Ga jij zondag naar kerk?

Ik ga zondag naar kerk

Ja
12
21%
Nee
29
50%
Weet ik niet
11
19%
Bij leven en welzijn
6
10%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Jij zit de komende weken volledig thuis?

Ik denk dat juist nu het houden van diensten veel zegen en bemoediging kunnen geven. Ons leven is gelukkig in Gods hand.
Ik reisde afgelopen weken al niet meer met het OV en heb mijn aanwezigheid beperkt tot noodzakelijke bijeenkomsten. Komende weken werkt ons team zoveel mogelijk thuis en doen we aan videoconferencing als we moeten overleggen.

Ik vind dat we ook op alternatieve manieren als gemeente de eredienst kunnen beleven vanwege deze noodsituatie. Het RD geeft ook deze mogelijkheden weer en ik sta geheel achter het hoofdredactioneel commentaar.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

Wel bijzonder. Mijn man is ook ambtenaar in DH en wordt geacht gewoon te komen, ook met OV. Mijn werkgever heeft te weinig thuiswerkvoorzieningen., Alleen onze vestiging heeft dat. Tenzij je verkouden bent, moet je ook komen.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Jij zit de komende weken volledig thuis?

Ik denk dat juist nu het houden van diensten veel zegen en bemoediging kunnen geven. Ons leven is gelukkig in Gods hand.
Ik reisde afgelopen weken al niet meer met het OV en heb mijn aanwezigheid beperkt tot noodzakelijke bijeenkomsten. Komende weken werkt ons team zoveel mogelijk thuis en doen we aan videoconferencing als we moeten overleggen.

Ik vind dat we ook op alternatieve manieren als gemeente de eredienst kunnen beleven vanwege deze noodsituatie. Het RD geeft ook deze mogelijkheden weer en ik sta geheel achter het hoofdredactioneel commentaar.
Ik begrijp dat laatste ja. Maar ik lees veel praktische, terechte, oplossingen en weinig spreken over vertrouwen. Die kant mag m.i
meer worden belicht.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Wel bijzonder. Mijn man is ook ambtenaar in DH en wordt geacht gewoon te komen, ook met OV. Mijn werkgever heeft te weinig thuiswerkvoorzieningen., Alleen onze vestiging heeft dat. Tenzij je verkouden bent, moet je ook komen.
Omdat thuiswerken lastig is? Of zijn ze er gewoon niet op ingericht?
Wij hebben als ambtenaren veel thuiswerkmogelijkheden, al lopen we qua video vergaderen, lichtjaren achter.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

De andere vestigingen zijn er niet op ingericht. Ook de overgang naar andere telefonie en digitale systemen gaat nog gewoon door. Ik vraag mij af of dat verstandig is. Denk dat je beter eerst de thuiswerkvoorzieningen kan realiseren.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Van Ewijk »

refo schreef:Ik mis de optie 'Bij leven en welzijn'.

Dat vind ik persoonlijk een onzinnige optie.
Wat wil dat zeggen tegenover ja of nee?
Gaan we de Heere verzoeken en beproeven terwijl hij ons gezond verstand heeft gegeven en de opdracht om de overheid gehoor te geven?
Laatst gewijzigd door Van Ewijk op 13 mar 2020, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door refo »

Van Ewijk schreef:
refo schreef:Ik mis de optie 'Bij leven en welzijn'.

Dat vind ik persoonlijk een onzinnige optie.
Wat wil dat zeggen tegenover ja of nee?
Ja, onzinnig, hè?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Van Ewijk »

refo schreef:
Van Ewijk schreef:
refo schreef:Ik mis de optie 'Bij leven en welzijn'.

Dat vind ik persoonlijk een onzinnige optie.
Wat wil dat zeggen tegenover ja of nee?
Ja, onzinnig, hè?
Ik heb inmiddels mijn post aangepast, ik nodig u uit nog een keer te kijken.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Wel bijzonder. Mijn man is ook ambtenaar in DH en wordt geacht gewoon te komen, ook met OV. Mijn werkgever heeft te weinig thuiswerkvoorzieningen., Alleen onze vestiging heeft dat. Tenzij je verkouden bent, moet je ook komen.
Ik werk niet in de lijnorganisatie, maar maak onderdeel uit van een programma. Dat maakt verschil.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Ik begrijp dat laatste ja. Maar ik lees veel praktische, terechte, oplossingen en weinig spreken over vertrouwen. Die kant mag m.i
meer worden belicht.
Wat bedoel je precies met vertrouwen?
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Ik begrijp dat laatste ja. Maar ik lees veel praktische, terechte, oplossingen en weinig spreken over vertrouwen. Die kant mag m.i
meer worden belicht.
Wat bedoel je precies met vertrouwen?
Dat ons leven in Gods hand is. Dat ontslaat niet van verantwoordelijkheid, maar mag wel rust geven.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Dat ons leven in Gods hand is. Dat ontslaat niet van verantwoordelijkheid, maar mag wel rust geven.
Absoluut. Dit deel ik ten volle.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb "weet ik niet" gekozen. Ik wacht rustig af wat de maatregelen zijn die genomen worden.

Als de reguliere kerkdiensten niet doorgaan, zou ik eventueel een zeer kleine evangalisatie in de buurt kunnen bezoeken (normaliter 15 bezoekers).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Orchidee »

Ik weet (nog) niet welke maatregelen onze gemeente neemt voor de zondagen (wij hadden al geen handen geven en collecteren bij de uitgang protocol)

Mijn dochter mag iig (voorlopig) niet naar school en stage.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door merel »

Bij is zijn de diensten zojuist geschrapt. De predikant gaat voor in een lege kerk :D. Iedereen kan via internet meekijken.
Plaats reactie