COVID-19

Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Fijn dat de maatregelen helpen. Daar ben ik blij mee.
Jammer alleen dat er nu een wereldwijde recessie dreigt. Miljoenen mensen zullen aan de verkeerde kant van de armoedegrens terecht komen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: COVID-19

Bericht door Jongere »

Premier Johnson ligt op de intensive care nu. Heftig hoe snel dat kan gaan met deze ziekte.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12005
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Jongere schreef:Premier Johnson ligt op de intensive care nu. Heftig hoe snel dat kan gaan met deze ziekte.
Je bent sneller als The Guardian...
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Waarom? Volgens het RIVM was er toch niets aan de hand? Er was geen enkel risico. Ze konden gerust gaan. Ze hoefden ook niet in quarantaine. De paniekzaaiers stelden zich aan, vond het RIVM.
.......en is jou bekend hoeveel van deze studenten ziek zijn geworden en anderen hebben besmet? Of vind je het gewoon fijn om het RIVM te beschuldigen.

https://www.dvhn.nl/groningen/Vindicat- ... gle.com%2F
Ik reageer op Parsifal die zegt dat Nederlanders zo eigenwijs zijn dat ze zich van adviezen niets aantrekken. Dat is gewoon niet waar. De studenten hadden contact met deskundigen, en die vonden dat zij konden blijven. Ik heb geen idee of dat terecht was, maar ik ben er zeker niet kritisch op. Het is bepaald niet zo dat Groningen een brandhaard is van Coronabesmettingen. Dus je zult mij er niet over horen.

Maar wel als Parsifal concludeert dat Nederlanders zich weinig aan de adviezen gelegen laten liggen, want ik zie dat in mijn omgeving juist heel anders.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Waarom? Volgens het RIVM was er toch niets aan de hand? Er was geen enkel risico. Ze konden gerust gaan. Ze hoefden ook niet in quarantaine. De paniekzaaiers stelden zich aan, vond het RIVM.
.......en is jou bekend hoeveel van deze studenten ziek zijn geworden en anderen hebben besmet? Of vind je het gewoon fijn om het RIVM te beschuldigen.

https://www.dvhn.nl/groningen/Vindicat- ... gle.com%2F
Ik reageer op Parsifal die zegt dat Nederlanders zo eigenwijs zijn dat ze zich van adviezen niets aantrekken. Dat is gewoon niet waar. De studenten hadden contact met deskundigen, en die vonden dat zij konden blijven. Ik heb geen idee of dat terecht was, maar ik ben er zeker niet kritisch op. Het is bepaald niet zo dat Groningen een brandhaard is van Coronabesmettingen. Dus je zult mij er niet over horen.

Maar wel als Parsifal concludeert dat Nederlanders zich weinig aan de adviezen gelegen laten liggen, want ik zie dat in mijn omgeving juist heel anders.
Ik had het inderdaad mis met de groep studenten uit Groningen. Ik had vooral meegekregen dat ze naar Noord-Italie gingen en nam aan dat dat naar het gebied waar op dat moment de tekenen van een grote uitbraak al duidelijk waren. Dat voorbeeld moet dus uit mijn lijst worden weggenomen.

De voorbeelden van massale reizen naar het strand, na de eerste maatregelen!, waardoor de volgende dag de maatregelen verscherpt moeten worden en de massale run op supermarkten blijven staan. Dat zijn geen voorbeelden van verantwoordelijkheid nemen.

Verder reageer ik trouwens niet veel tot halverwege de middag, ik moet voor die tijd iets uit de deur hebben om de mensen hier te overtuigen dat mijn onderzoek naar de verspreiding van besmettelijke ziekten best een AiO of postdoc kan gebruiken :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Waarom? Volgens het RIVM was er toch niets aan de hand? Er was geen enkel risico. Ze konden gerust gaan. Ze hoefden ook niet in quarantaine. De paniekzaaiers stelden zich aan, vond het RIVM.
.......en is jou bekend hoeveel van deze studenten ziek zijn geworden en anderen hebben besmet? Of vind je het gewoon fijn om het RIVM te beschuldigen.

https://www.dvhn.nl/groningen/Vindicat- ... gle.com%2F
Ik reageer op Parsifal die zegt dat Nederlanders zo eigenwijs zijn dat ze zich van adviezen niets aantrekken. Dat is gewoon niet waar. De studenten hadden contact met deskundigen, en die vonden dat zij konden blijven. Ik heb geen idee of dat terecht was, maar ik ben er zeker niet kritisch op. Het is bepaald niet zo dat Groningen een brandhaard is van Coronabesmettingen. Dus je zult mij er niet over horen.

Maar wel als Parsifal concludeert dat Nederlanders zich weinig aan de adviezen gelegen laten liggen, want ik zie dat in mijn omgeving juist heel anders.
Oh...dan las ik jouw bijdrage verkeerd . Excuus!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
De eigenwijsheid in Nederland toont zich in het massale strandbezoek, een skireis naar besmet Italië, chaos in supermarkten. Dat heeft weinig met testen te maken.
Nou, gisteravond zag ik dat de Zweden nog massaal naar het restaurant en café's gaan. Volgens de journalist laten Zweden zich niet zo snel iets gezeggen. Is dat hun volksaard inderdaad?
Afbeelding
Malmo, op 5 april.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef:
De eigenwijsheid in Nederland toont zich in het massale strandbezoek, een skireis naar besmet Italië, chaos in supermarkten. Dat heeft weinig met testen te maken.
Nou, gisteravond zag ik dat de Zweden nog massaal naar het restaurant en café's gaan. Volgens de journalist laten Zweden zich niet zo snel iets gezeggen. Is dat hun volksaard inderdaad?
Afbeelding
Malmo, op 5 april.
Die journalist heeft het mis. Men gaat nog naar de cafés en restaurants, maar men kan alleen terecht met tafelreservering, waardoor afstand houden makkelijker is.

Als er iets is wat de Zweedse volksaard (die ondertussen niet zo homogeen meer is) omschrijft is het de angst om op te vallen en de angst om de samenleving als geheel te benaderen (belastingontduiking was zowat maatschappelijk verwerpelijke dan moord).

Malmö is een beetje een vreemd geval omdat het een redelijk grote stad is waar de ziekte nog nauwelijks is gezien. Ik geloof dat 80 procent van de besmettingen in Zweden in Stockholm en Gothenburg is. In andere delen wordt men vast wat relaxter nu, wat niet goed is, maar wel begrijpelijk. Op het moment is het wel spannend in Stockholm omdat er steeds meer verzorgingshuizen zijn waar verspreiding is gezien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Dramatische cijfers van het RIVM al zegt men erbij dat de dinsdagcijfers veel mutaties van het afgelopen weekend bevatten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Jeremiah schreef:Dramatische cijfers van het RIVM al zegt men erbij dat de dinsdagcijfers veel mutaties van het afgelopen weekend bevatten.
Zo is er elke keer wel wat...
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Jeremiah schreef:Dramatische cijfers van het RIVM al zegt men erbij dat de dinsdagcijfers veel mutaties van het afgelopen weekend bevatten.
Zo is er elke keer wel wat...
Blijkbaar iedere keer hoger op dinsdag.
Online
Bertiel
Berichten: 4585
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Als je naar de onderliggende data kijkt is de afname van de cijfers gedurende de tijd toch heel duidelijk zichtbaar?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Jeremiah schreef:Dramatische cijfers van het RIVM al zegt men erbij dat de dinsdagcijfers veel mutaties van het afgelopen weekend bevatten.
Ik zal het maar ronduit zeggen maar ik erger mij aan deze manier van feiten verdraaien. De cijfers laten een daling zien en jij noemt ze dramatisch.

Ik zet elke dag de uitgebreide data van het RIVM op RF. Lees die dan een keer en ga niet af op het kale persbericht.
Vooral de dagstaat van de ziekenhuisopnames zijn van belang en die dalen al sinds 31 maart.
Natuurlijk mag je het aantal sterfgevallen dramatisch vinden maar ook die lopen terug.

https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202020.pdf

En ja ik weet dat wij in een ernstige tijd leven. Net weer 2 kennissen gecondoleerd met het verlies van een moeder en de ander het verlies van een broer. Beide aan corona.

Maar juist in zo’n tijd is het belangrijk je bij de feiten te houden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12005
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:Als je naar de onderliggende data kijkt is de afname van de cijfers gedurende de tijd toch heel duidelijk zichtbaar?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Lijkt me een duidelijke trend, inderdaad. Het is nog lang geen tijd om te denken dat het wel over waait.

Op individueel niveau is het leed natuurlijk onnoemelijk groot.

En dan te bedenken dat de thuis-overlijdens niet of amper meetellen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Herman schreef:
Bertiel schreef:Als je naar de onderliggende data kijkt is de afname van de cijfers gedurende de tijd toch heel duidelijk zichtbaar?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Lijkt me een duidelijke trend, inderdaad. Het is nog lang geen tijd om te denken dat het wel over waait.

Op individueel niveau is het leed natuurlijk onnoemelijk groot.

En dan te bedenken dat de thuis-overlijdens niet of amper meetellen.
Idd. De familiedrama's zijn talrijk. Patiënten die in een redelijke conditie worden opgenomen en dan zeer snel verslechteren. Ook voor verpleegkundigen en artsen aangrijpend om mee te maken. Het is niet voor niks dat psychologen waarschuwen voor PTSS onder overbelast zorgpersoneel. Onze ICs raken steeds meer belast zolang de instroom groter blijft dan de uitstroom. https://www.stichting-nice.nl/ Gelukkig kunnen er max 140 patiënten naar Duitsland.
Plaats reactie