COVID-19

DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

In dat laatste geval kun je bij twijfel beter wel laten testen en dan gewoon verder werken. Maar goed. Mijn test was negatief, dus ik heb geen corona. Ik twijfel of het nu nog zin heeft om bij de GGD langs te gaan morgen. Het blijft jammer dat zulke eenvoudige dingen zo moeizaam centraal geregeld kunnen worden. Degene die mij testte, werkte nota bene zelf ook bij de GGD-teststraat.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:In dat laatste geval kun je bij twijfel beter wel laten testen en dan gewoon verder werken. Maar goed. Mijn test was negatief, dus ik heb geen corona. Ik twijfel of het nu nog zin heeft om bij de GGD langs te gaan morgen. Het blijft jammer dat zulke eenvoudige dingen zo moeizaam centraal geregeld kunnen worden. Degene die mij testte, werkte nota bene zelf ook bij de GGD-teststraat.

Mooi dat je geen corona hebt. Vandaag één van onze getrouwde kinderen positief getest. Mild ziek sinds zondag. Af en toe wat verhoging. Bron collega werk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Hoe krijg je zoiets op je werk, vraag ik me dan af. Bij ons zijn we in ieder geval extreem voorzichtig. Ik moet steeds aan ds. Huijser denken, dat het een wonder zou zijn als iemand besmet raakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Hoe krijg je zoiets op je werk, vraag ik me dan af. Bij ons zijn we in ieder geval extreem voorzichtig. Ik moet steeds aan ds. Huijser denken, dat het een wonder zou zijn als iemand besmet raakt.
Er is werk waar het onmogelijk is altijd afstand te bewaren. Ga jij maar eens iemand reanimeren met anderhalve meter afstand.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Eens. Ik zag het woord collega, vandaar. Maar bij sommige werkzaamheden moet je natuurlijk samen zijn.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Maar is het niet zo dat als er tien bewoners van een verpleeghuis corona krijgen, er acht overlijden? Het gaat tenslotte om kwetsbare mensen?
Er is ook een verschil in overlijden aan corona of met corona.
Bijna iedereen die overleden is, had onderliggende klachten en dat is bij ouderen vaak zo.
Bij m'n vrouw op het werk ook veel corona gevallen dit voorjaar, hele oude mensen van ruim 90 die er fluitend doorkomen en 40-ers die flink ziek zijn.
Zelf had ik ook weinig last, kon nagenoeg vanuit huis doorwerken terwijl vrouwlief ruim een week flink ziek is geweest.

Het blijft raadselachtig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
DDD schreef:O, dan heb ik misschien een wat dramatisch beeld van de feiten. Dat is goed om te horen. Ik ken verschillende mensen die aan corona overleden, soms heel snel na het afscheid als koster en een afscheidsbijeenkomst, ook bij familie hoor ik ernstige berichten over dagenlange ziekte en koorts.
Omdat wij nu zelf een dochter met corona in huis hebben en in de nabije omgeving nog 3 twintigers positief getest vind ik het niet zo verbazend dat er veel besmettingen zijn. Deze 4 jonge mensen zijn heel licht verkouden geweest. Meer niet. Denk niet dat iedereen met zo weinig klachten zich laat testen.
Twee ouders van deze jongeren wel flink ziek geweest maar niet erger dan een gemiddelde griep.
En toch lopen de ziekenhuizen vol.
Dat blijft het ongrijpbare. Het grote verschil in de zwaarte van de ziekte.
Toch bijzonder. Ik hoor in mijn omgeving nauwelijks over besmette jongeren.

Hoe komt dat toch?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Jantje schreef:Toch bijzonder. Ik hoor in mijn omgeving nauwelijks over besmette jongeren.

Hoe komt dat toch?
Misschien kom je te weinig met jongeren in contact? :D
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Toch bijzonder. Ik hoor in mijn omgeving nauwelijks over besmette jongeren.

Hoe komt dat toch?
Omdat je in Zeeland woont, 1 van de weinige gebieden waar fase 2 nog van kracht is ipv 3 of 4.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Toch bijzonder. Ik hoor in mijn omgeving nauwelijks over besmette jongeren.

Hoe komt dat toch?
Omdat je in Zeeland woont, 1 van de weinige gebieden waar fase 2 nog van kracht is ipv 3 of 4.
Heel Noord-West-Walcheren heeft gemiddeld slechts 1-2 besmettingen per dag. Dat is inderdaad heel weinig. Fijn dat enkele van zulke gebieden er ook nog zijn in ons land. In mijn gemeente tel ik aanzienlijk meer besmettingen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:
J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Toch bijzonder. Ik hoor in mijn omgeving nauwelijks over besmette jongeren.

Hoe komt dat toch?
Omdat je in Zeeland woont, 1 van de weinige gebieden waar fase 2 nog van kracht is ipv 3 of 4.
Heel Noord-West-Walcheren heeft gemiddeld slechts 1-2 besmettingen per dag. Dat is inderdaad heel weinig. Fijn dat enkele van zulke gebieden er ook nog zijn in ons land. In mijn gemeente tel ik aanzienlijk meer besmettingen.
Maar is dat ook te verklaren dat er hier zo weinig besmettingen zijn?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Maar is dat ook te verklaren dat er hier zo weinig besmettingen zijn?
Er zijn meerdere verklaringen te geven, denk o.a. aan:
- lagere bevolkingsdichtheid
- gereserveerdheid van de bevolking waardoor men automatisch al meer afstand van elkaar neemt (m.a.w. men is niet zo knuffelachtig)
- men houdt zich meer dan gemiddeld aan de maatregelen
- grote sociale controle
- etc.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mensen zijn geen machines en handelen niet volgens wetten zoals je die in de natuurkunde hebt. Gedrag van veel mensen kun je een beetje voorspellen, maar introductie van een ziekte hangt af van zoveel gedrag van mensen wat niet te voorspellen is. Dan moet je toch met kansprocessen aan de slag.

Het is trouwens wel slecht dat het nu weer zo uit de hand loopt in grote delen van Europa. We zouden toch wel geleerd moeten hebben van het voorjaar. Waarom grijpen veel landen zo vreselijk laat in. Engeland, Frankrijk, Spanje, Belgie en Nederland zijn echt veel te laat met maatregelen. Tjechie wat in het voorjaar de ziekte buiten hield, grijpt nu pas in, terwijl de verspreiding al verder is dan toen Nederland in maart op het hoogtepunt zat.

Nu gaat het nog redelijk in Scandinavie, Duitsland, Ierland en delen van de Balkan, maar hoe lang nog?
Ik zie een gevaar in landen als Nieuw-Zeeland, Australie, Taiwan en Zuid-Korea als voorbeeld nemen, omdat men daar geografisch wat voordelen heeft (misschien zou Ierland dat kunnen), maar we kunnen toch massaal in de leer bij Duitsland en Oostenrijk? (Hoewel Oostenrijk nog wel groot gevaar loopt omdat Wenen nog niet al te zwaar is getroffen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Maar is dat ook te verklaren dat er hier zo weinig besmettingen zijn?
Er zijn meerdere verklaringen te geven, denk o.a. aan:
- lagere bevolkingsdichtheid
- gereserveerdheid van de bevolking waardoor men automatisch al meer afstand van elkaar neemt (m.a.w. men is niet zo knuffelachtig)
- men houdt zich meer dan gemiddeld aan de maatregelen
- grote sociale controle
- etc.
Ik ga de punten stapsgewijs langs:
- De lagere bevolkingsdichtheid is voor de dorpen hier (in de omgeving) niet van toepassing. Bovendien is iedereen hier nagenoeg allemaal familie van elkaar en zijn er sociaal gezien veel onderlinge contacten (zowel onder de jongeren alsook onder de ouderen).
- Dit punt kan wel eens waar zijn. Al zie ik ook geregeld dat men zich daar niet aan houdt.
- Meer dan gemiddeld kan ik dat niet noemen, op basis van mijn eigen waarneming.
- De sociale controle is groot, maar punt 1 doet dit in zekere zin teniet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: - De lagere bevolkingsdichtheid is voor de dorpen hier (in de omgeving) niet van toepassing. Bovendien is iedereen hier nagenoeg allemaal familie van elkaar en zijn er sociaal gezien veel onderlinge contacten (zowel onder de jongeren alsook onder de ouderen).
Dus jij wilt beweren dat de bevolkingsdichtheid in dorpen in Zeeland even hoog is als in Rotterdam-Zuid? Sinds wanneer is is Zeeland volgebouwd met etagewoningen?
Plaats reactie