COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:Men wil niet vaccineren, maar houdt zich ook niet of in mindere mate aan de maatregelen gezien het relatief hoge aantal besmettingen op de biblebelt.
Of er wonen gewoon meer mensen in een huis, waardoor binnen de thuissituatie meer mensen makkelijker besmet raken.

Stel, een van ons hier thuis zou een besmetting oplopen, dan is de kans best groot dat er nog 1 tot 6 anderen volgen.
Dat is inderdaad een heel belangrijk punt, zeker als er middelbare scholieren bij zijn. De kans om besmet te worden groeit meer dan evenredig in het aantal huisgenoten. Het zou inderdaad veelzeggend zijn als er uit goede data blijkt dat mensen die naar de drukkere kerken gaan niet meer besmettingen zijn dan onder andere mensen met vergelijkbare gezinsgrootte. Het zou verder best kunnen, zeker kerken met een hoog dak en redelijk geventileerd zijn waarschijnlijk vergelijkbaar met buitenlucht qua besmettingskans.

Het dorp waar ik ben opgegroeid staat wel erg hoog op de lijst van besmettingscijfers.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Precies, uit onderzoek van Rivm blijkt juist niet dat mensen altijd de predikant volgen. Wel zie je dat de gemeente een predikant kiest die bij haar past, ook wat betreft visie op vaccinatie. Zie RD van gisteren.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

windorgel schreef:Precies, uit onderzoek van Rivm blijkt juist niet dat mensen altijd de predikant volgen. Wel zie je dat de gemeente een predikant kiest die bij haar past, ook wat betreft visie op vaccinatie. Zie RD van gisteren.
Dat laatste gaat ook lang niet in alle gevallen op.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:Precies, uit onderzoek van Rivm blijkt juist niet dat mensen altijd de predikant volgen. Wel zie je dat de gemeente een predikant kiest die bij haar past, ook wat betreft visie op vaccinatie. Zie RD van gisteren.
Dat laatste gaat ook lang niet in alle gevallen op.
Nee, dat stelt Helma ook niet. Maar vanuit haar onderzoek naar vaccinatiebereidheid nuanceert ze de veronderstelling dat gemeenteleden altijd de predikant volgen.
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: COVID-19

Bericht door KDD »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:Men wil niet vaccineren, maar houdt zich ook niet of in mindere mate aan de maatregelen gezien het relatief hoge aantal besmettingen op de biblebelt.
Of er wonen gewoon meer mensen in een huis, waardoor binnen de thuissituatie meer mensen makkelijker besmet raken.

Stel, een van ons hier thuis zou een besmetting oplopen, dan is de kans best groot dat er nog 1 tot 6 anderen volgen.
.
Laatst gewijzigd door KDD op 09 mei 2021, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ik kreeg vandaag de uitnodiging/oproep voor vaccinatie. Volgens deze gegevens val ik in 'de' risicogroep. Aangezien ik nooit iets hoor over griepprik etc had ik hier geen rekening mee gehouden. Volgens de normen van sommigen hier, ben ik zeker niet dom, maar ik twijfel bijzonder of ik deze inenting ga halen. Deze twijfel kent een principiële en een een 'niet overtuigd van het nut/de werking etc' kant.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik heb diverse artsen in mijn familie- en vriendenkring en hoor van hen (bijna) wekelijks verhalen over vaccinatie weigeraars en vervolgens IC opnames met regelmatig dodelijke afloop. Zodra bij mij de oproep in de bus valt, ga ik deze linea recta halen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Ik heb diverse artsen in mijn familie- en vriendenkring en hoor van hen (bijna) wekelijks verhalen over vaccinatie weigeraars en vervolgens IC opnames met regelmatig dodelijke afloop. Zodra bij mij de oproep in de bus valt, ga ik deze linea recta halen.
Door het weigeraars te noemen, is het vrij helder wat je standpunt is ja.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:Precies, uit onderzoek van Rivm blijkt juist niet dat mensen altijd de predikant volgen. Wel zie je dat de gemeente een predikant kiest die bij haar past, ook wat betreft visie op vaccinatie. Zie RD van gisteren.
Dat laatste gaat ook lang niet in alle gevallen op.
Nee, dat stelt Helma ook niet. Maar vanuit haar onderzoek naar vaccinatiebereidheid nuanceert ze de veronderstelling dat gemeenteleden altijd de predikant volgen.
Helma?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Ik heb diverse artsen in mijn familie- en vriendenkring en hoor van hen (bijna) wekelijks verhalen over vaccinatie weigeraars en vervolgens IC opnames met regelmatig dodelijke afloop. Zodra bij mij de oproep in de bus valt, ga ik deze linea recta halen.
Door het weigeraars te noemen, is het vrij helder wat je standpunt is ja.
Als je het een andere naam wil geven, ook goed. De conclusie, kort daarna ernstig ziek geworden en een aantal ook overleden, is hetzelfde.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:Precies, uit onderzoek van Rivm blijkt juist niet dat mensen altijd de predikant volgen. Wel zie je dat de gemeente een predikant kiest die bij haar past, ook wat betreft visie op vaccinatie. Zie RD van gisteren.
Dat laatste gaat ook lang niet in alle gevallen op.
Nee, dat stelt Helma ook niet. Maar vanuit haar onderzoek naar vaccinatiebereidheid nuanceert ze de veronderstelling dat gemeenteleden altijd de predikant volgen.
Helma?
Ja, ik verwees naar het onderzoek van Helma Ruijs van het RIVM, waar gisteren over werd geschreven in het RD.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Ik heb diverse artsen in mijn familie- en vriendenkring en hoor van hen (bijna) wekelijks verhalen over vaccinatie weigeraars en vervolgens IC opnames met regelmatig dodelijke afloop. Zodra bij mij de oproep in de bus valt, ga ik deze linea recta halen.
Door het weigeraars te noemen, is het vrij helder wat je standpunt is ja.
Als je het een andere naam wil geven, ook goed. De conclusie, kort daarna ernstig ziek geworden en een aantal ook overleden, is hetzelfde.
En hoeveel keer is dat exact gebeurt en in welke leeftijdsgroep en waren deze mensen vooraf al ziek of kerngezond?
Maar dit was niet mijn twijfel overigens.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:Ik kreeg vandaag de uitnodiging/oproep voor vaccinatie. Volgens deze gegevens val ik in 'de' risicogroep. Aangezien ik nooit iets hoor over griepprik etc had ik hier geen rekening mee gehouden. Volgens de normen van sommigen hier, ben ik zeker niet dom, maar ik twijfel bijzonder of ik deze inenting ga halen. Deze twijfel kent een principiële en een een 'niet overtuigd van het nut/de werking etc' kant.
Ik zal 'm waarschijnlijk ook krijgen, omdat ik een chronische aandoening heb. Nog niet gekregen trouwens. Ik krijg jaarlijks wél een uitnodiging voor de griepprik.
Ik begrijp je worsteling hiermee wel. Die van mij zit meer aan de principiële kant, hoewel ik ook niet ontzettend gerust ben op de bijwerkingen, eventueel op de wat langere termijn. Maar ik blijf het een lastig punt vinden. Ik wens je wijsheid toe, en rust over de beslissing die je neemt.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:Ik kreeg vandaag de uitnodiging/oproep voor vaccinatie. Volgens deze gegevens val ik in 'de' risicogroep. Aangezien ik nooit iets hoor over griepprik etc had ik hier geen rekening mee gehouden. Volgens de normen van sommigen hier, ben ik zeker niet dom, maar ik twijfel bijzonder of ik deze inenting ga halen. Deze twijfel kent een principiële en een een 'niet overtuigd van het nut/de werking etc' kant.
Ik zal 'm waarschijnlijk ook krijgen, omdat ik een chronische aandoening heb. Nog niet gekregen trouwens. Ik krijg jaarlijks wél een uitnodiging voor de griepprik.
Ik begrijp je worsteling hiermee wel. Die van mij zit meer aan de principiële kant, hoewel ik ook niet ontzettend gerust ben op de bijwerkingen, eventueel op de wat langere termijn. Maar ik blijf het een lastig punt vinden. Ik wens je wijsheid toe, en rust over de beslissing die je neemt.
dank je. Jij ook.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Ik kreeg vandaag de uitnodiging/oproep voor vaccinatie. Volgens deze gegevens val ik in 'de' risicogroep. Aangezien ik nooit iets hoor over griepprik etc had ik hier geen rekening mee gehouden. Volgens de normen van sommigen hier, ben ik zeker niet dom, maar ik twijfel bijzonder of ik deze inenting ga halen. Deze twijfel kent een principiële en een een 'niet overtuigd van het nut/de werking etc' kant.
Als je het nut van vaccinatie nu nog betwijfeld, dan ben je inderdaad uitermate dom.

Dat je vanwege principiële redenen afziet, dan is het anders. Ook onder erkenning van het nut, kun je afzien van vaccinatie.
Plaats reactie