COVID-19

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Ik ervaar het niet als beperkt. Dat oordeel moet je overlaten aan degenen die het treft. Concreet afgelopen zaterdagavond niet naar een concert geweest die al een tijdje in onze agenda stond. Recent snel een diner bon opgemaakt want voorlopig kan ik die niet meer gebruiken.

Maar met zulke gehoorzame ambtenaren heeft de overheid niets te vrezen.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Marco schreef:
Ik lees hier dat een europarlementarier vragen stelt aan de commissie. In die vragen wordt gesteld dat de vaccins niet veilig zouden zijn. Bewijs daarvoor wordt in voetnoot 2 'geleverd'. Als ik voetnoot 2 volg, kom ik op een site terecht van de ema, die daarna doorlinkt naar https://www.ema.europa.eu/en/human-regu ... 9-vaccines.

Op die site vind ik vervolgens letterlijk deze tekst:
EMA schreef:The authorised COVID-19 vaccines are safe and effective. They were evaluated in tens of thousands of participants in clinical trials and have met EMA’s scientific standards for safety, efficacy and quality.
Wat is er zo verontrustend? Wat mij betreft is het meest verontrustend het onvermogen van sommigen (inclusief parlementariers) om informatie te beoordelen en te filteren.
In aanvulling op jou, de vraag is afkomstig van Francesca Donata. Zij is lid van de fractie Identiteit en Democratie. Van dezelfde fractie zijn ook PVV-ers lid.

Toch wel opvallend dat @Wim Anker herhaaldelijk naar extreemrechtse bronnen verwijst.
Wat is nu de definitie van extreemrechts?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef:Ik ervaar het niet als beperkt. Dat oordeel moet je overlaten aan degenen die het treft. Concreet afgelopen zaterdagavond niet naar een concert geweest die al een tijdje in onze agenda stond. Recent snel een diner bon opgemaakt want voorlopig kan ik die niet meer gebruiken.

Maar met zulke gehoorzame ambtenaren heeft de overheid niets te vrezen.
Kom je toch bij mij eten?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Ik ervaar het niet als beperkt. Dat oordeel moet je overlaten aan degenen die het treft. Concreet afgelopen zaterdagavond niet naar een concert geweest die al een tijdje in onze agenda stond. Recent snel een diner bon opgemaakt want voorlopig kan ik die niet meer gebruiken.
Je kunt gewoon laten testen en bij een negatieve uitslag binnen 24 uur naar een concert of restaurant. De toegang is je niet ontzegd, je moet enkel iets extra's doen om toegang te verkrijgen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Wat is nu de definitie van extreemrechts?
Die is niet eenduidig, maar xenofobie, racisme en wit superioriteitsdenken behoren wel tot het standaard palet. Mensen die lid zijn van de fractie van Identiteit en Democratie zijn in ieder geval als extreem rechts te duiden.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat is nu de definitie van extreemrechts?
Die is niet eenduidig, maar xenofobie, racisme en wit superioriteitsdenken behoren wel tot het standaard palet. Mensen die lid zijn van de fractie van Identiteit en Democratie zijn in ieder geval als extreem rechts te duiden.
Dit is gewoon stigmatiseren en een eigen verbeelding.
Echter kom je zelf met de term.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Ik ervaar het niet als beperkt. Dat oordeel moet je overlaten aan degenen die het treft. Concreet afgelopen zaterdagavond niet naar een concert geweest die al een tijdje in onze agenda stond. Recent snel een diner bon opgemaakt want voorlopig kan ik die niet meer gebruiken.
Je kunt gewoon laten testen en bij een negatieve uitslag binnen 24 uur naar een concert of restaurant. De toegang is je niet ontzegd, je moet enkel iets extra's doen om toegang te verkrijgen.
Het gaat niet om een staafje, het gaat om het principe.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Dit is gewoon stigmatiseren en een eigen verbeelding.
De Anne Frank Stichting definieert extreemrechts als volgt:

Extreemrechtse formaties zijn organisaties met een meer of minder uitgesproken ideologie die in belangrijke mate wordt gekenmerkt door varianten van oriëntatie op het ‘eigene’, varianten van afkeer van het ’vreemde’, waarbij een onderscheid tussen het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ primair gebaseerd is op etnische verschillen. Verder kenmerkt deze ideologie zich door een hang naar een meer autoritaire staatsvorm.

