COVID-19

Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

DDD schreef:Volgens mij heb ik ook in Nederland al veel eerder een qr-code gebruikt om een museum in te komen. Dat is helemaal niet nieuw.
Ja, maar dat was dan een QR-code met daarin verwerkt uw reservering (en eventueel betaling) van het museum.

Een QR-code van het coronatoegangsbewijs was nog niet nodig en ... is voorlopig ook niet nodig want de musea zijn geschrapt in de lijst van culturele instellingen waarvoor het groene vinkje nodig is.

Zie overzicht coronamaatregelen per 25 september :
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... aatregelen
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Nou, ik weet toch wel haast zeker dat dat wel de corona-app was.

Ik heb namelijk een museumkaart en de toegang was door een vriend geregeld. Ik ga het uitzoeken.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

DDD schreef:Nou, ik weet toch wel haast zeker dat dat wel de corona-app was.

Ik heb namelijk een museumkaart en de toegang was door een vriend geregeld. Ik ga het uitzoeken.
Heeft u dan misschien in de een-na-laatste week van april meegedaan met de sneltestpilot? Dat was een korte pilot.

Toen de musea uiteindelijk open gingen was dat zonder corona-app, wel met verplichte reservering en tijdslot (dus niet helemaal zonder maatregelen).
Laatst gewijzigd door Habitat op 15 sep 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik zal mij wel vergissen. Ik vind niets op internet hierover. En ik heb in de afgelopen maand mijn corona-check-app zo vaak laten zien in musea en op een terrasje, dat ik me best kan vergissen.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: COVID-19

Bericht door Floppy »

Habitat schreef:...

Een QR-code van het coronatoegangsbewijs was nog niet nodig en ... is voorlopig ook niet nodig want de musea zijn geschrapt in de lijst van culturele instellingen waarvoor het groene vinkje nodig ...
O, dat is wel erg fijn, had net een museumkaart gekocht. Van de zomer heb ik geen test hoeven doen voor entree, gelukkig. Popconcerten kan ik nog wel even mee wachten :)
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Even zonder dollen, moet je ook een QR-code laten zien als je je trouwdag in een zaal van een horeca-achtig bedrijf wilt vieren?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: COVID-19

Bericht door Mona Lisa »

Het gedoe met de Coronapas heeft niets te maken met het tegengaan van de verspreiding van het virus. Het is bedoeld om degenen die niet gevaccineerd zijn (om welke reden dan ook) onder druk te zetten om alsnog overstag te gaan. Alweer een tijdje terug, in juli dit jaar, schreef de Volkskrant een interessant artikel. Mind you, de Volkskrant, een onverdachte bron in dit kader. Duidelijk wordt dat het verschil in besmettelijkheid tussen wel of niet gevaccineerd veel kleiner is dan nu nog steeds wordt gesuggereerd. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en is de werking van het vaccin alleen maar verder teruggelopen. De werkelijkheid zou wel eens kunnen zijn dat je na vaccinatie een groter risico bent. Je hebt het virus bij je maar in plaats van ziek te worden en thuis te blijven wordt je niet ziek en blijf je met je Coronapas zwaaien.

Maar goed, iedereen moet vooral zelf weten wat hij of zij doet. Het meest verschrikkelijk aan het hele Corona-gebeuren vind ik dat er enorme verwarring en een tweedeling in de samenleving mee is ge-engineerd. Ik kan niet meer geloven dat die dingen een bijkomstigheid zijn. Zo dom kunnen ze niet zijn in Den Haag.
Laatst gewijzigd door Mona Lisa op 15 sep 2021, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd
Berichten: 5988
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Wim Anker schreef: Ben jij gevaccineerd Wim?
Nee, COVID gehad.[/quote]
Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Ben jij gevaccineerd Wim?
Dit soort vragen zijn hier niet toegestaan.
Sorry ik had het niet moeten vragen, excuus.
@Wim: Mooi, dan ben je zeer waarschijnlijk lang immuun.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Mona Lisa schreef:Het gedoe met de Coronapas heeft niets te maken met het tegengaan van de verspreiding van het virus. Het is bedoeld om degenen die niet gevaccineerd zijn (om welke reden dan ook) onder druk te zetten om alsnog overstag te gaan. Alweer een tijdje terug, in juli dit jaar, schreef de Volkskrant een interessant artikel. Mind you, de Volkskrant, een onverdachte bron in dit kader. Duidelijk wordt dat het verschil in besmettelijkheid tussen wel of niet gevaccineerd veel kleiner is dan nu nog steeds wordt gesuggereerd. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en is de werking van het vaccin alleen maar verder teruggelopen. De werkelijkheid zou wel eens kunnen zijn dat je na vaccinatie een groter risico bent. Je hebt het virus bij je maar in plaats van ziek te worden en thuis te blijven wordt je niet ziek en blijf je met je Coronapas zwaaien.

Maar goed, iedereen moet vooral zelf weten wat hij of zij doet. Het meest verschrikkelijk aan het hele Corona-gebeuren vind ik dat er enorme verwarring en een tweedeling in de samenleving mee is ge-engineerd. Ik kan niet meer geloven dat die dingen een bijkomstigheid zijn. Zo dom kunnen ze niet zijn in Den Haag.
Dat staat helemaal niet in dat artikel. Er staat dat besmettelijkheid niet helemaal is uitgesloten.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

1 ding is duidelijk: door de grote hoeveelheid aan verschillende onderzoeken en (des) informatie wordt het er niet duidelijker op :cry
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: COVID-19

Bericht door Mona Lisa »

DDD schreef:
Mona Lisa schreef:Het gedoe met de Coronapas heeft niets te maken met het tegengaan van de verspreiding van het virus. Het is bedoeld om degenen die niet gevaccineerd zijn (om welke reden dan ook) onder druk te zetten om alsnog overstag te gaan. Alweer een tijdje terug, in juli dit jaar, schreef de Volkskrant een interessant artikel. Mind you, de Volkskrant, een onverdachte bron in dit kader. Duidelijk wordt dat het verschil in besmettelijkheid tussen wel of niet gevaccineerd veel kleiner is dan nu nog steeds wordt gesuggereerd. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en is de werking van het vaccin alleen maar verder teruggelopen. De werkelijkheid zou wel eens kunnen zijn dat je na vaccinatie een groter risico bent. Je hebt het virus bij je maar in plaats van ziek te worden en thuis te blijven wordt je niet ziek en blijf je met je Coronapas zwaaien.

Maar goed, iedereen moet vooral zelf weten wat hij of zij doet. Het meest verschrikkelijk aan het hele Corona-gebeuren vind ik dat er enorme verwarring en een tweedeling in de samenleving mee is ge-engineerd. Ik kan niet meer geloven dat die dingen een bijkomstigheid zijn. Zo dom kunnen ze niet zijn in Den Haag.
Dat staat helemaal niet in dat artikel. Er staat dat besmettelijkheid niet helemaal is uitgesloten.
Klopt, dat is mijn conclusie. Dit staat er onder andere:
De laatste weken worden de Nederlandse ziekenhuizen opgeschrikt door een forse toename van het aantal volledig gevaccineerde medewerkers dat alsnog positief blijkt. In Amsterdam gaat het om ‘tientallen’ medewerkers, bij het LUMC is van alle positief geteste medewerkers 85 procent volledig gevaccineerd, bij het Radboud UMC turfde men onlangs 34 gevallen.

Het is vooral het ‘megahoge’ aantal virusdeeltjes dat daarbij opvalt, . . .

Gevaccineerden die het virus oplopen, hebben in de regel immers zelf maar weinig klachten. ‘Ik denk dat je een aanzienlijke groep gevaccineerden hebt die er gewoon mee doorloopt’, zegt Wertheim. ‘Dat had ik waarschijnlijk zelf ook gedaan, als ik mezelf niet toevallig had getest. Je denkt ergens toch: ik ben gevaccineerd, ik ben nu oké. Maar je kunt het virus nog steeds doorgeven.’
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Eens kijken hoe SGP in dit dossier staat. Het zou voor mij een reden kunnen zijn om voor het eerst van mn leven geen SGP te gaan stemmen maar FvD.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Charles schreef:Eens kijken hoe SGP in dit dossier staat. Het zou voor mij een reden kunnen zijn om voor het eerst van mn leven geen SGP te gaan stemmen maar FvD.
Werkelijk? Dus je neemt alle ellende van de FvD maar voor lief, inclusief antisemitisme, geen respect voor het leven (abortus, euthanasie), draaien rond opvatting over corona, enz., als de SGP op het coronadossier niet helemaal doet wat jij wilt?
-
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

Laag schreef:"Wij hebben een probleem.
Onze zoon van 18 wil zich niet laten vaccineren, we hebben hem nu verwezen naar de garage, daar moet hij slapen, het eten bezorgen we voor de deur. De rest van de familie is netjes gevaccineerd, we hebben hem meermaals de keus voorgelegd, je laten vaccineren of naar de garage.
Hij heeft vrijwillig voor de garage gekozen.
Stel dat hij nu wel corona krijgt? Ik weet niet of ik met hem naar de dokter moet gaan of het ziekenhuis, hij heeft de kans gehad om te vaccineren, ik wil niet dat andere mensen de dupe worden van zijn keuze.
Wat moeten we doen?"
Wij hebben ook een probleem:

Onze hond wilde zich niet laten vaccineren tegen hondsdolheid en die hebben we daarom verbannen naar zijn buitenverblijf.
Mag hij nooit meer ongevaccineerd uit.
Hetzelfde geldt voor onze katten, want we kunnen het risico niet nemen dat zij de niesziekte oplopen.
Noch onze 2 koeien, en kleinvee, want - zo hebben ze ons verteld - mogen we hun vlees niet verkopen.
En onze oudste zoon van 12 werd enige tijd geleden door een hond gebeten, en weigerde een tetanusprik, want, zei hij, hoe groot is nou de kans dat ik tetanus krijg?
Die is dus verbannen naar een schuur op het land.

Maar nu weer even serieus.
Vanuit het 4de gebod weten wij dat zowel mensen en dieren niet mogen werken.
Hoe verhoudt zich dat dan tot het vaccineren?
Ik ken verschillende mensen die om religieuze redenen zich niet willen vaccineren (als het echt is heb ik daar respect voor), maar dat tegelijkertijd geen probleem vinden voor hun (huis)dieren / vee.

Ik heb dit onderscheid nooit begrepen. Zijn er forummers die mij het verschil kunnen uitleggen?
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

https://www.maurice.nl/2021/09/14/een-i ... eststraat/
Ik ben benieuwd wat Parsifal van dit onderzoek vind.
Plaats reactie