COVID-19

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Dit https://nos.nl/artikel/2413720-scholier ... sinteresse herken ik overigens echt goed bij mijn kids. Jongeren leren echt niet goed via teams. De docent voor de klas, die je fysiek, met woord en gebaar bij de les houdt, kennis overbrengt etc. is zo vele malen beter voor ze. En dan gaan de toetsen wel door op hetzelfde niveau, terwijl de opleiding ervoor echt minder is. Logisch dat de cijfers dan kelderen, dus minder motivatie etc.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Nou, gisterochtend kuchjes. Vanwege fysieke overleggen maar even een test gedaan. Negatief. Vannacht flink ziek wakker geworden en positief. Straks naar de ggd. In december 4 weken thuis met 3 kids met Corona, nooit positief. Bijzonder dat het nu wel zo is dan.
Beterschap Zeeuw.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:Nou, gisterochtend kuchjes. Vanwege fysieke overleggen maar even een test gedaan. Negatief. Vannacht flink ziek wakker geworden en positief. Straks naar de ggd. In december 4 weken thuis met 3 kids met Corona, nooit positief. Bijzonder dat het nu wel zo is dan.
Beterschap Zeeuw.
Dank je.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Sterkte Zeeuw!
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Dit https://nos.nl/artikel/2413720-scholier ... sinteresse herken ik overigens echt goed bij mijn kids. Jongeren leren echt niet goed via teams. De docent voor de klas, die je fysiek, met woord en gebaar bij de les houdt, kennis overbrengt etc. is zo vele malen beter voor ze. En dan gaan de toetsen wel door op hetzelfde niveau, terwijl de opleiding ervoor echt minder is. Logisch dat de cijfers dan kelderen, dus minder motivatie etc.
Precies, de kinderen hebben nu bijna 2 jaar maar de helft geleerd t.o.v. de oude situatie. Uiteindelijk kom je in de knel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:Nou, gisterochtend kuchjes. Vanwege fysieke overleggen maar even een test gedaan. Negatief. Vannacht flink ziek wakker geworden en positief. Straks naar de ggd. In december 4 weken thuis met 3 kids met Corona, nooit positief. Bijzonder dat het nu wel zo is dan.
Mogelijk immuniteit tegen Delta gehad en niet tegen Omicron? Dat lijkt me voor de hand liggend…

Beterschap!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Sterkte Zeeuw!
Dank je. Het is vooral weer eens een les in, zoals mijn vrouw zegt, 'als je ziek bent, moet je er eens gewoon aan toegeven'.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef:Nou, gisterochtend kuchjes. Vanwege fysieke overleggen maar even een test gedaan. Negatief. Vannacht flink ziek wakker geworden en positief. Straks naar de ggd. In december 4 weken thuis met 3 kids met Corona, nooit positief. Bijzonder dat het nu wel zo is dan.
Mogelijk immuniteit tegen Delta gehad en niet tegen Omicron? Dat lijkt me voor de hand liggend…

Beterschap!
Ah, ja, dat zou goed kunnen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Valcke schreef:De postings van Ditbenik en Forummer raakten mij vandaag wel.

Vanavond nog wat gelezen over wat Mozes deed toen hij opkwam voor zijn broeder toen hij zag dat hem onrecht werd aangedaan door een Egyptenaar (die over hem stond). Calvijn schrijft hierover dat wij het gebruik van het zwaard (het uitvoeren van een gericht) van Mozes niet mogen navolgen, maar dat we wel dienen na te volgen om voor de onderdrukten op te komen en als het moet ook de haat of tegenstand van de onderdrukkers ons op de hals te halen (even in eigen woorden). Hij past dat op ieder toe (ongeacht roeping). Dat vond ik dan toch wel heel bemoedigend! Ook Mozes keek niet weg van het onrecht en verschuilde zich niet achter het feit dat sprake was van een wettige overheid die het onrecht sanctioneerde.
Eerst bepaal jezelf dat de maatregelen die door de overheid genomen worden ter bescherming van de volksgezondheid onrecht zijn. En daarna ga je het mij kwalijk nemen dat ik niet net als Mozes op moet komen voor de onderdrukten. Nou, het zal je duidelijk zijn dat ik echt niet van plan ben met een fakkel voor de deur van een minister te gaan staan zwaaien. Sterker nog, ik ben het volstrekt met je oneens dat er sprake is van onrecht, hoe pijnlijk de maatregelen ook kunnen. Van onderdrukken is al helemaal geen sprake. Ik vind dat je de overheid onrecht aan doet door hen van kwaadwillendheid te beschuldigen. Ik vind ook dat je daarmee ingaat tegen wat de Heere van ons vraagt namelijk ons onderwerpen aan de overheid als Gods dienares. En daarop bovenop zet je anderen daartoe ook nog aan.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ditbenik, ik ga er niet meer op in. Ik doe op dit punt een stapje terug op dit forum. Tegelijkertijd vind ik dat we onze stem tegen evident onrecht, willekeur en uitsluiting moeten blijven verheffen. De moraal in ons land - en ook van de overheid - is op een dieptepunt aangekomen en dat wordt in deze crisis heel duidelijk zichtbaar. Niet alleen ondernemers, maar ook jongeren worden er zeer ernstig voor geraakt. In een eerder stadium werden ouderen in eenzaamheid aan hun lot overgelaten. We kunnen onze ogen ervoor sluiten, we kunnen het ook constateren en ervoor waarschuwen. Verder ben ik er heel duidelijk over: We hebben niet het recht om ons actief tegen de overheid te verzetten.
Laatst gewijzigd door Valcke op 20 jan 2022, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Sterkte Zeeuw!
Dank je. Het is vooral weer eens een les in, zoals mijn vrouw zegt, 'als je ziek bent, moet je er eens gewoon aan toegeven'.
Beterschap, Zeeuw!
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Sterkte Zeeuw!
Dank je. Het is vooral weer eens een les in, zoals mijn vrouw zegt, 'als je ziek bent, moet je er eens gewoon aan toegeven'.
Beterschap, Zeeuw!
Dank je.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Laten we oppassen om Valcke vanalles in de schoenen te schuiven. Het is zo dat hij grote moeite heeft met de maatregelen van de overheid, en met name de proportionaliteit daarvan. Als je dat erg dwars zit, is het soms ook nodig om dat te uiten. Daarnaast voelt hij het als zijn plicht om op te komen voor hen die hierdoor geduppeerd worden. Valcke doet dit alles op een inhoudelijke manier, op de manier zoals we hem ook op dit forum kennen. Verder spreekt hij uit dat actief verzet tegen de overheid niet toegestaan is. Ik zie er dus geen oproep tot ongehoorzaamheid in.

Het lijkt me beter om waar we met hem van mening verschillen, inhoudelijk met hem daarover in gesprek te gaan. In plaats van dat we tegen hem zeggen dat hij zijn grote moeite met de maatregelen niet mag uiten.

Wat mijzelf betreft, heb ik ook moeite met veel aspecten van het coronabeleid. Enerzeids erken ik de gigantisch moeilijke positie van de overheid (hoe zou ik het doen als ik in hun schoenen stond?), en aan de andere kant gaan er echt dingen mis. Ik wil voor beide zaken mijn ogen niet sluiten, maar ik ga me er niet door laten beheersen. Ik wil me primair richten op mijn eigen verantwoordelijkheid, en niet te veel op waar de overheid voor verantwoordelijk is. Nu kun je zeggen: het je plicht om voor de gedupeerden op te komen en je te verzetten tegen onrecht, maar ik denk niet dat ik dat doe door op het forum mijn mening te geven. Daarvoor zou ik naar Den Haag moeten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:Dit https://nos.nl/artikel/2413720-scholier ... sinteresse herken ik overigens echt goed bij mijn kids. Jongeren leren echt niet goed via teams. De docent voor de klas, die je fysiek, met woord en gebaar bij de les houdt, kennis overbrengt etc. is zo vele malen beter voor ze. En dan gaan de toetsen wel door op hetzelfde niveau, terwijl de opleiding ervoor echt minder is. Logisch dat de cijfers dan kelderen, dus minder motivatie etc.
Dat is ook per persoon/kind verschillend. Een paar van onze kinderen floreren tijdens digitaal onderwijs, terwijl een ander kind vorig jaar helemaal wegzakte.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:Dit https://nos.nl/artikel/2413720-scholier ... sinteresse herken ik overigens echt goed bij mijn kids. Jongeren leren echt niet goed via teams. De docent voor de klas, die je fysiek, met woord en gebaar bij de les houdt, kennis overbrengt etc. is zo vele malen beter voor ze. En dan gaan de toetsen wel door op hetzelfde niveau, terwijl de opleiding ervoor echt minder is. Logisch dat de cijfers dan kelderen, dus minder motivatie etc.
Dat is ook per persoon/kind verschillend. Een paar van onze kinderen floreren tijdens digitaal onderwijs, terwijl een ander kind vorig jaar helemaal wegzakte.
Digitaal middelbaar onderwijs?
Plaats reactie