Ga jij zondag naar kerk?

Ik ga zondag naar kerk

Ja
12
21%
Nee
29
50%
Weet ik niet
11
19%
Bij leven en welzijn
6
10%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door John Galt »

Mara schreef:
merel schreef:Wij hebben bedacht dat wij morgenvroeg de PKN dienst op de tv gaan volgen,
Daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Tenzij jij de baas bent over de UITknop. ;)
Na de kerkdienst staat dit geprogrammeerd:
TV-gids schreef:Geloofsgesprek. Pastoor Peter van de Weide uit Sneek vertelt over de impact van de coronacrisis op het leven van ouderen, over de troost van het geloof in deze onzekere tijden en over de betekenis van deze crisis: we zijn kleine en kwetsbare mensen.
Dus tenzij je heel bang bent voor Roomse beïnvlieding, hoef je na het "Amen" niet hard te rennen naar de UITknop.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door helma »

Onze thuiswonende kinderen van 15 en 18 en 25 jaar kleuren nog steeds. Ik weet heel zeker dat dat morgen voor de dag wordt gehaald.
Laatst gewijzigd door helma op 14 mar 2020, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Van Ewijk »

Nou, inmiddels mailtje gehad van de voorzitter van de kerkenraad:

"Beste heer van Eeuwijk.
Vandaag hebben wij op basis van de landelijke adviezen van de PKN en overheid, de volgende maatregelen afgekondigd:
Geen kerkdiensten t/m 1 april in heel Tiel
Kleine bijeenkomsten met kleine groepen kunnen gewoon doorgaan, mits ook de voorzorgsmaatregelen in acht worden genomen, van geen handen geven en handenwassen.
Avondmaal en collecte zijn dan niet aan de orde.
Hartelijke groet, "

Dat word dan dus thuislezen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Geytenbeekje »

Van Ewijk schreef:Nou, inmiddels mailtje gehad van de voorzitter van de kerkenraad:

"Beste heer van Eeuwijk.
Vandaag hebben wij op basis van de landelijke adviezen van de PKN en overheid, de volgende maatregelen afgekondigd:
Geen kerkdiensten t/m 1 april in heel Tiel
Kleine bijeenkomsten met kleine groepen kunnen gewoon doorgaan, mits ook de voorzorgsmaatregelen in acht worden genomen, van geen handen geven en handenwassen.
Avondmaal en collecte zijn dan niet aan de orde.
Hartelijke groet, "

Dat word dan dus thuislezen.
Je hebt ook nog kerkfoon en deze
https://www.hervormdscherpenisse.nl/erediensten
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Tiberius »

Van Ewijk schreef:Nou, inmiddels mailtje gehad van de voorzitter van de kerkenraad:

"Beste heer van Eeuwijk.
Vandaag hebben wij op basis van de landelijke adviezen van de PKN en overheid, de volgende maatregelen afgekondigd:
Geen kerkdiensten t/m 1 april in heel Tiel
Kleine bijeenkomsten met kleine groepen kunnen gewoon doorgaan, mits ook de voorzorgsmaatregelen in acht worden genomen, van geen handen geven en handenwassen.
Avondmaal en collecte zijn dan niet aan de orde.
Hartelijke groet, "

Dat word dan dus thuislezen.
Deze week gaf Valcke als leestip ‘het beste werk in de slechtste tijd’ van John Flavel, te downloaden op theologienet.nl. Ik kan me hartelijk bij die tip aansluiten!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Roos2018 »

helma schreef:Onze thuiswonende kinderen van 15 en 18 en 25 jaar kleuren nog steeds. Ik weet heel zeker dat dat morgen voor de dag wordt gehaald.
Wat leuk helma!
Zelf kleur ik heel af en toe.
Ik heb kleurboeken voor volwassenen (o.a. van Rien Poortvliet) en het is echt een kunst om er iets moois van te maken.
Erg gezellig met z´n allen aan de keukentafel, ook m´n man doet mee.

Bij ons zijn de scholen nu gesloten (Pres. Trump heeft de noodtoestand uitgeroepen).
De kinderen krijgen gedeeltelijk online onderwijs en de rest doe ik zelf.
Morgen hopen we naar Nederlandse diensten online te luisteren.
Omdat wij in the middle of the nowhere wonen hebben wij buiten geen beperkingen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Mara »

helma schreef:Onze thuiswonende kinderen van 15 en 18 en 25 jaar kleuren nog steeds. Ik weet heel zeker dat dat morgen voor de dag wordt gehaald.
Hier spelen ze (weer) met Lego. Er zijn zoveel leuke bouwpakketten voor volwassenen.
Het is weer helemaal hip geloof ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door Piet Puk »

Voor degenen die hun stem niet meer konden wijzigen, maandag een herkansing? Dan de poll: ben jij gisteren naar kerk geweest?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ga jij zondag naar kerk?

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Voor degenen die hun stem niet meer konden wijzigen, maandag een herkansing? Dan de poll: ben jij gisteren naar kerk geweest?
Ik zou de datum erin zetten ipv "morgen". Anders kiest iedereen dinsdag voor nee ;)

Maar ik vind het een goed idee.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie