel veel mensen, soms met gevaar van besmet te worden, keihard werken.
En al die mooie initiatieven, buiten zingen bij een verpleeghuis of ouderencentrum, in de hal van ziekenhuizen, boeketten bloemen bezorgen, telefonisch contact houden.
Het valt mij juist mee.
Mensen die eerst aan zichzelf denken, doen dit altijd al en zullen dit blijven doen.
Ik ga me niet laten leiden door angst.
ik zeg niet dat jij dat doet. En ja er zijn mooie initiatieven. Maar denk jij nu dat dit blijvend is? En mijn onderbuikgevoel duidt het iets minder positief. Mensen zijn bang. En omdat ze bang zijn gaan ze in de aanval. Een andere groep vlucht... Psychologisch effect. Massaal gaan klappen. Massaal gaan zingen. Door goed te doen probeert men zijn eigen angst te overstemmen. Zichzelf een goed gevoel geven. (En nee gelukkig geldt dat niet voor iedereen) maar dat blijft niet zo. Straks als een deel weer werkt. Dan is er geen tijd meer. Maar de kwetsbaren blijven achter. De mensen die dierbaren hebben verloren ook. En even helder. Kwart besmettingen vanuit zorg!! Waar mensen nog steeds niet genoeg bescherming krijgen. Mensen die daar inderdaad met gevaar werken. Maar de verkilling is wel duidelijk. Niet door het grondpersoneel maar de mensen achter hun bureau. Vanuit overheid leiding in gezondheidszorg lag en ligt de prioriteit niet bij beschermen van hun personeel en bewoners. Gezonde mensen die niet van de afdeling mogen omdat er besmettingen zijn en dan besmet worden. Kinderen die geen afscheid mogen nemen.voldoende Ic afdelingen en voldoende personeel standaard opleiden is niet gebeurt en zie ik financieel ook niet snel gebeuren. Want dat kost geld. Gekke gedachte misschien... maar op dat punt heb ik niet veel vertrouwen in de overheid.
Ik ken nauwelijks bange mensen.

Het klappen is een vorm van waardering en verbroedering, en heeft mijns inziens weinig met angst te maken.

Ik ben het met je eens dat in de zorg te weinig bescherming is. Dat komt omdat daar managers te veel en professionals te weinig invloed hadden op het voorraadbeheer. Ik geloof echter niet dat de overheid niet de prioriteit had bij de verzorgenden. Ik denk eerder dat het een vorm van vergaande vooringenomenheid van deskundigen is. Er lijkt sprake te zijn van groepsdruk. Erkende deskundigen beweren onjuistheden in het NRC. Als de journalist hen dan confronteert met de onjuistheid ervan, blijft het stil. De context maakt dat de journalist dat alleen kan weergeven door 'Stilte...".

Ik geloof echter niet dat geld nu het probleem is, want anders waren al deze maatregelen niet genomen. De overheid wil wel investeren, maar de deskundigen staan niet erg open voor nieuwe informatie. De paradigmawisselingen gaan wat traag, om het maar zo te zeggen. Mensen zijn natuurlijk ook heel druk met overleven, en hebben misschien niet de gelegenheid om mentaal afstand te nemen van de situatie.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Lilian1975 »

Ach wie er ook de oorzaak van is... het is verkilling. Overiges vraag ik mij ook af of als straks alles voorbij is. We ooit het eerlijke verhasl zullen horen.

Ja ik heb nu al paar keer mensen meegemaakt die "flippen" in de supermarkt. Omdat ze zich niet begrepen voelen en ervaren dat anderen nonchelant zijn. Msar ook collega's van mijn man. Die alleen zijn. Hij belt ze bewust nu iedereen thuis moet werken. Er is wel degelijk angst. Maar ook ouderen die echt bang zijn. Ik denk ook dat de predikanten niet niets voor niets de nadruk leggen op de angst en wat de enige Zekerheid geeft. In prediking maar ook gebed. Je ziet een soort zelfde mechanisme is toen die aanslagen er ineens waren. En mensen zich in hun veiligheid aangetast voelden. En dat uitte doir allerlei solidariteits acties op te zetten of meedoen via bijv. Sociale media. En vanwaar d i e maatschappelijke druk met sluiting scholen. Daar zat echt angst achter.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door helma »

helma schreef:Helaas zijn de klinieken open. En wij staan er niet... Dat houdt me dagelijks bezig.
Zelfs uit Frankrijk mogen de vrouwen hier nog komen en wordt alleen gemeten of ze koorts hebben.
https://www.ad.nl/dossier-corona-in-utr ... k24anArrMU

(Het AD blijft ons bewust onjuist negatief neerzetten)

Haren knippen mag niet... Kindjes doodknippen wel.
Essentieel....

God zij dank(!) heeft de rechter gister wel beslist dat de abortuspil nog steeds niet online of via de huisarts verstrekt mag worden.

https://www.trouw.nl/binnenland/abortus ... e=whatsapp
Kamervragen door de SGP nav deze feiten.
https://app.1848.nl/document/kamervraag ... 0YNglqjzEs
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Mara »

Ds. Op 't Hof ziet de ernstige gevolgen voor de kerken, op de lange termijn.
Enkele gemeenteleden zetten ook hun vraagtekens of zij in dezen de Overheid wel moeten gehoorzamen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door refo »

Iedere week een boete van €390. Dat is de prijs.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Iedere week een boete van €390. Dat is de prijs.
Per persoon.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
refo schreef:Iedere week een boete van €390. Dat is de prijs.
Per persoon.
+ € 9,- administratiekosten per persoon :huhu
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door DDD »

refo schreef:Iedere week een boete van €390. Dat is de prijs.
De boete voor de organisator is toch hoger? Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de overheid snel boetes zou uitdelen in zo'n geval. Het is toch al een heel verstrekkende maatregel, hoewel mijns inziens begrijpelijk en terecht.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Erskinees »

Mara schreef:Ds. Op 't Hof ziet de ernstige gevolgen voor de kerken, op de lange termijn.
Enkele gemeenteleden zetten ook hun vraagtekens of zij in dezen de Overheid wel moeten gehoorzamen.
Ds. Op 't Hof heeft de kerkenraad van de VHG Driedorp verzocht om 5 diensten te gaan organiseren zodat het daar zelfs mogelijk is om desgewenst twee maal per zondag naar de kerk te gaan. Ik snap niet hoe hij op zo'n manier de overheidsregels wil omzeilen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door windorgel »

Erskinees schreef:
Mara schreef:Ds. Op 't Hof ziet de ernstige gevolgen voor de kerken, op de lange termijn.
Enkele gemeenteleden zetten ook hun vraagtekens of zij in dezen de Overheid wel moeten gehoorzamen.
Ds. Op 't Hof heeft de kerkenraad van de VHG Driedorp verzocht om 5 diensten te gaan organiseren zodat het daar zelfs mogelijk is om desgewenst twee maal per zondag naar de kerk te gaan. Ik snap niet hoe hij op zo'n manier de overheidsregels wil omzeilen.
En tussen de diensten door worden de planken waar de Bijbels op staan gedesinfecteerd?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:
Mara schreef:Ds. Op 't Hof ziet de ernstige gevolgen voor de kerken, op de lange termijn.
Enkele gemeenteleden zetten ook hun vraagtekens of zij in dezen de Overheid wel moeten gehoorzamen.
Ds. Op 't Hof heeft de kerkenraad van de VHG Driedorp verzocht om 5 diensten te gaan organiseren zodat het daar zelfs mogelijk is om desgewenst twee maal per zondag naar de kerk te gaan. Ik snap niet hoe hij op zo'n manier de overheidsregels wil omzeilen.
Hij denkt dat het in zo'n grote kerk als bijvoorbeeld Nederhemert of Driedorp mogelijk is om met een aantal mensen samen te komen, die anderhalve meter van elkaar verwijderd zitten.
En ik moet zeggen, hij heeft wel een punt.
Want in andere openbare gelegenheden komen ook nog steeds mensen bij elkaar. Tweede kamer, ministerraad, ziekenhuizen.
Ik denk dat het bij hem (en sommige gemeenteleden) geen kwestie is van regels omzeilen hoor.
Hij acht het gebod in de Bijbel hoger dan de overheidsregels.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Erskinees »

Mara schreef: Hij denkt dat het in zo'n grote kerk als bijvoorbeeld Nederhemert of Driedorp mogelijk is om met een aantal mensen samen te komen, die anderhalve meter van elkaar verwijderd zitten.
En ik moet zeggen, hij heeft wel een punt.
Ben je wel eens in Driedorp geweest? Als er iets geen groot kerkgebouw is...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gevolgen op lange termijn van deze crisis

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:
Mara schreef: Hij denkt dat het in zo'n grote kerk als bijvoorbeeld Nederhemert of Driedorp mogelijk is om met een aantal mensen samen te komen, die anderhalve meter van elkaar verwijderd zitten.
En ik moet zeggen, hij heeft wel een punt.
Ben je wel eens in Driedorp geweest? Als er iets geen groot kerkgebouw is...
Nee, hij heeft ook geen naam verder genoemd.
Preek werd gehouden in Nederhemert trouwens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie