COVID-19

Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Over mediacratie gesproken: de koninklijke familie gaat naar een geel gebied maar keert terug vanwege media-ophef.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

En terecht. Hoe halen ze het in hun functie in d’r hersens om op vakantie te gaan als de regering oproept zoveel mogelijk thuis te zijn.
Echt te belachelijk voor woorden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: COVID-19

Bericht door helma »

Bertiel schreef:En terecht. Hoe halen ze het in hun functie in d’r hersens om op vakantie te gaan als de regering oproept zoveel mogelijk thuis te zijn.
Echt te belachelijk voor woorden
Je mocht wel op vakantie toch?
Als ik een vakantiehuis had in Griekenland waar ik met een privevliegtuig heen kon zou ik het ook doen...
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: COVID-19

Bericht door mcgk »

Strikt en formeel mag je op vakantie naar Griekenland. Afgelopen dinsdag is tijdens de persconferentie volgens mij ernstig ontraden om over de grens te gaan. En daarvoor ook al in de communicatie. Door als koning dan wel te gaan ben je stupide bezig als koning. Weer veel reputatieschade.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Het kwam op mij over als een vlucht naar een veiliger gebied. Het aantal besmettingen in Griekenland is immers een fractie van die hier in Nederland.

Tegelijk zijn die reisadviezen ook niet alles. Heel België is nu oranje terwijl 85% van de besmettingen in de Franstalige gemeenschap plaatsvinden. Reizen naar de Oostkantons en Vlaanderen (uitgezonderd gemeenten langs de ABC-as en Ieper) zouden mogelijk moeten zijn: het risico daar is vele malen lager dan hier in Nederland.

Maar het ministerie van Buitenlandse Zaken ziet dat soort nuances over het hoofd.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

mcgk schreef:Strikt en formeel mag je op vakantie naar Griekenland. Afgelopen dinsdag is tijdens de persconferentie volgens mij ernstig ontraden om over de grens te gaan. En daarvoor ook al in de communicatie. Door als koning dan wel te gaan ben je stupide bezig als koning. Weer veel reputatieschade.
De premier waarschuwde in zijn persconferentie voor oranje en rode landen. Wijs op reis gaan is dus het advies. Dat heeft de koning prima gedaan. Maar in de afrekencultuur van dit moment krijg je al een media-bekeuring als je door groen rijdt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:
Bertiel schreef:En terecht. Hoe halen ze het in hun functie in d’r hersens om op vakantie te gaan als de regering oproept zoveel mogelijk thuis te zijn.
Echt te belachelijk voor woorden
Je mocht wel op vakantie toch?
Als ik een vakantiehuis had in Griekenland waar ik met een privevliegtuig heen kon zou ik het ook doen...
Precies. Wat een zielig landje zijn we toch af en toe.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Inderdaad. Wat een afbrandcultuur.

Uiteraard had hij niet op vakantie hoeven gaan naar het buitenland. Dat vind ik dan weer wel.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
helma schreef:
Bertiel schreef:En terecht. Hoe halen ze het in hun functie in d’r hersens om op vakantie te gaan als de regering oproept zoveel mogelijk thuis te zijn.
Echt te belachelijk voor woorden
Je mocht wel op vakantie toch?
Als ik een vakantiehuis had in Griekenland waar ik met een privevliegtuig heen kon zou ik het ook doen...
Precies. Wat een zielig landje zijn we toch af en toe.
Inderdaad. Met een kind als koning.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Overigens lijkt me het verstandig te komen tot de vorming van een kabinet van nationale eenheid totdat de pandemie ten einde is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Habitat schreef:Over mediacratie gesproken: de koninklijke familie gaat naar een geel gebied maar keert terug vanwege media-ophef.
Wat ik begreep was minister de Jonge er ook door overvallen.
Als ik hen was, had ik er maar gewoon gebleven, ophef is er toch.
Het komt natuurlijk ook door de oproep tot "klikken", die burgemeester Halsema deed.
Veel mensen staan al strak en als je dan ook nog oproept om zaken te melden, krijg je straks een NSB sfeertje.
Alles ligt onder een vergrootglas.

Ik vond het ook een beetje dom, om zo kort na het aanscherpen van de regels, deze vakantie te houden.
Prinses Beatrix leek dit soort dingen beter aan te voelen, je kon haar hier nooit op betrappen.
Ik denk niet dat zij dit gedaan zou hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Inderdaad. Wat een afbrandcultuur.

Uiteraard had hij niet op vakantie hoeven gaan naar het buitenland. Dat vind ik dan weer wel.
Het is uiteindelijk wel Rutte geweest die toestemming heeft gegeven toch? Hij heeft ministeriële verantwoordelijkheid en wist er van.
Dezelfde Rutte die zegt dat...
En verder leven we in een kinderlijke maatschappij met het is niet eerlijk als hunnie wel mogen en ik niet.
En ach. Zoals Maxima bij de verloving zei: het was een beetje dom?
Verstandig was het niet. Maar de reacties getuigen evenmin van wijsheid.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 17 okt 2020, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Overigens lijkt me het verstandig te komen tot de vorming van een kabinet van nationale eenheid totdat de pandemie ten einde is.
Met de PVV samen? :jongle
Het is toch met alle (grootste) partijen?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: COVID-19

Bericht door Hollander »

Mara schreef:(...)
Veel mensen staan al strak en als je dan ook nog oproept om zaken te melden, krijg je straks een NSB sfeertje.
(...)
Ik vind het niet verstandig een term als "NSB sfeertje" te gebruiken. De hedendaagse context is een totaal andere dan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Bovendien plak je (on)bewust de term "landverraders" ook op mensen die zich in het belang van de volksgezondheid en gezamenlijke verantwoordelijk inzetten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Hollander schreef:
Mara schreef:(...)
Veel mensen staan al strak en als je dan ook nog oproept om zaken te melden, krijg je straks een NSB sfeertje.
(...)
Ik vind het niet verstandig een term als "NSB sfeertje" te gebruiken. De hedendaagse context is een totaal andere dan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Bovendien plak je (on)bewust de term "landverraders" ook op mensen die zich in het belang van de volksgezondheid en gezamenlijke verantwoordelijk inzetten.
Inmiddels heeft het (ook) een andere betekenis gekregen.

"Al sinds de jaren negentig wordt iemand verraden of aangeven bij de autoriteiten (omdat hij iets verkeerds zou hebben gedaan of gezegd) geregeld getypeerd als NSB-gedrag. NSB-gedrag betekent verraderlijk gedrag en wordt met even veel minachting gebruikt als het synoniem judasgedrag."
bron: Trouw.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie