COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ondertussen is de situatie in de wereld wel zorgelijk. Landen die lang voorbeeldlanden waren zoals Vietnam en Thailand hebben het nu echt heel zwaar. In Nieuw-Zeeland lijkt de ziekte nog buiten gehouden te worden en in Australie is de vraag of er genoeg gevaccineerd kan worden voor er een grote uitbraak in de grote steden is. Een deel van de bevolking ziet de heel strenge lockdown niet meer zitten daar, maar het lijkt nu wel belangrijk om even vol te houden tot de meest kwetsbaren echt gevaccineerd zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

parsifal schreef: In Nieuw-Zeeland lijkt de ziekte nog buiten gehouden te worden
Nieuw Zeeland kom je dit jaar niet meer in, als buitenlander.
Ze sluiten de grenzen tot volgend jaar.
Ze maken zelfs geen uitzondering voor mensen die afscheid willen nemen van een ernstig ziek familielid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef: In Nieuw-Zeeland lijkt de ziekte nog buiten gehouden te worden
Nieuw Zeeland kom je dit jaar niet meer in, als buitenlander.
Ze sluiten de grenzen tot volgend jaar.
Ze maken zelfs geen uitzondering voor mensen die afscheid willen nemen van een ernstig ziek familielid.
Ik weet het. Dit begrijp ik echter wel, hoe zwaar het ook is. Uitzonderingen voor niet-inwoners kunnen de maatschappij verder op slot gooien, waardoor veel anderen juist eerder afscheid moeten nemen, of ook niet de mogelijkheid krijgen.

Wij zouden graag aan het eind van het jaar mijn schoonmoeder enkele maanden ontvangen, maar ook dat lijkt onmogelijk omdat familiebezoek vanuit Indonesië nu nauwelijks of niet is toegestaan in de EU.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Dit lezende doet je toch wel verzuchten: 'komen we ooit uit deze pandemie?'
Voor mij is iig èèn ding wel duidelijk, het vaccin is absoluut niet dè uitweg. En al die tegenstrijdige berichten, wel zwangere vrouwen vaccineren, terwijl er vorige week heel wat anders in het nieuws stond. En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
Zorgelijk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Terri schreef:Dit lezende doet je toch wel verzuchten: 'komen we ooit uit deze pandemie?'
Voor mij is iig èèn ding wel duidelijk, het vaccin is absoluut niet dè uitweg. En al die tegenstrijdige berichten, wel zwangere vrouwen vaccineren, terwijl er vorige week heel wat anders in het nieuws stond. En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
Zorgelijk.
Hoe kom je nu 'dit lezende' tot de conclusie dat het vaccin niet dé uitweg is?
De bedoeling van het vaccin was dat er niet zoveel slachtoffers vallen en dat de ziekte mild verloopt. In die zin werkt het wel.
Niemand heeft verwacht of gezegd dat Covid-19 zou verdwijnen door de vaccinatie.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Terri schreef:Dit lezende doet je toch wel verzuchten: 'komen we ooit uit deze pandemie?'
Voor mij is iig èèn ding wel duidelijk, het vaccin is absoluut niet dè uitweg. En al die tegenstrijdige berichten, wel zwangere vrouwen vaccineren, terwijl er vorige week heel wat anders in het nieuws stond. En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
Zorgelijk.
Ik vind het ook zorgelijk Terri.
Er komen een paar bruiloften aan in onze familie, sommige waren al een keer uitgesteld, dus zijn ze vast van plan om er nu een feestelijke gebeurtenis van te maken.
Maar ik zit te denken, hoe doe je dat tijdens een receptie? Sta je in de rij met anderhalve meter er tussen, je mag niet kussen, niet omhelzen, hoe feliciteer je?
Je moet alleen aan een tafeltje zitten, elkaar spreken op anderhalve meter afstand?
Ik mijd tot nu toe groepen mensen, draag in openbare gelegenheden zoals bieb, supermarkt, een mondmasker.
Maar hoe gaat het momenteel tijdens een receptie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

refo schreef:
Terri schreef:Dit lezende doet je toch wel verzuchten: 'komen we ooit uit deze pandemie?'
Voor mij is iig èèn ding wel duidelijk, het vaccin is absoluut niet dè uitweg. En al die tegenstrijdige berichten, wel zwangere vrouwen vaccineren, terwijl er vorige week heel wat anders in het nieuws stond. En zo kunnen we nog wel een poosje doorgaan.
Zorgelijk.
Hoe kom je nu 'dit lezende' tot de conclusie dat het vaccin niet dé uitweg is?
De bedoeling van het vaccin was dat er niet zoveel slachtoffers vallen en dat de ziekte mild verloopt. In die zin werkt het wel.
Niemand heeft verwacht of gezegd dat Covid-19 zou verdwijnen door de vaccinatie.
Klopt, maar soms komt alles even bij elkaar, dus ging niet alleen om posting op rf.
Gevaccineerde ouderen in België die stierven.
Het opnieuw oplaaien van het virus op plaatsen waar het onder controle leek.
Alle 'varianten' van het virus wat ws leidt tot nog meer vaccinaties.
Maar wat me het meest aangrijpt is de soms vijandige sfeer tussen voor- en tegenstanders vaccineren/beleid van de regering.
Om maar te zwijgen over buiten sluiten van ongevaccineerden.
Ik ben zelf overigens wel gevaccineerd maar heb ook begrip voor niet vaxxers.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Één ding begrijp ik niet. Het schijnt dat er gisteren in de persconferentie zorgen waren over vakantiegangers die het virus mee terug nemen. Ik las dat ook in de krant.

Maar al die vakantiegangers zijn (deels) gevaccineerd, hebben een negatieve test voor vertrek. Hoe komen die besmettingen dan?

Kan iemand dat uitleggen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ad Anker schreef:Één ding begrijp ik niet. Het schijnt dat er gisteren in de persconferentie zorgen waren over vakantiegangers die het virus mee terug nemen. Ik las dat ook in de krant.

Maar al die vakantiegangers zijn (deels) gevaccineerd, hebben een negatieve test voor vertrek. Hoe komen die besmettingen dan?

Kan iemand dat uitleggen?
Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Het is wel belangrijk dat testen niet waterdicht zijn en vaccinatie niet honderd procent bescherming bieden. Als men zegt dat vaccinatie bescherming biedt is dat zoals de autogordel dat doet. Ook met een gordel om kun je bij een ongeluk omkomen, maar dat betekent niet dat de gordel je niet beschermt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Ad Anker schreef:Één ding begrijp ik niet. Het schijnt dat er gisteren in de persconferentie zorgen waren over vakantiegangers die het virus mee terug nemen. Ik las dat ook in de krant.

Maar al die vakantiegangers zijn (deels) gevaccineerd, hebben een negatieve test voor vertrek. Hoe komen die besmettingen dan?

Kan iemand dat uitleggen?
Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Het is wel belangrijk dat testen niet waterdicht zijn en vaccinatie niet honderd procent bescherming bieden. Als men zegt dat vaccinatie bescherming biedt is dat zoals de autogordel dat doet. Ook met een gordel om kun je bij een ongeluk omkomen, maar dat betekent niet dat de gordel je niet beschermt.
Dit is de NPO versie van de waarheid. (Oftewel leugens). Zoek even info Ad.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Het is logisch dat reizen besmettingsgevaar geeft. Op een vakantie kom je vaak met veel meer verschillende mensen in aanraking, zeker als het een feestvakantie is. In een hotel kom je meer mensen tegen dan thuis.

Dat is toch vrij logisch?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

De zorgen betreffen vooral hen die naar het land van herkomst (van eerdere generaties) gaan. Vaccinatiegraad onder allochtonen is laag en in land als Turkije en Marokko zijn er weinig mensen gevaccineerd. Verder zijn er zorgen om jongeren, die op eilanden als Chersonissos besmet raken.

Overigens werd ik vandaag bij de grens gecontroleerd op vaccinatie.
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:De zorgen betreffen vooral hen die naar het land van herkomst (van eerdere generaties) gaan. Vaccinatiegraad onder allochtonen is laag en in land als Turkije en Marokko zijn er weinig mensen gevaccineerd. Verder zijn er zorgen om jongeren, die op eilanden als Chersonissos besmet raken.

Overigens werd ik vandaag bij de grens gecontroleerd op vaccinatie.
Scannen ze vervolgens echt die QR-code? Kun je die zelf ook scannen eigenlijk? En kids test resultaat?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Scannen ze vervolgens echt die QR-code? Kun je die zelf ook scannen eigenlijk? En kids test resultaat?
Nee, de politiemevrouw keek naar de vaccinatiedatum in de app, zie vraagteken bij de qrcode. En onze kinderen zijn nog onder de 12, voor hen gelden geen regels.
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Scannen ze vervolgens echt die QR-code? Kun je die zelf ook scannen eigenlijk? En kids test resultaat?
Nee, de politiemevrouw keek naar de vaccinatiedatum in de app, zie vraagteken bij de qrcode. En onze kinderen zijn nog onder de 12, voor hen gelden geen regels.
Ah, ok. Wij hebben er eentje van 11 en 12. Voor de oudste hebben we vrijdag een testafspraak. Voor de terugweg daar maar even kijken hoe en wat.
Plaats reactie