COVID-19

Mannetje
Berichten: 7807
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Dat is het ook.

Vandaag hoorde ik toch ook wel een mooi advies: als het voor uw gezin teveel wordt in quarantaine, kunt u gerust een blokje om doen. Al zou u over een boulevard lopen (ach, Tholen ligt niet aan zee, maar goed, stel dat...), dan maakt het niet uit, als u maar meer dan anderhalve meter afstand houdt van de andere mensen.

Verder hadden beide GGD-ers alle begrip voor ons standpunt dat we geen pubers en kinderen in isolatie plaatsen.
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18741
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: COVID-19

Bericht door helma »

Van de week twee keer gehoord van mensen die nu voor de 2e keer ziek zijn met covid. Waarvan een persoon ook gevaccineerd is.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3995
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Fijn @Mannetje, dat ze bij de GGD zo menselijk zijn.

Heel verontrustend deze corona pandemie.
Door onderstaand artikel begin ik toch wel te huiveren.
https://nos.nl/artikel/2402822-lockdown ... oostenrijk
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10468
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Deze optie voel ik voor Nederland ook wel aankomen, gezien de graagte waarmee politiek en pers de maatschappij wil verdelen in gevaccineerd en niet-gevaccineerd en bereid lijkt te zijn daar grote consequenties aan te verbinden.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Ik moet nog zien hoe we de winter doorkomen, en hoe het zich ontwikkelt. Ik ben minder bang voor het virus, dan voor wat er zich nu ontwikkeld in Nederland, beschamend! Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest. Waarschijnlijk worden straks ook hardrijders, dronkaards, rokers enz in de media weggezet als iemand die onnodig een bed bezet houdt.
Wat ik vanavond nog zat te denken, hoe zouden we hier over 10 jaar naar terugkijken?
Ik schaam me voor Nederland, zo tolerant, als je volgt wat de door de toleranten bepaalde doctrine is.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

Zita schreef:
Deze optie voel ik voor Nederland ook wel aankomen, gezien de graagte waarmee politiek en pers de maatschappij wil verdelen in gevaccineerd en niet-gevaccineerd en bereid lijkt te zijn daar grote consequenties aan te verbinden.
Ik zou er begrip voor kunnen opbrengen, als er alléén ongevaccineerden in het ziekenhuis lagen.
Men is volkomen de weg kwijt, dit is geen drang, maar dwang. Beschamend dat dat zich in het hoog ontwikkeld westen voordoet!
merel
Berichten: 9900
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Dat is het ook.

Vandaag hoorde ik toch ook wel een mooi advies: als het voor uw gezin teveel wordt in quarantaine, kunt u gerust een blokje om doen. Al zou u over een boulevard lopen (ach, Tholen ligt niet aan zee, maar goed, stel dat...), dan maakt het niet uit, als u maar meer dan anderhalve meter afstand houdt van de andere mensen.

Verder hadden beide GGD-ers alle begrip voor ons standpunt dat we geen pubers en kinderen in isolatie plaatsen.
Onze vrienden zochten terwijl zij in quarantaine zaten ook regelmatig een rustig plekje op om met hun kinderen te voetballen. Voor kinderen en met name jongens, best prettig.
Ambtenaar
Berichten: 9262
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Laag schreef:Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Het gaat er om of die mensen ook in het ziekenhuis belanden, niet of ze ziek worden.
Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest.
Iemand had zich dus vergist met de tijdsindicatie.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3995
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Zita schreef:
Deze optie voel ik voor Nederland ook wel aankomen, gezien de graagte waarmee politiek en pers de maatschappij wil verdelen in gevaccineerd en niet-gevaccineerd en bereid lijkt te zijn daar grote consequenties aan te verbinden.
Ik ben oh zo tegen complotten, maar ik krijg hier toch vreemde gedachten bij. Ds Paul Visser zit er niet heel ver naast ben ik bang.
Eens met @Laag.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9232
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Laag schreef:Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Het gaat er om of die mensen ook in het ziekenhuis belanden, niet of ze ziek worden.
Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest.
Iemand had zich dus vergist met de tijdsindicatie.
Ziek worden vind ik al vrij eng, zeker als het om zoveel mensen gaat. Je kunt dit soort zaken gaan gebruiken om je punt te maken, wat mij betreft zou ik graag weten wat er aan de hand was op de bruiloft? Is er sprake geweest van veel virus in slecht geventileerde ruimte en is een hoge dosis virus meer in staat het immuunsysteem er tijdelijk onder te krijgen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9232
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Mannetje schreef:Dat is het ook.

Vandaag hoorde ik toch ook wel een mooi advies: als het voor uw gezin teveel wordt in quarantaine, kunt u gerust een blokje om doen. Al zou u over een boulevard lopen (ach, Tholen ligt niet aan zee, maar goed, stel dat...), dan maakt het niet uit, als u maar meer dan anderhalve meter afstand houdt van de andere mensen.

Verder hadden beide GGD-ers alle begrip voor ons standpunt dat we geen pubers en kinderen in isolatie plaatsen.
Onze vrienden zochten terwijl zij in quarantaine zaten ook regelmatig een rustig plekje op om met hun kinderen te voetballen. Voor kinderen en met name jongens, best prettig.
Mee eens. Het is goed om mensen als verstandige volwassenen te behandelen. In de buitenlucht moet nog steeds kunnen, zeker op plekken waar de wind vrij spel heeft. Kinderen kunnen nog steeds spelen en de hond moet ook echt wel even naar buiten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
Mannetje schreef:Dat is het ook.

Vandaag hoorde ik toch ook wel een mooi advies: als het voor uw gezin teveel wordt in quarantaine, kunt u gerust een blokje om doen. Al zou u over een boulevard lopen (ach, Tholen ligt niet aan zee, maar goed, stel dat...), dan maakt het niet uit, als u maar meer dan anderhalve meter afstand houdt van de andere mensen.

Verder hadden beide GGD-ers alle begrip voor ons standpunt dat we geen pubers en kinderen in isolatie plaatsen.
Onze vrienden zochten terwijl zij in quarantaine zaten ook regelmatig een rustig plekje op om met hun kinderen te voetballen. Voor kinderen en met name jongens, best prettig.
Toch niet als ze zelf besmet waren, hoop ik? :fouet
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17421
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
Laag schreef:Vandaag een verhaal, een bruiloft waar iedereen 2 maal gevaccineerd was, na 2 weken is meer dan de helft ziek door corona.
Het gaat er om of die mensen ook in het ziekenhuis belanden, niet of ze ziek worden.
Om een groep weg te zetten, terwijl niets er op wijst, dat die groep het probleem is. Pas werd op Omroep Gelderland beweert, dat in een bepaald ziekenhuis, de ic vol lag met mensen uit Elspeet, Nunspeet, iemand heeft dat nagetrokken, maar dat bleek 3 weken eerder te zijn geweest.
Iemand had zich dus vergist met de tijdsindicatie.
Wij zijn echt de weg kwijt. Vinden wij het normaal dat journalisten natrekken uit welke plaats mensen komen die op het IC liggen? En dat medici die gegevens op straat gooien? Wat is er over van medische geheimhouding.
Straks worden er nog namen met adressen gepubliceerd van ongevaccineerde IC bed bezetters. :bobo

Echt bizar dat een lichte verdrukking het kleine vernislaagje beschaving al heeft weggehaald.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6137
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ik hoor steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 23 okt 2021, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16755
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: COVID-19

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef:Je hoort ook steeds vaker het fenomeen prikspijt.
Hoe zou dat komen?
Laat ik dat begrip nou nog nooit gehoord hebben.
"Je hoort ook steeds vaker..." is wel een zéér subjectieve waarneming.
Zeg dan gewoon "Ik hoor steeds vaker" - want méér dan dat is het niet.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie