COVID-19

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Klavart schreef:
Isala schreef:Wie weet er iets over de status van Corona?
Wanneer gaat de A eraf?
Covid als A-status is nog steeds niet door Eerste Kamer.
Ik begrijp dat dit eigenlijk niet nodig is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

We hebben voor deze discussie een apart topic. Graag aldaar het gesprek voortzetten.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Hoe heet dat topic? Misschien is het fijn als je dan de bijdragen in het juiste draadje zet.
Een aantal berichten verplaatst naar de topic met de titel #Metoo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/M_B_Petersen/status ... LmXuQ&s=19

Een draadje over hoe niet gevaccineerden worden gezien van iemand die ook betrokken was bij het Deense corona beleid. Ik denk dat men daar meer oog heeft voor dit soort zaken deels de veel hogere vaccinatiegraad in Denemarken verklaart.

Als Nederland een paar jaar geleden in plaats van Klaas Dijkhoff, die met de suggestie voor de luie oplossing van vaccinatieplicht kwam bij mazelendreiging, wijzere mensen had gehad en men ingezet had op informatievoorziening met groot en persoonlijk bereik had het in Nederland ook vrediger kunnen zijn.

Ik vrees dat de schade die is aangericht in vaccinatiebeleid het afgelopen jaren, lang gevolgen heeft ook voor vaccinaties tegen kinderziektes en tegen bijvoorbeeld HPV. En dan heb ik het nog niet over landen als Frankrijk, Canada en Oostenrijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/EricTopol/status/15 ... 5a8CafDkIw

Als we nu kijken wat in Hong Kong aan de hand is (en dit vergelijken met andere landen die nu hun eerste echt golf zien) denk ik dat voorzichtig zijn met Omicron op zijn plaats was en dat Omicron niet in zichzelf ongevaarlijk is. Vaccinatie en eerdere besmetting spelen een heel belangrijke rol en het is erg om te zien dat Hong Kong het vaccineren van de ouderen verwaarloosd heeft en veel Sinovac heeft gebruikt.

Ik denk echt als je deze cijfers ziet er goede reden is om God ook te danken voor het vaccin. Het had alleen zo veel mooier geweest als het (nationale en internationale) gesprek over het vaccin niet zo vijandig was geworden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.livemint.com/science/health ... 10138.html

Er circuleerd een soort kruising van Delta en Omikron.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:https://www.livemint.com/science/health ... 10138.html

Er circuleerd een soort kruising van Delta en Omikron.
Kan wel kloppen, je hoort best wel wat mensen die toch eventjes ziek worden van ''Omikron''.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: COVID-19

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:https://www.livemint.com/science/health ... 10138.html

Er circuleerd een soort kruising van Delta en Omikron.
Kan wel kloppen, je hoort best wel wat mensen die toch eventjes ziek worden van ''Omikron''.
Afgelopen zondag kreeg ik klachten, vandaag weer een soort van normaal gewerkt. Hoest nog wat en af en toe nog wat keelpijn. Gisteravond voelde ik me alsof ik een marathon gelopen had. Maar we hadden alleen ons beddengoed verwisseld.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:https://twitter.com/EricTopol/status/15 ... 5a8CafDkIw

Als we nu kijken wat in Hong Kong aan de hand is (en dit vergelijken met andere landen die nu hun eerste echt golf zien) denk ik dat voorzichtig zijn met Omicron op zijn plaats was en dat Omicron niet in zichzelf ongevaarlijk is. Vaccinatie en eerdere besmetting spelen een heel belangrijke rol en het is erg om te zien dat Hong Kong het vaccineren van de ouderen verwaarloosd heeft en veel Sinovac heeft gebruikt.

Ik denk echt als je deze cijfers ziet er goede reden is om God ook te danken voor het vaccin. Het had alleen zo veel mooier geweest als het (nationale en internationale) gesprek over het vaccin niet zo vijandig was geworden.
Ondertussen heeft Hong Kong zo'n 40 doden per dag per miljoen inwoners. Zelfs als een deel hiervan "met Covid" is, dan is dit echt beangstigend veel. Ik hoop echt dat China niet ook de volle lading krijgt. Chinovac lijkt niet veel te beschermen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/EricTopol/status/15 ... 5a8CafDkIw

Als we nu kijken wat in Hong Kong aan de hand is (en dit vergelijken met andere landen die nu hun eerste echt golf zien) denk ik dat voorzichtig zijn met Omicron op zijn plaats was en dat Omicron niet in zichzelf ongevaarlijk is. Vaccinatie en eerdere besmetting spelen een heel belangrijke rol en het is erg om te zien dat Hong Kong het vaccineren van de ouderen verwaarloosd heeft en veel Sinovac heeft gebruikt.

Ik denk echt als je deze cijfers ziet er goede reden is om God ook te danken voor het vaccin. Het had alleen zo veel mooier geweest als het (nationale en internationale) gesprek over het vaccin niet zo vijandig was geworden.
Ondertussen heeft Hong Kong zo'n 40 doden per dag per miljoen inwoners. Zelfs als een deel hiervan "met Covid" is, dan is dit echt beangstigend veel. Ik hoop echt dat China niet ook de volle lading krijgt. Chinovac lijkt niet veel te beschermen.
Ik denk dat het wel beschermd, maar zodra het virus een andere kant op muteert, dan ben heb je de ''verkeerde'' antistoffen. Daarom kan je ook meerdere malen besmet raken, omdat je lichaam weer een nieuw virus detecteert. Vaccineren helpt dus wel, alleen moet het virus niet te veel zijn eigen weg kiezen.

Geldt overigens ook met griepsoorten. Ieder jaar krijg je weer een snotneus en ben je een paar dagen ziek. Het enige verschil is dat de klachten van corona meestal zwaarder en langduriger zijn dan van een griep.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.toegangsbewijs.nu/

Handige website als je een testbewijs ergens voor nodig hebt. Kan gewoon vanuit de huiskamer.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Vraag voor jou parsifal:
Hoe kan het dat een RAT test ondanks alle mutaties gewoon nog goed functioneert?
Delta en Omikron verschillen behoorlijk van elkaar, maar in antigenen dus niet? Weet jij hoe dit zit?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:https://www.toegangsbewijs.nu/

Handige website als je een testbewijs ergens voor nodig hebt. Kan gewoon vanuit de huiskamer.
Ik vind dit toch echt vreemd. Wie controleert of je dat goed doet? Wat mij betreft, wordt dit verboden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:Vraag voor jou parsifal:
Hoe kan het dat een RAT test ondanks alle mutaties gewoon nog goed functioneert?
Delta en Omikron verschillen behoorlijk van elkaar, maar in antigenen dus niet? Weet jij hoe dit zit?
Daar kun je vast met Google betere informatie over vinden dan dat je van mij kunt krijgen. Dat gaat over de chemie en biologie en daar weet ik niet meer van dan wat ik via Google lees.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.toegangsbewijs.nu/

Handige website als je een testbewijs ergens voor nodig hebt. Kan gewoon vanuit de huiskamer.
Ik vind dit toch echt vreemd. Wie controleert of je dat goed doet? Wat mij betreft, wordt dit verboden.
Je moet foto’s sturen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie