COVID-19

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Avondklok lijkt nu wel een zekerheidje, en terecht. Hopelijk wordt die zo snel mogelijk ingevoerd. Daarnaast zou men moeten stoppen met de 2 personen bezoek regeling. De komende maanden zou men alle bezoek moeten verbieden. We moeten echt voorkomen dat die britse variant hier gaat rondrazen. Maar ik heb weinig hoop.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vind dat echt niet in proportie. Voor alleenstaande mensen is dat een veel te zware last.

Er zijn heel veel andere oplossingen. Wat dacht je van controle bij bouwketen op de anderhalvemeterregel. Om te beginnen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Jeremiah schreef:Avondklok lijkt nu wel een zekerheidje, en terecht. Hopelijk wordt die zo snel mogelijk ingevoerd. Daarnaast zou men moeten stoppen met de 2 personen bezoek regeling. De komende maanden zou men alle bezoek moeten verbieden. We moeten echt voorkomen dat die britse variant hier gaat rondrazen. Maar ik heb weinig hoop.
Zou het een heel slechte maatregel vinden. In het VK lijkt een “gewone” lockdown voldoende om deze mutant te beheersen. Vergeet niet dat de Britse variant zijn gang kon gaan omdat in december alles open was in het VK.
Scholen, winkels en horeca. Wij zitten al geruime tijd in een lockdown.
Hopelijk gaan de basisscholen z.s.m weer open.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Wat mij betreft ook een stap te ver. Omdat de regel niet handhaafbaar is, is het een onzin regel.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Nou, ik stel het toch op prijs als kinderen dat wel doen. Dat lijkt me wel zo verstandig.
Prima, maar dan ga je verder dan de adviezen van het RIVM. Dat zou ik dan wel apart melden bij de ouders, want dat is niet waar zij vanuit zullen gaan. Persoonlijk vind ik het heerlijk dat ik sinds 1 juli een klein kind weer gewoon op schoot kan nemen als het naar me toe komt en ik hem of haar niet hoef af te wijzen.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Je kunt het ook gewoon vriendelijk tegen de kinderen zeggen. Je hoeft er ook niet krampachtig mee om te gaan, tenslotte. Als ze drie keer een rondje langs de tafel rennen is dat iets anders dan dat iemand een boek gaat zitten lezen tegen jou aan.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik vind het qua sporten met kinderen lastig en dubbel. De scholen zijn dicht, maar ze mogen wel hutje mutje met elkaar hockeyen waar ze elkaar in het gezicht hijgen. Wij zijn erg in dubio of we ze wel/ niet laten gaan.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Je kunt het ook gewoon vriendelijk tegen de kinderen zeggen. Je hoeft er ook niet krampachtig mee om te gaan, tenslotte. Als ze drie keer een rondje langs de tafel rennen is dat iets anders dan dat iemand een boek gaat zitten lezen tegen jou aan.
Dat hangt natuurlijk van de leeftijd af. Een tweejarige zal het niet snappen. Ik vind het een hoogtepunt als een kind met een boekje aankomt en voorgelezen wil worden, naast me of op schoot. Ik was dan ook dolblij dat het RIVM die maatregel per 1 juli versoepelde.
Maar iedereen is anders natuurlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Langzaamaan komen de voordring verhalen rondom de vaccinatie op stoom. Nu weer ziekenhuis managers die zichzelf van een inenting voorzien ten koste van eerstelijnszorgmedewerkers.

En met dat soort mensen bestrijden we de pandemie...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Herman schreef:Langzaamaan komen de voordring verhalen rondom de vaccinatie op stoom. Nu weer ziekenhuis managers die zichzelf van een inenting voorzien ten koste van eerstelijnszorgmedewerkers.

En met dat soort mensen bestrijden we de pandemie...
Zonder managers valt de zorg om (wrange humor).
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Ambtenaar schreef:Wat mij betreft ook een stap te ver. Omdat de regel niet handhaafbaar is, is het een onzin regel.
Wetenschappelijk is bewezen dat een avondklok werkt, daarnaast is avondklok prima te handhaven. Kijk naar Belgie.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

huisman schreef:
Jeremiah schreef:Avondklok lijkt nu wel een zekerheidje, en terecht. Hopelijk wordt die zo snel mogelijk ingevoerd. Daarnaast zou men moeten stoppen met de 2 personen bezoek regeling. De komende maanden zou men alle bezoek moeten verbieden. We moeten echt voorkomen dat die britse variant hier gaat rondrazen. Maar ik heb weinig hoop.
Zou het een heel slechte maatregel vinden. In het VK lijkt een “gewone” lockdown voldoende om deze mutant te beheersen. Vergeet niet dat de Britse variant zijn gang kon gaan omdat in december alles open was in het VK.
Scholen, winkels en horeca. Wij zitten al geruime tijd in een lockdown.
Hopelijk gaan de basisscholen z.s.m weer open.
Onze uitganspositie is wellicht beter dan in het VK, maar feit is dat de deze variant absoluut niet te remmen is en uiteindelijk de overhand zal krijgen. Nu al, met de huidige lockdown zakken de besmettingscijfers maar matig (gisteren weer een forse stijging) en blijft de ziekenhuisbezetting hoog, evenals het aantal ziekenhuisopnames. Tel daarbij op dat men coronamoe wordt en de maatregelen niet zo goed meer worden opgevolgt als in Maart vorig jaar. Ik maak mij grote zorgen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

De lockdown in Engeland maakt een avondklok overbodig. Je mag gewoon helemaal de deur niet uit, tenzij je een geldige reden hebt.
De zgn gewone lockdown daar is in feite een 24/7 avondklok.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Jeremiah schreef:Onze uitganspositie is wellicht beter dan in het VK, maar feit is dat de deze variant absoluut niet te remmen is en uiteindelijk de overhand zal krijgen. Nu al, met de huidige lockdown zakken de besmettingscijfers maar matig (gisteren weer een forse stijging) en blijft de ziekenhuisbezetting hoog, evenals het aantal ziekenhuisopnames. Tel daarbij op dat men coronamoe wordt en de maatregelen niet zo goed meer worden opgevolgt als in Maart vorig jaar. Ik maak mij grote zorgen.
Het zou kunnen meevallen. Die Britse mutant is ergens in het najaar ontstaan en waart hier al langer rond. Zelf denk ik dat de stijging van afgelopen december en de langzame daling komt doordat de Britse versie hier al veel meer aanwezig is dan gedacht wordt.
In Denemarken is deze variant al veel dominanter dan hier. Daar zag je een piek die lager lag dan in het VK. Inmiddels liggen de cijfers in dat land onder het Nederlandse niveau.

Vergeet niet dat zo'n zelfde situatie als nu in het VK afgelopen oktober in Wallonië speelde. Geen Britse mutant, maar wel hetzelfde aantal besmettingen. Voor nu geldt voor Tsjechië hetzelfde. Daar hoor je niemand over omdat iedereen alleen maar naar de andere kant van de Noordzee kijkt. Die mutatie is een factor. Er zijn echter meer zaken die meespelen, zoals naleving van de regels en de zwaarte van de eerste golf (landen die in de eerste golf gespaard zijn, zoals Ierland, Portugal of Tsjechië, hebben het nu extra zwaar).

Vergeet bij Londen niet dat de leefomstandigheden van de armere helft van de bevolking vrij slecht zijn. Krappe behuizing met slechte ventilatie en werk waarbij afstand houden moeilijk is. Dat zijn banen die je niet vanuit huis kunt doen.
Plus een gezondheidszorg die tijdens een normale winter, met "gewone" grieppatienten, al aan de maximale capaciteit zit. Laat staan tijdens een pandemie.

Inmiddels zijn de cijfers iets aan het dalen: de piek lijkt bereikt te zijn. Het valt me vaker op dat een piek bereikt lijkt te worden bij een incidentie van ongeveer 6% van de bevolking.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Jeremiah schreef:
Ambtenaar schreef:Wat mij betreft ook een stap te ver. Omdat de regel niet handhaafbaar is, is het een onzin regel.
Wetenschappelijk is bewezen dat een avondklok werkt, daarnaast is avondklok prima te handhaven. Kijk naar Belgie.
1.Welk wetenschappelijk bewijs? Tijdens het kamerdebat gisteren werd juist gezegd dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
2.De avondklok in België is meer een nachtklok (tussen 24:00 en 05:00) maar bij ons zou het al vanaf 20:00 zijn.
Echt te bizar voor woorden.
3. De politiebonden zeggen massaal dat het niet te handhaven is dus waarom kom jij tot de conclusie dat het prima te handhaven is?

Verder is er nog allerlei onderzoek naar de Britse mutant. Laten we eerst rustig de resultaten van dat onderzoek afwachten. Vooral het massaal testen in Lansingerland kan duidelijkheid geven over de verspreiding van deze mutant.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie