COVID-19

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Nog even ten aanzien van beeldvorming scholen, ook op dit forum.

Jaap van Dissel vertelt zojuist dat 2% van de scholen te maken heeft gehad met een cluster besmettingen, ongeveer in de helft van deze gevallen moesten complete klassen naar huis. ‘Het is een beperkt aantal.’ Aldus Van Dissel, zie berichtgeving op NOS.

Op 98% van de scholen is er dus weinig aan de hand behoudens besmettingen van leerlingen thuis e.d.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Valcke schreef:Nog even ten aanzien van beeldvorming scholen, ook op dit forum.

Jaap van Dissel vertelt zojuist dat 2% van de scholen te maken heeft gehad met een cluster besmettingen, ongeveer in de helft van deze gevallen moesten complete klassen naar huis. ‘Het is een beperkt aantal.’ Aldus Van Dissel, zie berichtgeving op NOS.

Op 98% van de scholen is er dus weinig aan de hand behoudens besmettingen van leerlingen thuis e.d.
Volgens mij heeft u mijn post van gisteren nog niet gelezen. Het gaat niet om het aantal besmettingen. Wat de nieuwe regels moeilijk maken is dat ieder kind met een snotneus of wanneer het in de buurt is geweest van iemand met corona niet meer in de klas mag zitten. Dat levert bij ons op school veel uitval op binnen de klas. Ook als er uiteindelijk dus helemaal geen positieve besmetting uit komt. En dat levert veel onrust op.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Habitat schreef:
Valcke schreef:Nog even ten aanzien van beeldvorming scholen, ook op dit forum.

Jaap van Dissel vertelt zojuist dat 2% van de scholen te maken heeft gehad met een cluster besmettingen, ongeveer in de helft van deze gevallen moesten complete klassen naar huis. ‘Het is een beperkt aantal.’ Aldus Van Dissel, zie berichtgeving op NOS.

Op 98% van de scholen is er dus weinig aan de hand behoudens besmettingen van leerlingen thuis e.d.
Volgens mij heeft u mijn post van gisteren nog niet gelezen. Het gaat niet om het aantal besmettingen. Wat de nieuwe regels moeilijk maken is dat ieder kind met een snotneus of wanneer het in de buurt is geweest van iemand met corona niet meer in de klas mag zitten. Dat levert bij ons op school veel uitval op binnen de klas. Ook als er uiteindelijk dus helemaal geen positieve besmetting uit komt. En dat levert veel onrust op.
Ok bedankt voor de toelichting. Toch hoor ik zulke berichten niet van mijn dochter (onderwijzeres) en evenmin van anderen die zelf kinderen op school hebben: er blijft er weleens een thuis, maar dat het onrustig zou zijn, hoor ik niet. Kan een oorzaak ook niet zijn hoe men hiermee om gaat? Sowieso denk ik dat je kinderen nooit tijdens een les uit de klas moet halen; ik begrijp ook echt niet waar dat voor nodig zou zijn.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

@Valcke: het zal op elke school weer anders zijn inderdaad. Met een beetje pech gaat er een verkoudheidje rond in de klas. Andere jaren zou dat geen probleem zijn maar nu moeten dan veel kinderen thuisblijven en zich laten testen. En bij de volgende snotneus weer.

Maar als covid er niet is en er gaan geen verkoudheden rond, dan is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht en zal er van onrust in de klas ook geen sprake zijn.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Valcke schreef:Nog even ten aanzien van beeldvorming scholen, ook op dit forum.

Jaap van Dissel vertelt zojuist dat 2% van de scholen te maken heeft gehad met een cluster besmettingen, ongeveer in de helft van deze gevallen moesten complete klassen naar huis. ‘Het is een beperkt aantal.’ Aldus Van Dissel, zie berichtgeving op NOS.

Op 98% van de scholen is er dus weinig aan de hand behoudens besmettingen van leerlingen thuis e.d.
Dan zal dat wel allemaal in onze regio zijn. Vorige week 7 van de 9 klassen thuis. Op andere scholen in het dorp ook meerdere klassen thuis en ik hoor dit van mijn collega's ook terug. Het beleid is dat een verkouden kind niet naar school mag en het liefst getest wordt en dat snap ik ook. Als het kind positief getest wordt, moet de hele klas 10 dagen in quarantaine.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

In andere landen is het veel strenger en mogen wij helemaal niet klagen, aldus die burgers.
In Cyprus bijv. moet je aanvragen of je naar buiten mag, en dan krijg je een smsje terug met toestemming.
Dat mag voor hooguit tweemaal per dag, voor een noodzakelijk iets, zoals boodschappen, doktersbezoek e.d.
Ook de avondklok gaat vroeger in.
In Engeland kijken ze met enige jaloersheid dat wij nog 1 bezoeker per dag mogen ontvangen. Dat mag daar niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Hoeveel onrust levert het op, als een kind thuis moet blijven omdat het verkouden is? Ja, dat is lastig. En dat testen is niet leuk, maar in de meeste gevallen geen drama. Dat wil zeggen: zo lang de ouders er geen drama van maken.

Bekijk het nuchter: als een kind griep heeft, blijft het ook thuis. Hoeveel onrust levert dat op?
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: COVID-19

Bericht door Thuisvrouw »

Marco schreef:Hoeveel onrust levert het op, als een kind thuis moet blijven omdat het verkouden is? Ja, dat is lastig. En dat testen is niet leuk, maar in de meeste gevallen geen drama. Dat wil zeggen: zo lang de ouders er geen drama van maken.

Bekijk het nuchter: als een kind griep heeft, blijft het ook thuis. Hoeveel onrust levert dat op?
Bij griep ja. Maar het 'snotneuzenbeleid' heeft ervoor gezorgd dat er wel degelijk onrust is. Ik ken ereen wiens kleuter van de 4 weken school er 3 heeft thuisgezeten. 's maandags naar school, dinsdag snotneus, thuisblijven, weer naar school, 3 dagen school, weer snotneus. Ook als je een kleuter test, zit je met een kind wat veel snotneuzen heeft, meer in de teststraat dan op school. Neem daarbij het feit dat ze tegenwoordig 3 juffen hebben die ook weleens klachten hebben en moeten laten testen....
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Verkenner ‘Ollongren’ is positief getest. Dat heeft serieuze impact op de kabinetsformatie!
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

De formatie loopt nu ongetwijfeld vertraging op. Ben benieuwd of men een tijdelijke vervanger aanstelt. Of dat Jorritsma alleen verder gaat.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Zelf verwijderd
Laatst gewijzigd door Valcke op 25 mar 2021, 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Marco schreef:Hoeveel onrust levert het op, als een kind thuis moet blijven omdat het verkouden is? Ja, dat is lastig. En dat testen is niet leuk, maar in de meeste gevallen geen drama. Dat wil zeggen: zo lang de ouders er geen drama van maken.

Bekijk het nuchter: als een kind griep heeft, blijft het ook thuis. Hoeveel onrust levert dat op?
Ik ben de laatste die er drama over maakt en onze kinderen malen niet om een test meer of minder met een verkoudheid. Dat is hooguit een dagje thuis. Het af en aan in quarantaine vanwege positieve testen van de kinderen vind ik wel een ding. Al is het deze week rustig op school. Nog maar 1 klas in quarantaine
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

Valcke schreef:
Valcke schreef:Verkenner ‘Ollongren’ is positief getest. Dat heeft serieuze impact op de kabinetsformatie!
Ollongren heeft zich trouwens niet aan de regel gehouden dat je bij klachten of een test thuis blijft. Ze was vanmorgen al in het gebouw van de Tweede Kamer toen ze de uitslag kreeg.
Tjonge, wat wordt er toch met twee maten gemeten... dit is pas echt ongeloofwaardig. De premier riep op de persconferentie iedereen op om zich aan de basisregels te houden. En nu dit.
Er kan een sneltest zijn gedaan in het gebouw van de Tweede Kamer.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ik heb mijn post al ingetrokken. Ze heeft geen regels overtreden. Mijn excuus.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

Dat is grappig, ik wil net mijn post intrekken omdat Ollongren gisteren is getest. De test was trouwens uit voorzorg omdat er contact was geweest met staatssecretaris Keijzer die ook corona heeft. Ze heeft dus geen klachten, maar ze had dan wel thuis moeten blijven. Rutte is trouwens negatief getest.
Nog even iets veranderen dan maar, de NOS meldt dat ze niet in quarantaine hoefden omdat er genoeg afstand was gehouden.
Laatst gewijzigd door Henk J op 25 mar 2021, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie