COVID-19

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

TSD schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Aan de ene kant prachtig dat iemand uit het CDA zich eindelijk ondubbelzinnig uitspreekt.

Aan de andere kant wel oncollegiaal, dus de verontwaardiging daarover snap ik wel. Wellicht vond ze het zwaar genoeg om tóch naar buiten te treden.
Typisch Nederlands. We hebben een trauma opgelopen inzake 'Ausweise'.
En dat het niet uit te leggen is waarom hier wel en daar niet? Niet belangrijk. Profiteer als er niet om gevraagd wordt, toon het indien er wel om grvraagd wordt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

https://twitter.com/maartenhopman94/sta ... 53760?s=19

Dit had familie kunnen zijn. Wel grappig van de qr-code.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staa ... angsbewijs
Keijzer moet dus weg, ergens wel begrijpelijk, het kabinet moet met één mond spreken, zeker over dit soort beladen onderwerpen. Rutte zal woedend geweest zijn. Ik begrijp ook niet waarom ze zo nodig dit moest gaan zeggen in de Telegraaf.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Pluim voor Mona
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:Pluim voor Mona
Van mij krijgt ze er nog 1.

Ik zou graag ooit Mona Keijzer aan het roer zien bij de CDA voor een wat meer rechtse mainstream koers. Maar die kans lijkt nu kleiner geworden nu ze in ongenade is gevallen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 25 sep 2021, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:Pluim voor Mona
En van mij krijgt ze er nog 1. Ik zou graag Mona Keijzer aan het roer zien bij de CDA voor een wat meer rechtse mainstream koers.
Had dan liever Omtzigt, vind haar geen sterke uitstraling hebben.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Henk J schreef: Had dan liever Omtzigt, vind haar geen sterke uitstraling hebben.
Ik vind Omtzigt te links georienteerd, en ook geen man die goed kan samenwerken, hoewel hij wel kwaliteiten heeft laten zien.

Ik zie de CDA graag een mainstream rechtse partij worden, en mevr. Keyzer past in dat profiel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staa ... angsbewijs
Keijzer moet dus weg, ergens wel begrijpelijk, het kabinet moet met één mond spreken, zeker over dit soort beladen onderwerpen. Rutte zal woedend geweest zijn. Ik begrijp ook niet waarom ze zo nodig dit moest gaan zeggen in de Telegraaf.
Gezien eerdere incidenten is het meten met twee maten.
Maar omstreden covid-maatregelen lijken belangrijker dan wat dan ook. Zeer triest.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Staatsrechtelijk lijkt de voordracht voor ontslag echter niet te kloppen. Er is dan eerst een besluit van de ministerraad nodig. Zo'n besluit is er in formele zin niet geweest, ondanks het raadplegen van de vice-premiers.
Ook bij tussentijdse benoemingen vanwege vertrek van een bewindspersoon is het niet alleen aan de premier om te beslissen wie diens vervanger wordt. Formeel bezien doet de minister-president wel een voordracht tot benoeming of ontslag van een minister of staatssecretaris tijdens de kabinetsperiode. Hij kan een dergelijk voorstel echter pas doen na een besluit van de ministerraad (artikel 4, tweede lid, Reglement van orde voor de ministerraad. Dit hangt samen met het feit dat de premier in ons staatsrecht niet wordt geaccepteerd als regeringsleider (zie artikel 45 Grondwet).
Bron: https://www.nederlandrechtsstaat.nl/mod ... artikel=48
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:Staatsrechtelijk lijkt de voordracht voor ontslag echter niet te kloppen. Er is dan eerst een besluit van de ministerraad nodig. Zo'n besluit is er in formele zin niet geweest, ondanks het raadplegen van de vice-premiers.
Ook bij tussentijdse benoemingen vanwege vertrek van een bewindspersoon is het niet alleen aan de premier om te beslissen wie diens vervanger wordt. Formeel bezien doet de minister-president wel een voordracht tot benoeming of ontslag van een minister of staatssecretaris tijdens de kabinetsperiode. Hij kan een dergelijk voorstel echter pas doen na een besluit van de ministerraad (artikel 4, tweede lid, Reglement van orde voor de ministerraad. Dit hangt samen met het feit dat de premier in ons staatsrecht niet wordt geaccepteerd als regeringsleider (zie artikel 45 Grondwet).
Bron: https://www.nederlandrechtsstaat.nl/mod ... artikel=48
Misschien heeft Rutte een belrondje gedaan en is de meerderheid van de ministers voor. In ieder geval al hijzelf, Hoekstra, De Jonge, Ollongren, Schouten en Blok, zo is te lezen.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

