COVID-19

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Maar natuurlijk! Hier doen we dat ook nog zo hoor!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: COVID-19

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:Maar natuurlijk! Hier doen we dat ook nog zo hoor!
Als Hollander twijfel ik daar niet aan, Jantje. :haha
Christen
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

eilander schreef:
Christen schreef:Zeeuwen gaan toch ook naar het toilet? Dus dan laat het riool toch ook wat zien? Of je nu test of niet test. Al heb ik weleens gehoord dat op Tholen nog toiletten zoals in Roemenië zijn ;)
Jij bent nog nooit op Tholen geweest, en ik nog nooit in Roemenië. Dus ik kan je niet vertellen of het waar is.
Ik ben er wel geweest.. maar niet naar het toilet :yahoo

Als ik een naam noem.. dan weet men wel waar.. doe ik maar niet ;)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Gisteren hoorde ik een interessant praatje over de volgende stelling: Covid19 is een moeilijke ziekte, omdat er maatregelen zijn die de verspreiding (tegen grote maatschappelijke kosten) kunnen beperken, maar niet ernstig genoeg om te zeggen dat maatregelen wel genomen moeten worden. Als het een ziekte als Ebola was, dan is niet-handelen geen optie.

Ik denk dat deze stelling waar is. Bovendien zitten we in West-Europa waarschijnlijk met het probleem dat een keus gemaakt moet worden waarbij dodelijke slachtoffers geaccepteerd moeten worden, die door harder ingrijpen te voorkomen waren geweest, maar waarbij gezegd moet worden dat harder ingrijpen te duur is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Voor het eerst in Nederland boven het aantal van 10.000 geregistreerde besmettingen op één dag. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames bedroeg in één dag 248. Het is hard gegaan en niemand kan zeggen tot hoever deze aantallen nog verder stijgen zullen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Gisteren hoorde ik een interessant praatje over de volgende stelling: Covid19 is een moeilijke ziekte, omdat er maatregelen zijn die de verspreiding (tegen grote maatschappelijke kosten) kunnen beperken, maar niet ernstig genoeg om te zeggen dat maatregelen wel genomen moeten worden. Als het een ziekte als Ebola was, dan is niet-handelen geen optie.

Ik denk dat deze stelling waar is. Bovendien zitten we in West-Europa waarschijnlijk met het probleem dat een keus gemaakt moet worden waarbij dodelijke slachtoffers geaccepteerd moeten worden, die door harder ingrijpen te voorkomen waren geweest, maar waarbij gezegd moet worden dat harder ingrijpen te duur is.
Wij hebben in ons gezin nu net de derde positief geteste (woont niet thuis) . Als ik zie hoe gering de klachten zijn voor een groot deel van de jonge populatie lijkt het mij bijna onmogelijk om dit in te dammen.
Veel zullen met zulke geringe klachten zich niet laten testen maar zijn wel besmettelijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:Gisteren hoorde ik een interessant praatje over de volgende stelling: Covid19 is een moeilijke ziekte, omdat er maatregelen zijn die de verspreiding (tegen grote maatschappelijke kosten) kunnen beperken, maar niet ernstig genoeg om te zeggen dat maatregelen wel genomen moeten worden. Als het een ziekte als Ebola was, dan is niet-handelen geen optie.

Ik denk dat deze stelling waar is. Bovendien zitten we in West-Europa waarschijnlijk met het probleem dat een keus gemaakt moet worden waarbij dodelijke slachtoffers geaccepteerd moeten worden, die door harder ingrijpen te voorkomen waren geweest, maar waarbij gezegd moet worden dat harder ingrijpen te duur is.
Wij hebben in ons gezin nu net de derde positief geteste (woont niet thuis) . Als ik zie hoe gering de klachten zijn voor een groot deel van de jonge populatie lijkt het mij bijna onmogelijk om dit in te dammen.
Veel zullen met zulke geringe klachten zich niet laten testen maar zijn wel besmettelijk.
Maar Zweden heeft laten zien dat het wel mogelijk lijkt. Vanaf begin april ging het aantal besmettingen naar beneden. Al de tijd zijn lagere scholen en onderbouw van middelbare scholen opengebleven en konden kinderen blijven sporten. Zweden heeft voordelen (veel eenpersoonshuishoudens bijvoorbeeld) maar je zou zeggen dat dit (als je een lange adem hebt) in Nederland ook mogelijk moet zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Christen schreef:Zeeuwen gaan toch ook naar het toilet? Dus dan laat het riool toch ook wat zien? Of je nu test of niet test. Al heb ik weleens gehoord dat op Tholen nog toiletten zoals in Roemenië zijn ;)
Nee, wij hebben nog zo een hokje in de tuin. Eens per week komt er een kar langs. En die legen we dan net over de grens van de provincie.
Komende tijd op afgeschaalde verjaardagen elders in het land: "Ja, een echte Zeeuw vertelde mij dat het nog zo ouderwets gaat in Zeeland... En ze dumpen het gewoon elders!"
Och, we kunnen beter de inhoud van het riool dumpen, dan de hoeveelheid cocaïne die momenteel in Zeeland aanspoelt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Christen schreef:Zeeuwen gaan toch ook naar het toilet? Dus dan laat het riool toch ook wat zien? Of je nu test of niet test. Al heb ik weleens gehoord dat op Tholen nog toiletten zoals in Roemenië zijn ;)
Nee, wij hebben nog zo een hokje in de tuin. Eens per week komt er een kar langs. En die legen we dan net over de grens van de provincie.
Komende tijd op afgeschaalde verjaardagen elders in het land: "Ja, een echte Zeeuw vertelde mij dat het nog zo ouderwets gaat in Zeeland... En ze dumpen het gewoon elders!"
Och, we kunnen beter de inhoud van het riool dumpen, dan de hoeveelheid cocaïne die momenteel in Zeeland aanspoelt.
Wat doen jullie Zeeuwen met die cocaïne dan?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

door de wc spoelen, o wacht, nee, dat gaat dus niet :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef: Wat doen jullie Zeeuwen met die cocaïne dan?
Ik hoop dat onze instanties dat vernietigen. Maar ik denk dat de havens/de kust van Zeeland helaas teveel verkeerde lieden aantrekken momenteel.
https://www.nu.nl/binnenland/6085445/po ... poeld.html
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

huisman schreef: Volgens Gommers komt die buikligging eigenlijk niet meer voor. Het verschil met de eerste golf is dat minder ernstige patiënten nu ook worden opgenomen en een korte ligtijd hebben. Vanmorgen vertelde Kuipers van het LCPS dat een enkele dag geleden er 175 opnames waren en 110 patiënten werden ontslagen uit het ziekenhuis.
Jij verspreidt (te positief) nepnieuws. Gommers vertelt net dat hij vandaag geholpen heeft met het keren van patiënten en dat daar zelfs studenten voor aangesteld zijn!
Het is dus helemaal niet minder ernstig dan in maart en april!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Mara schreef:
huisman schreef: Volgens Gommers komt die buikligging eigenlijk niet meer voor. Het verschil met de eerste golf is dat minder ernstige patiënten nu ook worden opgenomen en een korte ligtijd hebben. Vanmorgen vertelde Kuipers van het LCPS dat een enkele dag geleden er 175 opnames waren en 110 patiënten werden ontslagen uit het ziekenhuis.
Jij verspreidt (te positief) nepnieuws. Gommers vertelt net dat hij vandaag geholpen heeft met het keren van patiënten en dat daar zelfs studenten voor aangesteld zijn!
Het is dus helemaal niet minder ernstig dan in maart en april!
Ik vermoed dat huisman hier verwijst naar de interviews die Gommers eind augustus heeft gegeven waarin hij vertelt dat de behandeling van ic-patienten sterk veranderd is ten opzichte van maart. Toen: vooral buikligging. Nu: diversere aanpak. Jullie hebben in die zin allebei gelijk. Buikligging komt veel minder voor (huisman), maar is ook niet afwezig (Mara).

Zie hieronder bericht over de gewijzigde behandeling:
https://nos.nl/artikel/2344836-behandel ... op-ic.html
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

En wat is 'keren'? Van de linker- op de rechterzij is ook keren.
Zoals Mara het verwoordt lijkt het net of de 'studenten' in plaats van vakken vullen nu patiënten keren. Het zullen wel medische studenten zijn.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef: Volgens Gommers komt die buikligging eigenlijk niet meer voor. Het verschil met de eerste golf is dat minder ernstige patiënten nu ook worden opgenomen en een korte ligtijd hebben. Vanmorgen vertelde Kuipers van het LCPS dat een enkele dag geleden er 175 opnames waren en 110 patiënten werden ontslagen uit het ziekenhuis.
Jij verspreidt (te positief) nepnieuws. Gommers vertelt net dat hij vandaag geholpen heeft met het keren van patiënten en dat daar zelfs studenten voor aangesteld zijn!
Het is dus helemaal niet minder ernstig dan in maart en april!
Dit is wat Gommers zei eind augustus. Zie niet in wat daar nep aan is.
Link 1 over het korter liggen
Link 2 over het veel minder op de buik beademen

https://nos.nl/artikel/2348331-gommers- ... op-ic.html

https://nos.nl/artikel/2344836-behandel ... op-ic.html

Excuses richting mij en de kijkers thuis mag natuurlijk altijd .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie