COVID-19

merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mee eens en aan de hand daarvan kan je ook beslissen of de scholen wel/niet open kunnen.

Met een avondklok zou ik mijn wandelingen wel missen. Zo lekker om na een dag werken een uurtje buiten te wandelen
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:
Jeremiah schreef:
Ambtenaar schreef:Wat mij betreft ook een stap te ver. Omdat de regel niet handhaafbaar is, is het een onzin regel.
Wetenschappelijk is bewezen dat een avondklok werkt, daarnaast is avondklok prima te handhaven. Kijk naar Belgie.
1.Welk wetenschappelijk bewijs? Tijdens het kamerdebat gisteren werd juist gezegd dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
2.De avondklok in België is meer een nachtklok (tussen 24:00 en 05:00) maar bij ons zou het al vanaf 20:00 zijn.
Echt te bizar voor woorden.
3. De politiebonden zeggen massaal dat het niet te handhaven is dus waarom kom jij tot de conclusie dat het prima te handhaven is?

Verder is er nog allerlei onderzoek naar de Britse mutant. Laten we eerst rustig de resultaten van dat onderzoek afwachten. Vooral het massaal testen in Lansingerland kan duidelijkheid geven over de verspreiding van deze mutant.
Van de nos:

Ook in België waren de wetenschappers vóór de invoering van een avondklok. "De wetenschap toont dat de avondklok werkt", zei Dirk Devroey, hoogleraar huisartsgeneeskunde van de Vrije Universiteit in Brussel kort voor Kerstmis tegen VRT Nieuws. "Het zou ook net die personen treffen die het niet zou nauw nemen met de coronaregels."

De bekende Vlaamse viroloog Marc van Ranst was het met met Devroey eens. Als de avondklok ook in Vlaanderen om 22.00 zou ingaan, zouden mensen ook daar twee uur per dag minder lang onderweg zijn en zouden feestjes minder lang duren, zei hij.
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Mee eens en aan de hand daarvan kan je ook beslissen of de scholen wel/niet open kunnen.

Met een avondklok zou ik mijn wandelingen wel missen. Zo lekker om na een dag werken een uurtje buiten te wandelen
Dit zou ook hier gevolgen hebben. We zouden ons ook kunnen afvragen of hiermee het ene bestrijden en het andere oproepen, want ik geloof niet dat dit goed is voor de geestelijke gezondheid van het land. Een volk opsluiten kan ook gevolgen hebben, die misschien nog niet geheel te overzien zijn. Wat doet dit met de psyche van een mens?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: COVID-19

Bericht door helma »

Bij mijn zus in Canada heeft iedereen 4 weken huisarrest gekregen. Ook overdag.
Dan valt een avondklok nog wel mee...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

helma schreef:Bij mijn zus in Canada heeft iedereen 4 weken huisarrest gekregen. Ook overdag.
Dan valt een avondklok nog wel mee...
Hoe zit dat met hondeigenaren? In Frankrijk mocht je nog binnen een km van je woonadres komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... eaths.html

Waar je nogmaals kunt zien hoe zwaar Zuid-Amerika is getroffen. Landen die sinds maart bijna of zelfs helemaal meer dan twee keer zoveel sterfgevallen hebben dan normaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

helma schreef:Bij mijn zus in Canada heeft iedereen 4 weken huisarrest gekregen. Ook overdag.
Dan valt een avondklok nog wel mee...
Heel ongezond voor lichaam en geest...
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Mee eens en aan de hand daarvan kan je ook beslissen of de scholen wel/niet open kunnen.

Met een avondklok zou ik mijn wandelingen wel missen. Zo lekker om na een dag werken een uurtje buiten te wandelen
Dat laatste zou wat mij betreft ook heel raar zijn. Die klok is toch bedoeld om mensen niet te laten samen scholen. Als jij lekker even in je eentje wandelt...
Ik zou gewoon lekker de natuur in gaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Mee eens en aan de hand daarvan kan je ook beslissen of de scholen wel/niet open kunnen.

Met een avondklok zou ik mijn wandelingen wel missen. Zo lekker om na een dag werken een uurtje buiten te wandelen
Dat laatste zou wat mij betreft ook heel raar zijn. Die klok is toch bedoeld om mensen niet te laten samen scholen. Als jij lekker even in je eentje wandelt...
Ik zou gewoon lekker de natuur in gaan.
Maar het is wel in strijd met de regels dan.
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Mee eens en aan de hand daarvan kan je ook beslissen of de scholen wel/niet open kunnen.

Met een avondklok zou ik mijn wandelingen wel missen. Zo lekker om na een dag werken een uurtje buiten te wandelen
Dat laatste zou wat mij betreft ook heel raar zijn. Die klok is toch bedoeld om mensen niet te laten samen scholen. Als jij lekker even in je eentje wandelt...
Ik zou gewoon lekker de natuur in gaan.
Maar het is wel in strijd met de regels dan.
Met de letter wellicht, maar niet met de geest.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:Maar het is wel in strijd met de regels dan.
Met de letter wellicht, maar niet met de geest.
Dat kan een hele discussie worden. Als kerk zou ik ook graag in deze lijn denken: op en top veiligheidsmaatregelen, dus in de geest van de regelgeving/adviezen: samenkomen als gemeente!
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Zeeuw schreef:
eilander schreef:Maar het is wel in strijd met de regels dan.
Met de letter wellicht, maar niet met de geest.
Dat kan een hele discussie worden. Als kerk zou ik ook graag in deze lijn denken: op en top veiligheidsmaatregelen, dus in de geest van de regelgeving/adviezen: samenkomen als gemeente!
Dat doen wij als kerk ook.
Maar ik meen dit stuk wel echt. Als ik 's avonds rond 22 uur in het donker een rondje loop, kom ik vrijwel niemand tegen. Dat zou voor mij lokaal een dusdanig papieren maatregel zijn, dat ik me er niet aan zou houden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:
Zeeuw schreef:
eilander schreef:Maar het is wel in strijd met de regels dan.
Met de letter wellicht, maar niet met de geest.
Dat kan een hele discussie worden. Als kerk zou ik ook graag in deze lijn denken: op en top veiligheidsmaatregelen, dus in de geest van de regelgeving/adviezen: samenkomen als gemeente!
Dat doen wij als kerk ook.
Maar ik meen dit stuk wel echt. Als ik 's avonds rond 22 uur in het donker een rondje loop, kom ik vrijwel niemand tegen. Dat zou voor mij lokaal een dusdanig papieren maatregel zijn, dat ik me er niet aan zou houden.
Ik snap je helemaal. Maar ik heb daar wel moeite mee. Dit is aantoonbaar ongehoorzaam aan de overheid, op een terrein waar de overheid iets over mág zeggen (anders dan in de kerk) en het is niet strijdig met Gods Woord. Dus, hoewel ik gehecht ben aan mijn dagelijkse (!!) wandeling na 21.00u, zal ik mij eraan houden.
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef: Ik snap je helemaal. Maar ik heb daar wel moeite mee. Dit is aantoonbaar ongehoorzaam aan de overheid, op een terrein waar de overheid iets over mág zeggen (anders dan in de kerk) en het is niet strijdig met Gods Woord. Dus, hoewel ik gehecht ben aan mijn dagelijkse (!!) wandeling na 21.00u, zal ik mij eraan houden.
Dat mag. Ik vind, gezien dat ik verder, door diezelfde overheid, hele dagen binnen zit, omringd met kinderen en beeldschermen, dat het geen billijke maatregel is. Het is een te generieke maatregel waarmee je de bevolking, die toch al minder fit aan het worden is, nog verder verzwakt enz enz
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Zeeuw schreef:
eilander schreef: Ik snap je helemaal. Maar ik heb daar wel moeite mee. Dit is aantoonbaar ongehoorzaam aan de overheid, op een terrein waar de overheid iets over mág zeggen (anders dan in de kerk) en het is niet strijdig met Gods Woord. Dus, hoewel ik gehecht ben aan mijn dagelijkse (!!) wandeling na 21.00u, zal ik mij eraan houden.
Dat mag. Ik vind, gezien dat ik verder, door diezelfde overheid, hele dagen binnen zit, omringd met kinderen en beeldschermen, dat het geen billijke maatregel is. Het is een te generieke maatregel waarmee je de bevolking, die toch al minder fit aan het worden is, nog verder verzwakt enz enz
Zo. Dat is voor mij een nieuw criterium: gehoorzaamheid voor zover het niet strijdig is met Gods Woord, en voor zover het billijk is.
Plaats reactie