Valcke schreef:
Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staa ... angsbewijs
Keijzer moet dus weg, ergens wel begrijpelijk, het kabinet moet met één mond spreken, zeker over dit soort beladen onderwerpen. Rutte zal woedend geweest zijn. Ik begrijp ook niet waarom ze zo nodig dit moest gaan zeggen in de Telegraaf.
Gezien eerdere incidenten is het meten met twee maten.
Maar omstreden covid-maatregelen lijken belangrijker dan wat dan ook. Zeer triest.
Waarin is het meten met twee maten dan? Het kabinet heeft een moeilijk en gevoelig liggend besluit genomen. Dat moet ze niet gaan ondermijnen in de krant, dat is dom. Dan vraag je om ontslag.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Staatsrechtelijk lijkt de voordracht voor ontslag echter niet te kloppen. Er is dan eerst een besluit van de ministerraad nodig. Zo'n besluit is er in formele zin niet geweest, ondanks het raadplegen van de vice-premiers.
Ook bij tussentijdse benoemingen vanwege vertrek van een bewindspersoon is het niet alleen aan de premier om te beslissen wie diens vervanger wordt. Formeel bezien doet de minister-president wel een voordracht tot benoeming of ontslag van een minister of staatssecretaris tijdens de kabinetsperiode. Hij kan een dergelijk voorstel echter pas doen na een besluit van de ministerraad (artikel 4, tweede lid, Reglement van orde voor de ministerraad. Dit hangt samen met het feit dat de premier in ons staatsrecht niet wordt geaccepteerd als regeringsleider (zie artikel 45 Grondwet).
Bron: https://www.nederlandrechtsstaat.nl/mod ... artikel=48
Misschien heeft Rutte een belrondje gedaan en is de meerderheid van de ministers voor. In ieder geval al hijzelf, Hoekstra, De Jonge, Ollongren, Schouten en Blok, zo is te lezen.
Precies, ze zal moeten vertrekken. Ik denk dat ze dat ingecalculeerd heeft. Ze heeft tweemaal op rij achter het net gevist met het lijsttrekkerschap, dan maar met een klap eruit...
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef:Staatsrechtelijk lijkt de voordracht voor ontslag echter niet te kloppen. Er is dan eerst een besluit van de ministerraad nodig. Zo'n besluit is er in formele zin niet geweest, ondanks het raadplegen van de vice-premiers.
Ook bij tussentijdse benoemingen vanwege vertrek van een bewindspersoon is het niet alleen aan de premier om te beslissen wie diens vervanger wordt. Formeel bezien doet de minister-president wel een voordracht tot benoeming of ontslag van een minister of staatssecretaris tijdens de kabinetsperiode. Hij kan een dergelijk voorstel echter pas doen na een besluit van de ministerraad (artikel 4, tweede lid, Reglement van orde voor de ministerraad. Dit hangt samen met het feit dat de premier in ons staatsrecht niet wordt geaccepteerd als regeringsleider (zie artikel 45 Grondwet).
Bron: https://www.nederlandrechtsstaat.nl/mod ... artikel=48
Misschien heeft Rutte een belrondje gedaan en is de meerderheid van de ministers voor. In ieder geval al hijzelf, Hoekstra, De Jonge, Ollongren, Schouten en Blok, zo is te lezen.
Formeel blijft het onjuist.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:Sta je dan bij een bowlingbaan, word je niet binnen gelaten omdat je geen ausweis hebt.

Dan maar niet bowlen, blijkbaar hoort dat er ook al bij.
Ik snap dat je boos of teleurgesteld bent, maar vergelijkingen met de oorlog lijken me niet gepast.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie