COVID-19

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ach man, schei toch uit. Straks begint er weer iemand over een chip in de arm of dergelijke onzin meer.

Zulke dingen kunnen niet verplicht worden.

Aan de andere kant hoorde ik pas wel weer een ander verhaal.

Een predikant zei tegen een gemeentelid dat ze zich maar niet moest laten inenten. Vervolgens antwoordde ze kordaat: 'Dan mag u dat ook niet meer doen als u naar een ander werelddeel gaat.'

En dat is wel een waarheid als een koe.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Sja, ik vind zo'n reactie dan weer onnozel en naïef. Zeker omdat het ons voorzegd is.

De tijd zal het leren.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Charles schreef:Over zoveel jaar kan je geen vliegtuig meer instappen zonder vaccinatiepaspoort.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Toch is de EU nu bezig om een heel testprogramma en app te ontwikkelen, zodat ook degenen die niet ingeënt willen worden toch op vakantie naar het buitenland kunnen. En onlangs las ik dat president Biden niets zit in een vaccinatiepaspoort voor de VS. Dus die ontwikkelingen vallen alles reuze mee. Neigt jouw angst niet een beetje naar complotdenken?
Laatst gewijzigd door Erskinees op 04 jun 2021, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Erskinees schreef:
Charles schreef:Over zoveel jaar kan je geen vliegtuig meer instappen zonder vaccinatiepaspoort.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Zo is de EU nu bezig om een heel testprogramma en app te ontwikkelen, zodat ook degenen die niet ingeënt willen worden toch op vakantie naar het buitenland kunnen. En onlangs las ik dat president Biden niets zit in een vaccinatiepaspoort voor de VS. Dus die ontwikkelingen vallen alles reuze mee. Neigt jouw angst niet een beetje naar complotdenken?
Dat denk ik ook. En al zouden we door onze principes niet meer in een vliegtuig mogen, is er ook geen man overboord.

Dan blijven we gewoon met twee benen op de grond, en leiden we in onze woonplaats een gerust en stil leven in alle godzaligheid en eerbaarheid (1 Timotheus 2). Een waar Christen hoeft op deze aarde niet alle continenten te bezoeken, en alles uit het leven te halen. We verwachten een toekomende stad.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 04 jun 2021, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Erskinees schreef:
Charles schreef:Over zoveel jaar kan je geen vliegtuig meer instappen zonder vaccinatiepaspoort.
Daar mag je zeker bang voor zijn. Toch is de EU nu bezig om een heel testprogramma en app te ontwikkelen, zodat ook degenen die niet ingeënt willen worden toch op vakantie naar het buitenland kunnen. En onlangs las ik dat president Biden niets zit in een vaccinatiepaspoort voor de VS. Dus die ontwikkelingen vallen alles reuze mee. Neigt jouw angst niet een beetje naar complotdenken?
Ik ken een complotdenker (in mijn ogen) en gesprekken daarover eindigen altijd beetje in de irritatiezone en geruzie omdat ik moet lachen om die complotten (de overheid krijgt een normaal plan al niet voor elkaar - laat staan een groot overkoepelend plan). Aan de andere kant liet diegene me jaren en jaren geleden al weten dat we allemaal aan de vaccins en vaccinatiepaspoorten moeten. Hetgeen ik toen ook weglachte. Sterker nog, een docent op mn refo middelbare school waarschuwde hier 25 jaar geleden al voor.

En ja, het valt reuze mee tot nu toe. Maar er is wel een wissel omgezet. En waar staan we dus over 10 jaar?
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

We moeten waakzaam zijn. Stap voor stap gebeuren er dingen en ten slotte kan het zeker zo zijn dat we allemaal gedwongen worden tot uniforme registratie of erger. In China gebeurt het al en in het westen kan het ook gebeuren. Niet precies gepland vanuit een vooraf gedefinieerd programma, maar vanuit meerdere kanten en meerdere ontwikkelingen.

Eng is in elk geval dat het idee van de maakbare samenleving vanuit de overheid op alle fronten tot uiting komt. Ministers pretenderen voor alle Nederlanders regels te kunnen definiëren tot het kerkelijk en privédomein toe. En dit gaat steeds verder, ook de vrijheid om een 'ander' geluid te laten horen (bv. LHBT, gender), staat sterk onder druk.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:Ach man, schei toch uit. Straks begint er weer iemand over een chip in de arm of dergelijke onzin meer.

Zulke dingen kunnen niet verplicht worden.

Aan de andere kant hoorde ik pas wel weer een ander verhaal.

Een predikant zei tegen een gemeentelid dat ze zich maar niet moest laten inenten. Vervolgens antwoordde ze kordaat: 'Dan mag u dat ook niet meer doen als u naar een ander werelddeel gaat.'

En dat is wel een waarheid als een koe.
Die predikant zal zelf echt niet gevaccineerd zijn hoor.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

Valcke schreef:We moeten waakzaam zijn. Stap voor stap gebeuren er dingen en ten slotte kan het zeker zo zijn dat we allemaal gedwongen worden tot uniforme registratie of erger. In China gebeurt het al en in het westen kan het ook gebeuren. Niet precies gepland vanuit een vooraf gedefinieerd programma, maar vanuit meerdere kanten en meerdere ontwikkelingen.

Eng is in elk geval dat het idee van de maakbare samenleving vanuit de overheid op alle fronten tot uiting komt. Ministers pretenderen voor alle Nederlanders regels te kunnen definiëren tot het kerkelijk en privédomein toe. En dit gaat steeds verder, ook de vrijheid om een 'ander' geluid te laten horen (bv. LHBT, gender), staat sterk onder druk.
Eens. Er kunnen zomaar idealen ontstaan door zaken die er voorvallen. Bijvoorbeeld corona en het beleid hiervan zal er voor kunnen zorgen dat over andere risico's ook bepaalde maatregelen getroffen kunnen worden onder het mom van het grotere goed. Dat is niet zomaar een complotgedachte...
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Ad Anker schreef:
Ditbenik schreef: Zo kwam hij wel over. Het is niet de eerste keer dat je met zo'n vraag reageert. Ik begrijp best dat je een andere positie hebt dan ik, maar zo'n vraag stel je aan een klein kind. Dat maakt dat die sarcastisch overkomt. Jammer trouwens dat je niet op de rest van het bericht reageert. Je hebt het over gestelde vragen (meervoud), dan moet het toch niet moeilijk zijn om er een te noemen uit de twee berichten waar het over ging. Ik kan ze namelijk echt niet vinden.
Valcke heeft vragen gesteld, jij noemt het een vraag. Prima.
Inderdaad is het niet de eerste keer. Ik vraag dit met zwarte letters, stop me dus een bepaalde positie te geven, al heb je daar DDD aan je kant. Dat moet je niet doen. Meningen over dit onderwerp lopen ver uiteen. Je hebt forummers die het RIVM leugenachtig vinden, je hebt forummers die de overheid wantrouwen als het over de maatregelen gaat en de enorme focus op het redmiddel 'vaccinatie'. Daar mag hier over gediscussieerd worden. Jij reageert daar sterk op, en ik reageer daar op. De vorm doet er toe.
Dit vind ik heel flauw. Je had het niet over de vragen van Valcke maar over mijn reactie op Charles. Lees maar na:
Ad Anker schreef:
Ditbenik schreef:En @Charles begint zelfs plaatjes te plaatsen om op te ruien tegen de door God ingestelde overheid. En promoot in een volgend bericht het ontduiken van de maatregelen. Openlijk verzet tegen de instelling van God. In en in triest.
Wellicht is het mogelijk om je postings inhoudelijk te houden, zonder grote woorden. Er worden vragen gesteld over het gehoorzamen van de overheid, geef een inhoudelijk antwoord maar ga niet met grote woorden anderen veroordelen. Gaat dat lukken, denk je?
Je roept me tot de orde over mijn reactie op Charles. Vervolgens begin je nu van alles te roepen maar niets wat betrekking heeft op het bericht waar je op reageerde.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ach man, schei toch uit. Straks begint er weer iemand over een chip in de arm of dergelijke onzin meer.

Zulke dingen kunnen niet verplicht worden.

Aan de andere kant hoorde ik pas wel weer een ander verhaal.

Een predikant zei tegen een gemeentelid dat ze zich maar niet moest laten inenten. Vervolgens antwoordde ze kordaat: 'Dan mag u dat ook niet meer doen als u naar een ander werelddeel gaat.'

En dat is wel een waarheid als een koe.
Die predikant zal zelf echt niet gevaccineerd zijn hoor.
Zeer zeker wel. Althans, hij is al eens op het zendingsveld geweest. Dus dan heb je bepaalde inentingen gehad. Als je echt consequent bent, dien je je dan ook niet in te enten.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 04 jun 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Jammer dat die predikant aan gewetensdwang doet.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ach man, schei toch uit. Straks begint er weer iemand over een chip in de arm of dergelijke onzin meer.

Zulke dingen kunnen niet verplicht worden.

Aan de andere kant hoorde ik pas wel weer een ander verhaal.

Een predikant zei tegen een gemeentelid dat ze zich maar niet moest laten inenten. Vervolgens antwoordde ze kordaat: 'Dan mag u dat ook niet meer doen als u naar een ander werelddeel gaat.'

En dat is wel een waarheid als een koe.
Die predikant zal zelf echt niet gevaccineerd zijn hoor.
Zeer zeker wel. Althans, hij is al eens op het zendingsveld geweest. Dus dan heb je bepaalde inentingen gehad. Als je echt consequent bent, dien je je dan ook niet in te enten.
Dat ligt er natuurlijk aan waar hij geweest is. Daarbij kan het zo zijn dat hij specifiek de coronavaccins afwijst om bepaalde redenen. Laten we niet te snel oordelen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Zita »

windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
windorgel schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ach man, schei toch uit. Straks begint er weer iemand over een chip in de arm of dergelijke onzin meer.

Zulke dingen kunnen niet verplicht worden.

Aan de andere kant hoorde ik pas wel weer een ander verhaal.

Een predikant zei tegen een gemeentelid dat ze zich maar niet moest laten inenten. Vervolgens antwoordde ze kordaat: 'Dan mag u dat ook niet meer doen als u naar een ander werelddeel gaat.'

En dat is wel een waarheid als een koe.
Die predikant zal zelf echt niet gevaccineerd zijn hoor.
Zeer zeker wel. Althans, hij is al eens op het zendingsveld geweest. Dus dan heb je bepaalde inentingen gehad. Als je echt consequent bent, dien je je dan ook niet in te enten.
Dat ligt er natuurlijk aan waar hij geweest is. Daarbij kan het zo zijn dat hij specifiek de coronavaccins afwijst om bepaalde redenen. Laten we niet te snel oordelen.
Als het alleen om de coronavaccins gaat en andere vaccins geen probleem zijn, is het advies niet gebaseerd op principiële gronden, lijkt mij. Want principieel het ene vaccin afwijzen en het andere aanvaarden, lijkt mij ingewikkeld. En een predikant moet geen medische adviezen gaan geven. Dat is zijn taak niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Geytenbeekje schreef:Jammer dat die predikant aan gewetensdwang doet.
Het is van horen zeggen hè. Zulke kordate verhaaltjes doen het goed in bepaalde kringen maar slaan vaak nergens op.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Ad Anker schreef:
Geytenbeekje schreef:Jammer dat die predikant aan gewetensdwang doet.
Het is van horen zeggen hè. Zulke kordate verhaaltjes doen het goed in bepaalde kringen maar slaan vaak nergens op.
O ja, dan moet ik er van maken: Als zo'n dominee dat zegt dan... :huhu
Plaats reactie