Thuiswerken?

Werk jij thuis?

Ik kan thuiswerken, ik werk thuis
33
75%
Ik kan thuiswerken, maar doe het niet
4
9%
Geen mogelijkheid tot thuiswerken
4
9%
Ik werk niet - vrij
0
Geen stemmen
Ik neem niet deel aan het arbeidsproces
1
2%
Anders
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thuiswerken?

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Zita schreef:ga ik maar eens alles doen waar ik anders geen tijd voor had als docent.
En waar moet ik dan aan denken?
Een ban voor Janneman
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Thuiswerken?

Bericht door refo »

Jantje schreef:
helma schreef:Wij gaan paar daagjes ruilen; onze 16 jarige dochter voor een 1 jarige kleinzoon.
Dan kunnen zoon en schoondochter rustig thuiswerken en dochterlief haar schoolwerk doen.
Dat is het voordeel van nog niet bejaarde opa's en oma's. ;) Je hoort heel veel over waarschuwingen om niet naar opa en oma te gaan, maar er zijn ook genoeg mensen van onder de 65 jaar die al kleinkinderen hebben.
Het idee is om anderhalve meter afstand te houden. Dat gaat boven het al of niet bejaard zijn van opa en oma.
Het lijkt me dat het ruilen van mensen niet heel handig is vanuit Corona-preventie-oogpunt.
Ik merk dat de exegese van de maatregelen nogal eens lastig is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thuiswerken?

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
merel schreef:
Ambtenaar schreef:Mijn vrouw en ik werken beiden thuis. Maar twee met schoolgaande kinderen ben ik niet zo productief. School heeft inmiddels een programma beschikbaar gesteld met werk dat thuis gemaakt kan worden.

Vanmorgen de kinderen eerst maar eens buiten laten uitrazen op het voetbalveldje. Na de lunch zal ik hen opnieuw meenemen ergens naar toe, waar ze ongehinderd hun energie kwijt kunnen.
Ik ben ook beduidend minder productief dan normaal. Vanmorgen ben ik wel heel vroeg begonnen en is mijn man rond 7.30 uur gaan wandelen tot 10.30 uur. Ik kon toen mooi even opschieten. Daarna is hij gaan werken en ben ik met de oudste twee schoolspullen gaan halen. Nu zitten ze voor een film, dus wij kunnen weer even wat doen.
De film is te toetsen aan 3FVE? :haha
Te toetsen is het allicht.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Thuiswerken?

Bericht door Geytenbeekje »

Vanaf morgen thuis werken, ben benieuwd...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Thuiswerken?

Bericht door refo »

Ik werk twee dagen in loondienst van een bedrijf. Dat doe ik niet meer daar op kantoor, maar op mijn eigen kantoor. Vandaar vulde ik de andere drie dagen altijd al in. Nu zit ik er dus elke dag. Alleen. Alle andere onderneminkjes in het gebouw zijn gestopt. Dat zijn allerlei alternatieverige therapeuten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Jantje schreef:
helma schreef:Wij gaan paar daagjes ruilen; onze 16 jarige dochter voor een 1 jarige kleinzoon.
Dan kunnen zoon en schoondochter rustig thuiswerken en dochterlief haar schoolwerk doen.
Dat is het voordeel van nog niet bejaarde opa's en oma's. ;) Je hoort heel veel over waarschuwingen om niet naar opa en oma te gaan, maar er zijn ook genoeg mensen van onder de 65 jaar die al kleinkinderen hebben.
Het idee is om anderhalve meter afstand te houden. Dat gaat boven het al of niet bejaard zijn van opa en oma.
Het lijkt me dat het ruilen van mensen niet heel handig is vanuit Corona-preventie-oogpunt.
Ik merk dat de exegese van de maatregelen nogal eens lastig is.
Welnee. Je exegetiseert veel te veel. Maar ja, als je uit Gouda komt is dat niet verwonderlijk. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Thuiswerken?

Bericht door Hollander »

Na een enkele dag thuiswerken ben ik het al meer dan zat. Ik waardeerde mijn werk altijd al, maar nu nog meer.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Thuiswerken?

Bericht door refo »

Jantje schreef:
refo schreef:
Jantje schreef:
helma schreef:Wij gaan paar daagjes ruilen; onze 16 jarige dochter voor een 1 jarige kleinzoon.
Dan kunnen zoon en schoondochter rustig thuiswerken en dochterlief haar schoolwerk doen.
Dat is het voordeel van nog niet bejaarde opa's en oma's. ;) Je hoort heel veel over waarschuwingen om niet naar opa en oma te gaan, maar er zijn ook genoeg mensen van onder de 65 jaar die al kleinkinderen hebben.
Het idee is om anderhalve meter afstand te houden. Dat gaat boven het al of niet bejaard zijn van opa en oma.
Het lijkt me dat het ruilen van mensen niet heel handig is vanuit Corona-preventie-oogpunt.
Ik merk dat de exegese van de maatregelen nogal eens lastig is.
Welnee. Je exegetiseert veel te veel. Maar ja, als je uit Gouda komt is dat niet verwonderlijk. :D
Dat lijkt wel grappig, maar is het niet.
Het idee achter thuiswerken is het afschermen van anderen. Als dan bezoeken worden afgelegd, gaat dat effect verloren.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Thuiswerken?

Bericht door helma »

Als de rijksoverheid zegt dat je nog op bezoek mag bij een vriend of vriendin dan denk ik dat we elkaar binnen de familie ook met mate kunnen ontmoeten zonder te dicht bij elkaar te komen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

helma schreef:Als de rijksoverheid zegt dat je nog op bezoek mag bij een vriend of vriendin dan denk ik dat we elkaar binnen de familie ook met mate kunnen ontmoeten zonder te dicht bij elkaar te komen.
Precies. We leven nog niet in Italiaanse wantoestanden, waarbij je een gevangenisstraf van 12 jaar riskeert als je met een vals document over straat loopt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thuiswerken?

Bericht door DDD »

Waarom noem je dat een wantoestand? Die straffen hadden veel eerder moeten gelden, dan hadden wij nu niet met deze gevolgen gezeten. Want een groot deel van de besmettingen komt uit Italië. Daar draagt de Nederlandse regering net zo goed verantwoordelijkheid voor. Er was één Drents schoolbestuur zo slim om te melden dat leerlingen uit Italie twee weken niet op school mochten komen, maar voor het overige was er niets aan de hand, meende men. Dát noem ik een wantoestand. Niet als je een streng beleid voert tegen het verderf dat op de straten woedt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Waarom noem je dat een wantoestand? Die straffen hadden veel eerder moeten gelden, dan hadden wij nu niet met deze gevolgen gezeten. Want een groot deel van de besmettingen komt uit Italië. Daar draagt de Nederlandse regering net zo goed verantwoordelijkheid voor. Er was één Drents schoolbestuur zo slim om te melden dat leerlingen uit Italie twee weken niet op school mochten komen, maar voor het overige was er niets aan de hand, meende men. Dát noem ik een wantoestand. Niet als je een streng beleid voert tegen het verderf dat op de straten woedt.
Je hebt helemaal gelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thuiswerken?

Bericht door Herman »

DDD schreef: Want een groot deel van de besmettingen komt uit Italië. Daar draagt de Nederlandse regering net zo goed verantwoordelijkheid voor. Er was één Drents schoolbestuur zo slim om te melden dat leerlingen uit Italie twee weken niet op school mochten komen, maar voor het overige was er niets aan de hand, meende men. Dát noem ik een wantoestand. Niet als je een streng beleid voert tegen het verderf dat op de straten woedt.
Ok. Ik snap dat er een behoefte leeft om een zondebok aan te wijzen? Maar neem je zelf ook alle maatregelen strikt in acht? Of alleen die maatregelen die je uitkomen?
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thuiswerken?

Bericht door DDD »

Het gaat mij niet om een zondebok. Ik erger mij aan onverantwoord en ondeskundig beleid.

Ik neem alle maatregelen vrij strikt in acht. Alleen heb ik nog wel met de trein gereisd en er zijn ook mensen die dat afraden. Ik houd afstand, was vaak mijn handen, zorg ervoor dat mensen niet dicht bij elkaar werken maar in aparte kamers etc.

Ik nam de maatregelen al in acht voordat ze waren verzocht.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Thuiswerken?

Bericht door Herman »

Maar ik snap niet dat je voor jezelf een uitzonderingspositie claimt, terwijl je de willekeurige Italiaan van alles ontzegt.

Een ieder zij in zijn eigen geweten verzekerd dat hij goed handelt. Neem bijvoorbeeld het volgende dilemma.

Ondernemers willen dat personeel blijft werken. Dan rijst de vraag: blijf ik thuis voor de kinderen of passen opa en oma op? Dat laatste gebeurd in den lande bij de vleet. "Ach", zeggen ze dan, "verder spreken we elkaar niet meer. Dus dit ene gebod overtreden we voor onszelf. Verder wassen we wel onze handen". Maar niet op je werk verschijnen betekent gewoon géén loon of opname vakantiedagen. Dus als je kunt kiezen uit twee forse kwaden, dan kies je datgene wat je zelf wilt dat gebeurd. En dus passen opa en oma op, of ze nu suikerziekte hebben of niet.

Ken jij de dilemma's waar mensen in Italië voor gesteld zijn geweest?
Plaats reactie