Thuiswerken?

Werk jij thuis?

Ik kan thuiswerken, ik werk thuis
33
75%
Ik kan thuiswerken, maar doe het niet
4
9%
Geen mogelijkheid tot thuiswerken
4
9%
Ik werk niet - vrij
0
Geen stemmen
Ik neem niet deel aan het arbeidsproces
1
2%
Anders
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Thuiswerken?

Bericht door Piet Puk »

De overheid heeft geadviseerd om indien mogelijk thuis te werken vanwege het Corona-virus. Wat doe jij vandaag?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thuiswerken?

Bericht door eilander »

Ik kan prima thuiswerken, maar vandaag noodzakelijk overleg over alle te nemen maatregelen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thuiswerken?

Bericht door DDD »

Ik werk op kantoor. Iedereen heeft een eigen kamer en afzonderlijke ventilatie. Bovendien zijn er verschillende collega's die dingen met een termijn bij mij aanleveren en daarvoor zijn de faciliteiten op het werk nodig. Werkoverleg doen we buiten tijdens een wandeling, zodat er zo min mogelijk risico's zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thuiswerken?

Bericht door Mara »

Ik werk in de ouderenzorg en kan dus niet thuiswerken.
De kinderen werken wel thuis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Thuiswerken?

Bericht door Mannetje »

Het zal bij mij een mix worden, hier thuis heb ik niet de rust om al mijn werk te doen, dus zal ik ook waarschijnlijk met regelmaat op school te vinden zijn om daar in alle rust te werken.

Eerste positieve gevolg: een korte zoektocht naar digitale uitlegvideo's opent een wereld van mooi materiaal voor mij!
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thuiswerken?

Bericht door parsifal »

hier een beetje een combinatie. Thuis heb ik een peuter rondlopen die werken niet echt makkelijk maakt, maar hij gaat nog steeds drie dagen per week naar de opvang. Op mijn werk heb ik mijn eigen kantoor en veel van mijn collegas zijn er niet, maar ik moet er wel komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

parsifal schreef:hier een beetje een combinatie. Thuis heb ik een peuter rondlopen die werken niet echt makkelijk maakt, maar hij gaat nog steeds drie dagen per week naar de opvang. Op mijn werk heb ik mijn eigen kantoor en veel van mijn collegas zijn er niet, maar ik moet er wel komen.
Hoe is het daar eigenlijk gesteld met de verspreiding? Ik lees er niets over in het nieuws.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thuiswerken?

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
parsifal schreef:hier een beetje een combinatie. Thuis heb ik een peuter rondlopen die werken niet echt makkelijk maakt, maar hij gaat nog steeds drie dagen per week naar de opvang. Op mijn werk heb ik mijn eigen kantoor en veel van mijn collegas zijn er niet, maar ik moet er wel komen.
Hoe is het daar eigenlijk gesteld met de verspreiding? Ik lees er niets over in het nieuws.
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coro ... _in_Sweden
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thuiswerken?

Bericht door Piet Puk »

Volgens mij zijn er gisteren meer naar kerk geweest dan vandaag aan het werk, als ik de peiling zo zie.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken?

Bericht door merel »

Ik ben benieuwd wat " anders" is
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Thuiswerken?

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Ik ben benieuwd wat " anders" is
Het zal bij mij een mix van thuis en op school worden.
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thuiswerken?

Bericht door Piet Puk »

merel schreef:Ik ben benieuwd wat " anders" is
Alles wat niet bij de eerdere opties hoort.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Thuiswerken?

Bericht door Pioenroosje »

Ik vraag me af hoe mensen die staan achter het gedachtegoed van de Vereniging tegen internet in deze dagen hun (school)werk doen. Pas was er nog zo'n artikel in het RD van twee zusjes die volledig zonder thuis internet te hebben hun leven vormgeven. Maar in deze tijd van afstandsonderwijs is dat toch onmogelijk geworden? Of denk ik teveel in onmogelijkheden?

Wij zijn zelf ook terughoudend in het gebruik van computers ed. Hier in huis bijvoorbeeld ook geen tablets. Niet vanuit de overtuiging dat computers of internet an sich slecht zou zijn, maar omdat het echte leven ook veel moois te bieden heeft. Dat werd al enigzins ingehaald door de praktijk - mobiels en schoolwerk zorgen ervoor dat er toch redelijk veel tijd online doorgebracht wordt. Ik denk dat dat de komende weken alleen maar meer gaat worden, door het thuisonderwijs.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Thuiswerken?

Bericht door Hollander »

Pioenroosje schreef:Ik vraag me af hoe mensen die staan achter het gedachtegoed van de Vereniging tegen internet in deze dagen hun (school)werk doen. Pas was er nog zo'n artikel in het RD van twee zusjes die volledig zonder thuis internet te hebben hun leven vormgeven. Maar in deze tijd van afstandsonderwijs is dat toch onmogelijk geworden? Of denk ik teveel in onmogelijkheden?(...)
Als ik het goed heb onthouden gaan die meisjes al niet meer naar school. Standaard thuisonderwijs. Oftewel, voor hen gaat het ongewijzigd verder. Misschien wel beter bestand tegen dergelijke crises dan anderen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken?

Bericht door Zeeuw »

Pioenroosje schreef:Ik vraag me af hoe mensen die staan achter het gedachtegoed van de Vereniging tegen internet in deze dagen hun (school)werk doen. Pas was er nog zo'n artikel in het RD van twee zusjes die volledig zonder thuis internet te hebben hun leven vormgeven. Maar in deze tijd van afstandsonderwijs is dat toch onmogelijk geworden? Of denk ik teveel in onmogelijkheden?

Wij zijn zelf ook terughoudend in het gebruik van computers ed. Hier in huis bijvoorbeeld ook geen tablets. Niet vanuit de overtuiging dat computers of internet an sich slecht zou zijn, maar omdat het echte leven ook veel moois te bieden heeft. Dat werd al enigzins ingehaald door de praktijk - mobiels en schoolwerk zorgen ervoor dat er toch redelijk veel tijd online doorgebracht wordt. Ik denk dat dat de komende weken alleen maar meer gaat worden, door het thuisonderwijs.
Hier in huis 3 tablets, 2 laptops, een desktop en vanaf vandaag een chromebook van school. Noeste verzamelaars van lang meegaande spullen.
De strikte tegenstelling online vs het echte leven klopt m.i. niet.
Plaats reactie