Dat komt aardig overeen met xenofobie, racisme en wit superioriteitsdenken.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Het gaat niet om een staafje, het gaat om het principe.
Welk principe?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Dit is gewoon stigmatiseren en een eigen verbeelding.
De Anne Frank Stichting definieert extreemrechts als volgt:

Extreemrechtse formaties zijn organisaties met een meer of minder uitgesproken ideologie die in belangrijke mate wordt gekenmerkt door varianten van oriëntatie op het ‘eigene’, varianten van afkeer van het ’vreemde’, waarbij een onderscheid tussen het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ primair gebaseerd is op etnische verschillen. Verder kenmerkt deze ideologie zich door een hang naar een meer autoritaire staatsvorm.

Dat komt aardig overeen met xenofobie, racisme en wit superioriteitsdenken.
Niet helemaal eens met je conclusie, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Extreem rechts is in mijn ogen gewoon een politiek/culturele visie die extremer is dan normaal rechts. Dat ook Neonazi's of white supramacists alt rechts zijn klopt natuurlijk. Bijvoorbeeld Pegida vind ik ook een extreem-rechtse groepering. Maar dat betekent niet dat iedere rechts-extremist een neonazi is, of antisemitisch. Je hebt wel gelijk dat extreemrechts graag hun volk en vaderland lief hebben en niet zo veel moeten weten van indringers. Net zoals niet iedere linkse rakker (bijvoorbeeld GL) hetzelfde gedachtegoed hoeft te hebben als die van Antifa.

Overigens, is fascisme extreem rechts of links?
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Het gaat niet om een staafje, het gaat om het principe.
Welk principe?
Het principe om te moeten bewijzen dat je gezond bent, en dat een gevaccineerde blijkbaar altijd 100% gezond is. Het onderscheid dat gemaakt word. Persoonlijk wil ik niet meedoen aan de testsamenleving, alleen bij klachten kan je even testen, maar niet bij een bakje koffie, toiletbezoek, zwembad etc.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 27 sep 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Charles schreef:Ik ervaar het niet als beperkt. Dat oordeel moet je overlaten aan degenen die het treft. Concreet afgelopen zaterdagavond niet naar een concert geweest die al een tijdje in onze agenda stond. Recent snel een diner bon opgemaakt want voorlopig kan ik die niet meer gebruiken.
Je kunt gewoon laten testen en bij een negatieve uitslag binnen 24 uur naar een concert of restaurant. De toegang is je niet ontzegd, je moet enkel iets extra's doen om toegang te verkrijgen.
Nog wel. Mona refereert in haar brief aan de 2g aanpak en er worden 5000 boa's opgeleid.
Waarom?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Niet helemaal eens met je conclusie, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Extreem rechts is in mijn ogen gewoon een politiek/culturele visie die extremer is dan normaal rechts. Dat ook Neonazi's of white supramacists alt rechts zijn klopt natuurlijk. Bijvoorbeeld Pegida vind ik ook een extreem-rechtse groepering. Maar dat betekent niet dat iedere rechts-extremist een neonazi is, of antisemitisch. Je hebt wel gelijk dat extreemrechts graag hun volk en vaderland lief hebben en niet zo veel moeten weten van indringers. Net zoals niet iedere linkse rakker (bijvoorbeeld GL) hetzelfde gedachtegoed hoeft te hebben als die van Antifa.
Het is beter aansluiting te zoeken bij bestaande definities dan zelf maar wat te vinden.
HersteldHervormd schreef: Het principe om te moeten bewijzen dat je gezond bent, en dat een gevaccineerde blijkbaar altijd 100% gezond is. Het onderscheid dat gemaakt word. Persoonlijk wil ik niet meedoen aan de testsamenleving, alleen bij klachten kan je even testen, maar niet bij een bakje koffie, toiletbezoek, zwembad etc.
Een gevaccineerde heeft veel minder kans om in het ziekenhuis te belanden.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

Ambtenaar schreef:Een gevaccineerde heeft veel minder kans om in het ziekenhuis te belanden.
Voor hoelang?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Voor hoelang?
Dat moet je niet aan mij vragen.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Klavart schreef: Voor hoelang?
Dat moet je niet aan mij vragen.
Jij komt ermee, nu niet terugkrabbelen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie