COVID-19

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4069
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Dank!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

In onze familie breidt het aantal COVID patiënten zich gestaag uit. Veroorzaakt door pubers die het van een besmette docent meekregen!
De ene puber heeft wat keelpijn en koorts, de ander zegt zich goed te voelen.

De berichten omtrent besmettingen e.d. worden steeds tegenstrijdiger.
Zo wordt het draagvlak van de samenleving wel kleiner, vrees ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Christen
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: COVID-19

Bericht door Christen »

Net vrij gevraagd ivm vrij van school. Ik wist niet dat er zoveel struisvogels in Nederland woonden. Wanneer is de grote trek?
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: COVID-19

Bericht door Hendrien »

Diederik Gommers verwacht een tweede lockdown. Wat verwachten jullie? Zijn jullie bezorgd over de toenemende besmettingen?
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Hendrien schreef:Diederik Gommers verwacht een tweede lockdown. Wat verwachten jullie? Zijn jullie bezorgd over de toenemende besmettingen?
Het verschil tussen nu en de eerste 'lockdown' is m.i. niet heel groot. Ook in maart-april mocht iedereen gewoon naar buiten en reeds het openbaar vervoer en gold de 1,5 meter. Wel waren in maart-april de cafés en restaurants dicht e.d., en waren samenkomsten voor een belangrijk deel verboden. Dat zou inderdaad kunnen worden teruggedraaid. Ik durf niet te zeggen of dit gaat gebeuren. M.i. hangt dit vooral af wat de ontwikkelingen zijn in de ziekenhuizen en ic's. Hoewel er een duidelijke toename te zien is, zitten de cijfers van opnames nog heel ver af van de situatie eind maart en begin april.

Persoonlijk ben ik wel bezorgd, maar dat betreft niet alleen de ontwikkeling van het virus, maar vooral de verdeeldheid onder ons volk (politiek en burgers). Het draagvlak voor drastische maatregelen is veel kleiner geworden.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

De toenemende besmettingen zijn een bron van zorg. Momenteel wordt veel meer getest dan afgelopen maart. Als je met dat verschil rekening houdt zitten we nu grofweg op een derde van de piek van afgelopen voorjaar.

Toch heeft een tweede lockdown geen zin omdat het virus zich inmiddels te veel verspreidt heeft. Als het virus overal is heeft een lockdown geen zin meer en zit er niets anders op dan het door de samenleving heen laten gaan. Hopelijk met zo min mogelijk slachtoffers: uiteraard wil niemand een dierbare verliezen. Toch ben ik bang dat dat niet te voorkomen valt. Tijdens een pandemie vallen slachtoffers en dit keer vooral personen boven de 60. Dat de slachtoffers in die categorie qua leeftijd uiteenlopen van een meer gevorderde leeftijd tot hoogbejaard zal best.

Het stoort me wel enorm dat de ouderen onder ons in de media weggezet worden als "dor hout". Zijn de jongere generaties vergeten wat de ouderen voor hen betekent hebben? En, los daarvan, ga je zo met je ouders en andere mensen op leeftijd om? De Bijbel leert iets anders. Maar zelfs daarbuiten is is die houding respectloos.

Hoe dan ook, een lockdown heeft gezien de verspreiding van het virus geen zin meer. En dus blijft de Zweedse methode (over je heen laten komen) over.
Zelf verwacht ik, voor wat het waard is, momenteel nog een verdere toename van het aantal dagelijkse besmettingen tot een piek van ongeveer 7500 a 10.000 per dag. En daarna een daling tot het op een lager niveau blijft voort sudderen.

We zullen het gaan zien. Positief is dat inmiddels de behandelmethodes beter zijn waardoor het verblijf op de ic en het percentage overlijdens naar beneden bijgesteld kan worden. En dat gelukkig de mortaliteit meevalt. Desondanks is elk slachtoffer er een te veel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Mara schreef:In onze familie breidt het aantal COVID patiënten zich gestaag uit. Veroorzaakt door pubers die het van een besmette docent meekregen!
De ene puber heeft wat keelpijn en koorts, de ander zegt zich goed te voelen.

De berichten omtrent besmettingen e.d. worden steeds tegenstrijdiger.
Zo wordt het draagvlak van de samenleving wel kleiner, vrees ik.
Ik hoor er hier nauwelijks over. Wel mensen die grieperig zijn (dat heerst ook weer!), maar iedereen die getest wordt, is negatief.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Diederik Gommers zegt een tweede lockdown te verwachten, Ernst Kuipers verwacht strengere maatregelen, en Ahmed Aboutaleb pleit voor landelijke maatregelen. Ineens allemaal donderdagavond. Mooie gecoordineerde actie om de burgers voor te masseren op nieuwe maatregelen. Het kabinet rolt zijn communicatienetwerk uit. En dan de komende dagen de boodschap van het kabinet zelf: nieuwe maatregelen!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Voor iedereen die zegt dat het allemaal wel mee valt. Dit is Manaus in de Amazone.
https://www.sciencenews.org/article/cor ... d-immunity

4000 duizend doden in een jonge populatie in een stad van 2 miljoen inwoners. Europese landen hebben veel leed kunnen voorkomen doordat er meer IC-capaciteit en toegankelijkheid van de zorg is. Maar het toont ook aan dat maatregelen nodig waren om de ICs niet te laten overstromen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Habitat schreef:Diederik Gommers zegt een tweede lockdown te verwachten, Ernst Kuipers verwacht strengere maatregelen, en Ahmed Aboutaleb pleit voor landelijke maatregelen. Ineens allemaal donderdagavond. Mooie gecoordineerde actie om de burgers voor te masseren op nieuwe maatregelen. Het kabinet rolt zijn communicatienetwerk uit. En dan de komende dagen de boodschap van het kabinet zelf: nieuwe maatregelen!
Dat is toch ook begrijpelijk?
Corona is geen monster dat zichzelf verspreidt. Het vliegt niet zelf door de lucht ofzo.
Het wordt door mensen zelf verspreid. Wanneer besmettingen en doden toenemen, moeten wij dus iets aan ons gedrag veranderen. Dan begrijp ik de roep op nieuwe maatregelen wel.

Het is wel de vraag of het gaat werken. Ik denk dat strengere horecamaatregelen en groepsbeperking niet zoveel gaat uitmaken. De samenleving is klaar met alle maatregelen en de 1,5 meter.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Jantje schreef:
Mara schreef:In onze familie breidt het aantal COVID patiënten zich gestaag uit. Veroorzaakt door pubers die het van een besmette docent meekregen!
De ene puber heeft wat keelpijn en koorts, de ander zegt zich goed te voelen.

De berichten omtrent besmettingen e.d. worden steeds tegenstrijdiger.
Zo wordt het draagvlak van de samenleving wel kleiner, vrees ik.
Ik hoor er hier nauwelijks over. Wel mensen die grieperig zijn (dat heerst ook weer!), maar iedereen die getest wordt, is negatief.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/besmet ... gle.com%2F
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Ik woon in de gemeente Veere, zoals je kunt weten. Daarover lees ik nagenoeg niets.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Jullie begrijpen mijn post niet goed. Het ging mij om de communicatiestrategie van het kabinet, niet om de maatregelen zelf. Ik vind het kwalijk dat het kabinet influencers en vertrouwenwekkende personen gebruikt om maatregelen aan ons te verkopen. Dat moeten ze zelf doen. En de andere mensen onafhankelijk laten zijn of regionaal hun werk laten doen.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Jantje schreef:Ik woon in de gemeente Veere, zoals je kunt weten. Daarover lees ik nagenoeg niets.
Dat klopt, gisteren 1 besmetting gemeld voor heel Noord- en West-Walcheren (gemeente Veere).
Laatst gewijzigd door Valcke op 25 sep 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Jantje schreef:
Mara schreef:In onze familie breidt het aantal COVID patiënten zich gestaag uit. Veroorzaakt door pubers die het van een besmette docent meekregen!
De ene puber heeft wat keelpijn en koorts, de ander zegt zich goed te voelen.

De berichten omtrent besmettingen e.d. worden steeds tegenstrijdiger.
Zo wordt het draagvlak van de samenleving wel kleiner, vrees ik.
Ik hoor er hier nauwelijks over. Wel mensen die grieperig zijn (dat heerst ook weer!), maar iedereen die getest wordt, is negatief.
Ja dat postte ik ook een aantal weken geleden.
En ineens keerde dat.
Zo half juli ongeveer. De regels waren toen versoepeld, misschien dat dit er toch mee te maken heeft?
Overigens, een gedeelte van deze familie woont in Zeeland, omgeving Goes.
Erskinees schreef:Corona is geen monster dat zichzelf verspreidt. Het vliegt niet zelf door de lucht ofzo.
Het wordt door mensen zelf verspreid.
Toch werden ook artsen en verpleegkundigen besmet. Die zichzelf goed beschermden!

Gisteravond hoorde ik het verhaal van een moeder die al maanden op de IC ligt. Fitte hardwerkende vrouw, 48 jaar. Zij kan nauwelijks haar ooglid bewegen. Verlamd door het Guillian Barré syndroom, een syndroom dat soms optreedt na het doormaken van een (simpele) virusinfektie.

Dat zou eens getoond moeten worden aan die Csterretjes met hun hashtag dat ze niet meer mee doen (overigens grotendeels weer ingetrokken vanwege negatieve publiciteit).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie