COVID-19

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

huisman schreef:
Charles schreef:Briefje van Jan aan Hugo de Jonge

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-de-jonge-29/
Kun je echt zondags in de kerk zitten en daarnaast columns van Jan Dijkgraaf delen? Regelmatig doorspekt met vloeken en grove taal.
Onbegrijpelijk!
Geen idee. Ik lees ze nooit, jij blijkbaar wel. Deze deelde Baudet op Twitter. Lees er geen onvertogen woord in.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Baudet is sowieso een goddeloze onruststoker.

Maar los daarvan ben ik het totaal niet met Ad Anker eens. Hij zegt: ik ben gezond. Dat weet hij helemaal niet.

De feiten wijzen uit dat veel mensen uit de categorie ongevaccineerd helemaal niet gezond zijn, maar dat ze (veel vaker dan gevaccineerden) in het ziekenhuis terechtkomen met ernstige covid. Daarom geldt voor hen een strengere lockdown. Dat is volkomen terecht, mijns inziens. Er zijn al genoeg mensen overleden die onvoldoende zorg konden krijgen door Covid.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Mensen in mijn omgeving (kennissenkring, kerk) die stevig ziek zijn van Corona hebben juist hun prikken (tijden terug) al gehad. Dus ik herken dat niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Maar los daarvan ben ik het totaal niet met Ad Anker eens. Hij zegt: ik ben gezond. Dat weet hij helemaal niet.
En met een QR code zou ik dat wel weten?

Deels heb je wel gelijk. Ik weet niet of ik gezond ben, ik weet wel dat ik op dit moment niet ziek ben.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Isala schreef:Mijn buren hebben in de afgelopen twee weken Corona gehad.
De positieve test geeft hen (na herstel) 180 dagen de mogelijkheid overal naar toe te gaan, ongeacht of zij klachten hebben of niet. De scan zal altijd groen aangeven.
Mijn pas loopt 10 november af. Op 11 november mag ik zonder test geen gebruik meer maken van de horeca, ook al ben ik klachtenvrij.
Op dag 180: welkom. Op dag 181: eerst testen.
Dit vind ik vreselijk krom.
merel schreef:De coronapas zal niet lang duren.
waar baseer je dat op?
Eigenlijk nergens op, maar de overige maatregelen zijn ook tijdelijk geweest en dit als overgang naar een samenleving zonder maatregelen vind ik niet vreemd.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Charles schreef:Mensen in mijn omgeving (kennissenkring, kerk) die stevig ziek zijn van Corona hebben juist hun prikken (tijden terug) al gehad. Dus ik herken dat niet.
Wat bedoel je hiermee?
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Charles schreef:
huisman schreef:
Charles schreef:Briefje van Jan aan Hugo de Jonge

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-de-jonge-29/
Kun je echt zondags in de kerk zitten en daarnaast columns van Jan Dijkgraaf delen? Regelmatig doorspekt met vloeken en grove taal.
Onbegrijpelijk!
Geen idee. Ik lees ze nooit, jij blijkbaar wel. Deze deelde Baudet op Twitter. Lees er geen onvertogen woord in.
Volg jij Baudet op twitter?
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

merel schreef:
Charles schreef:
huisman schreef:
Charles schreef:Briefje van Jan aan Hugo de Jonge

https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-de-jonge-29/
Kun je echt zondags in de kerk zitten en daarnaast columns van Jan Dijkgraaf delen? Regelmatig doorspekt met vloeken en grove taal.
Onbegrijpelijk!
Geen idee. Ik lees ze nooit, jij blijkbaar wel. Deze deelde Baudet op Twitter. Lees er geen onvertogen woord in.
Volg jij Baudet op twitter?
Even serieus, we gaan elkaar toch hoop ik niet de maat nemen obv wie we volgen op Twitter, hoop ik?

Volgen betekent kennis nemen van wat iemand zegt, dat doe ikzelf in elk geval ook bij mensen waar ik het hartgrondig mee oneens ben.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Iemand de maat nemen op grond van wat degene volgt op twitter doe ik niet. Bij mijn weten stelde ik een vraag. De vraag stelde ik wel nav van hetgeen@ charles laat van zichzelf en zijn overtuigingen laat zien op dit forum
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:Iemand de maat nemen op grond van wat degene volgt op twitter doe ik niet. Bij mijn weten stelde ik een vraag. De vraag stelde ik wel nav van hetgeen@ charles laat van zichzelf en zijn overtuigingen laat zien op dit forum
Wat zou je zeggen als het antwoord 'ja' zou zijn?
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

DDD schreef:Baudet is sowieso een goddeloze onruststoker.
Ik citeer je uit een ander draadje waar ik het had over Hugo de Jonge:
Hoewel ik erg moet grinniken, ben ik het met huisman eens. Dit is toch wel op de grens van 'alle eer bewijzen'.
merel schreef: Volg jij Baudet op twitter?
Volgde. Ik heb Twitteraccount een jaar geleden verwijderd (teveel negativiteit en teveel links/rechts denken). Af en toe lees ik paar twitter accounts even bij via internet.
merel schreef:
Charles schreef:Mensen in mijn omgeving (kennissenkring, kerk) die stevig ziek zijn van Corona hebben juist hun prikken (tijden terug) al gehad. Dus ik herken dat niet.
Wat bedoel je hiermee?
Dat iemand (iemand uit de kerk) ziek in bed ligt vanwege corona maar zn tweede prik al enkele maanden geleden heeft ontvangen. Recent iemand waarbij heel gezin Covid had, behalve een zoon die niet was ingeënt (rest wel) en dus voor het gezin de boodschappen liep te doen in de supermarkt.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik ben geen statisticus. Maar er is voorlopig geen aanleiding om te denken dat je na een inenting meer kans loopt op een dodelijk verloop van Covid. Mensen die dat menen, hebben geen oog voor de feiten.

En dat er uitzonderingen zullen zijn, neem ik onmiddellijk aan.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:Iemand de maat nemen op grond van wat degene volgt op twitter doe ik niet. Bij mijn weten stelde ik een vraag. De vraag stelde ik wel nav van hetgeen@ charles laat van zichzelf en zijn overtuigingen laat zien op dit forum
Wat zou je zeggen als het antwoord 'ja' zou zijn?
Niets. Dan past dat in het beeld dat @charles van zichzelf schetst.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

merel schreef:Iemand de maat nemen op grond van wat degene volgt op twitter doe ik niet. Bij mijn weten stelde ik een vraag. De vraag stelde ik wel nav van hetgeen@ charles laat van zichzelf en zijn overtuigingen laat zien op dit forum
Ik volgde ook Wilders, Pechtold, Denk, PvdA etc. etc. dus Baudet volgen op twitter zegt niet zoveel.
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

merel schreef:
Charles schreef:Mensen in mijn omgeving (kennissenkring, kerk) die stevig ziek zijn van Corona hebben juist hun prikken (tijden terug) al gehad. Dus ik herken dat niet.
Wat bedoel je hiermee?
Dat iemand (iemand uit de kerk) ziek in bed ligt vanwege corona maar zn tweede prik al enkele maanden geleden heeft ontvangen. Recent iemand waarbij heel gezin Covid had, behalve een zoon die niet was ingeënt (rest wel) en dus voor het gezin de boodschappen liep te doen in de supermarkt.[/quote]

Heel bijzonder dat juist de gevaccineerde in jouw omgeving ziek worden. Ik mijn omgeving is het juist andersom ;)
Plaats reactie