Ga jij zondag naar kerk?

Ik ga zondag naar kerk

Ja
12
21%
Nee
29
50%
Weet ik niet
11
19%
Bij leven en welzijn
6
10%
 
Totaal aantal stemmen: 58

margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door margrietha »

De gemeente wordt in groepen verdeeld, op alfabetische volgorde, ik ben nog even niet aan de beurt, wordt dus thuis meeluisteren.
Ik besef dat het voor veel gezinnen met kinderen best wel eens een "lange" zondag kan worden..
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door refo »

margrietha schreef:De gemeente wordt in groepen verdeeld, op alfabetische volgorde, ik ben nog even niet aan de beurt, wordt dus thuis meeluisteren.
Ik besef dat het voor veel gezinnen met kinderen best wel eens een "lange" zondag kan worden..
24 uur, net als anders.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

Wij hebben bedacht dat wij morgenvroeg de PKN dienst op de tv gaan volgen, daarna een behoorlijk eind wandelen, bij terugkomst chips en wat drinken, eten en aansluitend nog de kerkdienst van onze kerk te luisteren. Dus best een fijne dag in de planning
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door helma »

Bericht van onze burgemeester Afbeelding
Afbeelding
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Jantje »

Hij zegt dus dat men ook niet met 100 personen mag komen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18715
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door helma »

Jantje schreef:Hij zegt dus dat men ook niet met 100 personen mag komen...

Ja, dat is gewoon beter. Het mag naar de letter van de wet wel, maar als je verstandig bent doe je het niet. Begrijp ik eruit.
De GG hier heeft daarom ook geen dienst.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Jantje »

refo schreef:
margrietha schreef:De gemeente wordt in groepen verdeeld, op alfabetische volgorde, ik ben nog even niet aan de beurt, wordt dus thuis meeluisteren.
Ik besef dat het voor veel gezinnen met kinderen best wel eens een "lange" zondag kan worden..
24 uur, net als anders.
:tilt Ik ben zulke kortzichtigheid van jou niet gewend, @refo. :bobo Ik heb het te doen met ouders die tussen de 5 en de 10 kinderen hebben onder de 18. Dat is niet eenvoudig met zulke zondagen in deze verwarrende periode.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Jantje »

helma schreef:
Jantje schreef:Hij zegt dus dat men ook niet met 100 personen mag komen...

Ja, dat is gewoon beter. Het mag naar de letter van de wet wel, maar als je verstandig bent doe je het niet. Begrijp ik eruit.
De GG hier heeft daarom ook geen dienst.
Ik zie dat de dominee ter plaatse in een classisgemeente is. Maar worden er dan helemaal geen preken gelezen?

Hier mogen gemeenteleden ook niet naar de kerk. Maar het stichtelijk woord van stud. Vlot en de leespreek over Zondag 45 zullen gewoon plaatsvinden, ik vermoed met enkele kerkenraadsleden (al dan niet met gezinnen).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

Jantje schreef:
refo schreef:
margrietha schreef:De gemeente wordt in groepen verdeeld, op alfabetische volgorde, ik ben nog even niet aan de beurt, wordt dus thuis meeluisteren.
Ik besef dat het voor veel gezinnen met kinderen best wel eens een "lange" zondag kan worden..
24 uur, net als anders.
:tilt Ik ben zulke kortzichtigheid van jou niet gewend, @refo. :bobo Ik heb het te doen met ouders die tussen de 5 en de 10 kinderen hebben onder de 18. Dat is niet eenvoudig met zulke zondagen in deze verwarrende periode.
Waarom? Dan is het iets meer improviseren. Als je verwacht dat kinderen op een stoel zitten en niets doen is het wel lastig. Je kan de kleinsten tijdens een auditieve dienst ook een mooie bijbels kleurplaat laten maken of een bijbelse woordzoeker. Op de site van de PKN staan verschillende uitwerkingen over de dienst van morgen op tv van morgen. Ik vind ook niet alles daar van aan te raden, maar het kan handvatten bieden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Jantje »

Kinderen tussen de 13 en de 17 kleuren geen kleurplaat meer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Ik heb het te doen met ouders die tussen de 5 en de 10 kinderen hebben onder de 18. Dat is niet eenvoudig met zulke zondagen in deze verwarrende periode.
Nou ja zeg, wat een onzin.
Ga lekker een stuk wandelen (of fietsen) haal de bordspellen van zolder, pak de sjoelbak erbij, zet de piano- of orgelklep open en ga zingen met elkaar. We hoeven niet in de kou en donker te zitten, zoals in de oorlog.
En praat eens met elkaar.
merel schreef:Wij hebben bedacht dat wij morgenvroeg de PKN dienst op de tv gaan volgen,
Daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Tenzij jij de baas bent over de UITknop. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door DDD »

merel schreef:Wij hebben bedacht dat wij morgenvroeg de PKN dienst op de tv gaan volgen, daarna een behoorlijk eind wandelen, bij terugkomst chips en wat drinken, eten en aansluitend nog de kerkdienst van onze kerk te luisteren. Dus best een fijne dag in de planning
Fijn om te lezen. Ik hoop dat morgen de zon net zo prettig schijnt als nu.

Ik heb hetzelfde plan, dat sluit mooi aan bij de eigen kerkdienst, maar de middag ga ik bij mijn zus thuis naar de kerk na een flinke fietstocht. De Jacobikerk in Utrecht riep op om in bijbelkringverband bij elkaar te zijn. Ik weet niet of dat nu een goed idee is, maar goed. Het is wel goed om er op een positieve manier mee om te gaan.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Bruna »

helma schreef:Bericht van onze burgemeester Afbeelding
Afbeelding
Als de MP oproept tot bijeenkomsten tot Max 100 en deze burgemeester weer oproept om helemaal niet samen te komen dan schep je m.i. ook verwarring.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

Jantje schreef:Kinderen tussen de 13 en de 17 kleuren geen kleurplaat meer.
Nee, maar daar kan je ook wat mee gaan doen. Net zoals elke zondag. Wij hebben ook 4 kinderen tussen de 6 en 11. Een hele zondag zitten lukt sowieso niet.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door DDD »

De minister roept op om zo min mogelijk in gevaarlijke situaties te zijn. 100 mensen bij elkaar is dat al snel. Maar in een grote kerk verspreid, is dat het niet. Wel als je vervolgens 100 mensen bij elkaar propt in een zaaltje. Dat lijkt natuurlijk nergens op. Het gaat erom zo veel mogelijk afstand te bewaren tot andere mensen om onnodige besmetting te voorkomen. Met 100 mensen in het catechisatielokaal gaan zitten, past daar duidelijk niet bij.

Iemand die dat niet begrijpt, kan beter per direct uit de kerkenraad stappen, want die mist echt iets in zijn inlevingsvermogen.
Plaats reactie