COVID-19

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef:Je hoort ook steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laat ik dat begrip nou nog nooit gehoord hebben.
"Je hoort ook steeds vaker..." is wel een zéér subjectieve waarneming.
Zeg dan gewoon "Ik hoor steeds vaker" - want méér dan dat is het niet.
Ik hoor er ook niets over.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

parsifal schreef:
Ambtenaar schreef:
Laag schreef:Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Het gaat er om of die mensen ook in het ziekenhuis belanden, niet of ze ziek worden.
Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest.
Iemand had zich dus vergist met de tijdsindicatie.
Ziek worden vind ik al vrij eng, zeker als het om zoveel mensen gaat. Je kunt dit soort zaken gaan gebruiken om je punt te maken, wat mij betreft zou ik graag weten wat er aan de hand was op de bruiloft? Is er sprake geweest van veel virus in slecht geventileerde ruimte en is een hoge dosis virus meer in staat het immuunsysteem er tijdelijk onder te krijgen?
Ik wil zeker niet mijn gelijk halen, natuurlijk zijn er allerlei componenten die meespelen. Maar hieruit blijkt toch duidelijk dat enige scepsis tov het vaccineren wel op zijn plaats is. Eerst zouden de vaccins zorgen voor groepsimmuniteit bij 70%, dat wordt later 80, dan 90, en nu is zelfs 100% niet voldoende. Het vaccin zou zorgen voor minder besmettingen, nu dat tegenvalt, beschermd het tegen ziekenhuisopnames. Wie zegt dat? Is het te verifiëren? Nee, simpelweg omdat er geen vergelijking mogelijk is.
Als vanaf het begin de verwachtingen niet zo hoog ingezet waren, was de vaccinatiegraad misschien lager, maar het hele verhaal geloofwaardiger. Steeds moet er een stapje teruggegaan worden, maar de druk om te vaccineren wordt steeds hoger opgeschroefd. Ik heb al verschillende verhalen gehoord van mensen die spijt hebben als haren op hun hoofd, omdat ze de gevolgen van het vaccin ervaren, bijwerkingen. Zo gemakkelijk als daar over gepraat wordt, dat wordt dan wel een keer onderzocht, we noteren het, het is niet zeker dat het van het vaccin komt, zo beschermd u uw medeburger.....
Laten we terughoudend zijn met het pushen om te vaccineren.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef:Je hoort ook steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laat ik dat begrip nou nog nooit gehoord hebben.
"Je hoort ook steeds vaker..." is wel een zéér subjectieve waarneming.
Zeg dan gewoon "Ik hoor steeds vaker" - want méér dan dat is het niet.
Je hebt gelijk, even aangepast, bedankt voor het attenderen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Laag schreef:Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Het gaat er om of die mensen ook in het ziekenhuis belanden, niet of ze ziek worden.
Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest.
Iemand had zich dus vergist met de tijdsindicatie.
Ook nu weer: waar is het eerlijke verhaal? Vandaag op NOS: 'Nieuwe noodkreet uit ziekenhuizen'. Ernst Kuipers (Landelijk Netwerk Acute Zorg) sluit niet uit dat een lokale lockdown in bv. Staphorst nodig zal zijn.
Verderop in het artikel: vaccinatiegraad blijft achter, vooral bij "jongeren, mensen met een niet-westerse migratieachtergrond en strenggelovige christenen."
https://nos.nl/artikel/2402836-nieuwe-n ... -voorkomen

Feiten zijn:
- in het ziekenhuis in Zwolle is er wel een probleem, maar er liggen niet veel COVID-patiënten, bevestigt de bestuurder van ziekenhuis. Dus de link naar Staphorst is op z'n minst dubieus.
- volgens weekoverzicht RIVM worden verhoudingsgewijs "de meeste patiënten uit de regio’s Limburg-Noord, Gelderland-Midden, IJsselland en Limburg-Zuid met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis." Daar zitten toch in elk geval twee regio's bij die niets met een Biblebelt of met een grote concentratie niet-westerse mensen te maken hebben.

Ik zit te wachten tot men toch eens gaat toegeven dat de vaccins helemaal niet zo goed beschermen tegen ziekenhuisopname. Dán gaan we op weg naar het eerlijke verhaal. Dat is althans zoals ik denk dat het is.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: COVID-19

Bericht door Susanna »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef:Je hoort ook steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laat ik dat begrip nou nog nooit gehoord hebben.
"Je hoort ook steeds vaker..." is wel een zéér subjectieve waarneming.
Zeg dan gewoon "Ik hoor steeds vaker" - want méér dan dat is het niet.
Ik hoor er ook niets over.
O jawel. In de sportclub. Zeker drie op een groepje van 12, die weken worstelden met ernstige vermoeidheidsklachten en slaperigheid overdag. En dat terwijl ze lange afstandlopers zijn. Nu pas, is bij één van hen de vermoeidheid over. Ruin twee maanden slaperig overdag.

Overigens zijn er in deze club twee meldingen van gevaccineerde mannen, onder de vijftig, die ziek zijn. Corona hebben. Binnensport is nu even stop gezet. Niet gevaccineerden waren niet aanwezig omdat zij het te riskant vonden om binnen coretraining te doen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: COVID-19

Bericht door Job »

eilander schreef:
Hendrikus schreef:
HersteldHervormd schreef:Je hoort ook steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laat ik dat begrip nou nog nooit gehoord hebben.
"Je hoort ook steeds vaker..." is wel een zéér subjectieve waarneming.
Zeg dan gewoon "Ik hoor steeds vaker" - want méér dan dat is het niet.
Ik hoor er ook niets over.
Het is heel wat keren trending topic geweest op Twitter. Laatste tijd lees ik het minder, er lijken nu hashtags als #vaccinatiedwang en #hugodeqrankzinnige ( :nonnon ) voor in de plaats gekomen te zijn. Ik ben gevaccineerd en prikspijt gaat me nog te ver, maar of ik me met de kennis van nu opnieuw zou laten vaccineren? Daar zou ik heel wat nachtjes over moeten slapen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Kun je ook aangeven waarom?

Ik zit ook op Twitter en natuurlijk ken ik het begrip 'prikspijt' wel. Maar ik probeer me niet te baseren op Twitter als het gaat om voorbeelden. Want dan krijg je daar de meest bizarre verhalen voorgeschoteld. Dus als ik zeg 'ik hoor er niet over' bedoel ik gewoon wat ik in mijn omgeving waarneem.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:Kun je ook aangeven waarom?

Ik zit ook op Twitter en natuurlijk ken ik het begrip 'prikspijt' wel. Maar ik probeer me niet te baseren op Twitter als het gaat om voorbeelden. Want dan krijg je daar de meest bizarre verhalen voorgeschoteld. Dus als ik zeg 'ik hoor er niet over' bedoel ik gewoon wat ik in mijn omgeving waarneem.
Ik heb er ook niet niemand over gehoord. Ik ken niemand die bijwerkingen heeft van vaccinaties. Zelfs mijn schoonzus die jaarlijks meerdere malen longembolieën heeft en trombose heeft geen rare stolsels ontwikkelt. Rare vermoeidheidsklachten door vaccinatie lees ik alleen op internet. Ik ken echt niemand die dit heeft.

Ik merk wel dat ik 'vaccinatiemoe' begin te worden. Iedereen heeft z'n eigen keuze gemaakt om wel of niet te vaccineren. Het blijkt nu dat vaccineren een beetje helpt om besmetting te voorkomen en het lijkt erop dat het veel helpt om ziekenhuisopnames te voorkomen. We gaan het allemaal nog wel een paar keer krijgen voordat het zich uit in een 'gewone'verkoudheid. Ziekenhuizen klagen steen en been om de bezetting, terwijl dit niet uit de cijfers blijkt. Het lijkt mij meer om een pre corona probleem te gaan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Job schreef:Ik ben gevaccineerd en prikspijt gaat me nog te ver, maar of ik me met de kennis van nu opnieuw zou laten vaccineren? Daar zou ik heel wat nachtjes over moeten slapen.
Hetzelfde geldt voor mij; nog iets meer prikspijt.
Ik heb Moderna gekregen en erg last van de bijwerkingen. Na beide prikken ruim een dag snorziek: griepachtige verschijnselen, in ieder geval niet in staat om mijn werk te doen.
Na de 2e prik ongeveer anderhalve week continu knallende hoofdpijn. Nu was ik altijd al wel gevoelig voor migraine, maar dat was maximaal na 1 dag over, nooit 10 dagen achtereen. En nu nog steeds, een half jaar later, vaker en heftiger hoofdpijn.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Wij zijn echt de weg kwijt. Vinden wij het normaal dat journalisten natrekken uit welke plaats mensen komen die op het IC liggen? En dat medici die gegevens op straat gooien? Wat is er over van medische geheimhouding.
Straks worden er nog namen met adressen gepubliceerd van ongevaccineerde IC bed bezetters. :bobo

Echt bizar dat een lichte verdrukking het kleine vernislaagje beschaving al heeft weggehaald.
Ik vind juist dat je de weg kwijt bent als je je niet laat vaccineren.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
Job schreef:Ik ben gevaccineerd en prikspijt gaat me nog te ver, maar of ik me met de kennis van nu opnieuw zou laten vaccineren? Daar zou ik heel wat nachtjes over moeten slapen.
Hetzelfde geldt voor mij; nog iets meer prikspijt.
Ik heb Moderna gekregen en erg last van de bijwerkingen. Na beide prikken ruim een dag snorziek: griepachtige verschijnselen, in ieder geval niet in staat om mijn werk te doen.
Na de 2e prik ongeveer anderhalve week continu knallende hoofdpijn. Nu was ik altijd al wel gevoelig voor migraine, maar dat was maximaal na 1 dag over, nooit 10 dagen achtereen. En nu nog steeds, een half jaar later, vaker en heftiger hoofdpijn.
Het lijkt mij logisch dat je na een vaccinatie griepachtige verschijnselen hebt. Dat hebben kinderen ook als zij een vaccinatie krijgen. Waarom vermoed jij dat de hoofdpijn te herleiden is tot de vaccinatie? Kan het ook door anderhalf jaar in een verkeerde houding thuiswerken komen? Ik bemerkte namelijk ook hoofdpijnklachten en ben daar ook gevoelig voor. Afgelopen maanden werd dat heviger en vaker en ben aanzienlijk opgeknapt door een aantal behandelingen bij de fysiotherapeut/ manueel therapeut.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:
Wij zijn echt de weg kwijt. Vinden wij het normaal dat journalisten natrekken uit welke plaats mensen komen die op het IC liggen? En dat medici die gegevens op straat gooien? Wat is er over van medische geheimhouding.
Straks worden er nog namen met adressen gepubliceerd van ongevaccineerde IC bed bezetters. :bobo

Echt bizar dat een lichte verdrukking het kleine vernislaagje beschaving al heeft weggehaald.
Ik vind juist dat je de weg kwijt bent als je je niet laat vaccineren.
Ik vind niet vaccineren ook onverstandig, maar de hype erom heen nog vervelender. De overige vaccinaties worden ook niet en masse genomen. DKTP graad is 93% en HPV 53%. Ook de oproep voor de bevolkingsonderzoeken vinden lang niet altijd gehoor. Gaan we die mensen ook volgen?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: COVID-19

Bericht door Job »

eilander schreef:Kun je ook aangeven waarom?
Zeker wil ik aangeven waarom.
Wel alles met de kennis van nu, dus redelijk makkelijk praten, maar toch met overtuiging:

- Eén van de lokmiddeltjes was: bescherm jezelf en anderen. Het eerste lijkt redelijk waargemaakt te worden. Veel minder dan ik had gehoopt, maar ik neem dat niemand kwalijk: men had de kennis over de werking van het vaccin toen nog niet. En ik ben voor mezelf ook niet zo bang voor corona. Ik zal de boosterprik en de vierde, dertiende en veertigste prik echter zeker niet nemen. Maar nu dat tweede: bescherm anderen. Dat heeft mij over de streep getrokken omdat ik met zeer kwetsbare mensen werk. Hier blijkt echter weinig van terecht te komen. Dat valt me erg tegen.

- Uit solidariteit met hoe er nu met ongevaccineerden in het algemeen en de biblebelt in het bijzonder wordt omgegaan zou ik met de kennis van nu de prik niet laten zetten.

- De belofte van dat er zeker geen dwang en drang zou komen, wordt met voeten getreden.

Deze argumenten som ik in willekeurige volgorde op. Soms overheerst het ene argument, de andere keer het andere.
eilander schreef:Ik zit ook op Twitter en natuurlijk ken ik het begrip 'prikspijt' wel. Maar ik probeer me niet te baseren op Twitter als het gaat om voorbeelden. Want dan krijg je daar de meest bizarre verhalen voorgeschoteld. Dus als ik zeg 'ik hoor er niet over' bedoel ik gewoon wat ik in mijn omgeving waarneem.
Twitter is deels een open riool maar ik leer er ook veel van een (zij het redelijk beperkte) groep Twitteraars die daar met serieuze intenties zit. Het is constant opletten geblazen om niet in een Twitterbubbel te belanden, dat zeker, maar ik vind dat je bepaalde mensen tekort doet door het fenomeen "prikspijt" op Twitter niet serieus te nemen omdat het nu eenmaal op Twitter staat. Mensen in het gewone leven zullen ook zeker niet in hashtags spreken, maar ik ontmoet ze wel: mensen die hevig zijn gaan twijfelen aan hun prik. En vooral met de vraag lopen: waar eindigt dit?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
Job schreef:Ik ben gevaccineerd en prikspijt gaat me nog te ver, maar of ik me met de kennis van nu opnieuw zou laten vaccineren? Daar zou ik heel wat nachtjes over moeten slapen.
Hetzelfde geldt voor mij; nog iets meer prikspijt.
Ik heb Moderna gekregen en erg last van de bijwerkingen. Na beide prikken ruim een dag snorziek: griepachtige verschijnselen, in ieder geval niet in staat om mijn werk te doen.
Na de 2e prik ongeveer anderhalve week continu knallende hoofdpijn. Nu was ik altijd al wel gevoelig voor migraine, maar dat was maximaal na 1 dag over, nooit 10 dagen achtereen. En nu nog steeds, een half jaar later, vaker en heftiger hoofdpijn.
Sjonge, echt super vervelend. Krijg je medicijnen van de dokter? Hoe weet je dat dat klachten die je had en hebt van de prik komen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie