COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Quercus schreef:
parsifal schreef: Dit soort ideeen werken natuurlijk alleen echt als het allemaal niet echt kwaad kan. Je stelt een kind niet bloot aan polio omdat het daar sterker van zou worden.
Corona staat dichter bij Influenza dan Polio . Volgens onderzoek (9000 testen op antistoffen en enquêtes) blijkt het zo te zijn dat de mensen die veel contact hebben met mensen, minder ziek zijn(geworden) van corona dan anderen of antistoffen te hebben zonder dat ze ziek zijn geweest. Dit heb ik uit podcast van Maurice de Hond die hierboven ook (met jou) gedeeld is. Het herhaaldelijk blootgesteld zijn aan corona (met een lage dosis, dus niet iemand die in je gezicht hoest o.i.d.) zou een het effect hebben van een microvaccin. Je stelt je lichaam in staat om natuurlijke weerstand op te bouwen. (zo was ongeveer een van de conclusies van het onderzoek)
Ja en enquettes bereiken niet de mensen die zijn overleden aan het virus. Ik heb een Schots onderzoek gelezen wat in de richting gaat wat je hier beweert, en dat is interessant, echter er zijn leraren overleden aan covid (hier in Zweden in ieder geval), die hoogst waarschijnlijk besmet zijn door kinderen. Het lijkt me dat deze natuurlijke manier van weerstand opbouwen qua principe trouwens weinig van vaccinatie verschilt, alleen veel riskanter is.

Mijn punt blijft staan, dat "natuurlijke" weerstand opbouwen je alleen sterker maakt, als het je niet zwakker maakt (long-Covid??) of doodt. Dat Corona voor kinderen echt veel en veel minder ernstig is dan polio, maakt voor het principe van de vergelijking niet uit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: COVID-19

Bericht door Isala »

Framboos schreef:
TSD schreef:https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal

Je kon er op wachten… de roep om nu dezelfde soort maatregelen te gaan nemen tegen griep… laten virologen asjeblieft nooit de dienst gaan uitmaken, ze hebben geen idee van de psychische schade die al deze maatregelen en angst-oproepende stellingen aanrichten. Dat moet je alleen doen bij bittere noodzaak. Wij mensen kunnen nu eenmaal niet maken dat mensen in het geheel niet zien worden en/of sterven.
Ik lees het artikel als constatering, niet als oproep om maatregelen te nemen tegen het griepvirus.. waarom gelijk zo geprikkeld?
Ik lees de laatste alinea wel als oproep voor de griepprik voor mensen in de zorg. Het zou me niet verrassen als daar ook drang op uitgeoefend gaat worden, want waarom de griepprik niet registreren en het coronavaccin wel?
Hora est!
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

parsifal schreef:
Quercus schreef:
parsifal schreef: Dit soort ideeen werken natuurlijk alleen echt als het allemaal niet echt kwaad kan. Je stelt een kind niet bloot aan polio omdat het daar sterker van zou worden.
Corona staat dichter bij Influenza dan Polio . Volgens onderzoek (9000 testen op antistoffen en enquêtes) blijkt het zo te zijn dat de mensen die veel contact hebben met mensen, minder ziek zijn(geworden) van corona dan anderen of antistoffen te hebben zonder dat ze ziek zijn geweest. Dit heb ik uit podcast van Maurice de Hond die hierboven ook (met jou) gedeeld is. Het herhaaldelijk blootgesteld zijn aan corona (met een lage dosis, dus niet iemand die in je gezicht hoest o.i.d.) zou een het effect hebben van een microvaccin. Je stelt je lichaam in staat om natuurlijke weerstand op te bouwen. (zo was ongeveer een van de conclusies van het onderzoek)
Ja en enquettes bereiken niet de mensen die zijn overleden aan het virus. Ik heb een Schots onderzoek gelezen wat in de richting gaat wat je hier beweert, en dat is interessant, echter er zijn leraren overleden aan covid (hier in Zweden in ieder geval), die hoogst waarschijnlijk besmet zijn door kinderen. Het lijkt me dat deze natuurlijke manier van weerstand opbouwen qua principe trouwens weinig van vaccinatie verschilt, alleen veel riskanter is.

Mijn punt blijft staan, dat "natuurlijke" weerstand opbouwen je alleen sterker maakt, als het je niet zwakker maakt (long-Covid??) of doodt. Dat Corona voor kinderen echt veel en veel minder ernstig is dan polio, maakt voor het principe van de vergelijking niet uit.
Ik kan me best in je post vinden, maar het gaat niet volledig in op wat ik zei, namelijk, dat een heel lichte mate van besmetting een vaccin-achtige werking heeft waardoor je uiteindelijk beter bestand zou zijn tegen het virus.
Je zegt overigens (terecht) dat een overledene geen enquête kan invullen. Dat maakt echter niet dat de resultaten daardoor onbruikbaar zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Isala schreef:
Framboos schreef:
TSD schreef:https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal

Je kon er op wachten… de roep om nu dezelfde soort maatregelen te gaan nemen tegen griep… laten virologen asjeblieft nooit de dienst gaan uitmaken, ze hebben geen idee van de psychische schade die al deze maatregelen en angst-oproepende stellingen aanrichten. Dat moet je alleen doen bij bittere noodzaak. Wij mensen kunnen nu eenmaal niet maken dat mensen in het geheel niet zien worden en/of sterven.
Ik lees het artikel als constatering, niet als oproep om maatregelen te nemen tegen het griepvirus.. waarom gelijk zo geprikkeld?
Ik lees de laatste alinea wel als oproep voor de griepprik voor mensen in de zorg. Het zou me niet verrassen als daar ook drang op uitgeoefend gaat worden, want waarom de griepprik niet registreren en het coronavaccin wel?
Maar het is denk ik best goed om mensen heel goed te wijzen op het belang van de griepprik. Sterker nog, ik denk dat het nu veel effectiever is om mensen op te roepen de griepprik te halen (en deze ook heel makkelijk toegankelijk te maken) dan om met een vaccinatiepaspoort te komen voor Corona. De griepprik is niet erg effectief, maar het is redelijk makkelijk om met promotie en verbeterde toegankelijkheid de vaccinatiegraad 30% omhoog te brengen. Terwijl nu voor Covid je heel hard je best moet doen en dubieuze middelen moet gebruiken om maar 5% stijging in vaccinatiegraad te bereiken. Of je nu mensen met corona uit het ziekenhuis houdt of mensen met griep maakt niet uit (en allebei is nog beter).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: COVID-19

Bericht door Framboos »

Isala schreef:
Framboos schreef:
TSD schreef:https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal

Je kon er op wachten… de roep om nu dezelfde soort maatregelen te gaan nemen tegen griep… laten virologen asjeblieft nooit de dienst gaan uitmaken, ze hebben geen idee van de psychische schade die al deze maatregelen en angst-oproepende stellingen aanrichten. Dat moet je alleen doen bij bittere noodzaak. Wij mensen kunnen nu eenmaal niet maken dat mensen in het geheel niet zien worden en/of sterven.
Ik lees het artikel als constatering, niet als oproep om maatregelen te nemen tegen het griepvirus.. waarom gelijk zo geprikkeld?
Ik lees de laatste alinea wel als oproep voor de griepprik voor mensen in de zorg. Het zou me niet verrassen als daar ook drang op uitgeoefend gaat worden, want waarom de griepprik niet registreren en het coronavaccin wel?
De oproep tot het halen van de griepprik in de gezondheidszorg bereikt mij ieder jaar...
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: COVID-19

Bericht door Isala »

Framboos schreef:
Isala schreef:
Framboos schreef:
TSD schreef:https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal

Je kon er op wachten… de roep om nu dezelfde soort maatregelen te gaan nemen tegen griep… laten virologen asjeblieft nooit de dienst gaan uitmaken, ze hebben geen idee van de psychische schade die al deze maatregelen en angst-oproepende stellingen aanrichten. Dat moet je alleen doen bij bittere noodzaak. Wij mensen kunnen nu eenmaal niet maken dat mensen in het geheel niet zien worden en/of sterven.
Ik lees het artikel als constatering, niet als oproep om maatregelen te nemen tegen het griepvirus.. waarom gelijk zo geprikkeld?
Ik lees de laatste alinea wel als oproep voor de griepprik voor mensen in de zorg. Het zou me niet verrassen als daar ook drang op uitgeoefend gaat worden, want waarom de griepprik niet registreren en het coronavaccin wel?
De oproep tot het halen van de griepprik in de gezondheidszorg bereikt mij ieder jaar...
Mij ook. En sinds ik de keuze heb gemaakt om deze niet meer te nemen, ben ik beduidend minder vaak ziek.
Hora est!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Framboos schreef: De oproep tot het halen van de griepprik in de gezondheidszorg bereikt mij ieder jaar...
Mij ook. De ene keer ga ik hem halen, de andere keer niet.
Isala schreef:En sinds ik de keuze heb gemaakt om deze niet meer te nemen, ben ik beduidend minder vaak ziek.
Als je in de zorg werkt, is er veel druk he?

"het griepvaccin is een van de slechtste vaccins die door de overheid worden aangeprezen. ‘Slecht’ in de zin van ‘niet goed werkzaam’. Niet ‘slecht’ omdat er bijvoorbeeld veel akelige bijwerkingen zouden zijn. Die zijn er niet.

Afgelopen winter had het griepvaccin (dat in de herfst van 2017 is geprikt) een werkzaamheid van 34 tot 72 procent. Er was variatie per leeftijdsgroep en per griepvirus. Dat staat in het jaarlijkse rapport over griep en infectieziekten in Nederland van het RIVM en het NIVEL. Ter vergelijking: het DKTP-Hib-HepB-vaccin dat baby’s en kinderen beschermt tegen zes infectieziekten heeft een werkzaamheid van 93 procent. Dat schreven Nederlandse onderzoekers begin deze zomer in een artikel in The Lancet Infectious Diseases. Mazelenvaccinatie heeft een effectiviteit van rond de 95 procent.
bron: onzehuisartsen.nl

Mijn huisarts dringt er nooit op aan en vraagt er ook niet naar of ik hem wel of niet gehaald heb, maar de longarts wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Er is volgens mij geen causaal verband tussen commentaar op overheidsbeleid en deze verschrikkelijke daad.

Als ik commentaar heb op het feit dat ik als ongevaccineerde wel een kopje koffie op het terras mag nemen maar niet binnen naar de wc mag geeft dat mij geen reden om de toiletjuffrouw van het leven te beroven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Vergezocht DDD, dit lijkt mij een vrij individuele actie van 1 gek. Wel zie ik een toenemende haat richting de pers en de regering, mede aangewakkerd door in het bijzonder 1 partij, dat baart mij wel zorgen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Volgens mij ligt er wel degelijk een relatie tussen de toename van geweldadig taalgebruik en het overgaan tot moord.

Gelukkig kunnen we deze ene nog tot een loslopende gek verklaren, maar ik denk dat er meer mensen rondlopen die gewapend geweld geoorloofd vinden. Of zelfs al propageren bij monde van de FVD.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Er is volgens mij geen causaal verband tussen commentaar op overheidsbeleid en deze verschrikkelijke daad.

Als ik commentaar heb op het feit dat ik als ongevaccineerde wel een kopje koffie op het terras mag nemen maar niet binnen naar de wc mag geeft dat mij geen reden om de toiletjuffrouw van het leven te beroven.
Nee precies, ik zoek wel een boom. :)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Er is volgens mij geen causaal verband tussen commentaar op overheidsbeleid en deze verschrikkelijke daad.

Als ik commentaar heb op het feit dat ik als ongevaccineerde wel een kopje koffie op het terras mag nemen maar niet binnen naar de wc mag geeft dat mij geen reden om de toiletjuffrouw van het leven te beroven.
Natuurlijk is dat verband er wel. Extreme mensen reageren extreem op ontwikkelingen. Dat zie je in kerken, en overal in de maatschappij.

De zaden van boosheid die de PVV en Baudet in de harten strooien, komen hier naar buiten. Er zijn ook mensen die in Gods algemene genade niet zulke vreselijke consequenties aan hun idiote opvattingen verbinden, maar dat neemt niet weg, dat er wel degelijk een duidelijk verband is tussen wat Wilders zegt (en soortgelijke dwaalgeesten in Duitsland) en wat deze man deed. Het volgt er één op één uit, zelfs.

En natuurlijk is het fijn dat dat voor jou geen voldoende reden is om een toiletjuffrouw van het leven te beroven. Dat zou er nog bij moeten komen zeg. Maar voor deze man was het dat wel. En dat is mijn punt.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Henk J schreef:
DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Vergezocht DDD, dit lijkt mij een vrij individuele actie van 1 gek. Wel zie ik een toenemende haat richting de pers en de regering, mede aangewakkerd door in het bijzonder 1 partij, dat baart mij wel zorgen.
Deze man doet wat echte gekken zeggen. En die zullen doen alsof dit hen verrast, maar dit is precies waar Baudet op uit is. Ik begin steeds meer te denken dat Trump en Wilders en Baudet een teken zijn van de eindtijd. Want het is een wereldwijde ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

Henk J schreef:
DDD schreef:Dit is een gevolg van de idiote commentaren op het overheidsbeleid:

https://www.rd.nl/artikel/943609-duitse ... er-weigert
Vergezocht DDD, dit lijkt mij een vrij individuele actie van 1 gek. Wel zie ik een toenemende haat richting de pers en de regering, mede aangewakkerd door in het bijzonder 1 partij, dat baart mij wel zorgen.
Hierbij moet oorzaak en gevolg wel goed in het oog gehouden worden.
Plaats reactie