COVID-19

HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:Hier de volgende positieve test, dus we kunnen week 3 van de quarantaine in. Mijn test had als uitslag 'niet in staat een uitslag te geven, kom opnieuw'.
Vervelend, maar vooral beterschap gewenst.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Wat doen ze daar anders dan? Hij kan iedere les meevolgen via Teams. Kan vragen beantwoorden, kan inspreken etc. Wat wil je nog meer?
Enige nadeel is dat men, op de wiskunde-docent na, niet thuis wil laten toetsen. Dus die stapelen nogal op.
Recente ervaring ontbreekt hier enigszins, ik heb alleen ervaring van voor de zomervakantie met daar bovenop de mail van een paar weken geleden over het gebruik van Teams. Daar stond in dat het eenrichtingsverkeer zou zijn. De leerling kon wel meeluisteren, maar niet reageren. Daar zijn ze dan blijkbaar van teruggekomen. De zieke thuis is trouwens ook afhankelijk van een klasgenoot die de laptop op moet halen en iedere les aan moet zetten. Bij mijn zoon inmiddels meegemaakt dat de betreffende leerling dat vergeet en dan zit je als zieke thuis met niets....

Er zijn ook scholen die gewoon in ieder lokaal een videocamera hebben en alles via digitale borden doen. Je ziet dan als leerling veel meer, ook wat de leraar op het bord schrijft. Ook het (eventueel) overschakelen naar volledig digitaal lesgeven op het moment van een lockdown gaat dan veel gemakkelijker. De leraar blijft gewoon z'n les geven in het lokaal, alleen de leerlingen zitten thuis.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met het feit dat het thuis al gevolgd kan worden. Maar ik denk dat er nog veel verbetering kan zijn op dat vlak.
Die toetsen is wel een dingetje ja, daar had mijn dochter vorig jaar ook flink last van na drie weken thuiszitten. Dat geeft behoorlijk wat stress bij ze, wat begrijpelijk is.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Ik kreeg zaterdag weer een stapel RD's en ik schrok van de toegenomen hoeveelheid rouwadvertenties, waarin vermeld stond: na een korte ernstige ziekte.
Ook een aantal sterfgevallen in een beschermde woonvorm.
En nog steeds zijn er dan mensen die beweren dat covid hetzelfde is als de jaarlijkse wintergriep.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Wat doen ze daar anders dan? Hij kan iedere les meevolgen via Teams. Kan vragen beantwoorden, kan inspreken etc. Wat wil je nog meer?
Enige nadeel is dat men, op de wiskunde-docent na, niet thuis wil laten toetsen. Dus die stapelen nogal op.
Recente ervaring ontbreekt hier enigszins, ik heb alleen ervaring van voor de zomervakantie met daar bovenop de mail van een paar weken geleden over het gebruik van Teams. Daar stond in dat het eenrichtingsverkeer zou zijn. De leerling kon wel meeluisteren, maar niet reageren. Daar zijn ze dan blijkbaar van teruggekomen. De zieke thuis is trouwens ook afhankelijk van een klasgenoot die de laptop op moet halen en iedere les aan moet zetten. Bij mijn zoon inmiddels meegemaakt dat de betreffende leerling dat vergeet en dan zit je als zieke thuis met niets....

Er zijn ook scholen die gewoon in ieder lokaal een videocamera hebben en alles via digitale borden doen. Je ziet dan als leerling veel meer, ook wat de leraar op het bord schrijft. Ook het (eventueel) overschakelen naar volledig digitaal lesgeven op het moment van een lockdown gaat dan veel gemakkelijker. De leraar blijft gewoon z'n les geven in het lokaal, alleen de leerlingen zitten thuis.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met het feit dat het thuis al gevolgd kan worden. Maar ik denk dat er nog veel verbetering kan zijn op dat vlak.
Die toetsen is wel een dingetje ja, daar had mijn dochter vorig jaar ook flink last van na drie weken thuiszitten. Dat geeft behoorlijk wat stress bij ze, wat begrijpelijk is.
Het is inderdaad nu beter geregeld, al geloof ik dat het nog steeds via een laptop gaat. Maar nu zitten er steeds tig kids thuis, dus lukt dat wel. Die toetsen hadden van mij wel anders gekund. Als een kind bv 15 dagen thuis is, dat het dan ergens in een kleine ruimte toch die toetsen kan maken oid.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://www.nu.nl/coronavirus/6169459/g ... dagen.html

Gommers kan wel eens gelijk hebben hier. Ik ben lang tegen heel harde maatregelen geweest en voor de zachte methode van samenwerken en dringende adviezen geven. Nu lijkt de situatie in Nederland echter zo ernstig dat er hard ingegrepen moet worden. En Nederland zit ook nog met een regering die eigenlijk besluiten waarvan je al weken weet dat ze eens genomen moeten worden blijft uitstellen en de verkeerde prioriteiten heeft.

Echt ik ben tegen 2G of 3G maar als je niet gevaccineerd bent of als je al wat ouder bent, blijf dan gewoon vrijwillig weg uit niet-essentiele winkens en ga grote mensenmassas uit de weg. En hoe hard ik ook tegen scholen sluiten ben. Ik denk dat het helemaal geen gek idee is om het hoger en misschien middelbaar onderwijs weer online te laten gaan. Het is uitstel en geen afstel van besmettingen, maar nu is het wel hoogtijd om heel veel werk te maken van "flatten the curve".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6169459/g ... dagen.html

Gommers kan wel eens gelijk hebben hier. Ik ben lang tegen heel harde maatregelen geweest en voor de zachte methode van samenwerken en dringende adviezen geven. Nu lijkt de situatie in Nederland echter zo ernstig dat er hard ingegrepen moet worden. En Nederland zit ook nog met een regering die eigenlijk besluiten waarvan je al weken weet dat ze eens genomen moeten worden blijft uitstellen en de verkeerde prioriteiten heeft.

Echt ik ben tegen 2G of 3G maar als je niet gevaccineerd bent of als je al wat ouder bent, blijf dan gewoon vrijwillig weg uit niet-essentiele winkens en ga grote mensenmassas uit de weg. En hoe hard ik ook tegen scholen sluiten ben. Ik denk dat het helemaal geen gek idee is om het hoger en misschien middelbaar onderwijs weer online te laten gaan. Het is uitstel en geen afstel van besmettingen, maar nu is het wel hoogtijd om heel veel werk te maken van "flatten the curve".
Om begrip te krijgen voor strenge maatregelen moet er eerst wat uitgelegd worden. Met een vaccinatiegraad van meer dan 85% gaan we deze winter naar een hogere piek dan vorig winter. Wat is daar de belangrijkste oorzaak van? Is dat de besmettelijker variant of het veel minder naleven van de maatregelen.
Gedragswetenschapper verklaarde het laatste wel plausibel. Die 85% ziet zich beschermd en heeft na het vaccin geen behoefte om zich strikt te houden aan de maatregelen.
De 15% ongevaccineerden bestaat voor een behoorlijk deel uit mensen die denken dat Covid-19 erg meevalt en is dus ook niet gewillig om zich aan de maatregelen te houden.

Dus is de naleving totaal anders dan vorig jaar en ik denk niet dat dit nog erg zal verbeteren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Dan moet er meer gehandhaafd worden. Of wellicht moeten er mensen uitgesloten worden van zorg. Wellicht dat dat helpt. Nu worden immers óók mensen uitgesloten van zorg, alleen dan mensen met andere gezondheidsproblemen dan corona.

En natuurlijk een massale campagne voor meer zorgpersoneel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:1.Dan moet er meer gehandhaafd worden.
2. Of wellicht moeten er mensen uitgesloten worden van zorg.
3. En natuurlijk een massale campagne voor meer zorgpersoneel.
Even jouw suggesties genummerd.
1. Je kunt niet op elke hoek van de straat een handhaver neerzetten. Moet een pandemie ons tot een politiestaat dwingen ?
2. Mensen die acute zorg nodig hebben worden nu niet en nooit niet uitgesloten van zorg. Gelukkig hebben dokters hun eed. Net het hoofd van de IC (UMC) gezien. Nuchtere man die zei dat we af moeten van het onderscheid tussen Covid en non-Covid patiënten. Het zijn allemaal mensen die door een ziekte of aandoening medische zorg nodig hebben.
3. Eens maar dat gaat ons nu niet helpen. Als het huis in brand staat ben je wel een beetje laat als je op dat moment brandweerpersoneel gaat werven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik heb anders al van twee gevallen gehoord waarin iemand overlijdt omdat hij niet tijdig zorg kreeg vanwege de covid-pandemie. Dus dat komt wel degelijk voor. Het kan trouwens ook een verklaring zijn voor de (mogelijke) oversterfte waarover Wim het steeds heeft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:1. Ik heb anders al van twee gevallen gehoord waarin iemand overlijdt omdat hij niet tijdig zorg kreeg vanwege de covid-pandemie. Dus dat komt wel degelijk voor.
2.Het kan trouwens ook een verklaring zijn voor de (mogelijke) oversterfte waarover Wim het steeds heeft.

1.Tijdens een crisis horen mensen veel . Als we in alle rust terugkijken op deze crisis zijn de vermeende feiten vaak anders. In mijn omgeving waar de besmettingsgraad best hoog ligt zijn er in mijn kennissenkring 3 operaties die niet acuut waren gewoon op tijd doorgegaan ( heup , knie en een kleine gynaecologische ingreep ) Dankbaar dat dit mogelijk was.
2. De oversterfte cijfers van de CBS duiden maar op één oorzaak : Covid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6169459/g ... dagen.html

Gommers kan wel eens gelijk hebben hier. Ik ben lang tegen heel harde maatregelen geweest en voor de zachte methode van samenwerken en dringende adviezen geven. Nu lijkt de situatie in Nederland echter zo ernstig dat er hard ingegrepen moet worden. En Nederland zit ook nog met een regering die eigenlijk besluiten waarvan je al weken weet dat ze eens genomen moeten worden blijft uitstellen en de verkeerde prioriteiten heeft.

Echt ik ben tegen 2G of 3G maar als je niet gevaccineerd bent of als je al wat ouder bent, blijf dan gewoon vrijwillig weg uit niet-essentiele winkens en ga grote mensenmassas uit de weg. En hoe hard ik ook tegen scholen sluiten ben. Ik denk dat het helemaal geen gek idee is om het hoger en misschien middelbaar onderwijs weer online te laten gaan. Het is uitstel en geen afstel van besmettingen, maar nu is het wel hoogtijd om heel veel werk te maken van "flatten the curve".
Om begrip te krijgen voor strenge maatregelen moet er eerst wat uitgelegd worden. Met een vaccinatiegraad van meer dan 85% gaan we deze winter naar een hogere piek dan vorig winter. Wat is daar de belangrijkste oorzaak van? Is dat de besmettelijker variant of het veel minder naleven van de maatregelen.
Gedragswetenschapper verklaarde het laatste wel plausibel. Die 85% ziet zich beschermd en heeft na het vaccin geen behoefte om zich strikt te houden aan de maatregelen.
De 15% ongevaccineerden bestaat voor een behoorlijk deel uit mensen die denken dat Covid-19 erg meevalt en is dus ook niet gewillig om zich aan de maatregelen te houden.

Dus is de naleving totaal anders dan vorig jaar en ik denk niet dat dit nog erg zal verbeteren.
Er is nu even weinig tijd voor begrip kweken. Ook op de IC kun je geen 30% groei per week aan.
Ik was hier een tijdje terug al bang voor, maar had gehoopt dat met wat maatregelen de rem er op zou komen. Dat is niet gebeurd en nu moet er hard geremd worden. Als de ICs vol liggen dan gaan er onnodig veel mensen het niet overleven, hoe hard men ook wil behandelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
DDD schreef:(...)
3. En natuurlijk een massale campagne voor meer zorgpersoneel.
Even jouw suggesties genummerd.
(...)
3. Eens maar dat gaat ons nu niet helpen. Als het huis in brand staat ben je wel een beetje laat als je op dat moment brandweerpersoneel gaat werven.
Deze derde suggestie van DDD werkt wel op de lange termijn. Het huis staat nu al bijna twee jaar in brand, maar door steeds dat argument te gebruiken, wordt er niets gedaan.

Het beste moment om de zorg en IC-capaciteit op te schalen was twee jaar geleden.
Het op een na beste moment is nu.
Want anders blijf je het gewoon met dat te kort zitten.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:(...)
3. En natuurlijk een massale campagne voor meer zorgpersoneel.
Even jouw suggesties genummerd.
(...)
3. Eens maar dat gaat ons nu niet helpen. Als het huis in brand staat ben je wel een beetje laat als je op dat moment brandweerpersoneel gaat werven.
Deze derde suggestie van DDD werkt wel op de lange termijn. Het huis staat nu al bijna twee jaar in brand, maar door steeds dat argument te gebruiken, wordt er niets gedaan.

Het beste moment om de zorg en IC-capaciteit op te schalen was twee jaar geleden.
Het op een na beste moment is nu.
Want anders blijf je het gewoon met dat te kort zitten.
Precies.

En ja, tegelijkertijd moeten we dan maatregelen nemen voor de korte termijn.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:(...)
3. En natuurlijk een massale campagne voor meer zorgpersoneel.
Even jouw suggesties genummerd.
(...)
3. Eens maar dat gaat ons nu niet helpen. Als het huis in brand staat ben je wel een beetje laat als je op dat moment brandweerpersoneel gaat werven.
Deze derde suggestie van DDD werkt wel op de lange termijn. Het huis staat nu al bijna twee jaar in brand, maar door steeds dat argument te gebruiken, wordt er niets gedaan.

Het beste moment om de zorg en IC-capaciteit op te schalen was twee jaar geleden.
Het op een na beste moment is nu.
Want anders blijf je het gewoon met dat te kort zitten.
Vorige week was Gommers bij een ochtendprogramma op de radio. Hij gaf aan dat achteraf gezien men twee jaar geleden had moeten beginnen met het werven van meer personeel en meer bedden. Dat was indertijd niet gedaan, omdat men dacht dat Covid tijdelijk was en in het pre-covid tijdperk maar 70% van de bedden bezet waren op de IC. Men dacht het niet nodig te hebben. Inmiddels is men wel bezig met werven. Echter, dat gaat niet alleen vanuit de ziekenhuizen. de opleidingen moeten hier plaats voor maken. Voor 200 extra bedden zijn 800 IC verpleegkundigen nodig en die zijn er (nog) niet.

En qua maatregelen hoop ik echt niet ik weer volledig thuis moet werken. Dat lukt mij na ruim anderhalf jaar thuiswerken niet meer. Ik kan mij niet meer motiveren om ook maar iets te doen.
Plaats reactie