COVID-19

Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Hoopvol »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Klopt, maar ik vind het erg vervelend voor mijn werkgever. Het is al zo druk. Ik denk dat ik misschien in de avond nog even naar kantoor rijd dan.
Kantoorbanen kunnen tegenwoordig toch ook grotendeels vanuit huis gedaan worden?
Niet alle kantoorbanen hoor, daarin vergis je je lelijk.
Mijn kantoorbaan kan ik niet vanuit huis doen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Ook hier weer twee streepjes.

Daar word je toch gek van?
Beterschap gewenst!
Thanks, ik ben gelukkig niet erg ziek.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Hoopvol schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Klopt, maar ik vind het erg vervelend voor mijn werkgever. Het is al zo druk. Ik denk dat ik misschien in de avond nog even naar kantoor rijd dan.
Kantoorbanen kunnen tegenwoordig toch ook grotendeels vanuit huis gedaan worden?
Niet alle kantoorbanen hoor, daarin vergis je je lelijk.
Mijn kantoorbaan kan ik niet vanuit huis doen.
Promotie gemaakt? :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: COVID-19

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Ook hier weer twee streepjes.

Daar word je toch gek van?
Beterschap gewenst!
Thanks, ik ben gelukkig niet erg ziek.
Ben ik ook niet en niet geweest, maar was er gisteren en eergisteren wel chagrijnig van. Vandaag van verschillende kanten de ‘bemoedigende’ boodschap gekregen dat dat gehoest nog wel een week of 3-4 kan duren. Ik kan me er gelukkig beter bij neerleggen. Anders zou je er inderdaad gek van worden. En dat moeten we niet hebben.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Ook hier weer twee streepjes.

Daar word je toch gek van?
Beterschap gewenst!
Thanks, ik ben gelukkig niet erg ziek.
Ben ik ook niet en niet geweest, maar was er gisteren en eergisteren wel chagrijnig van. Vandaag van verschillende kanten de ‘bemoedigende’ boodschap gekregen dat dat gehoest nog wel een week of 3-4 kan duren. Ik kan me er gelukkig beter bij neerleggen. Anders zou je er inderdaad gek van worden. En dat moeten we niet hebben.
Begrijpelijk, ik had in oktober ook al corona gehad, waarschijnlijk Delta. Niet veel kruisimmuniteit blijkbaar.
Vorige week was ik al beetje grieperig, daardoor misschien lagere weerstand en hup...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef: Promotie gemaakt? :)
Ik ben overgestapt naar onze grootste collega. Nu al ongeveer 1,5 jaar ambtenaar ipv semi ambtenaar.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef: Promotie gemaakt? :)
Ik ben overgestapt naar onze grootste collega. Nu al ongeveer 1,5 jaar ambtenaar ipv semi ambtenaar.
Leuk hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Niet alle kantoorbanen hoor, daarin vergis je je lelijk.
Wat voor soort kantoorbanen dan niet?
Waarbij er voortdurend onderling overleg nodig is of waar er zulke zware softwareprogramma's gebruikt worden dat dit op een thuiswerkplek, waar er vaak minder snelle internetverbinding is (zeker in Zeeland), schier onmogelijk is, of allerlei andere ongein meer.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door JvW »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Niet alle kantoorbanen hoor, daarin vergis je je lelijk.
Wat voor soort kantoorbanen dan niet?
Waarbij er voortdurend onderling overleg nodig is of waar er zulke zware softwareprogramma's gebruikt worden dat dit op een thuiswerkplek, waar er vaak minder snelle internetverbinding is (zeker in Zeeland), schier onmogelijk is, of allerlei andere ongein meer.
Ik woon in Zeeland en heb continu thuisgewerkt 2 jaar lang). Heel veel onderling overleg gehad (via Teams) en werk met SAP….
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door merel »

JvW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Niet alle kantoorbanen hoor, daarin vergis je je lelijk.
Wat voor soort kantoorbanen dan niet?
Waarbij er voortdurend onderling overleg nodig is of waar er zulke zware softwareprogramma's gebruikt worden dat dit op een thuiswerkplek, waar er vaak minder snelle internetverbinding is (zeker in Zeeland), schier onmogelijk is, of allerlei andere ongein meer.
Ik woon in Zeeland en heb continu thuisgewerkt 2 jaar lang). Heel veel onderling overleg gehad (via Teams) en werk met SAP….
Mijn man werkt al ruim twee jaar volledig thuis en zit de hele dag in overleg/webex. Door onze verhuizing merkten wij ook dat internet trager was geworden. Inmiddels is dat opgelost door overal Wifi versterkers neer te zetten.

Ik vind het wel fijn dat wij een anderhalve maand terug covid hebben gehad. Naast de 3 vaccinaties nu een natuurlijke booster. Weerstand wordt zo goed opgebouwd.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door JvW »

merel schreef:
JvW schreef:Ik woon in Zeeland en heb continu thuisgewerkt (2 jaar lang). Heel veel onderling overleg gehad (via Teams) en werk met SAP….
Mijn man werkt al ruim twee jaar volledig thuis en zit de hele dag in overleg/webex. Door onze verhuizing merkten wij ook dat internet trager was geworden. Inmiddels is dat opgelost door overal Wifi versterkers neer te zetten.

Ik vind het wel fijn dat wij een anderhalve maand terug covid hebben gehad. Naast de 3 vaccinaties nu een natuurlijke booster. Weerstand wordt zo goed opgebouwd.
Dat bedoel ik, met de juiste maatregelen kun je zelfs in Zeeland thuiswerken. De internetsnelheid van Zeelandnet is zelfs via de kabel max 1GB, dus vergelijkbaar met glasvezel. Dat is gewoon snel genoeg. Inmiddels in verband met het thuiswerken (en thuisonderwijs) een MESH netwerk aangelegd met onderling bedrading. Sindsdien is het internet helemaal geen probleem meer. Ik werk deze week ook weer volledig thuis ivm een corona-besmetting. Ik heb heel veel overleg met zowel mensen in Rotterdam als met het hoofdkantoor in Parijs. En dat is allemaal geen enkel probleem. Wel mis je (uiteraard) de onderlinge contacten en daardoor heel veel informatie. Daarom zie ik er echt weer naar uit om volgende week weer naar Rotterdam te kunnen (en wellicht ook weer eens in Parijs langs te gaan).
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Een tip voor als je weer gaat verhuizen: leg zoveel mogelijk bekabeld internet aan, zeker naar je werk-/studeerkamer(s). Dat scheelt een hoop ergernis.
Wifi-versterkers helpen wel iets, maar die verminderen de bandbreedte van je (interne) internet.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Tiberius schreef:Een tip voor als je weer gaat verhuizen: leg zoveel mogelijk bekabeld internet aan, zeker naar je werk-/studeerkamer(s). Dat scheelt een hoop ergernis.
Wifi-versterkers helpen wel iets, maar die verminderen de bandbreedte van je (interne) internet.
Dat hebben wij. Alleen waren wij in Rotterdam gewend aan glasvezel. Dat hebben we niet meer.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door JvW »

merel schreef:
Tiberius schreef:Een tip voor als je weer gaat verhuizen: leg zoveel mogelijk bekabeld internet aan, zeker naar je werk-/studeerkamer(s). Dat scheelt een hoop ergernis.
Wifi-versterkers helpen wel iets, maar die verminderen de bandbreedte van je (interne) internet.
Dat hebben wij. Alleen waren wij in Rotterdam gewend aan glasvezel. Dat hebben we niet meer.
Maar als je verbinding buiten je woning minder wordt, dan helpt een wifi-versterker niets hoor. Of je moet bedoelen dat je in Rotterdam ook in huis een glasvezel-netwerk had, maar dat kan ik me niet voorstellen...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

JvW schreef:
merel schreef:
Tiberius schreef:Een tip voor als je weer gaat verhuizen: leg zoveel mogelijk bekabeld internet aan, zeker naar je werk-/studeerkamer(s). Dat scheelt een hoop ergernis.
Wifi-versterkers helpen wel iets, maar die verminderen de bandbreedte van je (interne) internet.
Dat hebben wij. Alleen waren wij in Rotterdam gewend aan glasvezel. Dat hebben we niet meer.
Maar als je verbinding buiten je woning minder wordt, dan helpt een wifi-versterker niets hoor. Of je moet bedoelen dat je in Rotterdam ook in huis een glasvezel-netwerk had, maar dat kan ik me niet voorstellen...
Nee, dat niet. Hoe het wel precies zit, geen flauw. Internet, telefonie ed. behoort tot het takenpakket van mijn man. Wij hebben een nogal strikte taakverdeling :haha
Plaats reactie