COVID-19

Online
merel
Berichten: 9656
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Vandaag ruim 5000 nieuwe besmettingen...

Er wordt steeds geschreven over dat Nederland op rood kan springen en Nederlanders dan niet meer welkom zijn voor een vakantie in andere landen. Maar dat geldt dan toch mogelijk ook andersom voor mensen die in Nederland op vakantie willen komen? Of zie ik dat verkeerd?
Dat hoop ik dan ook ja. Dan is er hopelijk nog een lastminute voor ons beschikbaar...
En misschien voor ons voor medio augustus ook ;)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://www.wsj.com/articles/indonesias ... os2&page=1

Zo vreselijk daar, en nu echt volledige lockdown. Schoonouders zijn wel gevaccineerd (met Sinovac, maar dat geeft wel wat bescherming), en schoonzus is onder de dertig, maar er is wel wat verdere schoonfamilie die in de risicogroepen zit. Verder kom je in veel ziekenhuizen vrijwel niet meer binnen, ook niet voor niet-Covid behandelingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

COVID-19

Bericht door Charles »

Misschien moeten we massaal stoppen met testen. Vanaf morgen 0 test en 0 besmettingen. Kijken wat er dan gebeurt. Gaat met de ziekenhuisopnamen wellicht erg meevallen.

Als je in een regulier griepseizoen massaal zou gaan testen zou je ook schrikbarende cijfers krijgen.

Dit is vast te simpel, of niet?
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Charles schreef:Misschien moeten we massaal stoppen met testen. Vanaf morgen 0 test en 0 besmettingen. Kijken wat er dan gebeurt. Gaat met de ziekenhuisopnamen wellicht erg meevallen.

Als je in een regulier griepseizoen massaal zou gaan testen zou je ook schrikbarende cijfers krijgen.

Dit is vast te simpel, of niet?
Klopt. Dan doe je gewoon je ogen dicht en wat je niet ziet bestaat niet. Ook al zou het lijken dat er dan geen besmetting meer zijn, dan zie je dat altijd wel terug in de ziekenhuisopnamen.

Want waarom zou zonder testen het aantal ziekenhuisopnamen ook meevallen? Of denk je dat de mensen die nu in het ziekenhuis liggen daar onterecht zijn? Beetje vreemde redenering, vind je zelf ook niet?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Misschien moeten we massaal stoppen met testen. Vanaf morgen 0 test en 0 besmettingen. Kijken wat er dan gebeurt. Gaat met de ziekenhuisopnamen wellicht erg meevallen.

Als je in een regulier griepseizoen massaal zou gaan testen zou je ook schrikbarende cijfers krijgen.

Dit is vast te simpel, of niet?
Een beetje zoals in Indonesië, bedoel je?

Ik denk eerlijk gezegd dat het in NL niet zo erg gaat worden als de grootste doemdenkers voorspellen, maar de situatie in Engeland stelt ook niet echt gerust. Een stijging zal er wel komen denk ik. En er zullen ook wel veertigminners overlijden door Covid in de komende weken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

COVID-19

Bericht door Charles »

Ik heb de indruk dat het aantal ziekenhuis opnamen / ic opnamen wel meevalt. De kwetsbare zijn ingeënt ondertussen. Zou je nu niet meer testen dan is het verloop en ziektebeeld misschien gewoon zoals die van een reguliere griep. Ik heb zo het gevoel dat er nu een hoop paniek wordt gezaaid over aantallen besmettingen. Waarbij ik me afvraag: is dat er? Want ik hoor niets meer over IC’s die overbelast zijn.

Ik weet het niet hè, ik vraag het me af. Als hypothese.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Charles schreef:Ik heb de indruk dat het aantal ziekenhuis opnamen / ic opnamen wel meevalt. De kwetsbare zijn ingeënt ondertussen. Zou je nu niet meer testen dan is het verloop en ziektebeeld misschien gewoon zoals die van een reguliere griep. Ik heb zo het gevoel dat er nu een hoop paniek wordt gezaaid over aantallen besmettingen. Waarbij ik me afvraag: is dat er? Want ik hoor niets meer over IC’s die overbelast zijn.

Ik weet het niet hè, ik vraag het me af. Als hypothese.
Er wordt nu massaal getest. En ik begreep dat de commerciële testen de positieve gevallen (vakantiegangers etc) doorgeeft. Maar de negatieven niet. Gevolg er worden meer positieve testen gemeten die anders niet gemeten zouden zijn. Mensen zonder klachten worden nl getest voor bijv vakantie. En zouden normaal niet opgemerkt zijn. En de verhouding van positieve testen t.o.v. negatieve testen is helemaal scheef. Want de positieve gevallen van God en commerciële testen worden bij elkaar opgeteld maar de negatieven niet. Misschien verklaart dat waarom de zh cijfers niet naar verhouding omhoog gaan.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 16 jul 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Ik heb de indruk dat het aantal ziekenhuis opnamen / ic opnamen wel meevalt. De kwetsbare zijn ingeënt ondertussen. Zou je nu niet meer testen dan is het verloop en ziektebeeld misschien gewoon zoals die van een reguliere griep. Ik heb zo het gevoel dat er nu een hoop paniek wordt gezaaid over aantallen besmettingen. Waarbij ik me afvraag: is dat er? Want ik hoor niets meer over IC’s die overbelast zijn.

Ik weet het niet hè, ik vraag het me af. Als hypothese.
De grote stijging van positieve testen was vorige week. Volgende week kun je een effect in ziekenhuisopnames verwachten. Niet extreem denk ik, het zijn inderdaad vooral jongeren die besmet worden, maar je moet ook niet nog een paar weken meer dan een verdubbeling van het aantal gevallen per week hebben. Het lijkt me nu een goede tijd voor voorzichtigheid, maar ook weer niet voor paniek.

Vaccins kunnen nu wat mij betreft zo snel mogelijk naar armere landen. In Nederland valt het nog mee, in grote delen van Afrika, Zuid Amerika en Azië is het nu echt ernstig.

Pas las ik weer hoe Volvo geen patent aanvroeg voor de driepuntsautogordel. De veiligheidswinst was te belangrijk daarvoor. Het is vrij schandalig dat er nu door bedrijfsbelangen niet geproduceerd kan worden op maximale globale capaciteit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
merel
Berichten: 9656
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Waar komen de bijna 52.000 besmettingen van VK vandaan als bijna 70% van de mensen volledig is gevaccineerd?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

[quoteJag ="merel"]Waar komen de bijna 52.000 besmettingen van VK vandaan als bijna 70% van de mensen is gevaccineerd?[/quote]
Ik las dat veel positieven onder de niet gevaccineerden en niet-volledig gevaccineerden waren. Verder zijn er inderdaad ook redelijk wat volledig gevaccineerden met AZ positief getest. Er lijken wel heel goed aanwijzingen dat die veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Waar komen de bijna 52.000 besmettingen van VK vandaan als bijna 70% van de mensen volledig is gevaccineerd?
Ik vroeg het me ook af ja. Ik heb geen idee.
Zelf dacht ik dat Covid ook heel seizoensgebonden is, maar dat lijkt niet echt op te gaan. Al is het nog steeds niet lekker warm weer, het zou influenza seizoen zou wel ook over moeten zijn inmiddels. Ik kan het niet 1-2-3 verklaren.

De deltavariant kan dan besmettelijker zijn, maar dat moet qua vaccinatie niet uitmaken lijkt mij, beschermt is beschermt lijkt me.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: Ik las dat veel positieven onder de niet gevaccineerden en niet-volledig gevaccineerden waren. Verder zijn er inderdaad ook redelijk wat volledig gevaccineerden met AZ positief getest. Er lijken wel heel goed aanwijzingen dat die veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.
Is het dan wel verstandig om te kijken naar besmettingen? Waarom word er dan niet gekeken naar mortaliteit of ziekenhuis opnames? Weet jij dat?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef: Ik las dat veel positieven onder de niet gevaccineerden en niet-volledig gevaccineerden waren. Verder zijn er inderdaad ook redelijk wat volledig gevaccineerden met AZ positief getest. Er lijken wel heel goed aanwijzingen dat die veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.
Is het dan wel verstandig om te kijken naar besmettingen? Waarom word er dan niet gekeken naar mortaliteit of ziekenhuis opnames? Weet jij dat?
Omdat die twee tot drie weken achter liggen op de besmettingen. Een stijging in besmettingen wordt wel gevolgd door een stijging in de opnames en overlijdens. Nu zal het een veel kleinere fractie zijn dan in de winter, maar je wilt niet nog eerst twee weken een toename met een factor acht hebben voor je pas gaat ingrijpen. Dan ben je te laat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef: Ik las dat veel positieven onder de niet gevaccineerden en niet-volledig gevaccineerden waren. Verder zijn er inderdaad ook redelijk wat volledig gevaccineerden met AZ positief getest. Er lijken wel heel goed aanwijzingen dat die veel minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen.
Is het dan wel verstandig om te kijken naar besmettingen? Waarom word er dan niet gekeken naar mortaliteit of ziekenhuis opnames? Weet jij dat?
Omdat die twee tot drie weken achter liggen op de besmettingen. Een stijging in besmettingen wordt wel gevolgd door een stijging in de opnames en overlijdens. Nu zal het een veel kleinere fractie zijn dan in de winter, maar je wilt niet nog eerst twee weken een toename met een factor acht hebben voor je pas gaat ingrijpen. Dan ben je te laat.
Ja oké, dat maakt het wel moeilijk om in te schatten.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Er wordt nu massaal getest. En ik begreep dat de commerciële testen de positieve gevallen (vakantiegangers etc) doorgeeft. Maar de negatieven niet. Gevolg er worden meer positieve testen gemeten die anders niet gemeten zouden zijn. Mensen zonder klachten worden nl getest voor bijv vakantie. En zouden normaal niet opgemerkt zijn. En de verhouding van positieve testen t.o.v. negatieve testen is helemaal scheef. Want de positieve gevallen van God en commerciële testen worden bij elkaar opgeteld maar de negatieven niet. Misschien verklaart dat waarom de zh cijfers niet naar verhouding omhoog gaan.
De ziekenhuisopname volgt meestal twee tot drie weken na besmetting. Het is dus nu nog te vroeg om het effect op de ziekenhuizen te meten. Komt ook nog bij dat vooral heel veel jongeren besmet zijn.
Plaats reactie